دنیای وب

مدیریت دانش – ایجاد سیستم پایدار صفحات زرد

چگونه می دانم “چه کسی می داند” به همین دلیل است که بسیاری از سازمانها برنامه های “صفحات زرد” ایجاد می کنند ، که به کارکنان این امکان را می دهد تا با تخصص و مهارت های ویژه با سایر کارمندان پیدا و ارتباط برقرار کنند. با این حال ، این سیستم ها می توانند در اجرای آنها دشوار باشند ، که اغلب به عنوان کتابهای تلفنی قدیمی و با شکوه در داخل شبکه پایان می یابند. این مقاله ، برگرفته از یک کتاب زمینه پرفروش مدیریت دانش ، ده گام اساسی در ایجاد و حفظ یک سیستم موفق در صفحات زرد را در اختیار شما قرار می دهد.

دستورالعمل های زیر از کتاب “یادگیری برای پرواز – مدیریت دانش دانش عملی از سازمان های پیشرو و یادگیری” تهیه شده است (کریس کالیسون و جف پارسل) ، و ده مرحله کلیدی برای ایجاد سیستم های واقعاً صفحات زرد را که پذیرش مثبتی از جامعه کاربر دارند – یعنی مشتریان آنها – تشریح می کند.

1 چشم انداز روشن و مشخص را حفظ کنید. در مورد آنچه می خواهید برای دستیابی به دست آورید ، روشن باشید و از سازش جلوگیری کنید. از تبدیل شدن به “همه چیز برای همه مردان” – به ویژه کسانی که در بخش های HR و IT هستند مراقب باشید! هر کس می خواهد بخشی از جنبش را بدست آورد – هدف کلی سیستم شما را از دست ندهید – این امر باعث می شود افراد افرادی که راحت هستند پیدا کنند نکن من در حال حاضر می دانم.

2 به دنبال مالکیت و نگهداری شخصی باشید. فرآیندی ایجاد کنید که به موجب آن فقط افراد مربوطه می توانند ورودی های خود را ایجاد و به روز کنند. این امر به احساس مالکیت بسیار عمیق تری در بین مردم منجر خواهد شد.

3 متعادل کردن محتوای رسمی و غیر رسمی. مردم را تشویق کنید تا اطلاعات غیرتجاری را در مورد خودشان و همچنین اطلاعات با ارزش کسب و کار به اشتراک بگذارند. این سوال را با سؤالات “سرگرم کننده” بپرسید مانند: “اولین آهنگی که خریداری کردی چیست؟” یا “فیلم مورد علاقه شما چیست؟” یا حتی “چه چیزی شما را خوشحال می کند؟”.

4 در صورت امکان از تصاویر پشتیبانی کنید. هیچ چیز قوی تر و شخصی تر از تصویر نیست. در مورد افراد زیادی صحبت می شود ، سطح علاقه دیگران را بالا می برد و مالکیت شخصی از محتوا را ایجاد می کند. در صورت امکان ، افراد را ترغیب کنید که عکسی غیررسمی درج کنند. عکس های ایمنی – خرگوش – روشن – LED ها به ندرت افراد را در بهترین حالت نشان می دهند! بهتر است عکسی داشته باشید که بیشتر در مورد شخص نشان داده شود و چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.

5 اطمینان حاصل کنید که طراحی محصول شما انعطاف پذیر و جامع است. بدانید که افراد مختلف به روش های مختلف به قالب ها ، ادعاها و ساختار مربوط می شوند. برای تست عقاید از گروههای تمرکز استفاده کنید.

6 با یک آزمایش آزمایشی مشتری مدار شروع کنید. توده بحرانی بسیار مهم است ، بنابراین با گروهی از افرادی شروع کنید که نیاز طبیعی دارند برای مراجعین داخلی قابل رویت هستند. این ممکن است شامل مشاغل حمایتی ، شبکه ها یا جوامع موجود یا حتی زمینه های کاری جدید برای رهبری باشد.

7 تحویل از طریق علاقه مندان محلی. پرداخت به صورت متمرکز همیشه بهترین راه برای مشارکت نیروی کار نیست. در صورت امکان با علاقه مندان و قهرمانان محلی ارتباط برقرار کنید؟ آنها می دانند چگونه می توانند به بهترین وجه “مفهوم” را به صورت محلی بفروشند.

8 از داستانهای موفقیت به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنید. در هر فرصت سودمندی راهنمای دانش را تقویت کنید. برای پیشرفت پروژه خود ، نمونه ها یا موفقیتهای گسترده ای را به طور گسترده و زود هنگام پخش کنید. این یک پروژه برای تغییر فرهنگ است ، تغییر فرهنگ یک داستان را در یک زمان انجام می دهد!

9 استفاده را ترغيب كنيد اما به جاي يك فرمان الگوي الگو باشيد. از اختصاص ساکنین و استفاده از راهنمای دانش خودداری کنید. اگر احساس کنند داوطلب اطلاعات هستند ، افراد محتوای با کیفیت بهتری ارائه می دهند. در پایان روز ، شما نمی توانید دانش استخدام کنید – فقط می توانید با آن داوطلب شوید.

و بیایید با آن روبرو شویم ، هیچ نکته ای برای یافتن یک فرد مجزا با تجربه یا تخصص مورد نیاز شما وجود ندارد ، اگر با او از طریق تلفن تماس بگیرید ، او نمی خواهد صحبت کند!

10 شمول در عملیات مردم. “پیوندها” به فرآیند و اینترانت جستجو کنید که بتواند استفاده از دایرکتوری دانش شما را شروع و ادامه دهد (به عنوان مثال ، استخدام یا استخدام کارمندان جدید ، راه اندازی شبکه های جدید و هر مرجع در سایت اینترنت که نشان می دهد نام شخصی شخص می تواند به پیوند یک صفحه شخصی تبدیل شود).

نتیجه

ایجاد و بازاریابی یک سیستم Yellow Pages در سازمان شما یک پروژه بسیار با ارزش است – با هر دو فرصت از این فرصت استفاده کنید. شما به شبکه ای از قهرمانان ، همکاری بین عملکردهای IT و HR ، پشتکار و برخی از استعدادهای بازاریابی نیاز خواهید داشت. مراحل ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا در راه خود باشید. سفر خوش!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا