چگونه می دانم “چه کسی می داند” به همین دلیل است که بسیاری از سازمانها برنامه های “صفحات زرد” ایجاد می کنند ، که به کارکنان این امکان را می دهد تا با تخصص و مهارت های ویژه با سایر کارمندان پیدا و ارتباط برقرار کنند. با این حال ، این سیستم ها می توانند در اجرای آنها دشوار باشند ، که اغلب به عنوان کتابهای تلفنی قدیمی و با شکوه در داخل شبکه پایان می یابند. این مقاله ، برگرفته از یک کتاب زمینه پرفروش مدیریت دانش ، ده گام اساسی در ایجاد و حفظ یک سیستم موفق در صفحات زرد را در اختیار شما قرار می دهد.
دستورالعمل های زیر از کتاب “یادگیری برای پرواز – مدیریت دانش دانش عملی از سازمان های پیشرو و یادگیری” تهیه شده است (کریس کالیسون و جف پارسل) ، و ده مرحله کلیدی برای ایجاد سیستم های واقعاً صفحات زرد را که پذیرش مثبتی از جامعه کاربر دارند – یعنی مشتریان آنها – تشریح می کند.
1 چشم انداز روشن و مشخص را حفظ کنید. در مورد آنچه می خواهید برای دستیابی به دست آورید ، روشن باشید و از سازش جلوگیری کنید. از تبدیل شدن به “همه چیز برای همه مردان” – به ویژه کسانی که در بخش های HR و IT هستند مراقب باشید! هر کس می خواهد بخشی از جنبش را بدست آورد – هدف کلی سیستم شما را از دست ندهید – این امر باعث می شود افراد افرادی که راحت هستند پیدا کنند نکن من در حال حاضر می دانم.
2 به دنبال مالکیت و نگهداری شخصی باشید. فرآیندی ایجاد کنید که به موجب آن فقط افراد مربوطه می توانند ورودی های خود را ایجاد و به روز کنند. این امر به احساس مالکیت بسیار عمیق تری در بین مردم منجر خواهد شد.
3 متعادل کردن محتوای رسمی و غیر رسمی. مردم را تشویق کنید تا اطلاعات غیرتجاری را در مورد خودشان و همچنین اطلاعات با ارزش کسب و کار به اشتراک بگذارند. این سوال را با سؤالات “سرگرم کننده” بپرسید مانند: “اولین آهنگی که خریداری کردی چیست؟” یا “فیلم مورد علاقه شما چیست؟” یا حتی “چه چیزی شما را خوشحال می کند؟”.
4 در صورت امکان از تصاویر پشتیبانی کنید. هیچ چیز قوی تر و شخصی تر از تصویر نیست. در مورد افراد زیادی صحبت می شود ، سطح علاقه دیگران را بالا می برد و مالکیت شخصی از محتوا را ایجاد می کند. در صورت امکان ، افراد را ترغیب کنید که عکسی غیررسمی درج کنند. عکس های ایمنی – خرگوش – روشن – LED ها به ندرت افراد را در بهترین حالت نشان می دهند! بهتر است عکسی داشته باشید که بیشتر در مورد شخص نشان داده شود و چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.
5 اطمینان حاصل کنید که طراحی محصول شما انعطاف پذیر و جامع است. بدانید که افراد مختلف به روش های مختلف به قالب ها ، ادعاها و ساختار مربوط می شوند. برای تست عقاید از گروههای تمرکز استفاده کنید.
6 با یک آزمایش آزمایشی مشتری مدار شروع کنید. توده بحرانی بسیار مهم است ، بنابراین با گروهی از افرادی شروع کنید که نیاز طبیعی دارند برای مراجعین داخلی قابل رویت هستند. این ممکن است شامل مشاغل حمایتی ، شبکه ها یا جوامع موجود یا حتی زمینه های کاری جدید برای رهبری باشد.
7 تحویل از طریق علاقه مندان محلی. پرداخت به صورت متمرکز همیشه بهترین راه برای مشارکت نیروی کار نیست. در صورت امکان با علاقه مندان و قهرمانان محلی ارتباط برقرار کنید؟ آنها می دانند چگونه می توانند به بهترین وجه “مفهوم” را به صورت محلی بفروشند.
8 از داستانهای موفقیت به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنید. در هر فرصت سودمندی راهنمای دانش را تقویت کنید. برای پیشرفت پروژه خود ، نمونه ها یا موفقیتهای گسترده ای را به طور گسترده و زود هنگام پخش کنید. این یک پروژه برای تغییر فرهنگ است ، تغییر فرهنگ یک داستان را در یک زمان انجام می دهد!
9 استفاده را ترغيب كنيد اما به جاي يك فرمان الگوي الگو باشيد. از اختصاص ساکنین و استفاده از راهنمای دانش خودداری کنید. اگر احساس کنند داوطلب اطلاعات هستند ، افراد محتوای با کیفیت بهتری ارائه می دهند. در پایان روز ، شما نمی توانید دانش استخدام کنید – فقط می توانید با آن داوطلب شوید.
و بیایید با آن روبرو شویم ، هیچ نکته ای برای یافتن یک فرد مجزا با تجربه یا تخصص مورد نیاز شما وجود ندارد ، اگر با او از طریق تلفن تماس بگیرید ، او نمی خواهد صحبت کند!
10 شمول در عملیات مردم. “پیوندها” به فرآیند و اینترانت جستجو کنید که بتواند استفاده از دایرکتوری دانش شما را شروع و ادامه دهد (به عنوان مثال ، استخدام یا استخدام کارمندان جدید ، راه اندازی شبکه های جدید و هر مرجع در سایت اینترنت که نشان می دهد نام شخصی شخص می تواند به پیوند یک صفحه شخصی تبدیل شود).
نتیجه
ایجاد و بازاریابی یک سیستم Yellow Pages در سازمان شما یک پروژه بسیار با ارزش است – با هر دو فرصت از این فرصت استفاده کنید. شما به شبکه ای از قهرمانان ، همکاری بین عملکردهای IT و HR ، پشتکار و برخی از استعدادهای بازاریابی نیاز خواهید داشت. مراحل ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا در راه خود باشید. سفر خوش!