دنیای وب

مراقب رسانه های اجتماعی باشید

همه ما می دانیم که جدی گرفتن شکایات مشتریان چقدر مهم است. در حالی که زمانی که آن فروش را انجام دادیم و پول را جمع آوری کردیم، می توان به راحتی از اهمیت دادن آن دست برداشت، اما در دراز مدت برای تجارت خوب نیست. بعلاوه، باید به خاطر داشته باشید که تبلیغات شفاهی همیشه به سرعت منتشر شده است. اگر یک نفر خیلی ناراضی باشد، بسیاری از مردم تا پایان روز از آن مطلع خواهند شد. این در زمان تلفن‌ها و نامه‌های حلزونی صادق بود، و به ویژه در دنیای امروزی که ایمیل‌ها، تابلوهای پیام آنلاین و انجمن‌ها و بدتر از همه، رسانه‌های اجتماعی بیداد می‌کنند، صادق است. اگر مشتری را عصبانی کنید، فقط دو ثانیه طول می‌کشد تا او یک ویدیوی بد در یوتیوب پست کند تا دنیا ببیند، یک پیام خشمگین را از طریق توییتر برای همه دنبال‌کنندگانش «توئیت» کند، یا یک به‌روزرسانی وضعیت بی‌ادبانه در آن ایجاد کند. صفحات فیس بوک یا مای اسپیس یا حتی در صفحه شرکت شما!

به این ترتیب، شما واقعاً باید به طور جدی تری در مورد نحوه برخورد با مشتریان خود فکر کنید، به خصوص زمانی که آنها پس از خرید شکایت، سؤال یا مشکل دیگری دارند. اگر مستقیماً با چنین مشتریانی سر و کار ندارید، باید مطمئن شوید که نمایندگان مراقبت از مشتری شما به درستی در مورد آداب مشتری آموزش دیده اند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. تنها چیزی که لازم است این است که یک نماینده مشتری بسیار بی ادبانه کل شهرت شرکت شما را از بین ببرد! البته، ما می دانیم که شما نمی توانید همیشه تمام نمایندگان خدمات مشتری خود را تماشا کنید، به خصوص اگر یک شرکت بزرگ هستید، اما می توانید با ضبط تماس ها به طور تصادفی آنها را تحت نظر داشته باشید تا “کیفیت خدمات” را بررسی کنید. شما باید به کارگران و تماس گیرندگان خود اطلاع دهید که ضبط خواهید کرد، اما به نظر می رسد که مردم به ندرت به این موضوع اهمیت می دهند.

مطمئناً، بهترین راه برای جلوگیری از نگرانی در مورد نمایندگان خدمات مشتری خود این است که محصولات باکیفیتی ایجاد کنید که شکایت زیادی در مورد آنها نخواهید داشت. زمان کافی را صرف کنید تا مطمئن شوید محصولات شما به خوبی ساخته شده اند و خودتان آنها را پس از تولید آزمایش کنید. اگر قبلاً می توانید بگویید که محصولی ارزان ساخته شده است یا با چشمان خود می بینید که پس از چند بار استفاده می شکند، پس ساده و ساده، آن را نفروشید! در حالی که وسوسه انگیز است که آن پول نقد اضافی را بدست آورید، اما ارزش سیل شکایات و آسیب احتمالی به اعتبار شرکت شما را ندارد.

کیفیت از شما، مالک شرکت شروع می شود، و از طریق تمام کارمندان شما که با مشتریان شما سروکار دارند ادامه می یابد. شما باید مطمئن شوید که هر کس کار خود را انجام می دهد و با مشتریان شما با احترامی که شایسته آنهاست رفتار می کند. از این گذشته، حتی اگر شکایات و/یا سوالات آنها آزاردهنده باشد، شما بدون آنها در تجارت نخواهید بود. یک مشتری هنگام خرید محصولات شما به شما اعتماد می کند، بنابراین تلاش بیشتری را برای ناامید شدن آنها انجام دهید! اگر این کار را انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که در سایت های رسانه های اجتماعی نامطلوب ظاهر می شوید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.
دکمه بازگشت به بالا