خانواده

لیست خنده دار ترین سریال های کره ای

کمدی یکی از همه‌گیرترین ژانرهاست؛ شاید چون همه‌ی ما هر چند وقت یک بار به خندیدن برای از یاد بردن نیاز پیدا می‌کنیم. اما پیدا کردن یک فیلم یا سریال خوب در این ژانر، همیشه آسان نیست. همه‌ی ما تجربه‌ی شروع یک فیلم یا سریال کمدی و نیمه‌کاره رها کردنش را داریم. چون اصولا تمام سبک‌های کمدی برای تمام افراد ساخته نشده‌اند.

خود من هم از تماشای تعداد زیادی از سریال‌های کمدی پرطرف‌دار لذت نبرده‌ام و آن‌ها را بعد از چند قسمت یا چند فصل کنار گذاشته‌ام. (مثلا سریال‌های Office، Arrested Development، Modern Family، Simpsons و…) اما سریال‌هایی که در این لیست آمده‌اند، آن‌هایی هستند که فکر می‌کنم ارزش وقت صرف کردن را دارند. (خودم همه‌شان را چند بار دیده‌ام.) پس بدون توضیح بیش‌تر، برویم سراغ هفت مورد از به‌ترین سریال‌های کمدی که باید ببینید:

 

۱- سریال Friends

دیدن تریلر سریال (البته بیش‌تر یک کلیپ با آهنگ تیتراتژ سریال است تا تریلر)

اگر زیر ۱۰۰ سال سن داشته باشید و در ۲۰ سال گذشته در یک غار زندگی نکرده باشید، حداقل اسم این سریال را شنیده‌اید. Friends چیزی فراتر از یک سریال کمدی‌ست. Friends یک پدیده‌ی خاص است؛ راهی برای فرار از تلخی‌ها و دل‌مشغولی‌های زندگی روزمره‌مان. مثل مجموعه‌ای از به‌ترین لحظات فیلم‌های کمدی-رمانتیک.

کسی را ندیده‌ام که این سریال را تماشا کرده باشد و حداقل با یکی از کاراکترهای اصلی ارتباط برقرار نکرده باشد. خیلی از ما خودمان -یا آرزوهایمان- را در یکی از آن شش نفر دیده‌ایم و هم‌راه با کاراکتر مورد علاقه‌مان زندگی کرده‌ایم؛ شاید به همین خاطر است که Friends هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. (طرف‌داران Friends، چند بار این سریال را از اول تا آخر دیده‌اید؟)

این سریال -همان‌طور که از نامش هم پیداست- داستان شش دوست نزدیک در نیویورک را روایت می‌کند و اتفاقات زندگی و ارتباط‌شان با هم را به تصویر می‌کشد. مونیکا یک آدم وسواسی و شدیدا منظم است. برادرش راس، به تازگی طلاق گرفته و نمی‌داند قرار است با زندگیش چه کار کند. هیچ‌کس نمی‌داند چندلر -دوست قدیمی راس و کاراکتر مورد علاقه‌ی من- دقیقا چه کار می‌کند، اما همه با کنایه‌هایش آشنایی دارند. جویی -هم‌خانه‌ی چندلر در واحد روبه‌روی مونیکا- یک بازی‌گر نه‌چندان خوب است که رابطه‌ی خوبی با جنس مخالف دارد. (How you doin’?) ریچل -هم‌خانه‌ی‌ جدید مونیکا- دارد برای بزرگ شدن و استقلالش تلاش می‌کند. و فیبی عجیب‌ترین کاراکتر سریال است که همیشه یک اتفاق غیرمنتظره برایتان کنار گذاشته.

خلاصه اگر یک تجربه‌ی متفاوت و دوست‌داشتنی با کاراکترهایی جذاب و دیالوگ‌هایی به‌یادماندنی می‌خواهید، این سریال را بالای لیست‌تان بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. (به‌خصوص وقتی به فصل چهارم برسید.)

معرفی سریال Friends

 

یک نکته درمورد Friends که احتمالا نمی‌دانستید: دو نسخه‌ی متفاوت از این سریال وجود دارد. یکی از این دو ورژن شامل صحنه‌های اضافی مختلفی‌ست که در ادیت دیگر حذف شده‌اند. اتفاق بد، این است که نسخه‌های باکیفیت سریال معمولا همان ورژن ادیت‌شده و کوتاه‌تر هستند. اتفاق خوب این است که حس از دست دادن بعضی از صحنه‌ها در کنار حس نیاز به کیفیت بالاتر مجبورتان خواهد کرد که هر دو نسخه‌ی سریال را چند بار ببینید!

 

۲- سریال Big Bang Theory

دیدن تریلر سریال

پرطرف‌دارترین سریال کمدی در حال پخش. (که البته چند قسمت بیش‌تر به پایانش نمانده.) این سریال یک شروع معمولی داشت ولی کم‌کم کاراکترهای خاصش را در دل همه جا کرد و حتی به عقیده‌ی بعضی‌ها جای Friends را میان سریال‌های در حال پخش گرفت. در واقع هم ساختار داستانی Big Bang Theory شباهت زیادی به Friends دارد. هر قسمت، داستان خاص خودش را دارد اما داستان کلی کاراکترها هم به مرور زمان و در طول همین قسمت‌ها شکل می‌گیرد. و این شکل‌گیری آرام شخصیت‌ها و اتفاقات است که بیننده را پای صفحه‌ی مانیتور (یا تلویزیون) نگه می‌دارد.

این سریال -بیش از هر چیز دیگر- داستان چند فرد تحصیل‌کرده و اصطلاحا گیک (Geek) را به تصویر می‌کشد و آن‌ها را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که برای خیلی از ما آشنا هستند. دو شخصیت اصلی فیزیک‌دان‌اند، دو نفر دیگر مهندس و ستاره‌شناس. اما شخصیت‌های مکمل‌شان با خودشان تفاوت دارند و شاید به واسطه‌ی همین تفاوت‌هاست که داستان سریال برایمان جذاب‌تر می‌شود.

شاید Big Bang Theory برای هر کسی نباشد، اما اگر براساس تجربه‌ی شخصی‌تان با کاراکترها ارتباط برقرار کنید، دیگر آن‌ها را رها نخواهید کرد. در هر صورت، Big Bang Theory هر چیزی که باید در یک سریال کمدی وجود داشته باشد را دارد.

آپدیت: Big Bang Theory تمام شد. خیلی هم خوب تمام شد! مطمئن باشید از این پایان ناراضی نخواهید بود.

معرفی سریال Big Bang Theory

 

یک پست دیگر هم بخوانید:  ۶ سریال علمی تخیلی که باید ببینید

 

۳- سریال Brooklyn Nine-Nine

دیدن تریلر سریال

داستان پلیس‌های پاس‌گاه ۹۹ منطقه‌ی بروکلین در شهر نیویورک. شاید به دلیل تماشای زیاد سریال‌های پلیسی فکر کنید نمی‌شود از پلیس‌ها کمدی ساخت. اما Brooklyn Nine-Nine قطعا یکی از به‌ترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر است؛ با دیالوگ‌هایی درخشان، کاراکترهایی متفاوت و بازی‌هایی عالی.

نکته‌ای که این سریال را متفاوت می‌کند، نگاه آن به اتفاقات دنیای واقعی و حرف زدن درمورد آن‌ها در قالب یک کمدی هوش‌مندانه است. هرکدام از کاراکترهای اصلی ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، ترکیبی را می‌سازند که نمی‌شود در هر سریالی پیدا کرد.

یک فرمانده خشک و مقرراتی و علاقه‌مند به تمام چیزهای کلاسیک، جانشین او که یک مرد خانواده و نقطه‌ی اتصال همه‌ی شخصیت‌ها به هم است، یک کارآگاه موفق که انگار در روزهای نوجوانیش گیر کرده و بزرگ نشده (و البته همین او را جذاب می‌کند) و چند کاراکتر دیگر که در کنار هم تمام ویژگی‌های غیرعادی ممکن را دارند. (یکی زیادی محتاط، یکی زیادی خطرپذیر، یکی وسواسی و منظم، یکی بی‌نظم‌ترین شخصیت ممکن و…)

خلاصه، دیدن Brooklyn Nine-Nine با تمام کاراکترهای متفاوتش را به همه توصیه می‌کنم.

درمورد جذابیت این سریال، همین بس که قرار بود کنسل شود اما با واکنش طرف‌دارانش از این سرنوشت نجات یافت و هنوز هم ادامه دارد.

معرفی سریال Brooklyn Nine-Nine

 

۴- سریال New Girl

دیدن تریلر سریال

توصیف داستان New Girl کار راحتی نیست چون تمرکز آن در طول سریال بارها عوض می‌شود. شروع سریال بر پایه‌ی کاراکتر اصلی‌ست؛ دختر جدیدی که بعد از یک رابطه‌ی طولانی ناموفق، به عنوان هم‌خانه وارد زندگی ساکنین قدیمی یک آپارتمان می‌شود. در قسمت‌های اول، این ساکنین قبلی عملا نقش‌های مکمل‌اند. اما با جلو رفتن داستان و تغییرات جزئی، هرکدام از آن‌ها فرصتی برای تبدیل شدن به مرکز توجه پیدا می‌کنند.

اگر به کل سریال نگاه کنیم، تمام کاراکترها به یک اندازه قوی و جذاب‌اند و لحظات دوست‌داشتنی خاص خودشان را دارند؛ اتفاقی که همیشه در سریال‌های کمدی رخ نمی‌دهد. این سریال یک قسمت مشترک هم با Brooklyn Nine-Nine دارد که برای من -به عنوان طرف‌دار هر دو- اتفاق شدیدا جذابی بود.

گاهی وقت‌ها چند قسمت در کنار هم مثل یک فیلم جذاب کمدی-رمانتیک عمل می‌کنند. پس اگر به این ژانر علاقه دارید و هدف اصلی‌تان از تماشای سریال‌های کمدی تفریح است، این سریال را فراموش نکنید. ضمنا پایان سریال هم واقعا راضی‌کننده است و ناامیدتان نمی‌کند.

معرفی سریال New Girl

 

یک پست دیگر هم بخوانید:  8 سریال پلیسی جنایی که باید ببینید

 

۵- سریال Scrubs

دیدن تریلر سریال

از آن سریال‌ها که می‌توانند به راحتی -در یک قسمت بیست‌دقیقه‌ای- هم بخندانندتان و هم اشک‌تان را دربیاورند. Scrubs داستان چند دانش‌جوی پزشکی از زمان ورودشان به بیمارستان -به عنوان انترن- تا تبدیل شدن‌شان به دکترها و جراحانی تمام‌عیار را نشان می‌دهد؛ ارتباط آن‌ها با یک‌دیگر، با پرستارها و دکترهای کهنه‌کار بیمارستان و در نهایت با بیماران.

شاید فکر کنید بیمارستان فضای خوبی برای کمدی نیست. اما کارکترهای Scrubs به سرعت خلافش را ثابت می‌کنند. در قلب داستانش، این سریال داستان آدم‌هایی‌ست که سعی دارند زندگی کنند، دوست داشته باشند، به دیگران کمک کنند، بخندند و جلو بروند. مثل همه‌ی ما.

بازی خوب کاراکترهای ثابت در کنار داستان‌های جذاب، نقاط قوت این سریال هستند. اگر بتوانید از کنار سبک خاصش در بعضی صحنه‌ها (مثل صحنه‌های مربوط به خیالات شخصیت اصلی) بگذرید، این سریال یک انتخاب واقعا خوب است که قطعا برای تماشای دوباره و چندباره هم به آن باز خواهید گشت.

یک نکته‌ی مهم درمورد سریال‌های طولانی، نحوه‌ی تمام شدن‌شان است. و تمام شدن Scrubs واقعا خوب و کاملا قابل قبول است. (نگران سرنوشت کاراکترهای محبوب‌تان نباشید!)

معرفی سریال Scrubs

 

۶- سریال Community

دیدن تریلر سریال

Community بدون شک متفاوت‌ترین سریال این لیست است. شاید اگر اتفاقات پشت صحنه رخ نمی‌دادند و سازنده‌ی اولیه‌ی سریال و حتی یکی از بازی‌گران اصلی از آن خارج نمی‌شدند، Community می‌توانست در ابتدای این لیست باشد. (البته سازنده‌ی سریال برای پایان داستان برگشت.) اما در کنار تمام لحظات ضعیف، این سریال پر از جذابیت است.

داستان Community می‌تواند به شدت آشنا باشد؛ چند نفر که در شرایط مختلف وارد دانش‌گاه شده‌اند و هرکدام اهداف و تصورات خودشان را دارند. کاراکترهایی که با وجود تمام تفاوت‌ها، در یک گروه دور هم جمع می‌شوند تا مثلا درس بخوانند. اما هر کاری می‌کنند به جز درس خواندن!

گاهی وقت‌ها وجود فقط یک کاراکتر جذاب برای تماشای یک سریال کافی‌ست؛ اما Community پر از کاراکترهای جذاب و شدیدا متفاوت است که در موقعیت‌های خاص و داستان‌های عجیبی قرار می‌گیرند ولی آن حس آشنا بودن برای بیننده را هیچ‌وقت از دست نمی‌دهند.

بیش از همه، تماشای این سریال را به FanBoyها و Geekها توصیه می‌کنم. (طرف‌داران سرسخت سریال هم همین‌ها بودند.) اما هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد.

معرفی سریال Community

 

۷- سریال How I Met Your Mother

دیدن تریلر سریال

یادتان هست گفتم نحوه‌ی تمام شدن سریال‌های طولانی خیلی مهم است؟ How I Met Your Mother یک مثال خوب برای پایان بد است؛ آن‌قدر بد که می‌تواند باعث شود دیگر سمت آن سریال نروید. کاراکترهای اصلی به قدر کافی جذاب‌اند و داستان هم تا فصل آخر خوب جلو می‌رود؛ حتی اگر از بعضی اتفاقات راضی نباشید. اما پایان واقعا بد است!

در نتیجه انتخاب اصلی این است که آیا می‌توانید بی‌خیال یک پایان بد شوید که می‌دانید در راه است یا نه؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، می‌توانید از تماشای بازی‌های خیلی خوب و داستان‌های جذاب و لحظاتی به‌یادماندنی به سبک فیلم‌های کمدی عاشقانه لذت ببرید.

داستان سریال، سال‌ها بعد و توسط کاراکتر اصلی برای بچه‌هایش تعریف می‌شود. و این، پنجره‌ی ما به دنیای چند دوست خوب است که یا به دنبال عشق می‌گردند یا بی‌خیال زندگی می‌کنند و یا به فکر آینده‌اند.

خیلی‌ها معتقدند How I Met Your Mother به نوعی کپی Friends است. اما من خیلی با این حرف موافق نیستم و فکر می‌کنم دنیای این دو سریال و سبک کمدی‌شان با هم متفاوت است. اما در هر صورت، هردو می‌توانند برای طرف‌داران کمدی جذاب باشند. اگر پایان داستان را کنار بگذاریم، How I Met Your Mother یکی از به‌ترین کمدی‌های سال‌های اخیر است.

معرفی سریال How I Met Your Mother

 

آپدیت:

۸- سریال Coupling

همان‌طور که از اسمش هم پیداست، این سریال فقط و فقط روی روابط رمانتیک شخصیت‌های اصلیش تمرکز می‌کند. و زاویه‌ی دید مردانه روی روابط در آن پررنگ‌تر است.

سریال، داستان ۶ نفر (۳ مرد و ۳ زن) در لندن را روایت می‌کند که شخصیت‌های کاملا متفاوتی دارند اما همگی به دنبال پیدا کردن عشق و «جفت» شدن‌اند.

با تماشای یکی دو قسمت، می‌توانید بفهمید که سریال برایتان جذاب خواهد بود یا نه. و اگر موضوعش را دوست داشته باشید، می‌توانید از به‌تر شدن تدریجی در فصل دوم و سوم لذت ببرید و کلی هم بخندید.

اما متاسفانه در آغاز فصل چهار، یکی از شخصیت‌های اصلی از سریال خارج می‌شود و کاراکتر جای‌گزین واقعا نمی‌تواند جای خالی او را پر کند. من بعد از تماشای قسمت اول از فصل چهار، مستقیما به چند دقیقه‌ی پایانی قسمت آخر رفتم که فقط سرانجام کاراکترها را ببینم. شما هم احتمالا از فصل آخر چندان خوش‌تان نیاید. اما اگر به دنبال یک سریال کوتاه و شدیدا خنده‌دار درمورد روابط می‌گردید، توصیه می‌کنم Coupling را هم در نظر بگیرید.

نکته: مونولوگ‌های «استیو» درمورد مردها تاریخی‌اند! و می‌شود بارها تماشایشان کرد و با لحظه‌لحظه‌شان قهقهه زد.

معرفی سریال Coupling

 

۹- سریال Veep

بعد از تمام شدن فصل آخرش، می‌شود گفت که Veep بدون شک یکی از سیاه‌ترین و هوش‌مندانه‌ترین سریال‌های کمدی پخش‌شده در یک دهه‌ی اخیر است. اما همین سیاهی و هوش‌مندی خاصش، باعث می‌شود به درد هر سلیقه‌ای نخورد.

داستان، روی کاراکتر سِلینا مایر -معاون رئیس‌جمهور آمریکا (Vice President یا به اختصار همان Veep)- و اطرافیانش متمرکز است. و تقلای او برای رسیدن به قدرت را نشان می‌دهد.

در نگاه اول، بی‌عرضگی مایر و تیمش به نظر خنده‌دار می‌رسد. اما هرچه‌قدر که جلوتر می‌رویم، هم‌راه شدن این بی‌عرضگی با مرگ اخلاق را می‌بینم. و این‌جاست که هدف سریال روشن می‌شود: این‌که بیننده، وقایع و شخصیت‌های سریال را با واقعیت مقایسه کند و از خودش بپرسد که چند بار به سیاست‌مداران کثیفی مثل سیاست‌مداران سریال Veep رای داده، اقدامات‌شان را توجیه کرده و به خاطرشان به خیابان رفته؟

اگر به سبک کمدی سیاه علاقه ندارید، سمت این سریال نروید. چون -به‌خصوص فصل آخرش- شدیدا اعصاب‌تان را خرد خواهد کرد. اما اگر یک طنز سیاسی می‌خواهید که گاهی اوقات زیادی شبیه واقعیت‌های دنیای امروز ما می‌شود، این سریال می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد.

معرفی سریال Veep

 

۱۰- سریال Brockmire

برای آشنایی بیش‌تر با این سریال، قسمت اول از پادکست چی ببینم را بشنوید.

یک پست دیگر هم بخوانید:  به‌ترین سریال کمدی برای دوران کرونا (معرفی Brockmire) – چی ببینم، قسمت اول

 


نوبت شما

اگر فکر می‌کنید سریال کمدی جذابی را از قلم انداخته‌ام، در کامنت‌ها درموردش بنویسید. شاید لیست را کامل‌تر کردم!

پست را هم‌رسان کنید تا به دست تمام علاقه‌مندان سریال‌های کمدی برسد.


 


35 مینی سریال جذاب و پرطرفدار خارجی که ارزش دیدن دارند

همه‌ی ما ممکن است زمان کافی برای دیدن سریال‌های طولانی را نداشته باشیم و بخواهیم برای لذت بردن از اوقات فراغت بهترین مینی سریال را دانلود کنیم و در طی یک یا چند روز تمامش کنیم. اگر دنبال بهترین مینی سریال هستید، ما در این مطلب از سایت زوم لایف لیستی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مینی سریال‌های خارجی را معرفی کرده‌ایم.

لیست 35 مینی سریال پرطرفدار

در ادامه لیستی از بهترین مینی سریال های خارجی را معرفی کرده‌ایم که ارزش دیدن دارند و می‌توانید به لیست دانلود خودتان اضافه کنید.

مینی سریال The Night Of (آن شب)

مینی سریال The Night Of (آن شب)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2016
  • ستارگان: Riz Ahmed, John Turturro, Bill Camp

این سریال پیرامون قتلی مشکوک است و مردی که به جرم این قتل محکوم می‌شود. آن مرد از وقوع حادثه چیزی در خاطر ندارد. بازجویی‌های پلیس و کارآگاهان در سریال نمایش داده می‌شود و روند اداری پرونده را همراه با نگاهی عمیق به سیستم عدالت قضایی نشان می‌دهد.

مینی سریال Big Little Lies (دروغ‌های کوچک بزرگ)

مینی سریال Big Little Lies (دروغ‌های کوچک بزرگ)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2017 تا 2019
  • ستارگان: Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley

زندگی به ظاهر  ایده آل یک سری از مادران تجملاتی و خوش پوش در شهر ساحلی و آرام کالیفرنیا با درگیر شدن در یک قتل رمز آلود دستخوش تغییراتی می‌شود و این تغییرات با ورود یک مادر مجرد به شهرشان آغاز می‌شود.

فصل سوم مینی سریال محبوب دروغ‌های کوچک بزرگ ممکن است ساخته شود اما هنوز اخباری از زمان ساخت و انتشار آن منتشر نشده است.

مینی سریال Mare of Easttown (مر از ایست‌تون)

مینی سریال Mare of Easttown (مر از ایست‌تون)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2021
  • ستارگان: Kate Winslet, Julianne Nicholson, Jean Smart

در این مینی‌سریال، کیت ویسلت در نقش ماری شیهان ظاهر می‌شود؛ یک کاراگاه، ساکنِ شهری کوچک در پنسیلوانیا که در حالی‌که با زندگیِ پر از مشکلِ خودش دست و پنجه نرم می‌کند، باید یک پرونده‌ی قتلِ محلی را نیز حل کند. Mare of Easttown کاوشی در سمتِ تاریکِ یک جامعه‌ی کوچک است و هم‌چنین نشان دهنده‌ی این است که اتفاقات گذشته تا چه حد می‌توانند بر حال و احوالِ امروزِ ما تاثیرگذار باشند.

مینی سریال Normal People (مردم عادی)

مینی سریال Normal People (مردم عادی)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال ساخت: 2002
  • ستارگان: Daisy Edgar-Jones, Paul Mescal, Desmond Eastwood

این سریال داستان “ماریانا” و “کانل” با پیشینه‌های مختلف است که در شهری کوچک در ایرلند زندگی می‌کنند، همانطور که وارد یک رابطه عاشقانه با هم می‌شوند روابط همدیگر را نظاره می‌کنند.

مینی سریال 11.22.63

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام، رمزآلود، تخیلی
  • سال ساخت: 2016
  • ستارگان: James Franco, Sarah Gadon, George MacKay

داستان سریال درباره یک معلم دبیرستان به نام «جیک اپینگ» است که با استفاده از دریچه‌ای در زمان سفر می‌کند و به تاریخ نهم سپتامبر ۱۹۵۸ در ساعت ۱۱ و ۵۸ دقیقه باز می‌گردد تا تلاش کند از ترور جان اف کندی در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳و همچنین ترور مارتین لوتر کینگ و جنگ ویتنام جلوگیری کند. اما این ماموریت خطرناک با آشنا شدن او با فردی به نام «لی هارولد اوسوالدو» و نیز عاشق شدن جیک با تهدید مواجه شود. حالا او دیگر تمایلی ندارد تغییری در زمان و گذشته‌اش اعمال شود و قصد دارد تا جلوی هر تغییری را نیز بگیرد. نام سریال هم تاریخ ترور کندی در تاریخ ۲۲/۱۱/۱۹۶۳ می‌باشد.

مینی سریال The Outsider (بیگانه)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، فانتزی
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Ben Mendelsohn, Bill Camp, Jeremy Bobb

داستان این مینی سریال درباره‌ی قتل فجیع پسری نوجوان است. تمام مدارک جرم علیه یک مربی بیس‌بال است و او را مظنون اصلی جلوه می‌دهند اما تنها امید این مربی ویدئویی است که ثابت می‌کند او هنگام وقوع قتل در کنفرانسی خارج از شهر حضور داشته است.

مینی سریال Good Omens (فال نیک)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: کمدی، فانتزی
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: David Tennant, Michael Sheen, Frances McDormand

این مینی سریال داستان فرشته و شیطانی را روایت می‌کند که از زندگی روی زمین خوشنودند اما باید با تفاوت‌هایشان کنار بیایند تا برای نجات بشریت از نبرد میان بهشت و جهنم جلوگیری کنند.

مینی سریال The Night Manager (مدیر شب)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2016
  • ستارگان: Hugh Laurie, Tom Hiddleston, Elizabeth Debicki

داستان این مینی سریال دیدنی چنان جذاب است که نمی‌توانید از جلوی تلویزیون یا مانیتور جم بخورید؛ جاناتان پاین که در گذشته سرباز بوده استخدام می‌شود تا به سازمانی سری نفوذ کند، سازمانی که صاحب شبکه‌ای بین‌المللی برای قاچاق سلاح است. این مینی سریال نامزد دریافت ۳۶ جایزه بوده که از این میان برنده‌ی ۱۱ جایزه شده و دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن را از آکادمی اِمی دریافت کرده، همچنین جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آکادمی گلدن گلوبز گرفته است.

مینی سریال Little Fires Everywhere (آتش‌های کوچک در همه جا)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Reese Witherspoon, Kerry Washington, Rosemarie DeWitt

آتش‌های کوچک در همه جا سرنوشت درهم آمیخته خانواده به ظاهر خوشبخت ریچاردسون و یک مادر و دختر مرموز را روایت می‌کند. این داستان، رازها، ذات هنر و هویت و فشار سنگین مادری را کاوش می‌کند و نشان می‌دهد که اطاعت از قانون همواره منجر به دفع بلا نمی‌شود.

مینی سریال Unorthodox (غیر مومن)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Shira Haas, Amit Rahav, Jeff Wilbusch

مینی سریال آن ارتدوکس، روایتگر سرگذشت «استر شاپیرو» دختری از جامعه‌ی یهودیان حسیدی در بروکلین است. سخت‌گیری‌های مذهبی و سنت‌های خانوادگی، استر جوان را وادار می‌کند تا تصمیمات سختی بگیرد.

مینی سریال Mrs. America (خانم آمریکا)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Cate Blanchett, Rose Byrne, Uzo Aduba

داستان مینی سریال خانم آمریکا برگرفته از رویدادی واقعی ظهور و قیام فمینیسم از نگاه شخصیت فیلیس شلفلی است که واکنشی شدید و انتقادی به کارهای صورت گرفته توسط اشخاصی چون گلوریا استینم، بتی فریدن، شرلی کیشولم، بلا آبزگ و جیل راکلشاوس که فمینیست های موج دوم بودند، داشت. فیلیس شلفلی کمپینی به راه انداخت و این کمپین با نظریات حقوق برابری زنان و همچنین قانونی شدن سقط جنین مخالف بود.

مینی سریال Someone Has to Die (یک نفر باید بمیرد)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، هیجان‌انگیز
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Cecilia Suárez, Ernesto Alterio, Alejandro Speitzer

داستان از آنجا شروع می‌شود که پدر و مادرش از پسر جوانی خواسته‌اند برای دیدار با نامزدش به اسپانیا برگردد. او با همراهی لازارو، یک رقصنده مرموز باله، برمی‌گردد.

مینی سریال Lovestruck in the City (دلباخته در شهر)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال ساخت: 2020 تا 2021
  • ستارگان: Ji Chang-Wook, Kim Ji-Won, Kim Min-Suk

این مینی سریال کره ای با نام اصلی Doshinamnyeoui Sarangbeob، درباره شخصی به نام پارک جه وون یک معمار صادق، پر از شور و شوق و عاشق خیابان‌های شهر است. یک روز به زنی که او را “دزد دوربین” صدا می‌کند، برمی‌خورد و به او دل می‌بندد ولی همان روز ملاقات او را گم می‌کند.

مینی سریال Sharp Objects (چیزهای تیز)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2018
  • ستارگان: Amy Adams, Patricia Clarkson, Chris Messina

در جریان داستان ما با دو بخش مجهول مواجه می‌شویم که یافتن قاتل بچه‌ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد. در واقع ما با تماشای فلاش بک‌هایی که در سریال دربارهٔ پریکر زده می‌شود، متوجه می‌شویم که چه اتفاقی برای او رخ داده و آیا او اصلاً شرایط آن را دارد که بتواند به شرایط آرمانی اش بازگردد یا خیر. وی در طول داستان بارها خود را از مشکلات و خاطراتی که داشته رها می‌کند تا بتواند کارش را انجام دهد و ماموریتش را به سرانجام برساند.

مینی سریال Unbelievable (باورنکردنی)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: Kaitlyn Dever, Toni Collette, Merritt Wever

سریال «باورنکردنی» براساس مجموعه‌ای از گزارش‌های یک پرونده کاملا واقعی ساخته شده که طبیعتا نمی‌تواند به تنهایی درام و داستانی در سطح و اندازه یک سریال جنایی داشته باشد. اما خالقان سریال تصمیم گرفته‌اند تغییرات زیادی به اصل روایت‌هایشان وارد نکنند و به همین دلیل با عنوانی مواجه می‌شوید که شدیدا به منابع اقتباسش وفادار باقی مانده است.

مینی سریال Defending Jacob (دفاع از جیکوب)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell

اندی باربر دستیار قابل‌احترام بازپرس بخش قضایی شهر نیوتن در ایالت ماساچوست است؛ شهری که به واسطه کشته شدن پسر نوجوانی در راه بازگشت از مدرسه‌اش به لرزه می‌افتد. زمانی که اندی، پرونده را بلافاصله پس از وقوع حادثه به‌دست می‌گیرد، همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند و پسرش، جیکوب به اتهام قتل بازداشت می‌شود. در ادامه، والدین جیکوب به دنبال شواهدی دال بر بی‌گناهی او می‌گردند که نه‌تنها آن‌ها را در دادگاه ارائه کنند بلکه دل خودشان هم از بی‌گناهی پسرشان قرص شود.

مینی سریال Patrick Melrose (پاتریک ملروز)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2018
  • ستارگان: Benedict Cumberbatch, Jennifer Jason Leigh, Hugo Weaving

این سریال در هر یک ساعت بر روی یکی از رمان‌های پاتریک ملروز تمرکز کرده و با نشان دادن لحظات مهم پنج سال از زندگی شخصیت اصلی رمان، داستان را روایت می‌کند. این سریال ماجرای این شخصیت را از یک کودکی پر از آزار به اعتیادش به مواد مخدر و در نهایت ترک آن را نشان می‌دهد.

مینی سریال Chernobyl (چرنوبیل)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام، تاریخی، هیجان‌انگیز
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: Jessie Buckley, Jared Harris, Stellan Skarsgård

سریال چرنوبیل، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ است و داستان تلاش زنان و مردانی را روایت می‌کند که اروپا را از فاجعه نجات دادند. این سریال کوتاه بر روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین (در قلمرو کنونی کشور اوکراینَ) رخ داد متمرکز است و آشکار می‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و در آن به پنهانکاری شوروی پرداخته است.

مینی سریال Alias Grace (گریس دیگر)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام
  • سال ساخت: 2017
  • ستارگان: Sarah Gadon, Edward Holcroft, Rebecca Liddiard

داستان این مینی سریال در قرن ۱۹ رخ می‌دهد. روان‌پزشکی باید تصمیم بگیرد آیا می‌توان قاتلی را با توجه به شرایط روانی‌اش از اعدام نجات داد یا نه. این مینی سریال محصول شبکه‌ی نتفلیکس است و در ۶ قسمت پخش شده است.

مینی سریال Self Made (خودساخته)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Octavia Spencer, Tiffany Haddish, Carmen Ejogo

این سریال داستان واقعی زنی آفریقایی آمریکایی را روایت می‌کند که تمام سنت‌ها را کنار می‌زند و از طریق فروش محصولات آرایشی بهداشتی برای یک زن سیاهپوست به یک میلیونر خودساخته تبدیل می‌شود.

مینی سریال Mildred Pierce (میلدرد پیرس)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2011
  • ستارگان: Kate Winslet, Guy Pearce, Evan Rachel Wood

این مینی سریال داستان مادری محافظه کار و فداکار را در دوران رکود بزرگ اقتصای روایت می‌کند، مادری که از شوهر خود جدا شده و برای افتتاح رستوران خودش تلاش می‌کند و در این بین عاشق مردی دیگر می‌شود. در حالی که همه این کارها را فقط برای کسب عشق و احترام از سوی دختر از خودراضی‌اش انجام می‌دهد.

مینی سریال Maniac (مجنون)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: کمدی، درام، تخیلی
  • سال ساخت: 2018
  • ستارگان: Jonah Hill, Emma Stone, Sonoya Mizuno

داستان مینی سریال  “مجنون” روایت‌گر دو جوان با نام های اوئن و آنی است، با گذشته‌هایی پیچیده و غریب که بدون آشنایی از پیش، بر حسب اتفاق با یکدیگر همراه می‌شوند. اوئن فرزند یک خانواده ثروتمند در نیوریورک و به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا است. او به صورت مستمر در توهم دیداری و شنیداری قرار دارد و با وجود شرایط نامناسب روانی‌اش باید به نفع برادری که از او متنفر است در دادگاه شهادت دهد.

مینی سریال A Very English Scandal (رسوایی‌ای بس انگلیسی)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: بیوگرافی، کمدی، جنایی
  • سال ساخت: 2018 و 2021
  • ستارگان: Hugh Grant, Ben Whishaw, Alex Jennings

داستان این مینی سریال در مورد “جرمی تورپ”، رهبر حزب لیبرال بریتانیا می‌باشد، که متهم به قتل دوست سابق خود شده است و در سال 1979 باید محاکمه شود.

مینی سریال When They See Us (وقتی آنها ما را می‌بینند)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: Asante Blackk, Caleel Harris, Ethan Herisse

داستان این سریال کوتاه بر اساس پرونده جاگر سنترال پارک نیویورک (حمله و تجاوز به تریشا میلی زن ۲۸ ساله سفیدپوست آمریکایی) و در مورد ۵ نوجوان سیاه‌پوست است که به اتهام تجاوز جنسی و حمله به یک زن در سال ۱۹۸۹ در سنترال پارک شهر نیویورک بازداشت و محاکمه می‌شوند.

مینی سریال Years and Years (سالها و سالها)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام، تخیلی
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: Rory Kinnear, T’Nia Miller, Anne Reid

این مینی سریال راجع به یک خانواده معمولی انگلیسی بنام لیونز است که در شهر منچستر زندگی می‌کنند. زندگی آنها با تحولات اجتماعی و روی کار آمدن سیاست مداری جاه طلب، بلندپرواز و ملی‌گرا با بازی دستخوش تغییرات بنیادی می‌شود.

مینی سریال The Spy (جاسوس)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام، تاریخی
  • سال ساخت: 2019
  • ستارگان: Sacha Baron Cohen, Hadar Ratzon Rotem, Yael Eitan

این مینی‌سریال، داستان زندگی واقعی الی کوهن، جاسوس موساد را بازگو می‌کند. داستان به سال‌های پیش از درگیری اسرائیل و سوریه در ۱۹۶۷ میلادی بازمی‌گردد. الی کوهن تحت پوشش «کامل امین ثابت» بازرگان اهل سوریه در حوزه حمل و نقل دریایی از طریق آرژانتین به سوریه می‌رود و کم‌کم با استفاده از روابط شخصی و آشنایانی که پیدا می‌کند، به دولت سوریه وارد می‌شود و تا سمت مشاور امین الحافظ، رئیس‌جمهور پیش رفت.

مینی سریال Top of the Lake (بالای دریاچه)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • سال ساخت: 2013 و 2017
  • ستارگان: Elisabeth Moss, David Wenham, Peter Mullan

این مینی سریال داستان ناپدید شدن دختر بچه‌ای به نام “تویی میچم” در نیوزلند است. کارآگاه جوانی که برای دیدن مادر پیر و در حال مرگ آن دختر، به زادگاه خود در نیوزلند باز می‌گردد از سوی پلیس شهر از او درخواست می‌شود تا به دلیل داشتن تخصص در مورد کودکان و نوجوانان به آنها کمک کند.

مینی سریال Olive Kitteridge (آلیو کیتریج)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: جنایی، درام
  • سال ساخت: 2014
  • ستارگان: Frances McDormand, Richard Jenkins, Ken Cheeseman

در مینی سریال آلیو کیتریج با داستان زنی همراه می‌شویم که شاید شخصیت و رفتارهای او برای خیلی‌ها جالب نباشد؛ زنی که نه خوش‌اخلاق است و نه حتی برایش اهمیت دارد که حرف‌ها و رفتارهایش چه احساسی در دیگران به وجود می‌آورد.

مینی سریال Emma (اِما)

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • سال ساخت: 2009 تا 2010
  • ستارگان: Romola Garai, Michael Gambon, Jonny Lee Miller

داستان در مورد دختری اشراف‌زاده به نام “اِما” می‌باشد که زندگی وی را به تصویر می‌کشد، چطور بزرگ می‌شود، دوست پیدا می‌کند و عاشق می‌شود. این سریال بر اساس رمان رمان نویس مشهور جین آستین می‌باشد.

مینی سریال Into the West (در دل غرب)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: ماجراجویی، درام، تاریخ
  • سال ساخت: 2005
  • ستارگان: Joseph M. Marshall, Irene Bedard, Gil Birmingham

داستان این مینی سریال در سال ۱۸۲۰ رخ می‌دهد، زمانی که آمریکا می‌خواهد سلطه‌ی خود را در سرزمین‌های غربی گسترش دهد. داستان از زبان دو خانواده‌ی کاملاً متفاوت روایت می‌شود، خانواده‌هایی اهل دو محل مختلف که راهشان به هم می‌رسد، یکی‌شان خانواده‌ای سفید پوست هستند و دیگری نیز خانواده‌ای سرخ‌پوست.

مینی سریال Band of Brothers (جوخه برادران)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • سال ساخت: 2001
  • ستارگان: Scott Grimes, Damian Lewis, Ron Livingston

جوخه برادران، نام یک سریال تاریخی و جنگی می‎باشد که توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. این سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز را از دوران آموزش تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان دنبال می‌کند. داستان این سریال کاملا بر اساس واقعیت است، به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند.

مینی سریال John Adams (جان آدامز)

  • رده سنی: TV-14
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • سال ساخت: 2008
  • ستارگان: Paul Giamatti, Laura Linney, John Dossett

داستان سریال روایتگر پنجاه سال از تاریخ ایالات متحده و سرگذشت پدران بنیانگذار آن است سریال از سال ۱۷۷۵ در بوستون مرکز مهاجرنشین ماساچوست آغاز می‌شود و با مرگ جان آدامز در سال ۱۸۲۶ پایان می‌یابد.

مینی سریال The Undoing (فروپاشی)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام، هیجان انگیز
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Nicole Kidman, Hugh Grant, Noah Jupe

مینی سریال The Undoing از کتابی به نام تو باید می‌دانستی (You Should Have Known) نوشته جین هنف کورتیلز از انتشارات گرند سنترال الهام گرفته شده است. محبوبیت این کتاب در سراسر دنیا تا حدی بوده که به 18 زبان زنده ترجمه و چاپ شده است. کورتیلز به غیر از این کتاب، شش رمان دیگر را نیز نوشته است.

مینی سریال The Queen’s Gambit (گامبی وزیر)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Anya Taylor-Joy, Chloe Pirrie, Bill Camp

سریال گامبی وزیر (The Queens Gambit) درباره‌ی یتیم هشت ساله‌ای به‌نام بث هارمون است، او ساکت، بی‌روح و از لحاظ ظاهری غیرقابل توجه است، اما زمانی که او اولین بازی شطرنجش را انجام می‌دهد، حواسش نیزتر و تفکرش شفاف‌تر می‌شود.

مینی سریال A Teacher (یک معلم)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Kate Mara, Nick Robinson, Dylan Schmid

سریال یک معلم، با کشف ماجرای عکس رسمی یک معلم زن دبیرستانی که درگیر رابطه‌ای با دانش آموز پسر خود شده است، پیچیدگی‌ها و عواقب این روابط غیرقانونی را فاش می‌کند.

مینی سریال The Haunting of Bly Manor (تسخیر عمارت بلای)

  • رده سنی: TV-MA
  • ژانر: اکشن، ترسناک، رازآلود
  • سال ساخت: 2020
  • ستارگان: Victoria Pedretti, Oliver Jackson-Cohen, Amelia Eve

تسخیر عمارت بلای، نام سریالی ترسناک و غم‌انگیز می‌باشد که توسط مایک فلنگن ساخته شده است. هنری پس از مرگ مادر خواهرزاده و برادرزاده‌اش ، یک پرستار جوان آمریکایی را استخدام می‌کند تا از آن‌ها در عمارت بلای مراقبت کند، اما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

در پایان

بعد از دیدن این لیست چه نظری دارید؟ از بین این مینی سریال‌ها کدام‌ها را دیده‌اید؟ طرفدار کدام مینی سریال هستید؟

امیدوارم معرفی این مینی سریال ها برای شما مفید بوده باشد. اگر سریال کوتاه دیگری دیده‌اید که فکر می‌کنید باید در این لیست قرار بگیرد حتماً در نظرات برای ما ارسال کنید.


در سطح آسیا و حتی جهان، سینما و سریال کره ای بسیار ارزشمند است. کارگردانان جوان این کشور توانسته اند نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کنند. از طرفی بهترین سریال های کره ای در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. دلیل آن شاید به پخش سریال جواهری در قصر در سال ۱۳۸۵ در تلویزیون ایران و سپس سریال افسانه جومونگ برگردد. در واقع شباهت فرهنگی بین کشور ایران و کره و همچنین تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در سریال های برتر کره ای باعث محبوبیت آن‎ها در بین ایرانیان شده است.

سریال کره ای

معرفی سریال کره ای خوب به دلیل تعداد زیاد سریال های کره ای بسیار سخت است ولی در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سریال های کره ای آشنا کنیم. در معرفی بهترین سریال های کره ای سعی کردیم نمونه‌هایی با داستان های گوناگون را معرفی کنیم تا هر نوع مخاطبی از این مطلب لذت ببرد. بنابراین تا انتهای مطلب با فانیبو همراه باشید.

۲۴) بزرگ‌ترین عشق (The Greatest Love)

آموزش | بازی

این سریال درام خنده‌دار، شیرین و گاهی اوقات غمناک است. داستان این سریال در مورد شخصیتی به اسم کوئی جونگ، خواننده اصلی گروه محبوب «National Treasure Girls» است که دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‎دهند. پس از جدایی اعضای گروه از یکدیگر، کوئی جونگ در زندگی مشکلات زیادی را تجربه می‎کند.

از سوی دیگر، زندگی شخصی بازیگری به اسم دوک کو جین که در حقیقت فردی بی‌ادب و خودخواه است از سوی مردم دنبال می‎شود. این دو در جهان‌های متفاوتی زندگی می‎کنند تا این که در یک زمان غیرمنتظره، مکان غیرمنتظره و به شکل غیرمنتظره با یکدیگر آشنا می‎شوند.

بازیگران:

  • کنگ هیو جین در نقش کوئی جونگ
  • چا سونگ وون در نقش دوک کو جین
  • یون کائه سانگ در نقش یو پیل جو
  • یو این نا در نقش کانگ سه ری

۲۳) جومونگ (Jumong)

سریال کره ای

سریال جومونگ یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است. جومونگ پسر یک خانواده سلطنتی بود که ۳۷ پیش از میلاد کشور گوگوریو را تاسیس کرد. او توسط امپراتور گیوم وا بزرگ شد که سرپرستی او و مادرش را زمانی برعهده گرفت که پدرش، ژنرال هموسو در یک کمین از سوی خاندان هان به قتل رسید. در فیلم دختر زیبای یک تاجر به اسم سوسانو وجود دارد که به جومونگ کمک کرد به رویای خود برای ساخت یک کشور جدید برسد و سپس همسر دوم او شد.

بازیگران:

  • سونگ ایل کوک در نقش جومونگ
  • هان هیه جین در نقش سوسانو
  • کیم سونگ سو در نقش شاهزاده دائه سو
  • او یان سو در نقش بانو یو هوا

۲۲) عشق بی‌پایان: آواز زمستانی (Endless Love: Winter Sonata)

سریال کره ای

آواز زمستانی یکی از بهترین سریال های کره ای دبیرستانی و دومین قسمت از سری محبوب عشق بی پایان است. زمانی که این سریال برای اولین مرتبه در کره پخش شد، به یک موفقیت متوسط دست پیدا کرد تا این که در کشور ژاپن، فیلیپین و سایر کشورهای شمال شرقی آسیا بسیار محبوب شد.

داستان با جون سانگ شروع می‎شود که به یک دبیرستان جدید برای جستجوی پدر حقیقی خود می‎رود. یوجین به همراه سایر دوستان مدرسه یعنی اوچلین، جین سوک، یونگ کوک به یک سفر می‎رود که پس از حادثه‌ای توسط جون سانگ نجات داده می‎شود. آن‎ها به یکدیگر نزدیک می‎شوند تا این که رابطه آن‎ها به فراتر از یک دوست می‎رسد. گرچه، سرنوشت و شرایط حکم می‌کنند که عشق آن‎ها چیزی نیست که تا ابد دوام آورد. او سپس به شهر دیگری می‎رود.

ده سال بعد، رفقای دوران دبیرستان دور یکدیگر جمع می‎شوند تا عروسی یو جین و سانگ هیوک را جشن بگیرند. یوجین که از ته قلب عاشق جون سانگ بوده است هنوز آتش عشق او را در قلب خود دارد. اما در انتهای مراسم، دوست پسر جدید او چلین می‎رسد که از قضا همان جون سانگ است.

بازیگران:

  • بائی جونگ جون در نقش کانگ جون سانگ و لی مین هیونگ
  • چوی چی وو در نقش جونگ یوجین
  • پارک یونگ ها در نقش کیم سانگ هیوک
  • پارک سول می در نقش او چلین
  • لی هی یون در نقش کونگ جین سوک (بهترین دوست یوجین)

۲۱) پرنسس دادستان (Prosecutor Princess)

سریال کره ای

پرنسس دادستان یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی است. این سریال که داستانی بامزه، جالب و شیک دارد در مورد زنی به اسم ماهای ری با یک حافظه خارق‌العاده و قدرت تمرکز است که به او کمک می‌کند آزمون وکالت را به‌راحتی پشت سر بگذارد. گرچه، او بیشتر به دنیای مد علاقه دارد و از سخت‌کوشی متنفر است، بنابراین با زندگی در نقش یک دادستان ایده‌آل فاصله زیادی دارد و مطمئن نیست این شغل مناسب او باشد.

به علت رفتار بچگانه و توجه او به دنیای مد دائما در مورد پرونده‌های مشکل با همکاران ارشد خود به دردسر برمی‎خورد. اما به مرور زمان، پرنسس دادستان ما به یک دادستان بالغ و وظیفه‌شناس با درک عدالت تبدیل می‎شود.

بازیگران:

  • کیم سو یون در نقش ماهای ری
  • پارک شی هو در نقش سئو این وو
  • هان جونگ سو در نقش یون سه جون
  • چوئی سونگ هیون در نقش جین جونگ سون
  • یو گان در نقش لی مین سوک
  • پارک جانگ در نقش جنی آن
  • چوئی سونگ هو در نقش چائه جی وون

۲۰) محکوم به دوست داشتن تو (Fated to love you)

محکوم به دوست داشتن تو یک درام پیچیده ولی در نهایت تاثیرگذار است. داستان این سریال در مورد رابطه غیرمنتظره دو نفر به اسامی لی گان وارث یک کارخانه و دختری به اسم کیم مین یونگ است که به علت بارداری ناخواسته یونگ مجبور به ازدواج با یکدیگر می‌شوند.

بازیگران:

  • جانگ هیوک در نقش لی گان
  • جانگ نارا در نقش کیم می یانگ و الی کیم
  • چوئه جین هیوک در نقش دنیل پیت
  • وانگ جی وون در نقش کانگ سرا

۱۹) پسران ورای خوشتیپ‌ها (Boys Over Flowers)

پسران ورای خوشتیپ‌ها یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای دبیرستانی و در مورد شخصیتی به اسم گائم جان دی یک دختر معمولی که خانواده او خشک‌شویی‎ دارند و گروهی به اسم F4 در دبیرستان شین هوا است.

رهبر این گروه به اسم گو جون پیو دائما جان دی را اذیت می‌کند. گرچه جون پیو به زورگویی به او ادامه می‎دهد ولی به تدریج عاشق جان دی می‎شود. جان دی از طرفی به یون جی هو علاقه دارد که بهترین دوست جون پیو است. زمانی که او متوجه می‎شود جی هو تنها یک دوست نزدیک او به شمار می‎رود و در حقیقت عاشق جون پیو است، این دو نفر به مشکل برمی‌خورند چون مادر چون پیو تصمیم می‎گیرد رابطه آن‎ها را خراب کند و برای پسر خود یک فرد مناسب‌تر پیدا کند.

بازیگران:

  • کو هیه سان در نقش گائم جان دی
  • لی مین هو در نقش گو سون پیو
  • کیم هیون جونگ در نقش یون جی هو
  • کیم بام در نقش سو یی جانگ
  • کیم جون در نقش سانگ وو بین
  • کیم سو یون در نقش چو گا یول (بهترین دوست جان دی)

۱۸) جواهری در قصر (Jewel in the Palace)

جواهری در قصر بدون شک یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است که طرفداران زیادی دارد. یک درام تاریخی با داستان واقعی در مورد دختری به اسم یانگوم که در دوران سلسله چوسان به اولین زنی تبدیل شد که طبیب سلطنتی می‌شود.

با وجود این که او شخصیتی فقیر است و از طبقه پایین در یک جامعه مردسالار آمده است اما می‎تواند به تبعیض‌های اجتماعی غلبه ‎کند و اسم خودش را به‌عنوان یک آشپز سلطنتی مطرح ‎کند. یانگوم سپس طبیب سلطنتی و در نهایت طبیب مخصوص امپراتور می‎شود. امپراتور به او لقب «یانگوم کبیر» را می‎دهد.

بازیگران:

  • لی یونگ آئه در نقش سئو یانگوم
  • جی جین هی در نقش مین جئونگ هو
  • هنگ ری نا در نقش چوئه کئوم یانگ
  • ایم هو در نقش امپراتور جانگجونگ
  • یانگ می گیونگ در نقش بانو هان
  • کیون میری در نقش بانو چوئه

۱۷) ضربان قلب (Heartstrings)

داستان سریال ضربان قلب در یک دانشگاه هنر رخ می‎دهد. این سریال درام رومانتیکی است که اشک و شوق دانشجویانی را که به سمت رویاهای عاشقانه و دوستی خود پیش می‌روند جاری می‎کند.

شخصیت زن اصلی فیلم کیو وون (با بازی پارک شین هیو) دختر باهوش و یک نوازنده ماهر ساز گایاگئوم است. او در دپارتمان موسیقی سنتی کره ای فعالیت می‎کند. کیو وون همچنین از خانواده‌ای می‌آید که یکی از سه خواننده برتر موسیقی پانسوری در جهان به آن‎ها تعلق دارد. از طرفی لی شین (با بازی جانگ یونگ هوا) مرد جوان با شخصیتی سرد و خوش‌قلب است که یک نوازنده گیتار بسیار ماهر به شمار می‎رود. او همچنین در دپارتمان موسیقی شروع به کار می‎کند. این دو نفر پس‌زمینه خانوادگی متفاوتی دارند که بارها باعث سوءتفاهم می‎شود ولی به مرور زمان آن‎ها از یکدیگر خوششان می‌آید.

بازیگران:

  • پارک شین هیو در نقش لی کیو وون
  • جانگ یونگ هوا در نقش لی شین
  • سونگ چانگ یو در نقش کیم سوک هیون
  • سو اهیون در نقش جانگ یون سو

۱۶) بزرگ (Big)

یک سریال درام فانتزی که داستان یک روح دختر ۱۸ ساله به اسم کانگ گیونگ جون (با بازی شین وون هو) است که ناگهان وارد بدن یک مرد ۳۰ ساله به اسم سئو یون جائه (با بازی گونگ یو) می‎شود.

سئو یون جائه یک دکتر موفق و نامزد یک معلم دبیرستان به اسم جیل دا ران (با بازی لی مین جانگ) است. جیل دا ران از قضا معلم گیونگ جون بوده است. زمانی که سئو یون جائه عاشق زن دیگری (با بازی بائه سوزی) می‎شود، مشکلات بیشتر می‌شوند.

بازیگران:

  • گانگ یو در نقش سئو یون – بدن جائه و روح گیونگ جون
  • لی مین یونگ در نقش جیل دا ران
  • بائه سوزی در نقش جانگ ماری
  • جانگ هی جین در نقش لی سه یونگ
  • شین وون هو در نقش کانگ گیونگ جون

۱۵) اگر جرات داری با او ازدواج کن (Marry Him If You Dare)

این سریال که یکی از بهترین سریال های کره ای است در مورد زندگی افرادی است که در یک ایستگاه رادیویی زندگی می‎کنند. شخصیت اصلی زن سریال به اسم نامیرایی به رویای خود یعنی کار در دنیای رادیو رسیده است. گرچه این زن که به‌عنوان یک نویسنده در ایستگاه رادیویی کار می‎کند به زمان عقب برمی‌گردد و با خودش در گذشته روبه‌رو می‎شود. او به شخصیت خود در گذشته توصیه می‎کند تا اشتباهات او را مرتکب نشود.

بازیگران:

  • یون ایون هائه در نقش نامیرایی
  • لی دانگ گون در نقش کیم شین
  • جانگ یونگ هوا در نقش پارک سه جو
  • هان چائه آه در نقش سئو یو کیونگ
  • چوئه میونگ جیل در نقش نامیرای در آینده

۱۴) پزشک خوب (Good Doctor)

یک درام پزشکی در مورد مردی به اسم پارک شی اون که مبتلا به اختلال اوتیسم است و ذهن یک کودک ده ساله را دارد. گرچه او مبتلا به این اختلال است ولی توانایی بی‌نظیری در بصری‌سازی سه‌بعدی آناتومی انسان دارد و هر چیزی را که می‌خواند فورا حفظ می‎کند. توانایی او باعث می‎شود در زندگی به یک متخصص اطفال تبدیل شود.

گرچه به دلیل تبعیض‌هایی که جامعه برای او به وجود می‌آورد، باید برای موفقیت موانع زیادی را از پیش رو بردارد. او همچنین توسط پدرش مورد آزار قرار می‎گیرد و مادرش او را ترک می‎کند. پارک شی اون همچنین خود را به دلیل مرگ برادرش مقصر می‎داند. چطور او می‌تواند به موقعیت دشوار خود غلبه کند؟ یک درام احساسی که اشک شما را در می‌آورد و یقینا باید آن را تماشا کنید.

بازیگران:

  • جو وون در نقش پارک شی اون
  • موون چائه وون در نقش چا یون سئو
  • جو سانگ ووک در نقش کیم دو هان
  • کیم مین سئو در نقش یو چائه کیونگ

۱۳) شکارچی شهر (City Hunter)

شکارچی شهر یک سریال اکشن، درام، سرشار از عشق و هیجان و یکی از محبوب‌ترین درام‌های تلویزیونی بازیگر معروف لین مین هو است که در این سریال در نقش لی یون سونگ ظاهر می‎شود که برای تیم شبکه ارتباط ملی Blue House کار می‎کند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه M.I.T از آمریکا است و مهارت بسیار بالایی به‌عنوان یک مهندس فناوری اطلاعات دارد.

او در Blue House با کیم نانا دیدار می‎کند که یک محافظ است. این دو نفر عاشق یکدیگر می‎شوند حتی با آن که به یون سونگ اخطار داده شده است باید از عشق دوری کند. ماموریت نهایی او این است که به غیرمنتظره‌ترین شکل ممکن نقشه انتقام خود را طراحی کند.

بازیگران:

  • لی مین هو در نقش لی یونگ سونگ
  • پارک مین یونگ در نقش کیم نانا
  • لی جون هیوک در نقش کیم یونگ جو
  • کیم سانگ جونگ در نقش لی جین پیو
  • کیم سانگ هو در نقش بائه مان دوک
  • هوانگ سان هی در نقش جین سائه هی

۱۲) بوسه شیطنت‌آمیز (Playful Kiss)

بوسه شیطنت آمیز یک سریال درام و از بهترین سریال های کره ای عاشقانه است که براساس مانگای ژاپنی به اسم Itazura Na Kiss و نوشته تادا کائورو ساخته شده است. این سریال کره ای سومین اقتباس تلویزیونی از این مانگا است، قسمت اول آن همه چیز با یک بوس شروع می‎شود بود که در سال ۲۰۰۵ پخش شد و سپس در سال ۲۰۰۷ قسمت دوم به اسم آن‎ها دوباره یکدیگر را می‌بوسند ساخته شد.

این سریال کمدی رومانتیک یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی است که ماجرای عشق بین بائک سونگ جو، یک جوان خودخواه با بهره هوشی بسیار بالا و او هانی، یک زن جوان نه‌چندان باهوش را روایت می‎کند که با آن که نمره‌های پایینی می‎گیرد ولی قلبی با قدرت ذهن سونگ جو دارد.

بازیگران:

  • کیم هیون جونگ در نقش بائک سونگ جو
  • جونگ سو مین در نقش اوهانی
  • لی تائه سونگ در نقش بانگ جونگ گو
  • لی سی یانگ در نقش یون هائه را

۱۱) خانه کامل (Full House)

خانه کامل یکی از محبوب ترین درام های کره ای است که در اوایل دهه ۲۰۰۰ پخش شد. این درام سعی می‎کند به این سوال جواب دهد آیا دو نفر یعنی یک بازیگر مشهور و یک زن معمولی می‌توانند در ازدواجی که تنها روی کاغذ است یاد بگیرند عاشق یکدیگر باشند؟

این سریال همچنین معنای واقعی خانواده را با بررسی جنبه مثبت‌تر زندگی به‌تصویر می‌کشد. این درام مسائل مهمی را توضیح می‎دهد مانند توجه، مراقبت، رک‌گویی، صبر و پایبندی به ارزش‌های بنیادی زندگی. مهم نیست شخصیت‌های سریال چقدر با یکدیگر فرق دارند، تمامی آن‎ها در انتها خوشبختی را پیدا می‌کنند.

بازیگران:

  • سانگ هی کیو در نقش هان جی یون
  • رین در نقش لی یانگ جائه
  • هان یون یانگ در نقش کانگ هی وون
  • کیم سونگ سو در نقش یو مین هیوک

۱۰) باغ مخفی (Secret Garden)

این درام در مورد داستان یک مدیرعامل خودخواه به اسم کیم جو وون است که می‌خواهد خود را کامل نشان دهد و یک زن فقیر و متواضع به اسم جیل را ایم که تمامی بازیگران مشهور به زیبایی ظاهری و بدنی او حسادت می‎کنند.

دیدار تصادفی این دو نفر یعنی زمانی که جون وون رام ایم را با بازیگر معروف پارک چائه رین اشتباه می‌گیرد شروع یک رابطه پرتنش و همراه با بحث است که جو وون با این دعواها سعی می‌کند علاقه خود به را ایم را مخفی کند. داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که طی یک سری رویداد عجیب این دو نفر وارد جسم دیگری می‌شوند.

بازیگران:

  • هیون بین در نقش کیم جو وون
  • ها جی وون در نقش جیل را ایم
  • یون سانگ هیون در نقش چوئه وو یانگ
  • کیم را رانگ در نقش یون سول

۹) رویای بلند (Dream High)

با دیدن این درام به عزیزترین بازه زمانی زندگی خود یعنی دوران دبیرستان برمی‌گردید! در واقع رویای بلند یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است. داستان در مورد شش دانش‌آموز هنرستان کیرین است که هدف آن‎ها دستیابی به رویایشان است؛ یعنی می‌خواهند ستاره های موسیقی صنعت موسیقی کره شوند.

گو هائه می دانشجویی است که در رشته موسیقی کلاسیک فارغ‌التحصیل شده، ولی به این هنرستان آمده تا بدهی پدرش را پرداخت کند. گرچه او برای بودن در این مدرسه باید دو دانش‌آموز دیگر را با خود همراه کند؛ یعنی سانگ سام دونگ که در روستا زندگی می‎کند و جین گوگ که تصادفا در حین فرار از یک نزول‌خور با او آشنا شده است. یون بائک هی، دوست سابق هایمی، به رقیب او در مدرسه تبدیل می‎شود چون هایمی در آزمون ورودی مدرسه به او خیانت می‎کند.

بازیگران:

  • کیم سو هیون در نقش سانگ سام دانگ
  • بائه سوزی در نقش گو هی می
  • تاسیون در نقش جین گوک
  • هام یون جانگ در نقش یون بائک هی
  • وویونگ در نقش جیسون
  • IU در نقش کیم پیل سوک

۸) ملکه سئون دئوک (Queen Seon Deok)

یک درام تاریخی در مورد ملکه سئون دئوک، اولین زن فرمانروای امپراتوری سیلا. داستان فیلم در مورد این ملکه زیبا و قدرتمند است که باید برای دستیابی به موفقیت‌های عظیم با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

سئون دئوک یک خواهر دوقلو داشته است که توسط پدرش یعنی امپراتور چینپیونگ به مکان دوردستی انتقال داده شده است تا از او در برابر بانوی سلطنتی میشیل محافظت کند که هدف او دستیابی به سلطنت بوده است. سئون دئوک سپس به کاخ سیلا برگردانده می‎شود و با خواهر دوقلو خود پرنسس چون میونگ علیه میشیل متحد می‌شوند.

گرچه میشیل نقشه‌هایی کشیده است تا دو پرنسس سیلا را از قلمروی پادشاهی تبعید کند و در یک نبرد مخفی، پرنسس چون میونگ تصادفا کشته می‎شود ولی پرنسس سئون دئوک با حیله‌گری وارد ارتش می‎شود و به کمک ژنرال کیم یوسین دشمن بزرگ خود میشیل را شکست می‎دهد.

بازیگران:

  • لی یو وون در نقش پرنسس سئون دئوک، سپس ملکه سون دئوک
  • کو هیون جانگ در نقش بانو میشیل
  • اهم تائه وونگ در نقش کیم یو شین
  • پارک یی جین در نقش پرنسس چون میونگ
  • یو سونگ هو در نقش کیم چون چو
  • کیم نام جیل در نقش بی دام

۷) عشق شاهزاده خانم (The Princess’ Man)

تمامی افراد داستان رومئو و ژولیت شکسپیر را دوست دارند ولی یقینا نسخه کره‌ای را به‌مراتب بیشتر دوست خواهند داشت. عشق شاهزاده خانم یکی بهترین سریال های کره ای عاشقانه است؛ داستان عشق غمناک بین دختر شاهزاده سویانگ و پسر کیم جونگ سئو.

این پسر به اسم سئونگ یو مردی دانا و خوشتیپ است که خون سلطنتی دارد. شاهزاده سریونگ دختر پادشاه سجو یعنی شاهزاده سویانگ، دختری شاد، زنده‌دل با سطح کنجکاوی بالا و شخصیتی شجاع است. این دو نفر فورا به یکدیگر دل می‌بازند ولی بعدا متوجه می‌شوند والدین آن‎ها دشمن قسم‌خورده یکدیگر هستند. درست مانند خانواده‌های رومئو و ژولیت.

بازیگران:

  • مون چائه وون در نقشه لی سه ریونگ
  • پارک شی هو در نقش کیم سئونگ یو
  • سونگ جانگ هو در نقش شین میون
  • هانگ سو هیون در نقشه شاهزاده خانم کیونگ هی
  • لی سون جائه در نقش کیم جانگ سئو
  • کیم یانگ چول در نقش شاهزاده سویانگ (بعدا شاه سجو)
  • لی مین وو در نقش جانگ جونگ

۶) افسانه خورشید و ماه (The Moon that Embraces the Sun)

سریال افسانه خورشید و ماه داستان عشق مخفی بین لی هون، شاه خیالی چوسان و وول یک جادوپزشک (Shaman) است. اسم اصلی او هیو یئون وو، دختر یک اشرف‌زاده است که شاهزاده هون را عاشق خود کرد.

دشمنان او که به جایگاه خانواده او در دربار حسادت می‌کردند، علیه او توطئه کردند و او را از جایگاه اصلی خود به‌عنوان ملکه دور کردند و حتی می‌خواستند او را بکشند. سال‎ها بعد هون با وو دیدار می‎کند که حالا یک جادوپزشک است و هیچ چیزی از گذشته خود به یاد نمی‌آورد.

بازیگران:

  • کیم سو هیون در نقش لی هون
  • هان گا این در نقش هئو یئون وو و وول
  • جونگ ایل وو در نقش شاهزاده یانگ میونگ
  • کیم مین سئو در نقش یون بو کیونگ

۵) شاهزاده اتاق زیرشیروانی (Rooftop Prince)

سریال شاهزاده اتاق زیر شیروانی یک اثر درام، کمدی، رومانتیک، تاریخی و با سفر در زمان است که داستان متفاوتی در مورد شاهزاده لی گاگ دارد که به همراه سه نفر از یاران خود به ۳۰۰ سال بعد و به سئول امروز سفر می‎کند. وظیفه آن‎ها برای بازگشت به چوسان حل پرونده قتل ولیعهد است. آن‎ها در اتاق زیر شیروانی پارک ‎ها فرود می‌آیند؛ زن بانشاطی که در اواسط دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارد که در نهایت داستان آن‎ها را باور می‎کند و محافظ آن‎ها می‎شود.

همانطور که پارک ها زندگی در قرن بیست و یکم را به شاهزاده و افرادش می‌آموزد، لی گاک با هانگ سی نا برخورد می‎کند که به همسر او شباهت دارد. لی گاک که با هویت جدیدی به اسم یانگ تائه یانگ زندگی می‎کند کم‌کم شروع به حل ماجرای قتل یانگ تائه یانگ می‎کند و همچنین به حل پرونده قتل ولیعهد نزدیک می‎شود. او که متوجه عشق خود به پارک‎ ها شده است می‎فهمد شاید راز قتل ولیعهد آن چیزی نباشد که انتظار داشته است.

بازیگران:

  • میکی یوچان در نقش لی گاک و یانگ تائه یانگ
  • چوئه وون هانگ در نقش لی گاک جوان
  • هان جی مین در نقش پارک ها و بو یانگ
  • جان مین سئو در نقش پارک ها جوان و بو یانگ جوان
  • لی تائه سانگ در نقش یانگ تائه مو
  • جانگ یو می در نقش هانگ سه نه
  • کیم سو هیون در نقش سه نا جوان

۴) دوست دخترم یک روباه نه دم است (My Girlfriend is a Nine-Tailed Fox)

فیلم در مورد داستان عاشقانه یک موجود افسانه‌ای به اسم Gumiho (روباه نه دم) است. یک روز پس از این که چا دائه وونگ از دست پدربزرگ خود فرار می‎کند، تصادفا یک روباه نه دم را آزاد می‎کند که به مدت ۵۰۰ سال در یک نقاشی اسیر شده بود. او متوجه نمی‎شود چه کاری کرده است تا این که روباه به شکل یک زن زیبا درمی‌آید.

دائه وونگ به حدی می‌ترسد که از او فرار می‎کند و شدیدا آسیب می‌بیند. Gumiho به علت این که آزادی خود را مدیون وونگ است باارزش‌ترین مهره خود را برای نجاتش به او می‎دهد تا وونگ صاحب قدرت جادویی روباه شود. روباه سپس از او می‎خواهد زندگی مانند یک انسان را به او یاد دهد. با مرور زمان، رابطه دو طرفه آن‎ها عمیق‌تر می‎شود و به یکدیگر دل می‌بازند.

بازیگران:

  • لی سئونگ گی در نقش چا دائه وونگ
  • شین مین آئه در نقش گو می هو و پارک سئون جو و جیل دال
  • نو مین وو در نقش پارک دانگ جو
  • پارک سو جین در نقش یون هی این

۳) نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سریال نسل خورشید یک داستان عشق نظامی در مورد شخصیتی به اسم شی جین در نقش فرمانده نیروهای ضربت است. او آسیب می‌بیند و با دکتر مو یئون برای اولین مرتبه دیدار می‎کند. او فورا عاشق یئون می‎شود.

مو یئون به اشتباه فرض می‎کند او بخشی از دارودسته دزدان است. شی جین با کمک پزشک ارتش میونگ جو به یئون ثابت می‎کند او یک سرباز است. آن‎ها با یکدیگر قرارهای عاشقانه زیادی می‌گذارند ولی به علت شغلی که دارند قرارها خیلی خوب پیش نمی‌رود. آیا آن‎ها با توجه به تفاوت زیادی که دارند یک رابطه پایدار خواهند داشت؟

بازیگران:

  • سانگ جونگ کی در نقش فرمانده یو شی جین
  • سانگ هی کیو در نقش دکتر کانگ مو یئون
  • جین گو در نقش سرگرد سئو دائه یانگ
  • کیم جی وون در نقش ستوان یون میونگ جو

۲) وارثان (The Heirs)

وارثان یکی از بهترین سریال های کره ای جدید است. یک داستان رومانتیک در مورد سختی‌ها، دوستی‎ و دشمنی دو وارث جوان به اسامی کیم تان و دختری به اسم چا یون سانگ. یون سانگ ۱۸ ساله با مادر ناشنوای خود زندگی می‎کند. مادر او یک خانه‌دار است و برای کمک به زندگی یک شغل پاره وقت دارد.

در همین حین، کیم تان یک دانش‌آموز معمولی دبیرستان نیست بلکه یک وارث خوشتیپ و ثروتمند شرکت‌های زنجیره‌ای است. این دو با یکدیگر در شرایط وخیم یون سانگ آشنا می‌شوند و سپس متوجه می‌شوند بیشتر از چیزی که بتوانند تصور کنند به یکدیگر وابسته شدند.

بازیگران:

  • لی مین هو در نقش کیم تان
  • پارک شین هی در نقش چا یون سانگ
  • کیم وو بین در نقش چوئه یانگ دو
  • کیم جی وون در نقشه راچل یو

۱) عشق من از ستاره‌ها آمده است (My Love From The Star)

عشق من از ستاره‌ها آمده است همان‌طور که اسم آن نشان می‌دهد یکی بهترین سریال های کره ای عاشقانه است. این درام در مورد دوست‌داشتنی‌ترین موجود بیگانه‌ای است که شخصیت‎ آن توسط کیم سو هیون و به اسم دو مین جوون بازی می‎شود. مین جون یک موجود بیگانه است که در طول دوره امپراتوری چوسان تقریبا ۴۰۰ سال قبل به زمین آمده است.

او یک ظاهر تقریبا کامل به همراه قابلیت‌های بدنی پیشرفته دارد ازجمله قدرت دید، شنوایی و سرعت بسیار بالا. اما حتی با آن که او تقریبا موجودی کامل است نمی‌تواند عاشق یک بازیگر دست‌وپاچلفتی به اسم چئون سونگ یی نشود. رابطه آن‎ها از افرادی کاملا غریبه به یک رابطه خاص تبدیل می‎شود و حتی غیرممکن‌ترین چیزها نمی‌تواند مانعی بین این دو باشد.

بازیگران:

  • جون جی هیون در نقش چئون سانگ یی
  • کیم سون هیون در نقش دو مین جون
  • پارک هائه جین در نقش لی هی کیونگ
  • یو ان نا در نقش یو سه می

نگاه آخر به فهرست بهترین سریال های کره ای

فهرست بهترین سریال های کره ای تمام شد ولی این فهرست محدود به عناوین بالا نیست. بهترین سریال های کره ای ۲۰۱۸ یا حتی بهترین سریال های کره ای ۲۰۱۷ به‌عنوان مثال در بین اسامی بالا دیده نمی‌شوند که علت آن به پایان نرسیدن زمان پخش آن‎هاست تا تصمیم‌گیری در مورد این سریال‌ها عجولانه نباشد.

با وجود این اگر به سریال های کره ای علاقه دارید و مخصوصا داستان های عاشقانه را می‎پسندید خوشحال می‎شویم نظرات خود را در مورد لیست بهترین سریال های کره ای عاشقانه ۲۰۱۸ یا هرکدام از عناوین بالا با خوانندگان سایت و ما در میان بگذارید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا