صنعت و تجارت

مرکز رودخانه مادر خواستار برخورد زیست محیطی با سلامتی است

مرکز رودخانه مادر خواستار برخورد زیست محیطی با سلامتی است

در ایالات متحده ، سلامت انسان به طور سنتی جدا از بافت محیطی آن است. در طول دوره آموزش پزشکی و بعداً حرفه حرفه ای در پزشکی فوریت ، مواردی مانند تغییر اقلیم ، تخریب زیستگاه ، انقراض گونه ها ، آلودگی و کاهش منابع آب شیرین به عنوان موضوعات اصلی زیست محیطی که خارج از صنعت پزشکی است ، مورد توجه قرار گرفته اند. عدالت در درجه اول به عنوان یک مسئله سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی تلقی می شود. پایداری به ندرت مورد توجه قرار گرفته است.

من فکر می کنم این دیدگاه باید تغییر کند و این فقط پزشکان نیستند ، بلکه همه آمریکایی ها مسئولیت ایجاد این تغییر را دارند. دستیابی به سلامتی مستلزم این است که در یک رویکرد یکپارچه محیطی به همه این عناصر نزدیک شویم. هدف ما باید “افراد سالم ، که در جوامع عادلانه و پایدار زندگی می کنند ، در تعادل با دنیای طبیعی باشد”. نادیده گرفتن هر یک از این عناصر عواقب ناگوار و غیرقابل قبولی دارد.

تعداد کمی از مردم انتظار این عواقب را بهتر از استاد زیست شناسی من در استنفورد ، دکتر پل ارلیچ ، که به نظر بسیاری پدر پدر بوم شناسی آمریکا است ، دارند. دکتر ارلیچ ، برنده جایزه کرافورد ، معادل نوبل برای کارهای پیشگامانه خود در زمینه محیط زیست ، سخنرانی استثنایی کرد که در واقع ، یک فراخوان فوری برای رویکرد زیست محیطی به سلامت بود. من شما را تشویق می کنم که برای شنیدن این سخنرانی که در سال 1970 ایراد کرد اینجا را کلیک کنید. فکر می کنم از اینکه امروز چهل سال او معاصر و کاریزماتیک است شگفت زده شوید.

با این وجود ، من می گویم که یکی از بهترین مثالها برای اجرای برخی از عناصر رویکرد زیست محیطی در سلامتی ، سخنرانی دکتر ارلیچ را برای چندین دهه پیش بینی کرده است. من به عنوان یکی از پیروان ارتش ایالات متحده ، در سال 1946 به همراه خانواده ام به ژاپن سفر کردم تا سه سال را به عنوان پدرم در تلاش های ژنرال داگلاس مک آرتور برای اجرای طرح مارشال در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم شرکت کنم. اگرچه اکثر آمریکایی ها طرح مارشال را به عنوان یک برنامه کمک مالی درک می کردند ، اما به خوبی شناخته شده نیست که رویکرد آن مبتنی بر سیستم ، شامل ، و از سه م distلفه مشخص تشکیل شده است: دموکراتیزه کردن ، تمرکززدایی و خلع سلاح. به منظور اجرای “سه عنصر” ، مک آرتور اقدامات گسترده ای را انجام داد که همه جنبه های جامعه ژاپن را تحت تأثیر قرار داد. به عنوان مثال ، رویکرد وی در مورد تمرکززدایی نشان دهنده این درک است که تمرکز ثروت و قدرت در انحصارات صنعتی که توسط خانواده غول پیکر ، زایباتسو اداره می شود ، نقشی اساسی در پیدایش فاشیسم ژاپن ایفا می کند. این انحصارات کنترل اقتصاد ژاپن را به دست گرفتند و از جمله موارد دیگر اتحادیه های کارگری را از بین بردند. مک آرتور این انحصارات را منحل و با تحمیل حداقل دستمزد ، حداکثر دستمزد و توزیع مجدد ثروت زایباتسو ، تمرکز شدید ثروت آنها را اصلاح کرد. همچنین به دسترسی جهانی به خدمات بهداشتی دست یافت. نتیجه نهایی این اقدامات تبدیل ژاپن از کشوری با بزرگترین شکاف بین فقیر و غنی و بدترین شاخص های بهداشتی (طول عمر ، مرگ و میر کودکان و …) در جهان ، به ژاپن امروز است. ژاپن اکنون کشوری با بهترین شاخص های بهداشتی و کمترین فاصله بین فقیر و فقیر در جهان صنعتی است.

با توجه به چالش های فعلی که ما به عنوان آمریکایی با آن روبرو هستیم ، بیایید به آنچه در همان مدت در ایالات متحده اتفاق افتاده فکر کنیم. در حالی که ملت ما از نظر شاخص های بهداشتی در سال 1950 در رتبه پنجم جهان قرار داشت و فاصله نسبتاً کمی بین فقیر و غنی و طبقه متوسط ​​رو به رشد داشت ، از آن زمان این روندها برعکس شده است. امروز بدون سایر کشورهای پیشرفته ، کاستاریکا و کوبا ، شاخص های مقایسه ای سلامتی ما از 21 بهتر نیست. شکاف بین فقیر و غنی در کشور ما اکنون بیشترین اختلاف در بین کشورهای صنعتی است. در همان دوره ، هزینه های مراقبت های بهداشتی ما منفجر شده است. اکنون ایالات متحده بیش از نیمی از کل هزینه های صرف شده در بهداشت و درمان در جهان را می کند ، بالاترین سرانه در هر کشور ، در حالی که تنها 4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. در مقابل ، ژاپن ضمن دستیابی به بهترین شاخص های بهداشتی ، کمترین سرانه را برای مراقبت های بهداشتی در میان کشورهای صنعتی جهان خرج می کند.

جامعه کاملاً متفاوت دیگری که از جنبه های مهم رویکرد بهداشتی بهداشتی استفاده می کند کشور بوتان است که در هیمالیا نزدیک نپال واقع شده است. اگرچه بوتان در تلاش برای حفظ سنتهای فرهنگی خود تعداد بسیار کمی بازدید کننده دارد ، اما در طی دو فصل زمستان گذشته ، به کایاکینگ ، به مری و فیل از ماجراجویی دی ریمر اجازه داده شد تا گروه هایی از کایاک ها را برای کشف رودخانه های بوتان رانندگی کند. من شما را تشویق می کنم که از وب سایت آنها در دیدن کنید http://www.adventurekayaking.com برای جزئیات سفرهایشان

ارتباط تجربه آنها از منظر رویکرد زیست محیطی به سلامت این است که مردم بوتان که از نظر جسمی طبق معیارهای آمریکایی فقیر هستند ، از نظر جسمی و روحی نسبتاً سالم هستند. برای بیان عبارت مری و ویل ، “تعریف خوشبختی در بوتان” داشتن و بدست آوردن “نیست ، بلکه ثروت در فرهنگ آنها هیچ ارتباطی با خوشبختی ندارد. برعکس ، آنها معتقدند که میل و تمایل اغلب باعث رنج می شوند. این اصل محرک اساسی رفتار است که منجر به تا زمانی که فرهنگ آنها گشوده ، دوست داشتنی ، کنجکاو و قابل قبول باشد. دولت آنها به دنبال “خوشبختی کامل ملی” و برای ارتقا happiness سعادت است ، دولت در اجرای برنامه های نمونه آموزشی ، اجتماعی و زیست محیطی شرکت می کند که تمایل به محافظت از محیط زیست کشور و سنت های فرهنگی را در نظر می گیرد.

ممكن است پادشاهی دوردست بوتان و مفهوم “خوشبختی ناخالص ملی” برای گروه خاصی از آمریکاییان انحصاری به نظر برسد. با این حال ، بیش از 400 اقتصاددان محترم آمریکایی از جمله پروفسور هربرت سایمون برنده جایزه نوبل اظهار داشتند که اگر ما اندازه گیری پیشرفت واقعی خود را جایگزین استفاده از تولید ناخالص داخلی (مجموع تمام کالاها و خدمات تولید شده) کنیم واقع بینانه تر و سودمندتر خواهد بود. این تلاش می کند کیفیت زندگی ما را بسنجد. مقایسه این معیارها در طول دوره از دهه 1970 چیزهای زیادی را نشان می دهد. در حالی که تولید سنتی تولید ناخالص داخلی بیش از دو برابر شده است ، شاخص “پیشرفت واقعی” در طول دوره 45٪ کاهش یافته است. اندازه گیری GPI به ما هشدار داده بود که برخلاف بسیاری از ادعاهای خلاف ، اقتصاد ایالات متحده در این دوره سلامت ما را تضعیف می کند. شکوفایی ما نه تنها توزیع نابرابر و پایدار نبود ، بلکه مهمترین عملکرد خود را نیز انجام نمی داد. این عملکرد برای حمایت از بهبود در سلامت جمعیت ما است.

واضح است که یک رویکرد اکولوژیکی و علمی در مورد سلامتی مستلزم این است که ما تعریف کنیم که سلامتی چیست ، چگونه بهترین اندازه گیری می شود و سپس شرایطی را که به آن دست می یابد تقویت کنیم. اگر این کارها را انجام ندهیم ، دلیل بر این است که ما هرگز موفق به سلامتی نخواهیم شد. باید بدانیم که سلامتی چیزی بیشتر از نبود بیماری است. برعکس ، این کار مستلزم انجام کارهایی است که به طور فعال تبلیغ می کنید. تلاش برای اصلاح تأثیرات کارهایی که باعث از بین رفتن آن می شود کافی نیست.

در Mother Lode ، تعهد مداوم ما کمک به این تلاش است ، هربار یک تجربه رودخانه ، یک شخصیت ، یک اقدام مسئولانه زیست محیطی و اجتماعی. ما امیدواریم که شما ایده ها و پیشنهادات خود را ارائه دهید و به کشف امکانات کمک کنید. به یاد داشته باشید ، تفریح ​​فقط عبارت است از: “بازآفرینی” ، فرایندی که از طریق آن تغییر معنی دار و سازنده رخ می دهد و بخشی حیاتی از یک رویکرد محیطی یکپارچه برای سلامتی است.

رودخانه را می بینیم!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا