خانواده

فرم دادخواست طلاق اینترنتی

با توجه به شرایط این روزهای جامعه، لازم است فرهنگ طلاق به خوبی آموزش داده شود. بر اساس خبرگزاری ایرنا؛ طبق قوانین مدنی، طلاق جزو حقوق مرد به شمار می آید. ماده 1133 قانون مدنی در این مورد مقرر می دارد:

مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بکنند.

به همین علت در هر زمان که مرد تقاضای طلاق داشته باشد، بدون ثابت کردن دلیل هم می تواند اقدام به این کار کند. صیغه جدایی باید در حضور حداقل دو نفر مرد عادل که شنونده متارکه هستند، اتفاق بیوفتد.

درخواست طلاق اینترنتی

شرایط طلاق توافقی

اگر مرد و زن، هر دو به توافق برسند که متارکه و جدایی بهترین راه حل است، می توانند مشترکا و با حضور در دادگاه های خانواده، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق توافقی را تقدیم کرده و با تمام شرایط مالی و غیر مالی مربوط به حقوق ناشی از عقد نیز مطابق با توافق خود عمل کنند.

منظور از درخواست طلاق اینترنتی

طبق بخشنامه شماره یک ۹۰۰۰/۱۳۱۰۴/۵۵ مورخ پنجم آذر سال ۹۷ که خطاب به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود، دفتر های یادشده اجازه نداشتند که اقدام به ثبت دادخواست بدون داشتن گواهی مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده کنند. به طور اصطلاح به آن گواهی عدم انصراف از طلاق می گویند.

در نتیجه در تهران از مورخ اول آذر سال 97 برای زن و شوهر متقاضی طلاق توافقی، ثبت نام در سایت http://www.zaman.behzisti.net و درخواست طلاق اینترنتی، اجباری شده است. و همین شرایط تازه طلاق توافقی در تهران است.

به علت جدید بودن این شیوه مشاوره در تهران، باید توجه کرد که سامانه تصمیم، سامانه طلاق بهزیستی، مرکز غربالگری طلاق توافقی، سایت طلاق توافقی، سایت نوبت دهی طلاق توافقی، سامانه نوبت دهی طلاق، سامانه الکترونیکی طلاق، سامانه ثبت طلاق توافقی، سامانه ثبت درخواست طلاق اینترنتی، سامانه مداخله در طلاق، ثبت نام آنلاین مرکز مداخله در طلاق، درخواست اینترنتی طلاق توافقی و مواردی از این قبیل جملگی به این معنا است.

روش کار مراکز مشاوره در طلاق توافقی چگونه است؟

بعد از به ثبت رساندن نام زوج و زوجه در سامانه نوبت دهی طلاق و برگزیدن مرکز مشاوره نزدیک به ایشان، وقت فوری همراه با کد رهگیری برای زوجین صادر می گردد. با مراجعه به مرکز غربالگری و اصرار زوجین به جدایی و مفارقت چند فرم سئوال و جواب اینترنتی از زوجه و زوج در زمینه دلایل این جدایی و مفارقت پرسیده خواهد شد و پس از آن توسط کارشناس مربوطه به مشاوره خانواده معرفی می گردند. مراکز مشاوره وظیفه دارند که بنابر شیوه نامه مراکز مشاوره خانواده شماره ۹۰۰۰/۶۵۱۳/۱۰۰ مورخ بیست و ششم اسفند سال 96 عمل نمایند. در ادامه به چند پرسش در این زمینه خواهیم پرداخت.

چند جلسه مشاوره برای جدایی زن و مرد لازم است؟

طبق بخشنامه ذکر شده، حداقل ۴ جلسه در یک ماه لازم است. البته با تشخیص مشاور خانواده و با توجه به شرایط خاص زوجه و زوج، ممکن است یک جلسه هم کافی باشد.

نقش دادگاه پس از سپری کردن مراحل ثبت نام در سامانه طلاق توافقی

مطابق با قانون، اخذ رای طلاق قبل از ثبت جدایی در محضر الزامی است. در شرایطی که مشاوره اثرگذار نباشد و زن و شوهر به متارکه و طلاق اصرار داشته باشند، مرکز غربالگری به صدور گواهی عدم انصراف از طلاق اقدام خواهد کرد. بعد از آن زوجین یا وکیل درخواست طلاق اینترنتی می تواند به ثبت دادخواست در خدمات الکترونیک قضایی بپردازد.

آیا امکان حضور وکیل درخواست طلاق اینترنتی به جای زوجین در جلسه مشاوره مرکز مشاوره، وجود دارد؟

طبق شیوه نامه مدیریت و عملکرد مراکز مشاوره، تنها در دو حالت صرف حضور وکیل درخواست طلاق اینترنتی کفایت می کند:

۱- یکی از زوجین خارج از کشور باشد

۲- ارائه مدرکی مبنی بر عدم لزوم حضور یکی از زوجین

انتخاب وکیل یکی از مهمترین قسمت های فرآیند پیگیری یک مشکل حقوقی است و به طبع با توجه به اهمیت موضوع، باید زمان و هزینه نسبتا زیادی برای انتخاب وکیل صرف کرد و شاید اولین راهی که به ذهن هر فردی برسد، این است که باید از اطرافیان برای یافتن یک شخص معتمد و متخصص و مجرب پرس و جو کرد. اما همان طور که می توان به سادگی حدس زد، این راه اصلا راه مطمئنی برای یافتن پاسخ نیست، زیرا زمان و هزینه بسیاری می طلبد و شاید نتواند ما را به مقصودمان برساند. همان طور که اینترنت امروزه بسیاری از کارهای ما را راحتتر کرده است، در زمینه درخواست طلاق اینترنتی نیز می تواند کمک کند. دادسان حل این مشکل را برای شما بسیار ساده کرده است؛ کافی است که مشکل حقوقی خود همچون متارکه و یا درخواست طلاق اینترنتی را در سایت وارد کنید. تا سپس با لیستی از وکلای متخصص و مجرب حوزه دعوی حقوقی خود در شهر خود آشنا شوید و از میان بهترین ها وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.


جهت ورود به سامانه تصمیم کلیک کنید


► شناسه خدمت: ارائه آموزش به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی


► توافقنامه سطح خدمت:  ارائه آموزش به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی


سوالات متداول

سوالات متداول


» نظرخواهی درخصوص کیفیت خدمات

» دریافت نظرات مردمی

» پیشنهادات در ارتباط با بهبود خدمات


برای دسترسی به سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور بر روی لیک زیر کلیک کنید.

ورود به سامانه تصمیم

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا