دنیای وب

نحوه تست سرعت اینترنت DSL و کابل

دو نوع پارامتر کوچک شده وجود دارد که سرعت اتصال به اینترنت شما را تعیین می کند. آنها عبارتند از: میزان بارگیری و میزان بارگذاری داده ها با واحد بیت در ثانیه اندازه گیری می شوند. معمولاً بر حسب کیلوبیت در ثانیه بیان می شود.

کمی کوچکترین داده ای است که می تواند در رایانه ذخیره شود. بیت می تواند “0” یا “1” باشد. یک بایت هشت بیت است. نمونه ای از بایت و بیت ها به شرح زیر است:

بیت = 0 یا 1

بایت = 8 بیت

1 بایت = 10011101 (هشت بیت)

یک کاراکتر برای ذخیره شدن در رایانه به یک بایت یا هشت بیت نیاز دارد. بنابراین ، وقتی نرخ داده 1 بایت / ثانیه است ، به این معنی است که 1 حرف در ثانیه نرخ انتقال داده از طریق اتصال شما است.

این بسیار کند است و فقط به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. برای گشت و گذار در اینترنت ، حداقل باید با مودم با سرعت 56 کیلوبایت بر ثانیه ارتباط تلفنی داشته باشید تا نتیجه ای مفید و کاربردی بدست آورید.

انواع مختلفی از اتصال به اینترنت وجود دارد. ابتدا آنها اتصال شماره گیری را با استفاده از خط تلفن شما و سپس باند پهن معرفی کردند.

ارتباطات اینترنتی باند پهن عبارتند از خدمات اینترنت DSL ، کابلی یا ماهواره ای. به دلیل پهنای باند زیاد از آنها بسیار استفاده می شود و در حال گسترش است.

وقتی خدمات اینترنتی دریافت می کنید ، ارائه دهنده شما اظهار می کند که سرعت شما اعداد خاصی خواهد بود. آنها معمولاً ایده خوبی به شما می دهند اما ایده درستی نیست. پرسش های رایج

در میان کاربران اینترنت:

وقتی وعده خود را دریافت کردم چگونه می توانم از سرعت ارتباطات خود مطلع شوم؟

اگر به هر حال می توانم اتصال خود را آزمایش کنم ، و آیا برای آزمایش آن نیاز به خرید یک برنامه گران قیمت هستم؟

پاسخ ساده است. برای تست سرعت اتصال به اینترنت دو روش وجود دارد:

1- آزمون حسابی دستی ساده که می توانید به تنهایی و بدون هیچگونه نرم افزار یا خدمات شخص ثالث انجام دهید.

2- می توانید سرویسی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد از طریق سرورهای آنها آزمایشی انجام دهید و شماره های خود را در صفحه وب آنها نمایش دهید.

1- روش دستی:

از آنجا که اشاره کردم سرعت اتصال از دو عدد تشکیل شده است ، سرعت بارگیری و بارگذاری. بنابراین ، کاری که شما انجام می دهید این است که هر برنامه رایگان را از اینترنت بارگیری کنید و کادر نتایج را ببینید که اندازه پرونده و تعداد ثانیه های بارگیری ابزار در آن است.

وقتی ضبط سرعت بارگیری را به پایان رساندید ، فایلی را با اندازه مشخص (1 مگابایت ، 2 مگابایت) بارگذاری کنید و هنگام شروع ساعت را تماشا کنید. هنگام بارگذاری پرونده ، ساعت خود را بررسی کرده و مدت زمان انجام کار را ضبط کنید. سپس اندازه پرونده را بر ثانیه هایی که طول کشید تقسیم کنید.

اگر پرونده شما 2 مگابایت است. که 5 دقیقه طول کشید تا بارگیری شود ، سرعت بارگیری 2 مگابایت / 300 ثانیه است. یا 6.826 کیلوبیت بر ثانیه می توانید دو آزمون فوق را اجرا کنید ، سپس میانگین را برای نتیجه بهتر بگیرید.

2- تست خودکار در خدمت دیگران:

این مورد مورد علاقه من است ، زیرا می توانید به وب سایتی دسترسی پیدا کنید که آزمایش برای شما انجام شود. این کار با استفاده از اسکریپت نصب شده بر روی سرور آنها انجام می شود و به شما امکان می دهد یک فایل آزمایشی را بارگیری کرده و در سرور بارگذاری کنید (برای شما قابل مشاهده نیست). پس از آن ، نتیجه در صفحه وب آنها نمایش داده می شود. شما فقط باید با استفاده از ایمیل خود به صورت رایگان ثبت نام کنید. رایگان است. در اینجا آدرس وب سایتی است که آنها به شما تست اتصال اینترنت رایگان می دهند:

http://www.visualware.com.

به طور خلاصه ، اعدادی را که خدمات شما به شما ارائه داده اند قبول نکنید ، هر زمان که می توانید تست بزنید. از آن لذت ببرید و احساس کنید که ارزش پول خود را می گیرید. دلیل این امر این است که برخی از خدمات 35 دلار یا بیشتر برای خدمات اینترنت پرسرعت هزینه می گیرند.

با تشکر،

جورج چمون

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا