فروش تبلت‌ها برای پنجمین فصل متوالی کاهش داشته است

بر اساس آمارها به نظر می رسد فروش تبلت ها آن طور که باید مطابق میل شرکت های سازنده پیش نمی رود و برای پنجمین فصل متوالی روند نزولی ادامه دارد.

در گزارش مالی سه ماهه سوم، اپل همچنین نشان داد که فروش iPad در مقایسه با سال گذشته 13.06 درصد کاهش یافته است. سه ماه که از تیر شروع شد و در شهریور به پایان رسید. به طور کلی، سال مالی 2022 اپل از نظر فروش تبلت نسبت به سال قبل 8 درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد با کاهش شیوع ویروس کرونا و بازگشت تجارت و در نتیجه کاهش نیاز به تبلت و گوشی هوشمند، چنین کاهشی در فروش کاملاً طبیعی بوده است.

فروش جهانی تبلت برای پنجمین سه ماهه متوالی رشد نکرد

در طول شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم در خانه ماندند، کودکان و نوجوانان مجبور بودند برای حضور در مدارس به صورت آنلاین درخواست دهند و کارمندان ادارات نیز به صورت حضوری فعالیت های خود را انجام می دادند. در نتیجه، نیاز به تبلت ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا این محصولات نه تنها برای بازی، بلکه برای کارهای اداری و دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این روزها، اگرچه ویروس کرونا همچنان مردم را در برخی از نقاط جهان تحت تاثیر قرار می دهد، بسیاری از مشاغل به حالت عادی بازگشته اند. در نتیجه تقاضا برای تبلت سال به سال کاهش می یابد. به گفته تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Canalys، فروش تبلت ها برای پنج فصل متوالی روند صعودی خاصی را نشان نداده و در بسیاری از موارد نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. این میزان در سه ماهه سوم امسال 6 درصد کمتر از سال گذشته است. با این حال، این مقدار کمی بهتر از سه ماهه دوم است که نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

فروش تبلت

جالب اینجاست که در مقایسه با دوران قبل از کرونا، اکنون وضعیت بهتر است و تبلت های بیشتری در سراسر جهان فروخته شده است. به طور کلی، 35.3 میلیون تبلت در سه ماهه سوم سال جاری فروخته شد که انتظار می رود اپل با فروش 14.4 میلیون تبلت پیشتاز باشد. در مقایسه با سه ماه سال گذشته شاهد کاهش 5.6 درصدی در این میزان هستیم اما به نظر می رسد وضعیت برای اپل بهتر باشد. اگرچه فروش کلی تبلت کاهش یافته است، اما به نظر می رسد مصرف کنندگان علاقه بیشتری به نمایندگان این شرکت آمریکایی نشان داده اند و سهم بازار آن از 40.5 درصد به 40.7 درصد افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشته باشیم که اپل به تازگی نسخه جدید آیپد نسل دهم و آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی را معرفی کرده است و این بدان معناست که شاید در سه ماهه چهارم وضعیت چندان برای آن بد نباشد.

سامسونگ با فروش 6.6 میلیون تبلت در سه ماهه سوم سال جاری پشت سر اپل قرار دارد و 18.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که سامسونگ در سال گذشته 8.3 درصد فروش بیشتری داشته و سهم بازار آن 19.1 درصد بوده است. آمازون با افزایش قابل توجه 17.9 درصدی پس از سامسونگ قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری موفق به فروش 3.2 میلیون تبلت شد و سهم بازار خود را از 7.2 درصد در سال گذشته به 9.1 درصد افزایش داد.

با وجود کاهش فروش، آینده تبلت ها “خوب” پیش بینی می شود.

یکی از تحلیلگران Canalys معتقد است که کاهش تقاضا برای خرید تبلت در دوران پس از کرونا به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از جنگ و تورم شدیدتر شده است. این تحلیلگر می گوید بعید است که فروش تبلت در سال های 2020 و 2021 دوباره به فروش برسد، اما به نظر می رسد وضعیت بهتر از آن چیزی است که چند سال پیش پیش بینی می شد. به خصوص اکنون که شرکت های بیشتری بر روی تولید تبلت تمرکز کرده اند.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا