بازرگانیبرترین های کسب و کار

مقاومت کربنی یک محصول ارزان و مفید

آشنایی با مقاومت ترکیب کربن

مقاومت کربنی را می توان به عنوان یکی از قطعات بسیار کاربردی در صنایع مختلف الکترونیک در نظر داشت. استفاده بسیار راحت و آسان از این محصول باعث شده است تا بتوان در قسمت های مختلف آن ها را به کار برد. در برخی از مدار های الکترونیک این مقاومت ها وظایف بسیار زیادی را داشته و به صورت گسترده ای به کار گرفته می شوند. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان طول عمر بالاتری را نیز مشاهده کرد. باید دقت داشته باشید که برای افت ولتاژ و جریان های مختلف از این محصولات به صورت گسترده ای استفاده می کنند.

مقاومت کربنی را می توان به دو صورت سری و موازی در مدار های مختلف قرار داده و به خوبی از آن استفاده کرد. برای افزایش مقدار مقاومت ها می توان به راحتی تعداد زیادی از این محصولات را با یکدیگر سری کرد. این محصولات در توان های بسیار متنوعی تولید شده و برای کاربرد های مختلف به کار می روند. باید توجه داشت که ویژگی های بسیار زیاد این محصولات می تواند برای شما مزایایی را نیز داشته باشد.

مقاومت ترکیب کربن را می توان به عنوان یکی از محصولات با کیفیت در نظر داشت که نسبت به محصولات تمام کربن بسیار قوی تر می باشند. توان های موجود در این محصولات بسیار متنوع بوده و به خوبی می توان از این محصولات استفاده کرد.

مقاومت کربنی

نحوه تست مقاومت کربنی

نحوه تست مقاومت کربنی یکی از موارد بسیار مهم است که افراد باید در هنگام خرید به آن توجه کنند. به صورت کلی راه های مختلفی برای تست مقاومت کربنی وجود دارد. اگر مقاومت کربنی در مدار قرار داشته باشد تست آن به شکلی دیگر انجام می شود.

مقاومت های جدا و تکی را می توان بسیار راحت تر و سریع تر تست کرده و از آن ها استفاده نمود. کیفیت در این محصولات با توجه به دیتا شیت های تهیه شده هر شرکت مشخص می شود. می توان به راحتی برخی از ویژگی های کاربردی این محصولات را در اختیار داشته و از آن ها استفاده کرد. تست مقاومت کربنی در مدار و به صورت تکی به وسیله تجهیزات یکسانی انجام می شود.

 تنها تفاوت موجود در روش تست می باشد. می توان به کمک اهم متر، مولتی متر و .. به راحتی این تست ها را انجام داد. در مقاومت کربنی قطب های مثبت و منفی وجود نداشته و به راحتی می توان تست های مختلف را انجام داد. به دلیل اندازه کوچک این محصولات تست آن ها نیز کمی دشوار می باشند.

می توان به کمک این تجهیزات و در حالت جدا از مدار تست را انجام داد به این صورت که پراب های مولتی متر را به دوسر مقاومت متصل کرده و اندازه مقاومت را می یادداشت می کنیم در حالتی که مقاومت سوخته و یا خراب باشد قطعا مقدار مقاومت صفر خواهد شد.

در حالت متصل در مدار کمی تست سخت تر خواهد بود. برای اینکه اثر دیگر المان های داخل مدار بر روی این قطعات اعمال نشود باید ابتدا اقداماتی را انجام داد. برای تست مقاومت و مشخص کردن مقدار آن باید ابتدا یکی از پایه ها را جدا کرده و بعد مراحل گفته شده را انجام داد. جدا کردن یک پایه باعث می شود تا مقاومت در مدار قرار نداشته باشد و اثر المان های دیگر بر روی مقاومت به راحتی خنثی شود.

تست های مختلف

کاربرد مقاومت کربنی

مقاومت کربنی به عنوان یکی از متداول ترین محصولات موجود می تواند برای شما کاربرد های گسترده ای را داشته باشد. در بسیاری از مدار های موجود از این مقاومت ها برای محافظت در برابر جریان زیاد نیز استفاده می کنند. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا کاربرد های بیشتری را نیز خواهند داشت. مقاومت کربنی را با نام های دیگری از جمله مقاومت های رنگی نیز می شناسند. نحوه تشخیص خرابی این محصولات نیز بسیار راحت و سریع می باشد. عموما زمانی که این محصولات می سوزند تغییر رنگ داده و سیاه می شوند.

در ساختار این محصولات خاک رس وجود داشته و با کربن مخلوط می شود. وجود این ترکیب می تواند دماهای بالا را نیز تحمل کند. تحمل دماهای بسیار بالا در این محصولات بسیار مفید بوده و به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد. در هر نوع مدار آنالوگ می توان مقاومت کربنی را به صورت گسترده ای مشاهده کرده و در اختیار داشت. این مقاومت ها در مدار های آنالوگ می توانند ویژگی های بسیار زیادی را داشته باشند.

کاربرد های مختلف

معایب مقاومت های کربنی

در هرنوع قطعه ای می توان برخی از مزایا و معایب را مشاهده کرد. معایب موجود در مقاومت کربنی را می توان در دسته بندی های بسیار متنوعی قرار داده و به خوبی از آن ها بررسی کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان معایب کمتری را نیز مشاهده کرد. از مهم ترین معایب موجود در مقاومت کربنی می توان به تاثیر دما بر روی عملکرد اشاره کرد. هرچه دمای این محصولات بالاتر رود تلفات نیز بیشتر خواهد شد. به صورت گسترده ای می توان از این محصولات به خوبی استفاده کرده و بالاترین کیفیت را مشاهده کرد.

تلفات انرژی در این محصولات با توجه به بالا رفتن دما می تواند باعث خرابی نیز شود. برای اینکه دما کمترین تاثیر را داشته باشد باید تعداد بیشتری را با مقدار اهم کمتر به کار برد. ظرفیت اتلاف توان نیز در این محصولات کم می باشد. این عیب می تواند در مدار های دیجیتال مشکلات گسترده ای را ایجاد کند. از دیگر معایب موجود در این محصولات می توان به ایجاد نویز اشاره کرد. نویز در این محصولات می تواند مشکلات متعددی در فرمان پذیری ایجاد کند. وجود نویز در این محصولات به شکل های مختلف مشکلاتی را به وجود می آورد.

جمع بندی

مقاومت کربنی را می توان در تنوع بسیار بالایی مورد استفاده قرار داد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان راحت تر از آن ها استفاده کرد. باید دقت کنید که استفاده از این محصولات می تواند برای شما مزایای بسیاری را داشته باشد. دقت کنید که در هنگام خرید این محصولات بهتر است که فروشگاه های معتبر را انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید. افراالکترونیک به عنوان یکی از بهترین مجموعه های موجود در ایران فعالیت داشته که بالاترین کیفیت را برای شما آماده کرده است. انواع مقاومت های کربنی در هر تعداد را می توانید از این مجموعه قوی خریداری کنید.

توان های مختلف
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا