چرا مایکروسافت می‌خواهد پلتفرم دیسکورد را بخرد؟

طبق گزارش های جدید، مایکروسافت قصد دارد سرویس Discord را در اختیار بگیرد. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که مایکروسافت در حال مذاکره خصوصی با این شرکت است و احتمالاً این معامله در ماه آینده نهایی می شود. پس از باخت به TickTock و Pinterest، اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد شانس خود را با سرویس چت گروهی Discord امتحان کند. اگرچه هر سه سرویس خدمات مختلفی را ارائه می دهند، اما یک چیز مشترک دارند: جامعه.

مایکروسافت حاضر است برای این خدمات پول زیادی خرج کند زیرا خارج از محیط Xbox جامعه بزرگی از کاربران مانند رقبایی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل وجود ندارد. گوگل سال ها پیش یوتیوب را خرید و آن را به بزرگ ترین پلتفرم ویدیوی جهان تبدیل کرد، آمازون توئیچ را خرید و پادشاه استریم شد، فیس بوک اینستاگرام و واتس اپ را خرید تا ارتباطات میلیون ها نفر را کنترل کند و اپل ویژگی های مختلفی در اپ استور دارد. برای حضور کاربر ایجاد شده است.

اختلاف نظر

Discord به مایکروسافت امکان دسترسی به بیش از 140 میلیون کاربر فعال، از جمله هزاران کاربر یوتیوب، سازندگان محتوا و گیمرها را می دهد. به طور کلی، مایکروسافت می خواهد انجمن خود را داشته باشد.

محیطی برای هنرمندان

ساتیا نادلا ماه گذشته به بلومبرگ نیوز گفت: «10 سال آینده به همان اندازه که به مصرف و جامعه اطراف آن مربوط می شود، در مورد خلقت خواهد بود. “اگر 10 سال گذشته مربوط به مصرف باشد – ما بیشتر می خریم، بیشتر دنبال می کنیم، بیشتر نگاه می کنیم – پشت هر یک از آنها یک خلاقیت است.

ساتیا نادلا در اولین سال به عنوان مدیر عامل مایکروسافت، بر سازندگان و جوامع تمرکز کرد. یکی از اولین خریدهای مهم مایکروسافت در دوران تصدی وی، خرید Mojang، سازنده بازی بسیار محبوب Minecraft بود. نادلا همچنین 26.2 میلیارد دلار و 7.5 میلیارد دلار برای جوامع دیگر مانند LinkedIn و Gathab هزینه کرده است. GitHub یک محیط بسیار مهم برای برنامه نویسان است و لینکدین برای ارتباطات تجاری و کارمندان بسیار مهم است.

اختلاف نظر

مایکروسافت ظاهراً به دنبال یک انجمن فعال برای تولیدکنندگان محتوا است، اما در کنار کاربران عادی، اما با TickTock و Pinterest شکست خورد. مایکروسافت چند سال پس از روی کار آمدن نادژدا، سرویس Beam را خریداری کرد و بعداً به یک سرویس استریم میکسر تبدیل شد. مایکروسافت می خواست رقابتی را به توییچ ارائه دهد، اما در نهایت به دلیل عدم دسترسی گسترده به کاربران شکست خورد و این سرویس سال گذشته تعطیل شد.

Discord یک جامعه فعال و بزرگ را برای مایکروسافت فراهم می کند. این سرویس عمدتاً توسط گیمرها و جوانان زیر یک سال استفاده می شود و در طول اپیدمی کراون محبوبیت بیشتری پیدا کرد. لازم به ذکر است که 75 درصد از کاربران Discord خارج از آمریکای شمالی هستند.

اختلاف نظر

این سرویس در سال گذشته به یک ابزار اصلی برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. به عنوان مثال، میلیون ها گیمر زمان زیادی را صرف بازی Fortnite و تعامل با دوستان خود در حین بازی با سرویس Discord می کنند. در Discord لازم نیست برای تماس با دوستان یا ارسال پیوند به آنها از قبل برنامه ریزی کنید، فقط از کانال های مختلف بازدید کرده و با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنید.

Azure و Xbox

علاوه بر انگیزه برای داشتن جوامع فعال، این شرکت می خواهد توجه خدمات عمومی را به Azure جلب کند. لازم به ذکر است که Discord در حال حاضر مبتنی بر سرویس های ابری گوگل است و وب سرویس های آمازون (AWS) توجه بسیاری از اپلیکیشن ها و سرویس های این حوزه را به خود جلب کرده است. بنابراین انتقال Discord و میلیون ها کاربر آن به خدمات ابری Microsoft Azure موفقیت بزرگی برای این شرکت خواهد بود.

اختلاف نظر

مایکروسافت به تازگی Minecraft را از AWS به Azure منتقل کرده است. داشتن یک پلتفرم بزرگ مانند Discord در Azure به مایکروسافت اجازه می دهد تا مشاغل بیشتری را به انجام این کار تشویق کند.

علاوه بر فضای ذخیره‌سازی ابری، Discord پتانسیل زیادی برای رشد از طرق مختلف دارد. این شرکت سال گذشته 100 میلیون دلار برای جذب جوامع هنری، شبکه های ورزشی، جوامع مدرسه و غیره جمع آوری کرد. این شبیه کاری است که مایکروسافت می خواهد با مایکروسافت تیمز انجام دهد.

البته مایکروسافت با خرید Discord با چالش های متعددی در مدیریت محیط خود مواجه است. سال گذشته، Discord بخش جدیدی را برای مبارزه با سخنان نفرت انگیز و افزایش تلاش ها برای برابری نژادی در محیط زیست راه اندازی کرد. مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، کاربران، ربات ها و گروه های نگران کننده ای وجود دارند که از این فضا برای سازماندهی هک، نفرت سازمان یافته و سایر فعالیت های مشابه استفاده می کنند.

پایان نامه

البته برخلاف محیط هایی مانند توییتر، فیس بوک و یوتیوب، Discord محتوای کاربر را پخش نمی کند. همچنین لازم به ذکر است که مایکروسافت به لطف محیط Xbox Live تجربه زیادی در مدیریت چنین شبکه هایی دارد.

اگر مایکروسافت بتواند این سرویس را در اختیار بگیرد، بدون شک برنامه های زیادی برای استفاده از آن در میانه Xbox دارد. مدیر عامل ایکس باکس، فیل اسپنسر، ماه ها پیش در مورد اهمیت Discord برای گیمرها صحبت کرد. حفظ Discord می تواند ادغام بین Xbox، PC و Discord را بیشتر کند.

پایان نامه

همانطور که مایکروسافت Bethesda را به مبلغ 7.5 میلیارد دلار خرید تا سرویس بازی ایکس باکس خود را با بازی های انحصاری جذاب تر کند، در اختیار گرفتن Discord نیز تجربه Xbox را برای مصرف کنندگان لذت بخش تر خواهد کرد.

به طور کلی، مایکروسافت دیگر مانند گذشته به دنبال تغییر عظیم در خدمات خریداری شده نیست. Skype نمونه ای عالی از نتایج تلاش های مایکروسافت برای ادغام یک سرویس پیچیده با سایر سرویس های نرم افزاری است. اما LinkedIn، Githab و Mojang تا حد زیادی مستقل باقی مانده اند. مایکروسافت Discord را برای کاربران فعال می خواهد و بدون شک علاقه ای به عصبانی کردن آنها ندارد.

منبع: The Verge

.

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا