اپلیکیشن و نرم‌افزار

چگونه برای اینستاگرام، توییتر، لینکدین و… بیوگرافی حرفه‌ای بنویسیم؟ (کارگاه نگارش خلاق 7)

اصطلاح Bio در واقع مخفف کلمه Biography است که به معنی بیوگرافی است که در رسانه های اجتماعی به توضیحات مختصری از وضعیت کلی هر کاربر اشاره می کند که در مشخصات آنها منتشر می شود.

توضیحات در بخش (بیو) در رسانه های اجتماعی، برداشت اولیه مخاطب از شما و برند شما را شکل می دهد. اگر اطلاعات این بخش به اندازه کافی قانع کننده نباشد ، احتمال اینکه دنبال کننده و مشتریان بالقوه را جذب کنید کمتر است.

شرح CV شما مخاطب باید به شش سوال کلیدی در مورد شما و برندتان پاسخ دهد:

  • شما کی هستید؟
  • شما كجا كار مي كنيد؟
  • چه کار می کنی؟
  • موضوعات مورد علاقه شما چیست؟
  • مردم چگونه می توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟
  • لحن برند خود را تعیین کنید

برای اینکه مطمئن شوید تمام اطلاعات کلیدی مورد نیاز خود را در حساب کاربری خود دارید، در ادامه این مقاله از هیلی بیلی مگ 25 قالب آماده را آماده کرده ایم تا بتوانید به راحتی بیوگرافی خود را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست خود به اشتراک بگذارید. و فیس بوک انجام شده. علاوه بر این، برای تکمیل قسمت بیوگرافی یا بیوگرافی در هر یک از این رسانه های اجتماعی، چندین دامنه مختلف با سبک ها و کاربردهای متفاوت تهیه شده است. با ما بمان.

برای اینستاگرام بیوگرافی بنویسید

اینستاگرام

بیوگرافی اینستاگرام درست مانند ویترینی برای برند شماست. برای افرادی که هیچ اطلاعاتی در مورد شما یا کسب و کار شما ندارند ، اطلاعات موجود در رزومه شما می تواند به س questionsالات اساسی مانند این که شما کی هستید ، برند شما چیست و چرا شما را دنبال می کند پاسخ دهد.

در واقع ، 150 نویسه در قسمت بیوگرافی باید بازدیدکنندگان را به حساب شما تشویق کند. چه به این معنی باشد که روی پیوندی در حساب خود کلیک کنید و به وب سایت شخصی یا تجاری خود هدایت شوید یا فقط حساب خود را دنبال کنید.

اگر می خواهید در بیوگرافی اکانت اینستاگرام شخصی یا تجاری خود تغییراتی ایجاد کنید و اطلاعات را بهبود ببخشید، قالب ها و نمونه های زیر می تواند کمک زیادی به شما کند.

بیوگرافی برای برندهای شخصی

با تکیه بر اطلاعات موجود در بیوگرافی اینستاگرام خود می توانید هویت برند شخصی خود را به روش های مختلف شکل دهید. صرف نظر از شکل ارائه اطلاعات ، بهترین زندگینامه ها در اینستاگرام دارای برخی ویژگی های مشترک هستند که در قالب های زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

مدل 1:

[علاقه 1] + [علاقه 2] + [علاقه 3] / [محل استقرار] [#هشتگ] [ دعوت به اقدام]

[لینک]

مثال:

بیوگرافی در اینستاگرام ، کارگاه نویسندگی خلاق

مدل 2:

[نام] [نقش]، [عنوان]، [عاملی که شما را متمایز می‌کند]

پایه گذار [برند شخصی] [لینک]

مثال:

بیوگرافی در اینستاگرام کارگاه نویسندگی خلاق

مدل 3:

〰️[استعداد یا توانایی برجسته]

〰️[عنوان شغلی]

〰️[چیزی که شما را منحصر به فرد می‌کند]

〰️[دعوت به اقدام]

〰️[لینک سایت یا آدرس ایمیل]

مثال:

بیوگرافی در اینستاگرام ، آموزش نوشتن خلاق

بیوگرافی برای شرکت ها و سازمان ها

مدل 1:

[آن چیزی که هستید] + [کاری که انجام می‌دهید] + [برای چه کسی این کار را انجام می‌دهید] + [نحوه انجام کارتان] [دعوت به اقدام] + [هشتگ] [لینک]

مثال:

قالب آماده برای بیوگرافی اینستاگرام، نوشتن خلاقانه

مدل 2:

[مأموریت یا بیانیه سازمان] [ابعاد متمایزکننده‌ی شما از دیگران] [دعوت به اقدام] [لینک]

مثال:

نحوه نوشتن بیوگرافی در اینستاگرام

مدل 3:

[شما چه کسی هستید] + [هدف شما انجام چه کاری است] [دعوت به اقدام] [هشتگ] [لینک]

مثال:

برای اینستاگرام بیوگرافی بنویسید

یک بیوگرافی برای توییتر بنویسید

توییتر

اگر رزومه خود را در توییتر نادیده بگیرید، یک فرصت کلیدی برای یافتن توسط موتورهای جستجو را از دست خواهید داد. به عنوان اولین دیدگاه برای دنبال کنندگان بالقوه در توییتر و خارج از توییتر، بسیار مهم است که برای نوشتن این 160 کاراکتر کلیدی وقت بگذارید.

برخی از عناصر کلیدی که باید در بیوگرافی توییتر خود بگنجانید عبارتند از:

  • اسم شما
  • نام کاربری
  • موقعیت جغرافیایی
  • آدرس وب سایت

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند الگو و مثال برای شروع شما آورده شده است.

بیوگرافی مارک های شخصی

مدل 1:

[آنچه که هستید] | [لینک به حساب توییتر شرکت شما] | [توضیحات تکمیلی درباره‌ی خودتان] | [جایی که آثار یا محصولات شما ارائه یا معرفی شده است]

مثال:

راهنمای نوشتن بیوگرافی برای توییتر

مدل 2:

[ یک توضیح مبتنی بر شوخ‌طبعی در مورد خودتان]به [حرفه]، [شرکت‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌اید]به [جایی که کار یا آثار شما در آن یافت می‌شود.] [پروژه‌های خاصی که با همکاری سایر کاربران توییتر روی آن‌ها کار می‌کنید]به

مثال:

بیوگرافی برای توییتر

مدل 3:

[وجه تمایز شما] [عناوین حرفه‌ای]به [سایر نقش‌ها]به [آدرس ایمیل]به [ضمایر جنسیت]به

مثال:

قالب آماده بیو برای توییتر

بیوگرافی برای شرکت ها و سازمان ها

مدل 1:

[شعار یا عبارت مهم]به از جانب [هشتگ] برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود استفاده کنید. آیا باید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید؟ از جانب [هشتگ خدمات مشتریان یا لینک به حساب کاربری خاص] استفاده کنید.

مثال:

یک بیوگرافی برای توییتر بنویسید

مدل 2:

[آن چیزی که هستید] + [موقعیت جغرافیایی]به [آنچه شما ارائه می‌دهید]به [ساعات کار]به [آدرس حساب کاربری اینستاگرام.]

مثال:

چگونه برای توییتر رزومه بنویسم؟

مدل 3:

[توضیح اینکه شما چه کسی هستید] [آنچه دنبال کنندگان شما می‌توانند از حساب کاربری شما انتظار داشته باشند.] [پیوند حساب جایگزین.]

مثال:

بیوگرافی برای توییتر

بیوگرافی برای LinkedIn بنویسید

لینکدین

اگر می خواهید تجارت یا کسب و کار خود را توسعه دهید، اطلاعات ارائه شده در حساب کاربری لینکدین شما باید فراتر از اصول اولیه باشد. اگر شخصی نام شما را در گوگل جستجو کند، تقریباً در 90٪ موارد حساب LinkedIn شما نمایش داده می شود. بنابراین بهتر است دست خود را روی آن بگذارید.

در حالی که ایجاد یک صفحه شرکتی در لینکدین برای هر کسب و کاری مهم است، صفحه شخصی شما باید به گونه ای تکمیل شود که بتوانید طرفداران و دنبال کنندگان خود را جذب کنید. برای انجام این کار، باید تا حد امکان حرفه ای باشید، تصویر مناسبی از شرکت خود برای مخاطبان ایجاد کنید و در زمان مناسب استخدام و استخدام کنید.

مهمترین بخش صفحه لینکدین شما، بخش خلاصه است. در این قسمت در قالب 2000 کلمه باید مهارت ها، سوابق کاری، استعدادهای منحصر به فرد و هر چیز دیگری که شما را در زمینه کاری خود متمایز می کند را به بهترین نحو ارائه دهید.

مدل 1:

[نام] برای [چند سال] [در صنعت] او فعال بود. او شغل اوست [موقعیت جغرافیایی] و در [نام شرکت] مانند [نقش کاری] آغاز شده.

از آن به بعد، [نام] [لیست دستاوردها] و [لیست افتخارات] او به سابقه کاری خود افزوده است.

[نام] من خیلی علاقه دارم [علاقه‌ی 1] و [علاقه‌ی 2] ایناهاش. [او بهترین نمونه از تلفیق و به‌کارگیری علائق شخصی در حوزه‌ی کاری است]به

تخصص او: [لیست مهارت‌ها و استعدادهای خاص. مثلاً توان مدیریت و برنامه ریزی رویدادها، نگارش اداری، برنامه‌نویسی به زبان پایتون و …]

زمینه های تخصصی خاص: [موضوعاتی مانند تکنولوژی، هنر، بازار سرمایه]به

مثال

مدل 2:

[عنوان شغلی] ج [تعداد] سالها تجربه در [حوزه‌ی کاری]به

نقاط قوت و توانایی های من بر روی آنها متمرکز است [توانایی 1]، [توانایی 2] و [توانایی 3] و) با تکیه بر این نقاط قوت ، تجربه می کنم [لیست تجارب] و افتخار به دست آوردن [موفقیت‌ها] من دارم.

تجربه و تخصص: [لیست تخصص‌ها و استعدادهای منحصر به فرد.]

مثال

مدل 3:

[نام]، عادت زنانه [تعداد] یک سال بعد [حوزه‌ی کاری] و به طور خاص در زمینه [تخصص کاری اصلی] سابقه فعالیت دارد. عضو هستند [هر سازمان یا هیئتی که عضو آن هستید] هستند. [نام] [سمت اداری] [نام سازمان یا شرکت] و. او به تجربه خود در [زمینه‌های تخصصی] مسئولیت [حوزه‌ی وظایف در سازمان] را در [نام سازمان یا شرکت] پاسخگو است. [نام] ما نیز با افتخار دریافت می کنیم [جوایز و افتخارات] است.

مثال

مدل 4:

[عنوان شغلی]

کارشناس حوزه [آنچه که در آن تخصص دارید] [عنوان شغلی] با تجربه [تعداد] سال [کاری که انجام می‌دهید] به [انواع سازمان‌هایی که با آن‌ها همکاری داشته‌اید]به

متخصص در [حوزه‌های تخصصی که شما در آن‌ها تخصص دارید]به

تخصص او:

[تخصص 1] – [شرح تخصص و تجارب مربوطه] [تخصص 2] – [شرح تخصص و تجارب مربوطه] [تخصص 3] – [شرح تخصص و تجارب مربوطه]

مثال

بیوگرافی برای Pinterest بنویسید

پینترست

رزومه Pinterest به شما این امکان را می دهد که خود و کسب و کار خود را به دنبال کنندگان بالقوه معرفی کنید. پینتر یک رسانه اجتماعی بسیار بصری است ، بنابراین رزومه شما باید کوتاه باشد و محتوای بصری حساب شما را نشان دهد.

در واقع، شما فقط چند ثانیه در اینترنت فرصت دارید تا مخاطبان بالقوه را متقاعد کنید که شما را دنبال کنند یا محتوای شما را بازنشر کنند، بنابراین باید روی آن 160 کاراکتر سخت کار کنید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در حالی که داشتن هشتگ در رزومه در سایر شبکه های اجتماعی مفید و کاربردی است، باید بدانید که Pinterest به این شکل کار نمی کند. پینتر به جای تمرکز بر هشتگ ها، از کلمات کلیدی که در رزومه خود استفاده می کنید، به همراه توضیحاتی در مورد محتوا و کلمات استفاده شده در تابلوهای شما، به عنوان معیاری برای جستجو و ارائه به کاربران استفاده می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید مطمئن شوید که رزومه شما حاوی کلماتی است که شما را توصیف می کنند و هر کلمه را بر اساس یک استراتژی خاص و متمرکز انتخاب کنید.

بیوگرافی مارک های شخصی

مدل 1:

[آنچه دنبال کنندگان شما در صفحه‌ی شما پیدا خواهند کرد] + [ارزش منحصر به فردی که محتوای شما ارائه می‌دهد]به [دعوت به اقدام]: [لینک]

مثال:

نوشتن بیوگرافی برای پینترست

مدل 2:

[عنوان و سازمان] | [نقش شغلی] [لینک اینستاگرام | [دعوت به اقدام [آدرس ایمیل]

مثال:

یک بیوگرافی برای Pinterest Pinterest بنویسید

مدل 3:

سلام! من [نام] من یه نفرم [نقش حرفه‌ای]به سعی می کنم عکس ها را با شما به اشتراک بگذارم [نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید]به

مثال:

نوشتن بیوگرافی برای پینترست

بیوگرافی برای شرکت ها و سازمان ها

مدل 1:

[آنچه که هستید] به [مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند]به

مثال:

قالب بیو آماده برای Pinterest Pinterest

مدل 2:

چی [نوع محتوا] و [نوع محتوا] ما این را فقط برای شما به اشتراک می گذاریم [نام شرکت] می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. خودتان می توانید از چنین مواردی استفاده کنید [هشتگ مشخص] به ما اطلاع دهید.

مثال:

بیوگرافی Pinterest

مدل 3:

[نام شرکت] یکی [ماهیت شرکت شما چیست] f. بله [آنچه که به دنبال کنندگان خود ارائه می‌دهید] و برای اطلاع از آخرین اخبار صفحه ما را در اینجا دنبال کنید.

مثال:

چگونه برای پینترست بیوگرافی بنویسیم

یک بیوگرافی برای فیس بوک بنویسید

فیس بوک

حتی اگر بخش زیادی از بودجه خود را در فیس بوک خرج کنید، اما بخش «درباره ما» یا «درباره ما» حساب خود را نادیده بگیرید، فرصت عالی برای جذب مشتری را از دست خواهید داد.

یک جمع بندی خوب در این قسمت می تواند به بسیاری از سوالات بازدیدکنندگان صفحه شما پاسخ دهد و در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند. اگر صفحه شما حاوی اطلاعات مرتبط و مفیدی نیست که کاربران به دنبال آن هستند، این احتمال وجود دارد که آنها به سادگی صفحه شما را ترک کنند و در جای دیگری تجارت کنند.

صفحه بیوگرافی در فیس بوک دارای سه بخش کلیدی است. اولی بخش اطلاعات کسب و کار است که در آن اطلاعات شرکت مانند تاریخ افتتاح و بیانیه ماموریت را وارد می کنید.

بخش اطلاعات تماس احتمالاً مهمترین بخش صفحه فیس بوک شما است. در اینجا می توانید آدرس وب سایت، شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس تجاری خود را وارد کنید.

در نهایت، یک بخش “اطلاعات بیشتر” وجود دارد که سایر جزئیات مربوط به بررسی شرکت و اطلاعات مرتبط را پوشش می دهد.

از آنجایی که فیس بوک اغلب اولین جایی است که مشتری برای اطلاع از شما می آید، پر کردن تمام این اطلاعات مهم است.

در اینجا چند ایده برای کمک به شما برای شروع کار با بخش درباره ما و بخش بررسی اجمالی شرکت وجود دارد که می توانید برای تکمیل نمایه خود از آنها تقلید کنید.

مدل 1:

به صفحه رسمی [نام شرکت] به فیس بوک خوش آمدید برای مشکلات مربوط به خدمات مشتری و پشتیبانی در [روزها و ساعات کار] ج [شماره تلفن] صدا زدن.

مثال:

بیوگرافی برای فیس بوک بنویسید

مدل 2:

سلام ، این یک صفحه است [نام شرکت] و) ما به این اعتقاد داریم [ارزش‌ها و باورهای شرکت]به ما در تلاشیم تا همه کاربران را تشویق کنیم تا افکار و نظرات خود را در صفحات رسانه های اجتماعی ما با ادب و احترام به اشتراک بگذارند.

نظرات در صورتی که حاوی کلمات مبتذل یا توهین آمیز یا توهین یا تهمت به شخص یا اشخاص دیگری باشد اصلاح یا حذف خواهد شد. نقض مکرر انتشار قوانین ما ممکن است منجر به اخراج نویسنده در رسانه های اجتماعی شود [نام شرکت] مسدود شود.

مثال:

نحوه نوشتن بیوگرافی در فیس بوک

مدل 3:

[شعار]به [نام شرکت] به مشتریان خود کمک می کند [3 کار اصلی که کسب و کار شما انجام می‌دهد]به

مثال:

بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی بنویسید

با استفاده از این الگوهای ارگانیک که برای رسانه های اجتماعی مختلف طراحی شده اند ، یک قدم به حرفه ای تر شدن در مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی خود نزدیک شده اید.

به

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا