خانواده

فیلم ترکی خنده دار و عاشقانه

دانلود آهنگ های فان و خنده دار باحال

گلچین اهنگ های توپ و خنده دار جهان ایرانی ، خارجی ، ترکی ، عربی | آهنگ های خنده دار جعفر از موزیک من

دانلود خنده دار ترین آهنگ جهان ، دانلود آهنگ های مسخره و خنده دار خارجی ایرانی

fun music

دانلود اهنگ فاطی فان

دانلود آهنگ های فان و خنده دار

اهنگ اردبیلی کاظم کاظیما چخ پول لازیم

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ تریاک فروش نگام کرد ریمیکس و اصلی طنز خنده دار

دانلود آهنگ

دانلود ریمیکس آهنگ آی دده وای وای دده وای

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ منه نه فرق الیر کیم اولدی کیم قالدی نعمت صداقتی

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جعفر رد بشی از دهمون

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جعفر بخواب فاطما

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ طنز گربه رو تو گونی میکنن

دانلود اهنگ

دانلود آهنگ فان اصغر نانای کبری نانای

دانلود آهنگ

آهنگ خنده دار سربازی خوبه

دانلود آهنگ

آهنگ ظنز و فان خنده دار آی آی آی اوف اوف اوف ترکی

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید جعفر مدرسه نمیرم خنده دار

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جعفر به نام سالی پارک

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جعفر خالتو بردی (سبک صد ریشتری)

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ عربی لرزین چالش اینستا

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ خارجی

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ فان خارجی بوم بوم

دانلود آهنگ

آهنگ محسن ایزی

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید جعفر و مملی به نام یه نون بده (سبک آرش)

دانلود آهنگ

آهنگ خارجی خنده دار اینستاگرام

دانلود آهنگ

آهنگ خنده دار هومن پروداکشن کرونا (خیلی باحال و توپ)

دانلود آهنگ

بهترین آهنگ کرونا خنده دار به سبک ابی

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید جعفر و مملی و اصغر به نام Parti Eshak

دانلود آهنگ

آهنگ بیس دار خارجی اینستاگرام ابوزدا بوم بوم

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید جعفر برو خونه (سبک محسن ابراهیم زاده)

دانلود آهنگ


مادر نماد عشق، مهربانی و محبت، مقدس بودن، فداکاری و… است. قدر این عشق و آرامش را بدانیم و همیشه قدردان و سپاسگذار مادرهایمان باشیم. در این نوشته قصد داریم چند پیشنهاد برای سیو اسم مادر در گوشی به زبان های فارسی، انگلیسی و ترکی بدهیم تا نام مادر خود را با آن ها در گوشی موبایل خود سیو و ذخیره کنید. شما چه با چه اسمی مادر خود را در گوشی سیو کرده اید؟ اگر نمی دانید اسم مادرم را چی سیو کنم همراه مینویسم باشید.

اسم مامانمو چی سیو کنم؟

در این قسمت مجموعه اسم زیبا برای سیو مادر به زبان فارسی، انگلیسی و ترکی آورده ایم که می توانید برای سیو اسم مادر در گوشی موبایل خود از این اسم ها استفاده کنید. برای پیدا کردن یک اسم مستعار برای ذخیره شماره مادر در گوشی به ویژگی ها و خصوصیات مادرتان فکر کنید یا به قلبتان رجوع کنید و ببینید کدام اسم برای مادر شما مناسبتر است.

فهرست مطالب اسم مادرمو چی سیو کنم؟

  • اسم مادرم را چی سیو کنم به فارسی
  • اسم مادرم را چی سیو کنم به انگلیسی 
  • اسم مادرم را چی سیو کنم به ترکی
  • اسم عاشقانه برای سیو مادر
  • اسم خنده دار برای سیو مادر

اسم مادرم را چی سیو کنم به فارسی

اسم مادرم را چی سیو کنم به انگلیسی 

اسم مادرم را چی سیو کنم به ترکی

برای خواندن متن دلنشین برای مادر و متن عاشقانه برای مادر کلیک کنید.

اسم عاشقانه برای سیو مادر

اسم خنده دار برای سیو مادر


سریال های کمدی ترکی طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارند و برخی از آنها نیز به زبان فارسی دوبله و پخش شده‌اند. تماشای یک سریال ترکی طنز یک راه مطمئن برای خلق لحظاتی شیرین و دل‌انگیز است. اگر دوست دارید با بهترین سریال های طنز ترکی آشنا شوید و لیستی بهترین سریال کمدی ترکی تهیه کنید، با مقاله امروز پلازا همراه باشید.

آثار ترکی عموما در سبک کمدی، خانوادگی و عاشقانه ساخته می‌شوند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. در چندین سال اخیر نیز توجه ویژه‌ای به ساخت سریال های کمدی ترکی شده است و شاهد آثار کمدی موفقی در سینما و تلویزیون ترکیه بوده‌ایم.

ژانر کمدی یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینمایی است و آثار کمدی نیز معمولا با استقبال گرمی از سوی مخاطبان مواجه می‌شوند. سریالهای ترکی کمدی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا به خصوص در ایران دارند. به همین بهانه در ادامه این مقاله سینمایی از پلازا به معرفی بهترین سریال های کمدی ترکی خواهیم پرداخت. اگر جزء طرفداران پر و پا قرص سریال های کمدی ترکی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

در این بخش به معرفی 20 سریال ترکی طنز از بهترین سریال های طنز ترکی می‌پردازیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. اگر به دنبال لیست بهترین سریال کمدی ترکی و عاشقانه می‌گردید، این بخش برای شماست.

1. سریال لیلا و مجنون – Leyla and Mecnun از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

سریال های کمدی ترکی / سریال ترکی کمدی خنده دار

  • سال پخش: 2014-2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 104
  • کارگردان: انور اونلو (Onur Ünlü)
  • بازیگران: علی آتای، ملیس بیرکان، سرکان کسکین و احمد ممتاز تایلان

فهرست سریال ترکی کمدی خنده دار و عاشقانه را با سریالی محبوب آغاز می‌کنیم. سريال تركي كمدي رمانتيك لیلا و مکنان یکی از بهترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که یک کمدی عاشقانه و سورئال را به تصویر می‌کشد. این سریال کمدی ترکی برای اولین بار در سال 2011 از شبکه TRT ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن در 104 قسمت جذاب و سرگرم‌کننده تا سال 2014 ادامه یافت. سریال لیلا و مکنان یکی از بهترین سریالهای ترکی کمدی در ژانر عاشقانه است که با پخش چند قسمت اول توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند.

این عنوان از لیست سریال ترکی طنز همچنین بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های ترکی کمدی تبدیل شد. این سریال ترکیه ای طنز در طول سال‌های پخش جوایز مختلفی در جشنواره‌های متعدد ترکی از جمله جایزه بهترین سریال، پربیننده‌ترین سریال و جایزه بهترین بازیگر کمدی زن و مرد را دریافت کرد. به طور کلی، اط سریالهای کمدی خنده دار لیلا و مکنان یکی از بهترین سریال های ترکی عاشقانه کمدی در این ژانر محسوب می‌شود.

داستان سریال لیلا و مکنان، که از جمله آثار لیست بهترین سریال کمدی ترکی است که داستان دو عاشق به نام‌های لیلا و مکنان را رویت می‌کند. آن‌ها در یک بیمارستان به دنیا آمدند و به دلیل کمبود تختخواب کودک، در یک تخت قرار داده شدند. مکنان در خانواده متوسطی بزرگ شده است و از همان نگاه اول عاشق لیلا شد. لیلا نیز در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده است و او هم به مکنان علاقه دارد. اما این زوج برای ازدواج با موانع بسیاری مواجه می‌شوند و به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

2. سریال ایشر گوچلر – İşler Güçler از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

سریال کمدی ترکی / سریال ترکی خنده دار و عاشقانه

  • سال پخش: 2013-2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 41
  • کارگردان: سلوک آیدمیر (Selçuk Aydemir)
  • بازیگران: احمد کورال، مرآت جمجیر و سادی جلیل جنگیز

بهترین سریال کمدی ترکی ایشر گوچلر نیز یکی دیگر از آثار لیست بهترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که در ترکیه به عنوان کمدی‌ترین و جذاب‌ترین سریال ترکی خنده دار شناخته شده است. فضاسازی و جنس کمدی این سریال کمی شبیه به سریال پرطرفدار فرندز است و به همین دلیل توانست توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کند. سریال ایشر گوچلر برای اولین بار در سال 2012 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2013 ادامه یافت. جالب است بدانید که سه شخصیت اصلی این سریال با نام‌های واقعی خود در این سریال تلویزیونی ترکی کمدی حضور دارند و فضای کمدی بسیار جذابی را در کنار یکدیگر خلق کرده‌اند.

سریال ایشر گوچلر از سریال های کمدی ترکی، روایتگر داستان زندگی سه بازیگر است که به دنبال ساخت یک فیلم مشترک هستند، اما بودجه اولیه برای شروع این کار را ندارند. به همین خاطر مجبور می‌شوند برای تامین مخارج فیلم خود در پروژه‌های کوچک کار کنند. هریک از این سه کاراکتر جذاب، داستان‌ها و مشکلات خاص خود را دارند که در طول فیلم با آنها آشنا می‌شویم.

3. عشق حرف حالیش نمیشه – Pyaar Lafzon Mein Kahan از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

بهترین سریال های ترکی کمدی و درام / سریال ترکی خنده دار و عاشقانه

  • سال پخش: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 31
  • کارگردان: بوراک سایاشار (Burak Sağyaşar) و موگه اورلار (Müge Uğurlar)
  • بازیگران: بوراک دنیز، هانده ارچل و اغوزهان کاربی

از لیست سریال ترکی خنده دار و عاشقانه، باید این اثر زیبای کمدی ترکیه ای را به شما معرفی کنیم. عشق حرف حالیش نمیشه اگرچه مربوط به شش سال پیش است اما هنوز هم پس از گذشت چندین سال یکی از بهترین سریال های ترکی کمدی و درام محسوب می‌شود. هر قسمت از ۳۱ قسمت این سریال کمدی رمانتیک ترک حدودا دو ساعت طول می‌کشد. این اثر از سریالهای ترکی کمدی برای اولین بار از شو تی وی پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. در این اثر از لیست سریال ترکی طنز زوج بوراک و هانده بسیار زیبا در کنارهم قرار گرفتند و یکی از بهترین سریالهای کمدی خنده دار را ساختند.

داستان این سریال از بهترین سریال های طنز ترکی درباره دختری با استعداد از طبقه متوسط و حاشیه نشین جامعه به نام حیات اوزون است. حیات مجبور است تا برای استخدام در شرکت معروف تولید پارچه و لباس سارته از هویتی دیگر برای خود استفاده کند. رئیس این شرکت مورات سارسیلماز که کم کم جذب حیات می‌شود اما این آشنایی که با یک دروغ پایه گذاری شده به کجا می‌رسد؟

از بهترین سریال های کمدی ترکی، عشق حرف حالیش نمیشه، جز آن دسته سریالهای کمدی خنده دار که حتی با  وجود داشتن موضوعی چالش برانگیز، یک درام غمگین را تحویل شما نمی‌دهد بلکه با اضافه کردن چاشنی طنز به این داستان برای  ساعاتی شما را سرگرم و شاد می‌کند.

4. سریال کوه دل – Gönül Dagi از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

سریال های ترکی طنز 2022

  • سال پخش: 2020-؟
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 65
  • کارگردان: یحی سامانجی (Yahya Samanci)
  • بازیگران: برک آتان، گولسوم علی و اجم اوزکایا

از جمله بهترین سریال های طنز ترکی که باید از آن نام ببریم سریال کوه دل است. این اثر ابتدا در سال 2020  پخش و ادامه آن در سال 2022 شروع شد. اکنون فصل دوم این سریال نیز به پایان رسیده است و امکان ساخت فصل سوم آن نیز وجود دارد. سریال ترکی طنز کوه دل که در ژانرهای درام، عاشقانه و خانوادگی ساخته شده است از شبکه TRT 1 پخش شد. ظاهرا داستان این سریال از داستان های مصطفی چیفتچی درباره مردم‌ آناتولی ساخته شده است.

داستان این اثر از سریال های کمدی ترکی درباره سه برادر و فرزندان آن‌هاست که در شهری زندگی می‌کنند که امکانات بسیار کم است و آمار مهاجران از این منطقه بالاست. این سه عمو زاده از کودکی شروع به اختراع و ابداع وسیله های جدید کرده اند و اکنون نیز در رویای ساخت یک هواپیما هستند.

5. سریال پرنده سحرخیز – Erkenci Kus از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

بهترین سریال های ترکی کمدی عاشقانه / سریال ترکی طنز عاشقانه

  • سال پخش: 2019-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 51
  • کارگردان: کگری بایراک
  • بازیگران: دمت اوزدمیر، جان یامان و بیراند تونکا

سریال ترکی کمدی خنده دار پرنده سحرخیز یکی از جدیدترین و بهترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که تلفیقی از طنز و ژانر عاشقانه و فانتزی است. قسمت اول این بهترین سریال کمدی ترکی در سال 2018 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن با 51 قسمت تا سال 2019 ادامه یافت. این سریال نیز در زمان پخش توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و به یکی از سریال های طنز ترکیه ای جدید و پرطرفدار سال 2019 تبدیل شود. تماشای این سریال به طرفداران ژانر عاشقانه و کمدی، توصیه می‌شود.

داستان سریال ترکی طنز پرنده سحرخیز درباره دختر جوان و خیال‌پردازی به نام «صنم» است که در مغازه پدر خود مشغول به کار بوده و در دنیای خودش زندگی می‌کند. صنم هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شود و مغازه پدرش را باز می‌کند و از زندگی‌اش رضایت کامل دارد. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه روزی پدر و مادرش به او می‌گویند اگر نتواند مانند دخترهای دیگر یک کار اداری خوب پیدا کند، باید با فردی به نام «مظفر» ازدواج کند.

6. سریال زیباتر از تو – Senden Daha Güzel از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2022 تاکنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 11 (تاکنون)
  • کارگردان: دنیز کولوش (Deniz Koloş) ، هاکان کیرواوانچ (Hakan Kırvavaç) و ارسوی گولر (Ersoy Güler)
  • بازیگران: جمره بایسل، بوراک جلیک و ابرو جوندوبی اوغلو

از جدیدترین سریال ترکی کمدی ۲۰۲۲ باید به سریال زیباتر از تو سریال در حال پخش شبکه Fox ترکیه اشاره کنیم این بهترین سریال کمدی ترکی از اوایل تابستان 1401 بر روی آنتن رفت و پخش آن همچنان ادامه دارد. با وجود این که 11 قسمت از سریال زیباتر از تو منتشر شده است، این اثر توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند و بسیار تحسین شود.

داستان این اثر از سریال های کمدی ترکی درباره پزشکی به نام افسون است که در بیمارستانی کار می‌کند. افسون چه از لحاظ زندگی عاشقانه و چه زندگی حرفه ای در فشار زیادی است‌. از سوی دیگد پزشکی که شایعات زیادی پشت سر اوست به نام امیر به عنوان جراح پلاستیک وارد بیمارستانی که افسون در آن مشغول به کار است می‌شود‌.

7. سریال تو درم را بزن – Sen Çal Kapımı لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2020 – 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 52
  • کارگردان: یوسف پیرحسن (Yusuf Pirhasan)، اندر مهلار (Ender Mihlar) و آلتان دونمز (Altan Dönmez)
  • بازیگران: هانده ارچل، کرم بورسین و بیجه اونال

سریال ترکی طنز عاشقانه جدید تو درم را بزن که با نام های عشق در آسمان و عشق مشروط نیز معروف است از  جمله آثار لیست سریال ترکی کمدی خنده دار محسوب می‌شود. تو درم را بزن با حضور زوج فوق العاده هنری، هانده ارچل و کرم بورسین در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بسیار دیده شد.

داستان این بهترین سریال کمدی ترکی درباره دختری به نام ادا است که دنبال یک بورسیه کامل برای خارج از کشور می‌گردد. آن سوی ماجرا سرکان قرار دارد که به دلیل مشکلات شخصی نیاز دارد تا شخصی برای ۲ ماه نقش نامزد او را بازی کند. سرکان به ادا پیشنهاد می‌دهد که در ازای بازی کردن نقش نامزد او بورسیه اش را رایگان به ادا واگذار می‌کند. ادا نیز کم کم چاره ای جز قبول پیشنهاد سرکان نمی‌بیند.

این بهترین سریال کمدی ترکی از برترین سریال های ترکی کمدی 2021 محسوب می‌شود و از شبکه Fox پخش شد. این اثر از بهترین سریال های طنز ترکی آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفت که بسیار ترند شد و طرفدار پیدا کرد. به هرحال وقتی پای دو ستاره ترکیه به میان بیاید، این وضعیت چندان دور از پیش بینی نیست.

8. سریال همه جا تو – Her Yerde Sen از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 23
  • کارگردان: اندر میهلار (Ender Mihlar)
  • بازیگران: فورکان آندیک، آیبوکه پوساد و علی یاقجی

از بهترین سریال های طنز ترکی باید به سریال زیبای همه جا تو اشاره کنیم. این اثر یکی از آثار لیست سریال ترکی طنز عاشقانه این کشور بود که طی ۱ فصل و ۲۳ قسمت از شبکه Fox پخش شد‌.

داستان این فیلم ترکی خنده دار و عاشقانه درباره دنیز و سلین است که انسان‌های مستقل، خودخواه و بی پروایی هستند. ماجرا از آن‌جا شروع می‌شود که هردو این‌ها ادعا می‌کنند که صاحب یک خانه هستند. توصیه می‌کنیم این اثر زیبا و دیدنی را حتما تماشا کنید.

9. سریال عشق اجاره ای – Kiralık Aşk از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2017 – 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 69
  • کارگردان: متین بالک‌اغلو (Metin Balekoğlu)، باریش یوش (Barış Yöş) و شنول سونمز (Şenol Sönmez)
  • بازیگران: الچین سانگو، باریش آردوچ و صالح بادمجی

از بهترین سریال های کمدی ترکیه ای باید از عشق اجاره ای یاد کنیم. عشق اجاره از بهترین سریال های طنز ترکی زمان خودش و حتی حال حاضر است. این سریال طی 2 فصل و 69 قسمت از شبکه پخش شد.

این اثر از بهترین سریال های کمدی ترکیه ای درباره دختری به نام دفنه است که برای دادن بدهی های برادرش و رهایی از شر طلبکاران او وارد معامله ای می‌شود. شرط معامله این است که بتواند عمر یک تاجر موفق و مغرور را عاشق خود کند. سریال ترکی طنز هنوز پس از چندین سال که از پخش آن می‌گذرد در میان مردم پرطرفدار است.

10. سریال یالان دنیا – Yalan Dünya از لیست بهترین سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2014-2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 90
  • کارگردان: جاله آتابای اوزرک (Jale Atabey Özerk)
  • بازیگران: گولشه بیرسل، بیازیت اوزتورک و الگون شیمشک

سریال یالان دنیا نیز یکی از بهترین سریال های ترکی عاشقانه کمدی است که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت. این سریال طنز ترکی جدید برای اولین بار در سال 2012 از شبکه Kanal D ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2014 به طول انجامید. این عنوان یکی از خنده دارترین عناوین لیست بهترین سریال های طنز ترکی است که در طول سال‌های پخش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این سریال ترکی طنز داشتند و آن را یک سریال کمدی و در عین حال بسیار آموزنده قلمداد کردند. یالان دنیا در مجموع یک سریال سرگرم‌کننده و جذاب در ژانر کمدی است که می‌تواند مخاطب را با خود همراه سازد. داستان سریال یالان دنیا، از بهترین سریال های طنز ترکی ، بر زندگی بازیگران در محله‌ای خاص از ترکیه تمرکز دارد و نشان می‌دهد که ظاهر زندگی آنها با باطنشان تفاوت بسیاری دارد و سرشار از دروغ است.

11. جزر و مد – Medcezir

  • سال پخش: 2013 – 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 77
  • کارگردان: علی بیلجین (Ali Bilgin)
  • بازیگران: چاغاتای اولوسوی، سرنای سریکایا و باریش فالای

سریال ترکی طنز جزر و مد یکی از بهترین سریال های طنز ترکی سال‌های اخیر است. جزر و مد در واقع یک درام نوجوانانه است که با چاشنی طنز صحنه های دلپذیری را برای مخاطبان می‌سازند. این اثر از سریالهای کمدی خنده دار طی دو فصل و ۷۷ قسمت از شبکه استار تیوی پخش شد. در واقع سر جزر و مد اقتباسی از سریال او سی (The O.C) آمریکایی است.

داستان این اثر از بهترین سریال های طنز ترکی درباره پسر نوجوان و باهوشی به نام یامان است که در روز تولد برادر بزرگ‌ترش به اصرار او مجبور می‌شود ماشین مدل بالایی را بدزدد و با آن ماشین تصادف می‌کند. وکیلی به نام سلیم به او کمک می‌کند تا در زندان اسیر نشود. پس از این اتفاق سلیم به یامان کمک می‌کند تا کار کند.

این سریال ترکی طنز در ایران از شبکه ام بی‌سی پخش شد و بسیار هم پرطرفدار بود. تماشای جزر و مد را به شما توصیه می‌کنیم.

12. سریال 50 متر مربع – 50M2

  • سال پخش: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • کارگردان: بوراک آکساک (Burak Aksak)
  • بازیگران: انگین اوزتورک، کورسات آلنیاچیک و سنگیز بوزکورت

از سریال های کمدی ترکی باید به سریال پنجاه متر مربع اشاره کنیم. این سریال ترکی طنز طی 8 قسمت از شبکه نتفلیکس پخش شد و اتفاقا درمیان مخاطبان با استقبال خوبی روبرو شد.

داستان این اثر از بهترین سریال های طنز ترکی درباره پسری به نام گولکه است که پدر و مادر واقعی‌اش را نمی‌شناسد او زیر نظر مردی به نام سروت بزرگ می‌شود. اتفاقاتی می‌افتد که گولکه مجبور می‌شود با یک هویت پنهانی در مغازه ای قدیمی زندگی کند و وانمود کند که پسر صاحب مغازه فوت شده است‌.

13. سریال اگه مرد عاشق بشه – Erkek Severse

  • سال پخش: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • کارگردان: اونور آتای (Omur Atay) و زلیها اورمان
  • بازیگران: آلپرن دویماز، بشرا دولی و یاسمین آلن

از سریال های ترکی طنز 2022 که در ژانر عاشقانه ساخته شد باید به سریال اگه مرد عاشق بشه اشاره کنیم. این سریال طی یک فصل و 26 قسمت 45 دقیقه به صورت اینترنتی در ترکیه پخش و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. تاریخ انتشار این سریال ترکی طنز اواخر 1400 و اوایل 1401 بود.

داستان این اثر از سریال های کمدی ترکی درباره زنی به نام زینب است که در زمان دانشجویی با همسر خود اوکتای آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. حاصل این ازدواج دو فرزند است. روزی زینب پی می‌برد که اوکتای به او خیانت می‌کند و این اتفاق باعث جدایی او از اوکتای می‌شود. زینب دلشکسته سعی می‌کند تا قوی باشد و مردی را وارد زندگی خود نکند. اما کنعان این قاعده را بهم می‌ریزد. آشنایی کنعان و زینب و ورود یلدا زنی که سعی در جلب توجه کنعان دارد، چالش های زیادی را برای این زوج رقم می‌زند که دیدن آن در این بهترین سریال کمدی ترکی خالی از لطف نیست.

14. سریال ستاره شمالی عشق اول – Kuzey Yildizi

  • سال پخش: 2020-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 29
  • کارگردان: ارسوی گلر (Ersoy Guler)
  • بازیگران: اسماعیل دمیرچی، آسلیهان گونر، گیزم گونز و نیلسو برفین آکتاس

منتخب بهترین سریال های طنز ترکی و عاشقانه را با یکی از سریالهای ترکی کمدی جدید ادامه می‌دهیم. سریال ستاره شمالی عشق اول از خنده دارترین سریال های طنز ترکیه ای جدید است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. قسمت اول این سریال تلویزیونی ترکی کمدی در سال 2019 از شبکه Show TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن نیز با 29 قسمت تا سال 2020 ادامه یافت. فصل دوم سریال ترکی طنز ستاره شمالی عشق اول در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و بعد از ۳۵ قسمت در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. این اثر از بهترین سریال های طنز ترکی در زمان پخش توانست با پخش چند قسمت اولیه، توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و مورد استقبال قرار گیرد. فضای کمدی و رمانتیک این سریال، بسیار جذاب و دلنشین است و منتقدان نیز بازخوردهای مثبتی نسبت به جنس کمدی آن داشتند.

داستان سریال ستاره شمالی عشق اول از بهترین سریال های طنز ترکی درباره مردی به نام «کوزی» است که سال‌ها پیش و در دوران جوانی، خانواده ثروتمند و شهر خود را برای کار و تحصیل ترک می‌کند. او برای خود زندگی جدیدی می‌سازد و بسیار خوشحال و خوشبخت است، اما همه چیز به طور ناگهانی دستخوش تغییر قرار می‌گیرد. همسرش تمام پول‌های کوزی را برداشته و او را ترک می‌کند و کوزی نیز به مشکلات مالی بسیاری برمی‌خورد و نمی‌داند چگونه باید زندگی خود و سه دخترش را اداره کند. اما پس از مدتی با زنی آشنا می‌شود و به واسطه این آشنایی همه چیز تغییر می‌کند.

15. سریال ماه کامل – Dolunay

  • سال پخش: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • کارگردان: کگری بایراک (Cagri Bayrak)
  • بازیگران:  اوزگه گورل و جان یامان

اگر با نام سریال های کمدی ترکی آشنایی داشته باشید، احتمالا نام سریال ترکی طنز ماه کامل به گوشتان خورده است. سریال ماه کامل یکی از پر بیننده ترین سریال ترکی و خنده دار این فهرست محسوب می‌شود که با ژانر عاشقانه، درام و فانتزی ترکیب شده است. این سریال تلویزیونی ترکی کمدی برای اولین بار در سال 2017 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و با پخش 26 قسمت در دسامبر 2017 به پایان رسید. سریال ماه کامل در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت و توانست بازخوردهای خوبی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کند.

داستان سریال ماه کامل از بهترین سریال های طنز ترکی درباره دختر جوانی به نام «نازلی» است که آرزو دارد یک آشپز بزرگ و متبحر شود. روزی به طور اتفاقی سر از خانه مردی به نام «فرید اصلان» درمی‌آورد و در آنجا به عنوان آشپز استخدام می‌شود. پس از مدتی رابطه عاشقانه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد که اتفاقات جالبی را برای آنان رقم می‌زند.

16. سریال عشق تجملاتی – Afili Ask

  • سال پخش: 2019-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5/10
  • تعداد فصل‌ها: سردار گوزلی (Serdar Gozelli)
  • تعداد قسمت‌ها: 1
  • کارگردان: 38
  • بازیگران: چاغلار ارطغرل، بورجو اوزبیرک و آتلان مالنی

از جمله آثار لیست بهترین سریال کمدی ترکی باید به سریال محبوب عشق تجملاتی اشاره کنیم. این اثر از سریال های کمدی ترکی طی یک فصل و 38 قسمت پخش شد و دوبله فارسی آن نیز در دسترس قرار دارد. عشق تجملاتی نخستین بار از شبکه Kanal D پخش شد و در ایران نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

داستان این بهترین سریال کمدی ترکی درباره یک زوج لجباز به نام های عایشه و کرم است. عایشه برخلاف آنچه نشان می‌دهد، انسان خوبی است. او مجبور می‌شود با مردی به نام کرم که از قضا شهرت خوبی ندارد ازدواج کند.

17. سریال حکایت ما – Bizim Hikaye

  • سال پخش: 2017-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 70
  • کارگردان: سردار گوزلکی (Serdar Gözelekli) و کورای کریم اوغلو (Koray Kerimoğlu)
  • بازیگران: بوراک دنیز، هازال کایا و رها اوزجان

یکی از بهترین سریال های طنز ترکی که باید معرفی کنیم، سریال ترکی کمدی عاشقانه حکایت ما است. در واقع این سریال ترکی طنز براساس سریال بی‌شرم (Shameless) محصول انگلیس ساخته شده است. این بهترین سریال کمدی ترکی در زمان پخش خود در شبکه Fox توانست به رکورد تماشای 16 میلیونی برسد. یکی از دلایل تماشایی شدن حکایت ما حضور دو ستاره ترکی یعنی هازال کایا و بوراک دنیز در آن است. سریال حکایت ما همچنین جز سریال های برتر ترکی از نگاه IMDb نیز هست.

داستان سریال ترکی طنز حکایت ما درباره دختری به نام فیلیز است که مادرش خانواده را ترک کرده و پدری معتاد به الکل دارد. فیلیز 5 خواهر و برادر کوچک‌تر دارد که مجبور است از آن‌ها مراقبت کند. مردی به نام باریش (با نام اصلی ساواش) وارد خانواده فیلیز می‌شود و به او ابراز علاقه می‌کند. در این بین پلیسی به نام جمیل عاشق فیلیز می‌شود و باریش را تهدید می‌کند که اگر از این دختر فاصله نگیرد حقیقت زندگی او را بر فیلیز آشکار می‌کند.

18. سریال آقای اشتباه – Bay Yanlis

  • سال پخش: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 14
  • کارگردان: دنیز یورولمازر (Deniz Yorulmazer)
  • بازیگران: جان یامان، اوزگه گورل و گورگن اوز

از بهترین سریال های طنز ترکی باید به آقای اشتباه اشاره کنیم. سریال ترکی طنز آقای اشتباه تاکنون با وجود بالا نبودن نمره او بسیار پرطرفدار بوه است. البته نمی‌توان ادعا کرد که این اثر بهترین سریال طنز است اما قطعا یکی از بهترین سریال های کمدی ترکی محسوب می‌شود. این اثر طی ۱ فصل و ۱۴ قسمت از شبکه فاکس پخش شد. اما در ایران پس از پخش در شبکه ام بی سی پرشیا، مورد استقبال قرار گرفت.

داستان این اثر از سریال های کمدی ترکی درباره مردی پولدار به نام اوزگور و صاحب رستورانی پر رونق است. اوزگور به زندگی بدون تعهد عادت کرده و در کل علاقه ای به رابطه پایدار و عشق ندارد. از آن سمت اوزگه قرار دارد که همیشه در رابطه های عاطفی اش شکست می‌خورد‌. اوزگور به عنوان مشاور تصمیم می‌گیرد اوزگه را راهنمایی کند تا روابطش را بهبود دهد. چه اتفاقی می‌افتد اگر این‌بار چرخ زندگی برای اوزگور برعکس بچرخد؟

این اثر از سریال های کمدی ترکی با خلق صحنه های جذاب توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین‌های سال‌های اخیر شود.

19. سریال کرم شب تاب – Atesbocegi

  • سال پخش: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 17
  • کارگردان: باریس یوس (Baris Yos)
  • بازیگران: سکین ازدمیر، نیلی دنیز و سدا گوون

سریال کرم شب تاب نیز یکی دیگر از بهترین سریال های طنز ترکی است که مانند اکثر سریال‌های معرفی شده دیگر با ژانر عاشقانه ترکیب شده است. این سریال برای اولین بار در سال 2017 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا اکتبر سال 2017 ادامه یافت. سریال ترکی طنز کرم شب تاب نیز یکی از سریال های کمدی ترکی و جذاب است که در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند. خلق فضای کمیک جذاب به همراه فضایی عاشقانه و پر پیچ و خم، ویژگی مثبت این سریال است که توانست در زمان پخش، در صدر لیست سریال های ترکی کمدی قرار گیرد.

داستان این اثر از  سریال های کمدی ترکی درباره یک وکیل موفق و مجرد به نام «باریش بوکا» است. او به واسطه شغلش و کار کردن بر روی پرونده‌های مختلف، معتقد است که در یک نگاه می‌تواند شخصیت انسان‌ها را بشناسد. حال باریش به این نتیجه رسیده است که دیگر هیچ چیز در این دنیا نمی‌تواند او را هیجان‌زده کند، اما زندگی او پس از قبول کردن آخرین پرونده حقوقی‌اش متحول شده و دچار چالش‌های بسیاری می‌شود.

20. سریال فصل گیلاس – Kiraz Mevsimi

  • سال پخش: 2014-2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 59
  • کارگردان: ادا تکسوز (Eda Teksöz) و آسلی کاهرمان (Aslı Kahraman)
  • بازیگران: سرکان چایوغلو، اوزگه گورل و نیلپری شاهینکایا

از سریال های کمدی ترکی که باید در این لیست معرفی کنیم سریال پرطرفدار فصل گیلاس است. این سریال ترکی طنز نخستین بار از شبکه Fox در سال 2014 پخش شد و پس از 2 فصل، طی 59 قسمت به پایان رسید. فصل گیلاس از بهترین سریال های طنز ترکی در ژانر درام و رمانتیک ساخته و در چند کشور آسیایی از جمله پاکستان و اندونزی پخش شد. دوبله فارسی این سریال نیز برای فارسی زبانان وجود دارد.

این بهترین سریال کمدی ترکی درباره دختری به اویکو است که آرزو دارد یک طراح مد موفق شود. او عاشق مته برادر دوستش است اما وقتی می‌فهمد که مته به دوستش علاقمند شده از او دل می‌کند. در ادامه این اثر از بهترین سریال های طنز ترکی اویکو با دوست مته ایاز آشنا می‌شود و این دو بنا به دلایلی مجبور می‌شوند تا نقش دو عاشق را بازی کنند. اما زندگی برای این زوج چیزی بیشتر می‌خواهد، اویکو و ایاز کم کم بهم علاقمند می‌شوند.

سوالات متداول

بهترین سریال کمدی ترکیه ای چه نام دارد؟

با توجه به امتیازات IMDb، سریال لیلا و مجنون را می‌توانیم بهترین سریال کمدی ترکیه ای بدانیم.

سخن پایانی

ما در این مقاله لیست سریال های کمدی ترکی را برای شما فراهم آوردیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. آثار ترکی به خصوص سریال های کمدی ترکی در ایران طرفداران بسیاری دارند و همواره مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. به نظر شما بهترین سریال های طنز ترکی معرفی شده در این مقاله کدام عناوین هستند؟ شما تاکنون کدام سریال را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در پایین همین صفحه و در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا