اخبار مشتریان

چند باور اشتباه درباره کاهش وزن | دکتر رضا غیاثوند

خلاص شدن از شر چربی و وزن اضافی برای همه آسان نیست ، زیرا این امر گاهی اوقات منجر به اشتباهاتی می شود که می تواند روند کاهش وزن را مختل کند.

به گزارش سایت خبری ، عقاید زیادی در مورد لاغری در بین افراد وجود دارد و دانستن صحیح بودن آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهم است.

وب سایت pledgetimes برخی از این باورها را ذکر می کند که در واقع هیچ تاثیری در کاهش وزن ندارند.

افسانه: برای لاغر شدن باید گرسنه بمانید

برخی افراد معتقدند که با نخوردن ، وزن کم می کنند اما اینگونه نیست. با نخوردن ، متابولیسم بدن ضعیف می شود زیرا برای عملکرد مناسب نیاز به تغذیه دارد. علاوه بر این ، با نخوردن ، عضلات بدن بسیار ضعیف می شوند و میزان چربی کاهش می یابد و این روش غلط برای کاهش وزن است.

باور غلط: کربوهیدرات ها باعث چاقی شما شده و سلامت شما را مختل می کنند

کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کنند و به مغز قدرت لازم برای عملکرد صحیح را می دهند. کربوهیدرات ها سوخت کافی برای بدن تأمین می کنند.

باور غلط: چای سبز به عنوان چربی سوز عمل می کند

چای سبز حاوی مقدار کمی کالری ، آنتی اکسیدان و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. علاوه بر این ، ترکیب EGCG موجود در آن برای کاهش وزن مفید است ، اما مقدار این ترکیب بسیار ناچیز است. بنابراین اگر روزانه حدود 15 فنجان چای سبز می نوشید ، در واقع یک نوشیدنی مضر برای کاهش وزن مصرف می کنید. برای کاهش وزن ، باید به جای نوشیدن کالری ، روی سوزاندن کالری تمرکز کنید.

باور نادرست: رژیم کتوژنیک بهترین گزینه برای کاهش وزن است

این رژیم غذایی برای کاهش چربی مناسب نیست زیرا فرد نمی تواند آن را در طول زندگی دنبال کند. بنابراین ، این رژیم هیچ وقت برای اکثر افرادی که بدنبال چربی سوزی هستند مناسب نیست. این رژیم غذایی همچنین با عوارض جانبی مانند سطح کلسترول بالا همراه است.

باور غلط: چربی باعث چاق شدن شما می شود

خوردن چربی های سالم هرگز باعث چاقی نمی شود. چربی برای ترمیم پوست ، بافت ها و تولید مناسب هورمون ها در بدن مهم است.

باور غلط: نان سفید حاوی گلوتن باعث چاقی می شود

اگر به گلوتن حساسیت دارید ، باید از مصرف آن خودداری کنید. اما اگر در سلامت کامل هستید ، نیازی به حذف گلوتن از رژیم خود ندارید.

باور نادرست: خوردن انبه و موز می تواند باعث چاقی شما شود

هر دو میوه سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی هستند و سرشار از کربوهیدرات هستند. شما می توانید این دو میوه را بخورید ، اما سایر منابع کربوهیدرات مانند برنج و نان را در رژیم غذایی خود کنترل کنید.

انتهای پیام

منبع :
https://drghiasvand.com/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86/
تاریخ انتشار :
2020-10-15 04:23:03

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا