بازرگانی

مقایسه تلویزیون 55 اینچ سامسونگ کیولد 4k هوشمند مدل 55q60a

تنوع بالایی که در رنگ‌های موجود در تلویزیون کیولد سامسونگ 55Q60A وجود دارد باعث شده وضوح بهتری را برای نمایش تصاویر رقم بزند و جزئیات بیشتری از تصاویر را ببینید. پنل پشتی تلویزیون به صورت کامل بافتی پلاستیکی دارد و ممکن است به اندازه‌ی تلویزیون‌هایی که در پشت پنل از فلز استفاده می‌کنند قدرتمند نباشد اما استحکام کافی را دارد. بافت افقی براق در پنل پشتی تلویزیون باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا در طراحی آن شده است.

کیولد و یا دول ال ای دی

تلویزیون سامسونگ Q60A یکی از تلویزیون های با فناوری کیولد این شرکت است که به عنوان گزینه ای اقتصادی و مقرون به صرفه در سال 2021 وارد بازار جهانی شد. این تلویزیون با کیفیتی مثال زدنی که در بازه قیمتی خود ارائه می کند توانسته در همین مدت کوتاه به عنوان گزینه ای عالی برای افرادی که خواهان تلویزیون با به روز ترین تکنولوژی ها و امکانات هستند و در عین حال می خواهند تلویزیونی با قیمت مناسب خریداری کنند بدل شود. در ادامه با نقد و بررسی این تلویزیون 55 اینچ سامسونگ Q60A با ما همراه باشید.

تقسیم صفحه نمایش به دو بخش با فناوری Multi View

در ادامه بیشتر در رابطه با کارایی های این تلویزیون برای گیمینگ صحبت می کنیم. از دیگر ویژگی ها و امکانات تلویزیون می توان به فناوری AI Upscaler اشاره کرد. این روز ها با اینکه کیفیت 4K در حال غالب شدن در صنعت فیلم و حتی کلیپ های معمولی است ولی همچنان به وفور محتوا هایی با کیفیت پایین تر وجود دارند. فناوری AI Upscaler می تواند تمامی محتوا هایی که کیفیتی پایین تر از 4K دارند را به این کیفیت ارتقاء دهد.

CES | Samsung

سامسونگ تی وی پلاس 55Q60A

درتلویزیون 55Q60A بر خلاف مدل های قدیمی تر که مجبور بودند از چند لایه در پنل استفاده کنند و کیفیت نور و رنگ را پایین تر می آورد ، نور به طور مستقیم به صفحه نمایش هدایت می شود در نتیجه رنگ سیاه و رنگ های تیره با کیفیت بهتری نمایش داده می شوند. از بحث پنل ها که بگذریم، به موضوعاتی مهمتر مانند زاویه دید و میزان روشنایی تلویزیون می رسیم.

اگر بخواهیم تلویزیون سامسونگ 60 اینچ 55Q60A را به لحاظ زاویه دید با نوع اولد مقایسه کنیم ، باید گفت که تقریبا در یک سطح قرار دارند و هردو مدل می توانند تجربه تماشای دسته جمعی فوق العاده ای را ایجاد نمایند. قاب آن بی حاشیه است و به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری برای تماشا داشته باشید.

این تلویزیون دو پایه ظریف و زیبا نیز دارد و خیلی خوب با دکوراسیون اطراف سازگار می‌شود. اگر نمی‌خواهید فضای اطرافتان را برای میز تلویزیون هدر دهید می‌توانید به کمک یک براکت به سادگی آن را به دیوار نصب کنید. تلویزیون سامسونگ 55Q60A امکان استفاده از پخش کنند های فرعی را نیز برای شما فراهم می کند.

نور پردازی در تلویزیون Q60A از نوع edge می باشد که در آن لامپ های LED با مصرف انرژی پایین و نوردهی بالا قرار گرفته اند. در هر نقطه از محل لامپ LED ، به جای یک دیود نور از دو دیود نوری استفاده شده است به همین دلیل به آن Dual LED می گویند. یکی از لامپ ها نور سفید و دیگری نور زرد را تولید و منتشر می کند و این ویژگی کیفیت نمایش و حجم رنگ را افزایش می دهد.

تلویزیون سامسونگ AU9000 سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 و سری 9 سامسونگ می باشد. تلویزیون AU9000 در واقع بهترین تلویزیون کریستال سامسونگ در سال 2021 محسوب می شود. این مدل تلویزیون در سایزهای 32، 43، 50، 55، 60، 65، 70، 75 و 85 اینچ طراحی و تولید شده است.

حاشیه‌های باریک و بدون فریم با پایه‌های جانبی زیبایی خاصی را به تلویزیون 55 اینچ کیولد سامسونگ مدل Q60A داده است. کیفیت تصویر این تلویزیون 4K است و مجهز به پردازنده Quantum Processor 4K Lite می‌باشد. منظور از یکنواختی خاکستری یعنی میزان یکنواخت بودن همه‌ی رنگ‌ها در تمام مساحت نمایشگر که این پارامتر برای سنجش یکنواخت بودن رنگ‌ها مورد استفاده واقع می‌شود.

یکنواختی در صحنه‌های نزدیک به تاریکی بهتر است اما هنوز هم کمی لکه‌دار به نظر می‌رسد زیرا بیشتر قسمت‌های صفحه نمایش دارای سایه خاکستری روشن‌تر از مرکز است. با توجه به آنچه که در این مقاله خواندیم، تلویزیون سامسونگ 85Q60A می تواند تا حد بسیار زیادی انتظارات کاربران را از یک تلویزیون نسل جدید با امکانات هوشمند برآورده کند.

مشخصات فنی تلویزیون کیولد QLED 55Q60A سامسونگ

این تلویزیون از eARC پشتیبانی می‌کند، که به شما امکان می‌دهد سیگنال صوتی با کیفیت بالا و فشرده نشده مانند Dolby Atmos را به واسطه‌ی TrueHD به یک سیستم صوتی خارجی از طریق اتصال HDMI منتقل کنید. برای استفاده از آن، HDMI-eARC را روی «Auto» و Digital Output Audio را نیز روی «Auto» یا «Passthrough» قرار دهید.

با کانال های مجازی سامسونگ، از محتوای پخش مستقیم تلویزیونی رایگان لذت ببرید. با استفاده از فناوری سامسونگ تی وی پلاس میتوان در فضای مجازی بدون جستجوی زیاد به محتواهای زیادی دسترسی داشت و بصورت زنده و رایگان از آنها لذت برد و تجربه ای به روز از تماشای برنامه های تلویزیون داشت.

این ریموت کنترل با نور محیط و یا نور آفتاب شارژ می شود و می تواند هزینه خرید پیوسته باطری را برای شما کاهش دهد. یکی از فناوری های جدیدی که کمپانی سامسونگ بر روی تلویزیون های جدید خود تعبیه نموده است، امکان همگام سازی تلویزیون با لپ تاپ و یا گوشی همراه می باشد که با بهره گیری از این قابلیت شما می توانید تمام داده ها و محتوای خود را به تلویزیون انتقال دهید.

مدل QLED 55Q60A یکی از جدیدترین مدل تلویزیون های 2021 به شمار می آید که بر اساس آن می توانید محتوا را از سیستم خود به تلویزیون انتقال دهید و از نمایشگر بزرگ آن نهایت لذت را ببرید. همچنین در صورت داشتن گوشی همراه سامسونگ می توانید با دانلود برنامه Samsung Dex موبایل خود را با تلویزیون همگام سازی نمایید و به موسیقی ها و علاقه مندی های خود با این روش دست پیدا کنید.

البته نا گفته نماند این انتقال داده در صورت داشتن اینترنت امکان پذیر خواهد بود. یکی از ملزومات تلویزیون‌ها بهره بردن از یک موتور پردازشگر قدرتمند است تا بتوانند تصاویر را در هر شرایطی در بهترین حالت و وجه ارائه دهند. از این رو می توانید بدون نیاز به چند کنترل، وسایل مختلفی که به تلویزیون متصل هستند را کنترل کنید.

پایه های این تلویزیون در دو طرف آن قرار گرفته است و تعادل وزن تلویزیون را به خوبی حفظ میکند. این پایه ها از طراحی خاصی برخوردار هستند و به شما اجازه میدهد با توجه به دکوراسیون خود ارتفاع آنها را تنظیم کنید. شما میتوانید ارتفاع این پایه ها را کم کرده تا تلویزیون به میز نزدیک تر شود. همچنین میتوانید ارتفاع پایه ها را افزایش دهید تا مکان مناسبی برای قرار دادن ساندبار جلوی تلویزیون فراهم شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا