برترین های کسب و کارلوازم خانگی

نکات مهم در خرید فرش مدرن

افراد زیادی مایل به خرید فرش مدرن برای منزل یا محیط کار خود هستند. دلیل این امر تنوع طرح، قیمت و … این محصولات در بازار فرش است. عواملی مانند اندازه، طرح، فشردگی بافت و جنس در قیمت این فرش‌ها تاثیر گذار هستند.

خرید فرش | زمین

خرید فرش مدرن از مرجع معتبر

در خانه‌های امروزی توجه بسیار زیادی به دکوراسیون داده می‌شود و در این بین نقش مهم فرش را نمی‌توان انکار کرد. فرش‌ها به عنوان یک حلقه بسیار مهم در اتصال زنجیره‌های دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. با این حال پیدا کردن فرش متناسب با دکوراسیون منزل کار چندان آسانی نیست. داشتن اطلاعات به‌روز و مشورت با افراد باتجربه در این زمینه می‌تواند به شما در خرید مناسب فرش کمک کند. ما سعی داریم در این مطلب شما را با فرش مدرن و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.

آشنایی با انواع مختلف طرح فرش

تنوع در بازار فرش بسیار زیاد است و نمی‌توان به کسی در خرید یک فرش اصرار کرد. سلیقه‌ها متفاوت و هر شخص با توجه به سلیقه خود می‌تواند هر طرح و رنگی را برای محیط مد نظر خود انتخاب کند. اگر بخواهیم در زمینه فرش دسته‌بندی کاملی داشته باشیم، می‌توانیم آنها را در 4 دسته کلی طبقه‌بندی کنیم. از انواع طرح فرش می‌توان به فرش مدرن، سنتی، طبیعی و بوهمی اشاره کرد. در هر کدام از دسته‌ها تنوع محصول بسیار زیاد است و باید در خرید این محصولات اطلاعات کاملی داشت.

خرید فرش | زمین

نکات مهم در خرید فرش مدرن

با توجه به تغییر نوع زندگی در کشور، بازار فرش مدرن بسیار داغ است و به جرات می‌توان گفت که هیچ رقیبی نمی‌تواند در حال حاضر با این سبک رقابت کند. تنوع بسیار زیاد، کیفیت بالا، قیمت مناسب و.. عواملی هستند که افراد زیادی را به خرید این نوع فرش ترغیب می‌کند. با این حال یک خرید مناسب زمانی اتفاق می‌افتد که شما با نکات خرید این محصولات آشنا باشید. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در خرید فرش می‌پردازیم.

محیط مد نظر

حتما می‌دانید که طرح‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، هر کدام برای محیط خاصی تولید شده‌اند. شما باید در ابتدا محیطی که برای آن می‌خواهید فرش تهیه کنید را بدانید و متناسب با آن محیط محصول مناسبی بخرید. به عنوان مثال فرش متناسب با هال، فرش آشپزخانه یا اتاق کودک فرق می‌کند.

اندازه فرش

انتخاب یک اندازه مناسب می‌تواند اتصال وسایل در اتاق و زیبایی آن را چندین برابر کند. فرشی که نسبت به اتاق بزرگ یا کوچک باشد، زیاد به چشم نمی آید. بنابراین، در انتخاب اندازه فرش دقت کافی داشته باشید. هنگام خرید فرش با مشاورین فروشگاه می‌توانید در مورد اندازه فرش مشورت بگیرید.

جنس فرش

در میان فاکتورهای مهم خرید، توجه به جنس فرش بسیار حائز اهمیت است. قیمت فرش با انتخاب جنس آن مشخص می‌شود و البته هر فرش گرانی برای هر محیطی نمی‌توان مناسب باشد. به عنوان مثال برای خرید یک فرش برای محیط باز در حیاط نباید زیاد وسواس داشت، اما در خرید فرش برای محیط پذیرایی می‌توان از جنس‌های مختلف استفاده کرد.

خرید فرش | زمین

مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرش‌ها اغلب نخ طبیعی، مصنوعی یا ابریشم مصنوعی است که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. فرش‌هایی که از نخ طبیعی در تولید آنها استفاده می‌شود، قیمت بالاتری دارند و در عوض دوام و طول عمر بالایی نیز دارند. از مزایای جنس نخ مصنوعی می‎‌توان به قیمت مناسب، مقاوم به لکه و شستشوی آسان اشاره کرد. فرش‌هایی از جنس ابریشم مصنوعی اغلب طرح شلوغی دارند تا کثیفی را زود نمایان نکنند و قیمت مناسبی نیز دارند.

فشردگی فرش

یکی از عوامل بسیار مهم در ظرافت فرش، فشردگی بافت آن است. اگر در بازار فرشی با طرح‌های پیچیده می‌بینید، نشانگر این است که چگالی گره‌ها بسیار زیاد است و به اصطلاح فشردگی بافت بالا است. فرش مدرن با فشردگی بافت کم برای محیط هایی مانند آشپزخانه مناسب است و فرش با فشردگی بالا برای پذیرایی و.. باید انتخاب شوند.

قیمت فرش

یکی دیگر از فاکتورهای مهم خرید فرش، قیمت است که خریداران به این عامل توجه خاصی دارند. قیمت فرش به عواملی مانند جنس، اندازه، طرح و.. بستگی دارد و باید در هنگام خرید عوامل مختلفی را مورد سنجش قرار دهید تا فرشی با قیمت مناسب تهیه کنید. فشردگی بافت فرش نیز در قیمت می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. گذشته از این‌ها هر طرح در فرش نیز می‌تواند عامل تفاوت در قیمت باشد.

مرجع خرید مطمئن

رقابت در بازار فرش بسیار هیجانی شده و این عامل باعث شده تا تولید کنندگان فرش در کیفیت محصولات خود حساسیت به خرج دهند. شناخت یک مرجع معتبر برای خرید فرش مدرن می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و شما خیالتان از یک خرید مناسب راحت باشد. از مراکز خرید معتبر در کشور می‌توان به فروشگاه قصر فرش اشاره کرد. شما  با مراجعه به سایت این فروشگاه می‌توانید از انواع فرش ماشینی دیدن کنید و در صورت داشتن سوال با پشتیبانی در تماس باشید.

جمع بندی

همه به این باور رسیده‌اند که فرش در دکوراسیون منزل و هر محیط دیگر تاثیر بسیار مهمی دارد. این روزها افراد زیادی با وجود تنوع در فرش مدرن به طرح دلخواه خود دست می‌یابند و محیط زیبایی برای خود فراهم می‌کنند. از فاکتورهای مهم خرید این فرش‌ها در این متن به جنس الیاف، اندازه، فشردگی بافت، طرح و.. اشاره کردیم. برای خرید انواع فرش می‌توانید به سایت قصر فرش مراجعه کنید و فرش مورد علاقه خود را در این فروشگاه بیابید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا