پزشکی

علت کمردرد مردان پس از ارضا شدن چیست؟

علت کمردرد مردان پس از ارضا شدن چیست؟ علت کمر درد در مردان

 مردان زیادی را دیده ایم که به کمر درد مبتلا می شوند. این در می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و این درد به طور ناگهانی مردان را درگیر می کند و گاه این درد به قدری خسته کننده است که خواب استراحت فرد را به هم می زند. در این مطلب منتوشاپ علت کمر درد مردان بعد از ارضا شدن را بررسی می کنیم.

 

علت کمر در در مردان پس از ارضا شدن چیست؟

علت کمر درد مردان

 

درد کمر مردان می تواند به طور ناگهانی قسمت های پشت و کمر را درگیر کند. این کمر درد ممکن است به علت کارهای سنگین روزمره، آسیب های ورزشی، شکل بدن و یا نحوه بد بلند کردن شی از روی زمین و یا خم شدن به سمت پائین باشد.

مشکلاتی که درد کمر و صدمات کمری را ناشی می شوند عباتند از :

  اسیب به مهره های کمری

اسپاسم عضلانی

بیماری های آرتریت، سنگ کلیه یا فیبرومالیژ

 

 

علائم کمر درد مردان

 

نشانه هایی کمر درد در مردان را خبر می دهد

 

  درد عضلانی

دردی که از کمر به پاها سرایت می کند

محدودیت دامنه حرکتی و انعطاف پذیری

 

درمان کمر درد در مردان

☑ بهبودی درد کمر درد مردان

 

داروها

داروهای ضد التهاب مانند استامینوفن، آسپیرین و داروهای دیگر مانند ادویل و ناپروکسن.

 

کمپرس آب گرم یا سرد

  کمپرس آب گرم باعث کاهش اسپاسم عصلانی می شود و کمپرس اب سرد باعث کاهش التهاب و تورم و درد می شود.

 

ماساژ حرفه ای

  متخصصان ماساژ یا فیزیوتراپیست ها می توانند با ماساژ صحیح باعث التیام درد کمر در مردان شود.

 


داشتن یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش در روابط بین زوجین بسیار مهم است و ترس از برقراری رابطه جنسی به دلیل کمردرد ممکن است مشکلات بزرگی ایجاد کند. اگر زندگی جنسی شما به دلیل کمردرد دچار مشکل شده ، نگران نباشید. چون افراد بسیاری با این مشکل مواجه هستند و راهکارهایی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید با این مشکل مقابله کنید.

دکتر بعد از معاینه دقیق بیمار با جدیدترین روش‌های تشخیصی، بهترین برنامه درمانی را بر اساس شرایط خاص هر فرد از جمله شدت درد و سن بیمار تجویز خواهد کرد. درمان از روش‌های ساده‌ای مانند ماساژ و ورزش آغاز می‌شود و در صورت لزوم از روش‌های پیچیده‌تر فیزیوتراپی از جمله الکتروتراپی و لیزر و… نیز استفاده خواهد شد. اگر کمر درد به علت مشکلات و بیماری‌های ارولوژی باشد ممکن است بیمار به متخصص ارولوژی نیز ارجاع داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

 ارتباط بین کمردرد و رابطه جنسی


دلایل مختلفی ممکن است باعث کمردرد شوند ، اما یکی از دلایلی که اغلب در مورد آن صحبت نمی‌شود ، کمردرد پس از مقاربت جنسی است. بله ، رابطه جنسی به همان اندازه که لذت‌بخش و آرامش بخش است ممکن است دردناک باشد.

اصطلاح مقاربت دردناک برای انواع دردهایی که همسران ممکن است هنگام رابطه جنسی و یا بلافاصله پس از آن با آن‌ها مواجه شوند به کار می‌رود. مقاربت دردناک ممکن است به دلیل مشکلات تخمدان‌ها ، مشکلات رحم و موارد دیگری ایجاد شود. یکی از این مشکلات شایع و رو به افزایش که برخی از زوجین در حین مقاربت با آن روبرو می‌شوند ، کمردرد است.

رابطه جنسی به دلایل زیادی، ممکن است به کمردرد منجر شود، از جمله:

  • کشیدگی عضلات
  • قرار گرفتن وزن خیلی زیاد روی بدن
  • پوزیشن جنسی نامطلوب
  • فشار و تقلای بیش از حد
  • و یا بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی

کمردرد ممکن است به طور جدی در زندگی جنسی و لذتی که فرد می‌خواهد از آن به دست بیاورید، اختلال ایجاد کند. به همین دلیل اگر دچار کمردرد باشید ، ممکن است از برقرار کردن هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید. این امر به این خاطر است که شما از شدت گرفتن درد می‌ترسید. اگر این مشکل را نادیده گرفته و در صدد رفع آن برنیایید، ممکن است به شدت بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد ، کمر درد پس از رابطه جنسی خفیف و موقتی بوده و بدون درمان برطرف می‌شود. با این حال ، افراد باید در مورد نحوه پیشگیری از بروز کمر درد در روابط جنسی بعدی با همسر خود صحبت کنند.

در صورتی که کمر درد بعد از رابطه جنسی با علائم دیگری نیز همراه باشد فرد باید با یک پزشک مشاوره کند. از جمله این علائم عبارتند از:

  • تب
  • خونریزی غیر طبیعی واژن
  • ترشحات غیر طبیعی واژن یا آلت تناسلی
  • درد یا ناراحتی شدید
  تغذیه مناسب و سالم کمردرد: برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

پزشک علائم فرد را بررسی کرده و معاینه بدنی انجام می‌دهد و ممکن است آزمایشاتی را نیز برای تعیین علت اصلی درد و تهیه یک برنامه درمانی تجویز کند.

درمان کمردرد بعد از انزال


اگر می‌خواهید مشکل کمردرد خود را درمان کنید ، روش‌های آسان و مفیدی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید آرامش بیشتری در زندگی خود تجربه کنید. کمردرد مانند سردرد نیست که در عرض چند ساعت قابل درمان باشد. یک شبه بهبود نمی‌یابد. برای به دست آوردن نتایج مؤثر و موفق ، به زمان و مراقبت کافی نیاز است. صبور باشید و روند درمان را به طور مداوم ادامه دهید. اگر در همان مراحل اول، برای درمان کمردرد خود حساسیت بیشتری به خرج دهید ، می‌توانید از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کرده و مانع از نیاز به درمان‌های سخت پزشکی و جراحی شوید.

به اندازه کافی استراحت کنید

به اندازه کافی استراحت کنید

در اینجا برخی از راهکارها / روش‌هایی که می‌توانید پس از مقاربت در خانه برای درمان کمر درد خود انجام دهید را ذکر می‌کنیم:

اگر هنگام فعالیت جنسی با همسرتان دچار کمردرد شدید، ممکن است تنها کاری که لازم است برای بهبود آن انجام دهید استراحت مناسب باشد تا بدن التیام پیدا کرده و به روند طبیعی خود بازگردد. بسیاری از افرادی که دچار کمردرد می‌شوند، با چند روز استراحت کردن در خانه ، بهتر می‌شوند. شما می‌توانید برای مدت بسیار کوتاهی در تخت استراحت کنید (بخوابید)، مثلا برای حدود 3 روز ، اما نه برای مدتی طولانی‌تر. چرا که طی این مدت ، عضلات بی تحرک می‎مانند و این مساله ممکن است به جای حل کردن مشکل ، وضعیت را بدتر کند. شما می‌توانید کمی تحرک داشته باشید و بعضی حرکات جزئی را انجام دهید این کار برای شما مفید است و کمک می‌کند تا از کمردرد خلاص شده و بدنتان همچنان متناسب و سالم بماند.

استفاده از گرما

شما می‌توانید یک کیف آب جوش را در چند لایه حوله بپیچید و آن را روی محلی که نیاز به درمان دارد قرار دهید. گرمایی که از این طریق به اندام‌ها می‌رسد چندین مزیت مهم دارد: باعث شل شدن بافت‌ها ماهیچه‌هایی که دچار گرفتگی هستند می‌شود، باعث کاهش درد ناشی از کشش عضلانی یا اسپاسم می‌شود، همچنین باعث گشاد شدن رگ‌ها شده و بدین شکل جریان خون را در ناحیه تحت درمان افزایش می‌دهد. استفاده از گرما و کیف آبجوش به این شکل اغلب برای بیماران مبتلا به کشیدگی عضلانی ، اسپاسم یا آرتریت مفید است.

استفاده از سرما

بسته‌ها یا پک‌های سرمادرمانی حاوی یک ژل منجمد هستند که فیزیوتراپیست‌ها از آن‌ها برای معالجه مناطقی که دچار درد و التهاب شده‌اند استفاده می‌کنند. برای استفاده از پک سرمادرمانی پس از خارج کردن از فریزر آن را در یک حوله مرطوب پیچیده و مستقیماً روی ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد قرار می‌دهند. سرمایی که به پوست ، ماهیچه‌ها و بافت بیمارمنتقل می‌شود اثرات مفیدی دارد. سرما باعث انقباض عروق خونی در منطقه تحت درمان شده و این امر باعث کاهش التهاب در آن ناحیه می‌شود. با کاهش التهاب ، درد و تورم کاهش می‌یابد.

  اوزون تراپی و اکسیژن درمانی در طب فیزیکی و توانبخشی

داروهای بدون نسخه

داروهای بدون نسخه

داروهای بدون نسخه به داروهایی گفته می‌شود که به راحتی در هر داروخانه‌ای یافت می‌شود و تهیه آن‌ها نیازی به نسخه ندارد. این داروها ایمن هستند و به همین دلیل بدون نسخه و تجویز پزشک ، برای درمان مشکلات جزئی می‌توان از آن‌ها استفاده کنند.

از جمله این داروها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن هستند که معمولاً برای درمان کمردرد هم استفاده می‌شوند و ممکن است باعث تسکین یا کاهش درد کمر بشوند. مصرف این داروها، وقتی بدن در مرحله بهبودی قرار دارد، حتی می‌توانند کمردردهای شدیدتر را نیز درمان کنند.

با این حال ، توصیه می‌شود برای مصرف این داروها نیز دستورالعمل‌های همراه با این داروها را به طور کامل دنبال کرده و دارو را به روشی که داخل بسته آن ذکر شده استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر به دوز ، زمان‎بندی و مدت زمان توصیه شده برای مصرف دارو توجه نکنید ، ممکن است این داروها نه تنها نتیجه موثری نداشته باشند بلکه عوارض جانبی خاصی نیز ایجاد کنند.

در صورتی که با وجود چندین روز مصرف داروهای غیر تجویزی (بدون نسخه ) بهبودی در کمردرد  حاصل نشود ، بهتر است به جای خود درمانی ، به پزشک مراجعه کنید تا کاملاً معاینه و ارزیابی شوید . پیروی از راهنمایی‌ها و توصیه‌های پزشک و مصرف داروهایی که تجویز کرده به شما کمک می‌کند هر چه سریع‌تر از شر کمردرد خلاص شوید.

فیزیوتراپی

برای درمان کمردرد از روش‌های دیگری مانند فیزیوتراپی نیز می‌توانید استفاده کنید. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند به کنترل و پیشگیری از بسیاری از مشکلات بدنی ناشی از بیماری ، ورزش و آسیب‌های مرتبط با کار ، پیری و دوره‌های طولانی عدم فعالیت کمک کنند. روش‌های مورد استفاده در فیزیوتراپی شامل استفاده از تکنیک‌های درمان دستی (دستورزی)، استفاده از مدالیته‌ها (دستگاه‌هایی برای درمان) و تمرینات ورزشی درمانی متمرکز است.

متخصصان فیزیوتراپی معمولاً برای کاهش درد ، التهاب ، بهبود قوام ماهیچه‌ها و افزایش جریان خون به بافت‌ها از روش‌های درمان با مدالیته‌ها استفاده می‌کنند. از جمله این روش‌ها که معمولاً در کلینیک‌ها انجام می‌شوند، می‌توان به اولتراسوندتراپی (نوعی امواج صوتی که لرزش ایجاد می‌کنند) ، تحریک عصبی عضلانی بدن از راه پوست (TENS)  و جریان تداخلی (IFC) ، پک‌های گرمادرمانی ، پک‌های سرمادرمانی ، تحریک عضلات و طب سوزنی اشاره کرد. همانطور که گفته شد اگرچه این درمان‌ها مفیدند، اما برای درمان و بازتوانی کامل کافی نیستند. فیزیوتراپیست‌ها از این روش‌ها برای کنترل درد ، التهاب و اسپاسم عضلانی استفاده می‌کنند تا بیمار بتواند دوباره شروع به حرکت کند. در واقع از این روش‌ها، نه به عنوان درمان اصلی بلکه به عنوان راهکارهای کمکی و مکمل‌هایی فعال در کنار درمان اصلی استفاده می‌شود.

  مراقبت‌های بعد از عمل لامینکتومی کمر: فیزیوتراپی و ورزش

ماساژ درمانی

در ماساژ درمانی از تکنیک‌های دستکاری بافت نرم ، حرکت دادن مفاصل، تمرینات درمانی و هیدروتراپی برای کسب اثرات مفید فیزیولوژیکی و روانی بر بدن انسان استفاده می‌شود. اثرات فیزیولوژیکی ماساژ شامل شکستن بافت اسکار و بافت‌هایی که باعث چسبندگی شده ، تغییر جریان خون در سیستم‌های عروقی و جریان لنف در سیستم لنفاوی و اثرات بازتابی آن از طریق سیستم‌ عصبی است. ماساژ درمانی برای افراد سالم ، باعث افزایش انعطاف پذیری و آرامش عضلات شده و سطح استرس را کاهش می‌دهد.

ماساژ درمانی به چندین روش باعث کاهش درد می‌شود. به عنوان مثال ضعیف بودن گردش خون در یک ناحیه ، که معمولاً در نتیجه تروما یا آسیب ایجاد شده، باعث اسپاسم عضلانی ، بافت اسکار و بافت‌های فیبری محدود کننده‌ای می‌شود که این مسائل هم به نوبه خود باز باعث کاهش بیشتر گردش خون در این مناطق دردناک می‌شوند. ماساژ با بهبود جریان خون در مناطقی که گردش خون ضعیفی دارند چرخه درد را شکسته و به طور مستقیم به سراغ منبع درد و اعصاب دردناک می‌رود. همچنین ماساژ باعث کاهش تورم شده و دردهای ثانویه ناشی از تورم را کاهش داده، احتمال تشکیل بافت اسکار را کم کرده و ضایعات متابولیکی که در نتیجه ادم و التهاب ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. ماساژ با افزایش گردش خون ، درد ناشی از مسائل مختلفی ، مانند تروما ، درد‌های پس از جراحی ، سردرد ، فیبرومیالژیا ، آرتروز و بیماری‌های لاعلاج را کاهش می‌دهد.

و در نهایت ، ماساژ باعث کاهش استرس ، اضطراب و افسردگی می‌شود و به این شکل احساس بهتری در بیماران ایجاد می‌کند. استرس باعث عدم تعادل در موازنه فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی بدن می‌شود که این نیز به نوبه خود باعث ایجاد استرس بیشتر می‌شود. ماساژ باعث کاهش مشکلاتی مانند آسم ، افسردگی ، درماتیت (اماس پوست) و اختلال اضطراب پس از سانحه می‌شود. لمس آرامش بخش و تسکین‌ دهنده  در ماساژ چرخه تنش ، خستگی ، عصبانیت و سردرگمی را می‌شکند. از آنجا که ماساژ باعث کاهش سطح استرس می‌شود ، بیمار نه تنها از نظر روانشناختی بلکه از نظر فیزیولوژیکی نیز آن ازسود می‌برد که این نیز به نوبه خود باعث ایجاد احساس سلامتی و آرامش می‌شود.

  • نکته مهم در مورد ماساژ آن است که اگر احساس کردید ماساژ به شما صدمه می‌زند ، آن را متوقف کنید. اگر چه این مساله کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد ، اما گاهی اوقات کنترل کردن اوضاع سخت می‌شود. سعی کنید روند کار را آهسته پیش ببرید تا در صورت شروع آسیب‌دیدگی، بلافاصله بتوانید جلوی آن را بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های 09107803155 تماس حاصل فرمایید.


آموزش | افسردگی

کمردرد به دلایل مختلف از جمله آسیب‌دیدگی و ضربه، بالا رفتن سن و بیماری ممکن است در افراد به وجود آید. اما آنچه کمتر در مورد آن بحث شده است ارتباط کمردرد و عمل جنسی زیاد یا خود ارضایی است. تأثیر این مسئله در مردان بیشتر از زنان بوده و در نتیجه بیشتر مبتلا به درد پایین کمر می‌شوند. به طور تخمینی بیش از 84 درصد مردان به دلیل کمردرد، برخی فعالیت‌های جنسی خود را محدود می‌کنند. آیا از خودتان پرسیده‌اید دلیل کمردرد چیست؟ آیا تاکنون به آسیب‌دیدگی‌های ورزشی گرفتار شده‌اید؟ آیا هنگامی که در مرحله رشد بوده‌اید ژست بدنی مناسبی نگرفته‌اید؟ آیا تاکنون دیسک حبابی را تجربه کرده‌اید؟ چنانچه پاسخ شما به حداقل یکی از سؤالات فوق مثبت باشد، کمردرد شما به خستگی جنسی و خود ارضایی مرتبط نمی‌شود.

دلایل مختلفی برای بروز کمردرد بعد از انزال وجود دارد. درد یا گرفتگی عضلات در قسمت پایین کمر، حفره لگنی و یا آخرین استخوان کمر می‌تواند با کم‌خوابی، نعوظ ناپایدار و انزال زودرس همراه شود. چنانچه کمردرد با فعالیت‌های جنسی شما تداخل پیدا کند می‌تواند باعث ایجاد اثرات مهمی در زندگی شما شود. ممکن است شما به دلیل بروز درد شدیدتر در کمر از انجام فعالیت‌های جنسی خودداری کنید و چنانچه شریک جنسی شما، تصور کند به فعالیت‌های جنسی بی‌علاقه هستید و از دلیل خودداری شما آگاه نشود، رابطه شما می‌تواند به مراحل ناخوشایندی برسد. به همین دلیل افرادی که از درد کمر مزمن رنج می‌برند باید این مشکل را با شریک جنسی خود و همچنین یک پزشک حاذق که بتواند به آن‌ها کمک کند مطرح نمایند. برای دریافت مشاوره تخصصی در خصوص علت و درمان درد کمر بعد از انزال و یا رزرو نوبت در کلینیک اورولوژی دکتر اسلامی می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

دلایل بروز درد


آموزش | افسردگی

بدن شما در هنگام عمل جنسی و یا بعد از آن مقداری هورمون، انتقال‌دهنده‌های عصبی و استروئید تولید می‌کند. از اکسیتوکسین در محور هیپوفیز- آدرنال -بیضه تا DHEA در هورمون‌های اندروژن، بدن به تولید و آزاد کردن هورمون‌ها و استروئید به‌منظور نگهداری حالت نعوظ، قوی کردن قدرت جنسی و شل کردن ماهیچه‌ها می‌پردازد. پس از فعالیت جنسی، ماهیچه‌های بدن شما حالت کشیدگی و پاره شدگی پیدا می‌کند. جهت جبران این آسیب، بدن پروستاگلاندین E2 که نوعی هورمون ضدالتهاب است و باعث شل شدن و آرامش یافتن ماهیچه‌ها می‌شود تولید می‌کند. هر بار که فرد در فعالیت‌های جنسی شرکت می‌کند بدن مواد شیمیایی مربوطه را آزاد می‌کند. هنگامی که شما سطح بالایی از پروستاگلاندین E2 را تجربه و مقدار کمی مواد مرتبط با مغز و اعصاب را دریافت می‌کنید، بدن نتیجه برعکسی با عنوان التهاب را تجربه خواهد کرد. مشابه زمانی که به یک گیاه مقدار زیادی آب بدهید، چنانچه بدن مقدار زیادی پروستاگلاندین E2 دریافت کند در معرض آسیب قرار می‌گیرد. افزایش بیش از حد این ماده در بدن باعث آسیب سلولی در سلول‌های مغزی و عصب‌های پاراسمپاتیک می‌شود. در ضمن پایین بودن مقدار دوپامین، استیل کولین، سروتونین و گابا به همراه پایین بودن سطح DHT باعث اختلال در فعالیت‌های جنسی مانند کاهش میل جنسی، ضعف توانایی نعوظ، کاهش جریان خون در آلت تناسلی مردان و کمردرد می‌شود.

سایر دلایل

آموزش | افسردگی

کمردردهای خفیف و ناراحتی‌های شکمی مبهم که پس از انزال رخ می‌دهد می‌تواند بر اثر وجود مشکلات و اختلالاتی در پروستات یا مایع منی باشد. به طور معمول حدود ده درصد از مردان در طول زندگی خود به مشکل پروستات مزمن (سندروم درد مزمن در لگن یا CPPS) مبتلا می‌شوند. افرادی که به تازگی عمل جراحی کمر انجام داده‌اند و در دوره بهبودی هستند نیز کمردرد داشته و نباید فعالیت‌های جنسی انجام دهند. همچنین ممکن است شما دارای دیسک کمر یا آرتروز ستون مهره‌ها باشید.

تشخیص و درمان


چنانچه از درد کمر پس از انزال رنج می‌برید لازم است برای مدتی از فعالیت‌های جنسی دوری گزینید. بدن شما نیاز به زمانی برای بازیابی سطح DHL و از بین بردن پروستاگلاندین E2 دارد. همچنین لازم است کبد بهبودی یافته تا بتواند قابلیت از بین بردن مواد زائد بدن و استفاده از مواد مغذی در بدن برای تولید هورمون‌های لازم را در خود تقویت کند. همچنین لازم است برخی آزمایش‌ها مانند معاینه رکتوم، آزمایش‌های خون و ادرار بر روی بیمار انجام گیرد. ممکن است برخی بررسی‌ها مانند سونوگرافی و آزمایش نطفه نیز برای بیمار لازم باشد. درمان پروستات مزمن توسط مسدودکننده‌های آلفا و مقدار کمی کوتریموکسازول یا داروهای گروه کینولون در مدت بیش از 8 تا 10 هفته و با توجه و مراقبت به علائم بیماری درمان می‌گردد. همچنین درمان به وسیله تمرینات بدنی می‌تواند با بهبود قابلیت انعطاف و پایداری ستون مهره‌ها به بهبود کمد درد مزمن در افراد کمک شایانی بنماید. فیزیوتراپیست (کسی که با نحوه عملکرد ستون مهره‌ها مهارت دارد) به بیماران آموزش می‌دهد چگونه تمرینات کششی و تقویتی مؤثر که باعث افزایش توانایی حرکت مهره‌ها و بالابردن پایداری مهره‌ها در محل خود می‌شود را انجام دهند.

مراقبت‌های درون خانه و پیش‌گیری‌های لازم


جهت درمان کمردرد روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها انتخاب کرده و پی گیری نمایید. کمردرد معمولاً یک‌شبه درمان نمی‌گردد و معالجه کامل آن نیاز به گذشت زمان و صبر بیمار دارد. در ادامه برخی از درمان‌های خانگی جهت کاهش کمردرد و جلوگیری از بروز دردهای قسمت پایین کمر آورده شده است.

استراحت و ریلکس کردن

چنانچه در حین عمل جنسی با کمردرد مواجه شدید، جهت بهبودی کافی است به‌اندازه کافی استراحت کنید. اکثر کسانی که به کمردرد مبتلا شده‌اند با استراحت و آرام کردن عضلات توانسته‌اند بعد از چند هفته به بهبودی برسند. استراحت در رختخواب برای مدت کوتاهی پذیرفته شده است اما بی‌حرکت ماندن برای مدت طولانی به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌گردد. در این صورت ماهیچه‌ها ضعیف شده و درد شدیدتر خواهد گردید.

داروهای بدون نسخه

مسکن‌های ضدالتهاب مانند ایپوبروفن یا ناکسروپن می‌تواند در طول مدت بهبودی کمردرد شما، به کاهش درد کمک زیادی کند. دقت کنید طبق دستورالعمل ارائه شده در بسته عمل نمایید. چنانچه مسکن‌های بدون نسخه نتوانست جهت کاهش درد به شما کمک کند با پزشک مشورت نمایید. ممکن است نیاز باشد مسکن‌های قوی‌تر یا سست کننده عضلانی برای شما تجویز نماید.

حمام آب گرم جهت شل کردن و آرامش عضلات

یک دوش آب گرم جهت کاهش درد ماهیچه و گرفتگی آن بسیار مؤثر است. گرما باعث می‌شود جریان خون در ماهیچه افزایش پیدا کند و آرام‌تر گردد. دوش آب گرم بخصوص برای درد پایین کمر بسیار مؤثر است زیرا می‌تواند برای از بین بردن هرگونه غده و گرهی در کمر کمک‌کننده باشد.

ماساژ

در درمان به وسیله ماساژ لازم است از دوست، فامیل و یا همسر خود کمک خواسته تا ماهیچه‌های کمر شما را که آسیب دیده‌اند ماساژ دهد. این روش درمانی بخصوص جهت کاهش درد در کمردردهایی که بر اثر کشش ماهیچه‌ها یا زیاد کار کردن با آن‌ها به وجود آمده‌اند استفاده می‌شود. یک ماساژ خوب باعث شل شدن ماهیچه‌ها و از بین بردن غده‌ها شده و باعث افزایش سرعت بهبود درد کمر در بیمار می‌گردد.

از تمرینات کششی یا یوگا جهت بهبود قابلیت انعطاف کمر استفاده کنید

انجام مرتب تمرینات کششی نیز می‌تواند باعث بهبود انعطاف‌پذیری کمر گشته، ماهیچه‌های آن را تقویت کند و ژست بدنی فرد را بهبود بخشد. از تمرینات کششی برای جلوگیری از بروز مجدد کمردرد بهره ببرید.

کمپرس آب سرد و گرم

استفاده متناوب از کمپرس آب سرد و گرم باعث کاهش تورم و تسکین کمردرد در برخی از بیماران می‌گردد. پیشنهاد می‌گردد از کمپرس آب سرد چندین بار در طول روز برای مدت 20 دقیقه بر کمر خود استفاده نمایید. بعد از چندین روز استفاده از کمپرس آب سرد، استفاده از کمپرس آب گرم می‌تواند جهت کاهش درد کمک‌کننده باشد.

شریک زندگی خود را در جریان درد کمر خود قرار دهید

آگاه کردن شریک زندگی‌تان از مشکل درد کمرتان می‌تواند کمک زیادی به ارتباط بین شما نماید. آگاهی داشتن وی از مشکل شما باعث می‌شود هر دو نفر شما در جهت درمان کمردردتان تلاش کنید و از کارهایی که باعث بدتر شدن کمردرد می‌شود اجتناب ورزید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا