برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

معایب سنگ پرطاووسی

سنگ مرمریت پرطاووسی دارای زمینه کرم با طرح‌های فسیل‌های قهوه می‌باشد. این سنگ به‌صورت تایل و طولی فرآوری می‌شود. سنگ مرمریت پرطاووسی یزد را می‌توان در دیواره‌ها و سنگفرش‌های فضاهای داخلی به کاربرد. همچنین در فضاهای باز و نماهای داخلی و خارجی برای ساختمان‌ها قابل‌استفاده است.

مشخصات و لیست قیمت انواع سنگ مرمریت پرطاووسی

سنگ پله پرطاووسی سه نوع دارد :

  • سنگ پله پرطاووسی اصفهان
  • سنگ پله پرطاووسی یزد
  • سنگ پله پرطاووسی شیراز

ایران | باتری

سنگ پرطاووسی اصفهان

سنگ پرطاووسی که از معادن اصفهان استخراج می‌گردد دارای مقاومت بسیار خوب در برابر فشار و ضربه می‌باشد .زیبایی بافت این سنگ باعث استفاده زیاد این سنگ در فضای داخلی ساختمان می‌گردد.سابیدگی بر روی این سنگ تأثیر چندانی ندارد بنابراین استفاده از این سنگ در مکانهای عمومی پر رفت‌وآمد مناسب است.

سنگ پله پرطاووسی یزد

در شهر یزد معادن استخراج سنگ‌هایی نظیر گرانیت ، مرمریت ، مرمر، تراورتن وجود دارد. این معادن سنگ‌های پرطاووسی با زمینۀ روشن بارگه‌های پراکنده قهوه‌ای موجود می‌باشد . در سطح‌رویی سنگ پرطاووسی یزد حفره‌هایی وجود دارد که به‌وسیله ماستیک بی‌رنگ از بین می‌رود. روش‌های فرآوری بروز و انجام عملیات صیقل بر روی سنگ پرطاووسی یزد زیبایی و کاربرد آن را بالاتر می‌برد . سنگ پرطاووسی یزد به دلیل مقامت خوب در برابر فشار و ضربه در پله‌ها و سنگفرش منازل و ادارات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سنگ پله پرطاووسی شیراز

معادن گندمک و ارسنجان در استان شیراز سنگ‌های پرطاووسی مرغوب و باکیفیتی می‌کنند . سنگ پرطاووسی شیراز به دلیل صیقل پذیری خوب و مقاومت بالا در پله‌ها ، سنگفرش‌ها ، نما ، ، فضای سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً سنگ پرطاووسی شیراز دارای زمینه سفید ورگه‌های طلایی و قهوه‌ای در سطح خود می‌باشد . ترکیب رنگی این سنگ باعث زیبایی سنگ پرطاووسی می‌گردد و همین امر سبب استفاده از سنگ پرطاووسی شیراز در مکانهای لوکس و مکان‌هایی که به سنگ‌های تزیینی نیاز دارند می‌گردد.

قیمت سنگ راه‌ پله پرطاووسی

امکان خرید از کارخانه برای سنگ‌های پرطاووسی شیراز وجود دارد . همین باعث حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت سنگ می‌گردد.به‌طورکلی قیمت سنگ راه‌پله پرطاووسی نسبت به سنگ‌هایی باکیفیت مشابه دارای قیمت پایین‌تری می‌باشد .سنگ راه‌پله پرطاووسی را به‌صورت طولی برش می‌دهند تا بتوان به‌راحتی در راه‌پله استفاده کرد .به دلیل همین ویژگی‌ها در بین ساختمان‌سازان و کسانی که با صنعت سنگ سروکار دارند، سنگ پرطاووسی طرفداران زیادی دارد.

سنگ پله مرمریت پرطاووسی

زمینه سنگ‌های مرمریت پرطاووسی در معادن مختلف متفاوت است . رگه‌های گل و یا رگه‌های رنگی قهوه‌ای که در سطح آن پراکنده است باعث تمایز این سنگ‌ها با یکدیگر می‌گردد. برای مثال سنگ مرمریت پرطاووسی استان یزد دارای رگه‌های پررنگ‌تری نسبت به سنگ‌های مرمریت پرطاووسی استان فارس دارد .سنگ پله مرمریت نیز به دلیل مقاومت در برابر ضربه و فشار درزمینهٔ پله چینی و مکانهای پر رفت‌وآمد کاربرد دارد.

خرید سنگ پله پرطاووسی

سنگ پرطاووسی به دلیل زیبایی و ویژگی‌های خوبی که به‌عنوان یک سنگ ساختمانی دارا است، مورد استقبال سازندگان قرار می‌گیرد . خرید سنگ پرطاووسی به معدن استخراج‌کننده ، نوع فرآیند فرآوری شده ، بافت سنگ و وجود و یا عدم ناخالصی‌های تقسیم‌بندی می‌گردد. سنگ پرطاووسی سنگ پرفروشی در صنعت سنگ‌های ساختمانی می‌باشد .

سنگ پله پرطاووسی اصفهان

یک سنگ خوب باید دارای ویژگی نفوذپذیر پایین آب ، سختی و مقاومت خوب در برابر فشار و ضربه ، عدم رنگ‌پریدگی ، انتخاب سایز بر اساس نیاز مشتری رنگ زیبا و کاربردی ، قیمت ارزان باشد . پرطاووسی اصفهان دارای تمامی این ویژگی‌ها هست بنابراین دارای جایگاه خاصی در بین خریداران این سنگ می‌باشد.

یکی از گونه‌های بسیار زیبا و پرفروش در میان انواع سنگ‌های ساختمانی، سنگ مرمریت پرطاووسی می‌باشد. این سنگ به دلیل جلوه زیبا و بازی رنگ طبیعی و بسیار خاصی که دارد موردپسند اکثر سلایق قرار می‌گیرد و به سبب مقاومت عالی که در برابر سایش و فشار دارد یکی از اولین گزینه‌های انتخابی متصدیان ساخت‌وساز و پیمانکاران در طراحی و اجرا کف و پلکان می‌باشد. سنگ پرطاووسی از دسته سنگ‌های مرمریت و دگرگون‌شده می‌باشد که مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن‌ها ترکیبی از آهک و ماسه است.

مرمریت ها اکثراً سنگ‌هایی مقاوم هستند که در برابر ضربه و فشار استحکام بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. سنگ مرمریت پرطاووسی هنگامی‌که از معادن استخراج می‌گردد به دو صورت گل‌دار و کم گل قابل فراوری می‌باشد. اگر به تصویر ارائه‌شده از محصول این بخش توجه نمایید، این سنگ دارای زمینه کرم روشن به همراه خال‌ها و گل‌های قهوه‌ای نامنظم و زیادی در سطح خود می‌باشد که همین موضوع نشان‌دهنده گل‌دار بودن آن است.

معدن سنگ پرطاووسی

کشور ایران دارای معادن زیادی از سنگ مرمریت در جای‌جای خود می‌باشد و در این میان مرمریت پرطاووسی نیز دارای چندین معدن در ایران است که بهترین آن در معدن‌های استان یزد یافت می‌شود. معدن این سنگ در 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر زیبای یزد قرار دارد.

کاربری سنگ پله پرطاووسی

یکی از کاربری‌های اصلی سنگ مرمریت پرطاووسی، طراحی و ساخت پلکان در فضای داخلی و خارجی ساختمان می‌باشد. این سنگ علاوه بر زیبایی که به ساختمان می بخشد و در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مؤثر می‌باشد، دارای استحکام و دوام عالی نیز است که سبب می‌شود تا سالیان سال همانند روز اول باقی بماند. کف‌سازی نیز از دیگر کاربری های این سنگ به دلیل مقاومت بالا آن در برابر ضربه و فشار می‌باشد.

این محصول از ساب و صیقل بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل در فضاهای کوچک و بزرگ و در زیر روشنایی چراغ سبب انعکاس نور و زیبایی دوچندان آن فضا می‌گردد. همچنین به دلیل گل‌هایی که درزمینهٔ خود دارد و از حالت یکنواختی برخوردار نمی‌باشد، می‌توان از آن‌هم به‌صورت یکدست و هم به‌صورت ترکیبی به همراه سنگ‌ها و مصالح دیگر بهره‌گیری نمود. سنگ مرمریت پرطاووسی در ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان نیز مورداستفاده فراوان قرار می‌گیرد.

نکات مثبت سنگ پله پرطاووسی

  • ساب و صیقل کافی
  • استحکام بالا
  • مقاوم در برابر سایش
  • رنگ و طرح ثابت و طبیعی
  • طول عمر بالا

نکات منفی سنگ پرطاووسی

  • قیمت این سنگ پرطاووسی به دلیل گلهای زیبایش از نمونه پرطاووسی کم گل در بخش دیگر کمی بیشتر است.

جمع‌بندی در مورد سنگ پرطاووسی

سنگ مرمریت پرطاووسی یکی از نمونه‌های موجود در بخش صادرات می‌باشد و از جایگاه مناسبی در سطح جهانی برخوردار است. این سنگ در ابعاد مختلفی قابل فراوری می‌باشد که نمونه موجود در این بخش دارای عرض 35 سانتی‌متر و طول متغیر از 100 تا 250 سانتی‌متر است.شما عزیزان برای گرفتن مشاوره و انتخابی بهتر و دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان ما در سنگ ویانا در قسمت تماس با ما، ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی‌های کارشناسان استفاده نمایید.

سنگ پله پرطاووسی یکی از سنگ‌های بسیار زیبا و پرکاربرد می‌باشد. سنگ مرمریت پرطاووسی مناسب برای کف و دیواره‌های ساختمان و لابی، سرویس‌های بهداشتی لوکس و همچنین این سنگ بعد از اجرا به معنای واقعی، زیبایی یک سنگ طبیعی را دارد.

این نمونه سنگ با زمینه‌ای بارنگ کرم تیره و فسیل‌های قهوه‌ای شبیه پر موجود می‌باشد. یکی از ویژگی‌های مهم این سنگ جذب آب پایین و استحکام بالا می‌باشد و سنگ پرطاووسی در دو سورت کم گل و پرگل دسته‌بندی می‌گردد. معادن سنگ مرمریت پرطاووسی در منطقه ابرکوه از توابع استان یزد و جرقویه اصفهان واقع‌شده است.

اگر بخواهیم یکی از معایب این سنگ مرمریت پرطاووسی بپردازیم بازی رنگ زیاد است که البته بسیاری از معماران بازی رنگ در این سنگ را امتیاز می‌دانند چراکه بعد از اجرا و نصب از چیزی کمتر از زیبایی سنگ طبیعی ندارد. این محصول یکی از سنگ‌های مرمریت پرطرفدار و لوکس به‌حساب می‌آید.

سنگ مرمریت پرطاووسی و سنگ تراورتن پرطاووسی بر اساس استانداردهای صادراتی فرآورده شده و سپس عرضه می‌گردد. پرطاووسی به‌صورت اسلب و تایل تولید می‌شود چراکه با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه‌های تولیدی روش اسلب مقرون‌به‌صرفه تر می‌باشد.

در این روش با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و ضایعات کمتر عملیات اپوکسی و ساب و… روی آن انجام می‌شود. قیمت سنگ مرمریت پرطاووسی به عواملی بستگی دارد که به‌صورت خلاصه به آن می‌پردازیم:
نوع و ماهیت سنگ، نداشتن ناخالصی و پوسیدگی در سنگ، قطر سنگ، لب پر نبودن سنگ، درجه‌بندی یا به‌اصطلاح سورت، هزینه‌های حمل‌ونقل، حداقل بودن میزان رگه‌های موجود در سطح سنگ، هزینه‌های استخراج و خرید کوپ، نوش برش و فرآوری و…

در ميان سنگ هاي ساختماني سنگ مرمريت كه از دسته سنگ هاي آهكي دگرگون شده به شمار مي آيد که در میان مصرف كنندگان و خریداران سنگ هاي مرمریت ساختماني بسيار محبوب و شناخته شده است. سنگ مرمريت در بازارهاي بين المللي از زير شاخه هاي دسته بندی ماربل ها به شمار مي آيد.

از خصوصيات ظاهري سنگ مرمريت ميتوان گفت كه اصولا داراي خلل و فرج كمتري نسبت به سنگ تراورتن ميباشد و طيف رنگي بسيار زيادي را شامل ميشود كه ميتواند مورد استفاده براي سليقه هاي گوناگون قرار گیرد. بر روی سطح سنگ مرمريت خطوطي آهکی مانند ترك ميتوان ديد كه پس از برش و فرآوري استاندارد اين خطوط غير قابل لمس خواهند بود و با توجه به مقاومت هاي مختلف سنگ هاي مرمريت نسبت به يكديگر، تجربه نشان داده است .

 در كل هر چقدر ظاهري پاك تر و كم خط تر دارند ، اين سنگ ها از استحكام كمتري نيز نسبت به سنگ هاي مرمريت ديگر با ظاهر شلوغ تر بر خوردار هستند، البته باید گفت که اين گزينه هميشه شامل حال تمامی انواع سنگ مرمریت نمیباشد. سنگ مرمريت كه يك سنگ دگر گون شده بر پايه كربنات كلسيم بوده از كلسيت، دولوميت و كريستال ها تشكيل شده است. ٢,٥٦۳ كيلوگرم بر متر مكعب وزن مخصوص سنگ مرمريت است و مقاومت و پايايي آن از سنگ گرانيت كمتر ، و از سنگ تراورتن بيشتر بوده است .

استفاده از سنگ مرمريت بيشتر در فضاهايي سرپوشيده و به دور از باران، نور خورشيد و تغيرات آب و هوايي طبيعي پيشنهاد ميشود چرا كه سنگ مرمريت توليد شده براي استفاده ساختماني، ميتواند با قرار گرفتن در فضاهاي روباز بر اثر تغيرات آب و هوايي مقاومت و يا ظاهر خود را از دست داده و میتوان تغيراتي در شكل ظاهري آن مانند شكستگي، ترك بر روي سطح بیرونی، تغير رنگ و يا رنگ پريدگي، خالی شدن خطوط آهکی مشاهده نمود. از ویژگی های خوب یک سنگ مرمریت مرغوب میتوان ، خطوط کم آهکی روی سطح آن را نام برد، هر چه این خطوط کمتر باشد ، سنگ مرمریت مقاوم تری پیش روی شما است .

سنگ مرمریت در حقیقت یک سنگ آهکی رسوبی می باشد که با سنگ مرمر تفاوت دارد. سنگ مرمریت از کربنات کلسیم، کلسیت، دولومیت و کریستال تشکیل شده است که به سه دسته سنگ کریستال، ابری و چینی تقسیم بندی می شود. این سنگ طبیعی ساختمانی دارای کانی هایی است که باعث شده سنگهای مرمریت از تنوع رنگ زیادی برخوردار شوند.

این کانی ها عبارت اند از:

  • کلریت یا سیلیکات ها که رنگ سبز را به وجود می آورند.
  • کربن ها که طیف رنگی خاکستری یعنی سفید تا مشکی را تشکیل می دهند.
  • هموتیت یا کربنات منگنز که باعث تشکیل رنگ قرمز می شوند.
  • لیمونیت که رنگ زرد و کرم را پدید می آورد.

اما رنگ اصلی مرمریت یعنی سنگی که ناخالصی نداشته باشد، به رنگ سفید است که خیلی درخشان هم می باشد. در بازار سنگ مرمریت تمامی سنگهای این خانواده در طرح و رنگ های مختلف موجود هستند.

یکی از دلایلی که طراحان فضای داخلی از سنگهای مرمریت بیشتر از سایر سنگهای ساختمانی استفاده می کنند، همین موضوع است. سنگ مرمریت به دلیل تنوع رنگ فراوانی که دارد با همه ی سبک های دکوراسیون داخلی و همچنین متریال های دیگر ساختمان سازی به راحتی هماهنگ می شود.

ویژگی های سنگ مرمریت:

از آنجایی که سنگ مرمریت یک سنگ آهکی می باشد پس نباید از این سنگ، انتظار مقاومت بالا در حد سنگ تراورتن و گرانیت را داشت. سنگ مرمریت جز سنگ های نرم به حساب می آید که در معدن و در کارخانه با اره های نرم بُر برش می خورد.

اما نرم بودن سنگ به این معنا نیست که به راحتی ترک برداشته و خرد می شود. در عملیات فراوری این سنگ، از چسب و رزین یا اپوکسی در پشت سنگ استفاده می کنند تا مقاومت آن را افزایش دهند.

دیگر ویژگی های این سنگهای آهکی این است که خلل و فرج ندارد، به همین دلیل برای استفاده در ارتفاعات توصیه نمی شود.

کاربرد سنگ مرمریت :

به علت ماهیت آهکی که برخی از سنگ‌ مرمریت دارند از جذب آب بالایی برخوردار هستند . به همین علّت آنها را اکیداً در جاهایی که آبریزش فراوان دارد مانند سرویس بهداشتی، دستشویی، آشپزخانه و حمام نباید استفاده کرد. این سنگ در برابر عوامل طبیعی مثل باران، سرما و گرما و هوازدگی ضعیف است و مانند تراورتن نمیباشد. بنابراین سنگ‌ مرمریت اگر در مکان هایی که در معرض انقباض و انبساط قرار می‌گیرند استفاده شوند، دچار خردگی می‌شوند.

  • امکان به وجود آمدن خراش در سطح سنگ مرمریت وجود دارد و باید این نکته در تعیین محل استفاده مورد توجه قرار گیرد.
  • این سنگ در مقابل اسید نیز آسیب پذیر است، علیرغم پایایی در مقابل رطوبت در صورت در معرض بودن طولانی مدت این سنگ دچار تغییر کرد.

معایب:

  • عدم مقاومت در قبال ضربه و به ویژه خراش ( که استفاده از آن را به عنوان کف پوش اماکن پر رفت و آمد محدود می‌کند)
  • عدم مقاومت در قبال مواد اسیدی و فرسایش (که باعث می‌شود نتوانیم از این سنگ‌ها در نمای ساختمان‌های مناطقی با باران‌های اسیدی فراوان استفاده کنیم یا استفاده از آن‌ها را در سرویس‌های بهداشتی و حمام  به دلیل استفاده از شوینده‌های حاوی اسید محدود می‌کند)
  • مقاومت فشاری و پایایی پایین‌ تر نسبت به سنگ‌های گرانیتی
  • عدم مقاومت بالا در قبال شرایط و ناپایداری‌های جوی
  • عدم مقاومت در قبال انقباض و انبساط

مزایای سنگ مرمریت:

  • زیبایی و تنوع رنگ و طرح
  • انتخابی مناسب برای فضای داخلی بنا در کف و دیوار ها
  • سطح تقریبا یکدست و یکنواخت تر نسبت به تراورتن
  • معادن داخل ایران و قیمت مناسب
  • مقاوم در برابر شرایط قلیایی

انواع سنگ های مرمریت:

چیزی که سنگ‌های مرمریت را خاص می‌کند اشکال داخلی سنگ و رنگ بندی آن است. نوعی از مرمریت دارای زنجیره‌هایی به نام استیلولیت که به شکل نوار قلب درون سنگ دیده می‌شوند.

همچنین مرمریت‌هایی با طیف رنگی سفید تا خاکستری روشن و تیره نیز دیده می‌شود. نوع سفید آن خالص است. مرمریت‌های خاکستری تا مشکی دارای رگه‌هایی از کربن هستند. مرمریت‌های سبز رنگ به سبب وجود ناخالصی‌هایی از نوع کلریت یا سیلیکات به وجود می‌آیند. رنگ صورتی و قرمز نیز حاصل وجود ذرات هموتیت یا کربنات منگنز است و رنگ زرد و کرمی این سنگ از ماده‌ای بنام لیمونیت میباشد.

    سنگ مرمریت شایان

سنگ مرمریت شایان، در دسته سنگ‌های مرمریت پر فروش ایرانی قرار گرفته است. این سنگ از نوع آهکی بوده و بیش از ۵۰ درصد آن را کربنات کلیسیم تشکیل می‌دهد. مرمریت شایان با توجه به رنگ کرم و زیبایی که دارد بسیار پرطرفدار و پر مصرف است و در رده سنگ‌های با ارزش صادراتی قرار گرفته و جزو سنگ‌های لوکس و گران قیمت در ایران و جهان به حساب می‌ آید.

از جمله ویژگیهای سنگ مرمریت شایان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساب پذیری بالا
  • مقاومت سایشی قابل توجه
  • جذب آب بسیار کم
  • جلاپذیری مناسب
  • بسیار صیقل پذیر به کمک رزین و اپوکسی

   سنگ مرمریت آباده

از جمله سنگ‌های مرمریت مرغوبی که در طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده؛ سنگ مرمریت آباده است. سنگ آباده نام خود را از منطقه آباده گرفته است که در نزدیکی شیراز واقع شده است. این سنگ را در ابعاد مختلف مانند اسلب، تایل، پله و … برش می‌دهند. با توجه به رنگ روشن این سنگ، از آن در طراحی‌های داخلی ساختمان استفاده می‌کنند.

سنگ مرمریت آباده جذب آب زیادی دارد بنابراین منطقی نیست در بخش‌هایی از ساختمان مانند سرویس بهداشتی و… که رطوبت زیادی وجود دارد؛ از آن استفاده کرد. می‌توان از مرمریت آباده برای تزئین بخش‌هایی که عبور و مرور در آن وجود ندارد؛ مانند تزئین دیوارها و قاب آسانسور و یا کانتر آشپزخانه، از آن استفاده کرد.

    سنگ مرمریت اسپایدر

سنگ مرمریت اسپایدر یا عنکبوتی جزو سنگ‌های مرمریتی است که به رنگ مشکی با رگه‌های طلایی وجود دارد. با توجه به ویژگی‌های سنگ مرمریت، نمی‌توان انتظار داشت که از آن در فضای باز استفاده کرد. اما در دکوراسیون داخلی و بخش‌هایی که رطوبت وجود ندارد؛ می‌توان از آن استفاده کرد.

     سنگ مرمریت پرطاووسی

یکی از زیباترین سنگ‌های مرمریت ایرانی، سنگ مرمریت پرطاووسی است. رنگ زمینه سنگ، کرمی تیره است و اشکال نامنظم داخلی آن به شکل پرِ طاووس است. مرمریت پرطاووسی بسیار مقاوم است. از این سنگ در نمای داخلی ساختمان استفاده می‌شود. از این سنگ میتوان در سطح کف داخلی ساختمان نیز استفاده کرد.

 سنگ مرمریت کرم مارفیل

کرم مارفیل مرمریتی با رنگ بژ می‌باشد که بطور عمده از کوهستان ال کاتو (Alicante, Spain) استخراج می‌شود، سنگ‌هایی که از مناطق نزدیک به این کوهستان استخراج می‌شود نیز با این نام تجاری، بازرگانی می‌شوند اما محصول اصلی مربوط به کوهستان ال کاتو می‌باشد که در مجموع ۲۰ معدن در حال استخراج این محصول هستند.

میزان استخراج هر سال در حال تغییر است اما بطور میانگین می‌توان ۵۰۰.۰۰۰ هزار مترمکعب تولید سالیانه این محصول را درنظر گرفت.  فرآوری این سنگ بطور عمده در شهر نوولدا( Novelda) در نزدیکی معدن انجام می‌شود. تعداد افرادی که بطور مستقیم و برای استخراج و فرآوری این سنگ مشغول به کار می‌باشند حدود ۵۰۰۰ نفر است.

همانند شهرت‌اش این سنگ به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر می‌گردد و در بسیاری از پروژه‌های بزرگ از آن استفاده شده است اما در عین حال محبوب بسیاری از پروژه‌های کوچک و متراژ پایین نیز می‌باشد. بدلیل رنگ منحصر به فرد بژ قابل ترکیب با بسیاری از سنگ‌ها و سایر متریال و طراحی‌ها می‌باشد و مهمترین دلیل محبوبیت این سنگ نیز این رنگ بژ منحصر به فرد است.

قیمت سنگ مرمریت:

قیمت این سنگ در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • تعداد رگه های سنگ: همان طور که قبلا اشاره گردید، هرچه تعداد رگه سنگ مرمریت کمتر باشد، مقاومت سنگ بیشتر بوده و در نتیجه قیمت سنگ مرمریت بالاتر می ‌رود.
  • ضخامت و ابعاد سنگ: ضخامت و ابعاد سنگ نقش مهمی در تعیین قیمت سنگ خواهند داشت. در واقع ابعاد سنگ مرمریت نشان از توپری و استحکام بافت آن می­‌باشد. بنابراین هرچه ابعاد سنگ مرمریت بزرگتر باشد، قیمت سنگ نیز بالاتر است.
  • کیفیت فرآوری: کیفیت فرآوری سنگ مرمریت به میزان ساب، دقت در برش، نوع بسته بندی و حمل و نقل و نوع رزین مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی هرچه قدر آنالیز فیزیکی و شیمیایی سنگ مرمریت به حد مطلوب نزدیک تر باشد، آن سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • درجه و سورت سنگ: سورت ‌بندی سنگ با استفاده از دستگاه ‌های پیشرفته سورتینگ انجام می شود. هرچه قدر سورت دقیق و یک­دست تر باشد، قیمت بیشتری دارد.
  • رنگ و طرح سنگ: رنگ های روشن تر مرمریت به دلیل استقبال بیشتر طراحان و معماران از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • معدن سنگ: سنگ های استخراج شده از معادن مختلف دارای کیفیت متفاوتی می ‌باشند. معدن بیات به عنوان بزرگ­ترین معدن خاکستری ایران دارنده مرغوب ترین و با کیفیت­ ترین سنگ مرمریت خاکستری ایران (پرشین سیلک یا سیلک امپرادور) می‌ باشد.

برای خرید سنگ مرمریت به نکات زیر توجه کنید:

  • سنگ مرمریت مناسب برای نمای داخلی ساختمان ها باید حداقل مقاومت فشاری ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر را تحمل کند.
  • جذب آب سنگ برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها حداکثر۲ درصد باشد.
  • برای خرید سنگ مرمریت به عنوان کفپوش، باید مقاومت فشاری آن برای واحدهای مسکونی ۲۷۰ کیلوگرم بر سانتی متر، برای واحدهای تجاری و اداری ۵۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر و برای پارکینگ‌ ها ۹۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر باشد.
  • سنگ خریداری شده باید عاری از ترک، شیار، شکستگی، رگه سست و پوسیدگی باشد.
  • به نوع کاربرد سنگ و کاربری محل نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر برای محلی با رطوبت و آبریزی زیاد سنگی با جذب آب بالا استفاده شود، سنگ به مرور زمان لکه دار شده و تغییر رنگ و شکل می ‌دهد.
  • علاوه بر این‌ ها کیفیت فرآوری، رنگ سنگ، اندازه سنگ و قیمت آن نیز در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا