دنیای وب

منبع و تاریخچه فیلم های توضیحی

ابزار بازاریابی مبتنی بر مفهوم که یک ویدیوی توضیح دهنده است ، برای همه شناخته شده است. هر مارکی که حداقل یک ویدیوی توضیح دهنده نداشته باشد مانند خوردن بریانی خوشمزه و بدون رایتا است ، اثری باقی نمی گذارد. براساس گزارش ها ، تنها 12 درصد از مشاغل آنلاین دارای یک فیلم توضیح دهنده هستند. بدیهی است که بسیار محبوب است و بسیاری از این فیلم ها حضوری تأثیرگذار داشته اند. اما چه زمانی و چگونه پدید آمده اند؟ چیزهای زیادی برای یادگیری و دانستن در مورد این فیلم های تعاملی وجود دارد. آنها داستان اصلی خود و یک داستان بسیار جالب نیز دارند!

سفر از پاورپوینت به YouTube

احیای “داستان سرایی مختلط با ارائه پاورپوینت” ، که اکنون به عنوان فیلم های توضیح دهنده شناخته می شود ، در لحظه “Eureka!” کشف نشد. اما این پیشرفت طبیعی بود. در دهه 1990 بود که پاورپوینت به عنوان بهترین “ابزار فراخوانی” شروع به ظهور کرد و در نوع خود ارائه منحصر به فردی شد. تقریباً در همین زمان ، شاهد رونق اینترنت بودیم که اولین YouTube را به نمایش گذاشت. مردم بیشتر از اینکه به داستان گوش دهند یا بخوانند ، به تماشای داستان علاقه مند می شوند. مردم این یک پلت فرم ساده اما جذاب را پیدا کردند ، زیرا تماشای یک فیلم 1 دقیقه ای در مقایسه با خواندن یک سند طولانی راحت تر بود. آنها مفهوم “چه چیزی باید” و “چگونه” ویدیوها را معرفی کنند ، جایی که افراد می توانند آموزش ها را پیدا کنند و فقط با یک کلیک در مورد چیزهای جدید اطلاعات کسب کنند.

مبتدیان این ویدیوها ، دو نفره پویای Common Craft بودند که به ایده استفاده از دست ، مارک و کلیپس های کاغذی برای بیان یک داستان ، با دوربین اشاره شده به تخته سفید روی زمین ، رسیدند. آنچه به عنوان یک وبلاگ ویدیویی سفر آغاز شد ، به سرعت به یک بستر مبتنی بر یادگیری تبدیل شده است. اولین فیلم آموزشی آنها “RSS به زبان انگلیسی ساده” بود که در 23 آوریل 2007 بارگذاری شد. محبوبیت شگفت انگیزی پیدا کرده است! به زودی آنها شروع به دریافت درخواست از شرکت های مختلف برای ایجاد فیلم های سفارشی کردند. مشتری دوم آنها گوگل بود و از آنها ویدیوی “Google Docs in Plain English” تهیه کردند. Common Craft در ساخت این فیلم ها پیشگام بوده است. آنها هنگامی که ویدیویی را در مورد نحوه کار توییتر تهیه کردند ، به طلا برخوردند. آنقدر خوب بود که توییتر آن را در صفحه اصلی خود قرار داد!

جمله ای که در آرم بازاریابی ظاهر شد

بیش از یک سال و نیم و پس از اولین فیلم آموزشی ، که اصطلاح “فیلم آزمایشی” ابداع شد ، بیش از یک سال و نیم طول کشید. این عبارت چنان محبوب شد که در نوک زبان هر بازاریاب قرار گرفت و دیگر محدود به روند اینترنت نبود. این به پیش شرط هر کاری تبدیل شده است. بسیار ناراحت کننده بود که همه شرکت ها اقدام به ساخت یک وب سایت و ارسال این فیلم ها در وب سایت های خود کردند.

این مفهوم در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی هر شرکت است و بسیاری از شرکت ها شروع به ایجاد این فیلم ها در داخل شرکت کرده اند و داستان موفقیت آنها نیز با این فیلم های توضیحی شکل گرفته است. بهترین داستان تصویری گویا داستان گروپون بود که آنها ویدیویی مشابه را در وب سایت خود قرار دادند و فروش آنها به سرعت افزایش یافت. تاثیری مانند این بود که گروپون را به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل کرد.

آینده فیلم های توضیح دهنده

از آن زمان مفاهیم تکامل یافته و الزامات سختگیرانه تر شده اند و فیلم های توضیح دهنده را برای یک مدل تجاری سودآور ایده آل می کند. حتی چشم انداز و تمرکز اساسی نیز تغییر کرده است ، در زمان روز ، هر فیلم توضیح دهنده با متن قوی شروع می شود. علاوه بر این ، این روزها ، تمرکز به جای “تصاویر” به “پیام کلیدی” منتقل شده است. بازاریاب ها دریافته اند که تصاویر پر زرق و برق و بدون داستان ارزش زیادی به برند آنها نخواهد افزود.

همه اینها همراه با کمی “نوآوری” استراتژی ایده آل را ایجاد می کند و رشد مداوم را تضمین می کند. آینده چیزهای زیادی برای ارائه دارد ، با تحول دیجیتالی امروز ، آنها می توانند از سیستم عامل های مختلف و از طریق رسانه های مختلف صعود کنند. در حال حاضر ، انواع مختلف این ویدیوها رو به پیشرفت است – فیلم های توضیحی متحرک ، اینفوگرافیک ، فیلم های تعاملی و موارد دیگر …

بهترین شرکتهای توضیح دهنده فیلم از این روند رو به پیشرفت استفاده می کنند که ضروری است که وقتی شرکتهای انیمیشن سازی مدلهای جذاب خود را به کمال می رسانند ، به کمک حرفه ای بروند. مردم بیشتر و بیشتر برای داشتن چنین تمایلات خلاقانه ای انتخاب می کنند و آینده به همان اندازه دیجیتال است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا