برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از کربن استیل ساخته شده است. این کربن استیل، یک آلیاژ فلزی، ترکیبی از دو عنصر، آهن و کربن است. سایر عناصر در مقادیر بسیار اندک برای تاثیرگذاری بر خواص آن موجود هستند. میزان و مقدار عنصر کربن مصرف شده،‌ میران سختی آلیاژ‌ را تعیین می کند. میزان کم کربن،‌ آلیاژ نرم تر و میزان زیاد کربن، این فلز را سخت تر و استحکام را بیشتر می کند، همچنین نقطه ذوب نیز کاهش می یابد.

افزایش | ایران

کربن استیل با محتوای کربن بالا مشخص می شود، که معمولاً تا 1-2 درصد وزن آن است. موسسه آهن و فولاد آمریکا (ASISI) با رعایت ضوابط زیر، کربن استیل را تعریف می کند:

  • حداقل محتوای مورد نیاز برای کروم، کبالت، نیکل، تیتانیوم، تنگستن، وانادیوم یا سایر فلزات مقاوم در برابر خوردگی.
  • حداقل محتوای مس مورد نیاز نباید بیش از ۰.۴ درصد باشد.
  • حداکثر مقدار منگنز نباید از ۱.۶۵ درصد بیشتر باشد.
  • حداکثر محتوای مس نباید از ۰.۶ درصد بیشتر باشد.
  • حداکثر محتوای سیلیکون نباید بیش از ۰.۶ درصد باشد.

مبانی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

به دلیل وجود مواد شیمیایی آلوده کننده و همچنین آلاینده های میکروبی مختلف در پساب‌ها، روش‌های کاربردی جهت حذف آنها نیز متفاوت است. با توجه به این موضوع، فاضلاب در مراحل متعددی تصفیه می‌گردد. روش‌هایی که جهت افزایش کیفیت فاضلاب بکار می‌رود، می‌توان به تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیوشیمیایی اشاره نمود.

اجرای هرکدام از این روش‌ها، نیازمند تجهیزات متعدد و فضای زیاد است و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.به همین دلیل، کارخانجات و مراکز درمانی و بیمارستانی تمایلی به تصفیه پساب ندارند. از طرفی، ساخت مراکز جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه های بزرگ، نیاز به صرف هزینه های هنگفت داشته و همچنین نگهداری آن با مشکلات زیادی روبرو است.

بنابراین متخصصان اقدام به طراحی و تولید سیستم های پکیج تصفیه فاضلاب فلزی نموده اند. با ظهور این پکیج ها که در واقع یک تصفیه خانه کامل به همراه واحدهای فرآیندی مختلف در مقیاس کوچک است، ترغیب کارخانجات مختلف، مراکز درمانی، اداری و.. جهت نصب آن افزایش یافت.

در این فرایند، پساب خروجی مربوط به این واحدها، وارد پکیج شده و سپس با انجام چندین عملیات فیزیکی، شیمیایی و بیوشیمیایی، مواد آلی، معدنی و بیماری‌زای موجود در فاضلاب این واحدها کاهش یافت و در نهایت، پسابی زلال و بی بو به عنوان خروجی به طبیعت ارائه شد.

مزیت نصب پکیج تصفیه فاضلاب فلزی نسبت به دیگر پکیج ها چیست؟

مزیت نصب پکیج ­تصفیه­ فاضلاب به خصوص در کارخانه ها استفاده مجدد از پساب در خط تولید و کاهش هزینه های گزاف مربوط به انتقال آب به شهرک‌های صنعتی و یا ساخت تصفیه خانه های بزرگ آب بود. جنس این پکیج ها بیشتر از نوع فلزی و بتنی است و نوع فلزی آن به دلیل هزینه کمتر در راه اندازی و راهبری و قابلیت جابجایی، متقاضیان بیشتری دارد.

افزایش | ایران

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی دستگاهی است که دارای کلیه تجهیزات و مخازن مورد نیاز جهت انجام فرآیند تصفیه فاضلاب است. جنس مخازن تصفیه فاضلاب از کربن استیل با پوشش اپوکسی است. از پکیج فلزی تصفیه فاضلاب می توان برای تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی و صنعتی در ظرفیت‌های کوچک استفاده نمود.

در این پکیج ها کلیه مخازن، واحدها و تجهیزات مورد نیاز سیستم تصفیه در یک واحد مجتمع شده و سیستم را قادر می سازد که بطور مستقل عملیات تصفیه فاضلاب را به انجام برساند. همچنین این پکیج ها را می توان در کارگاه های مجهز ساخته و در محل پروژه نصب نمود و بدین ترتیب ضمن ارتقاء کیفیت ساخت می توان زمان مورد نیاز اجرای پروژه را به حداقل رساند.

این پکیج ها قادر هستند که انواع فاضلابهای بهداشتی و صنعتی را مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران تصفیه نموده و از آنها جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز  استفاده نمود. همچنین با نصب واحدهای تصفیه تکمیلی می توان پساب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب را برای استفاده مجدد و بازچرخانی آب تصفیه و آماده سازی کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا