چگونه جستجوی صوتی در آینده بر سئو تأثیر می گذارد

متأسفانه ، این یک مقاله ناراحت کننده نیست که اعلام کند PPC و SEO دیگر نیستند. در عوض ، ما بحث خواهیم کرد که چگونه جستجوی صوتی همه چیز را برای بازاریابان دیجیتال تکان می دهد.

در دنیای تحقیق ، صدا یک روند نوظهور و البته چیزی است که باید تماشا کند.

الگوریتم های Google یک یا دو بار در روز تغییر می کنند. با این حال ، بندرت شاهد نوسانات اساسی در توافق هستیم. اینها به روزرسانی هایی هستند که بازاریابان به آنها نگران هستند.

یکی از این روندهای مهمی که ممکن است SEO باشد حاکم است:

جستجوی صوتی از طریق تلفن همراه

شاید خیلی وقت پیش گوگل و سیری در تصویر ظاهر شوند ، اما اکنون این تحقیقات باعث چرخش توپ شده است. در ابتدا ، مصرف کنندگان اصلاً از این فناوری راضی نبودند. این یک ترفند جالب برای تشخیص صدا بود که ممکن است همه دوست داشته باشند از آن لذت ببرند. طبق تحقیقات انجام شده در سالهای اولیه ، 83٪ از کاربران iOS اظهار داشتند که هرگز از سیری استفاده نکرده اند. اما امروز ، گوگل و سیری راه را پشت سر می گذارند.

همانطور که با این تحقیق جدید سازگار هستید ، می توانید انحصارا درباره رشد آن فکر کنید.

آیا شما آمادگی یادگیری بیشتر در مورد آن را دارید؟

جستجوی صوتی چیست؟

می توان آن را یک فناوری تشخیص گفتار نامید که به کاربر اجازه می دهد از طریق فرمان صوتی جستجو را انجام دهد. این یک اتصال دو طرفه است که به کاربران کمک می کند تا وظایف خود را در زمان واقعی انجام دهند.

امروزه کاربران هنگام انجام هرگونه تحقیق انتظار پاسخ سریع و مستقیم را دارند. عالی است در حقیقت ، اگر کمی عمیق تر در متن سؤالات صوتی حفر شوید ، تفاوت آن با جستجوی متن کلمات کلیدی مشخص شده در موتور جستجو کاملاً متفاوت است.

جستجوی صوتی محبوبیت زیادی پیدا می کند

تشخیص صدا به وضوح چیز جدیدی نیست ، اما تا به امروز ، عملی فقط به فریاد زدن با عصبانیت از طریق تلفن محدود شده است تا وی را به فهمیدن چیزها یا برای تمرین دادن برای ایجاد شوخ طبعی محدود کند.

با این حال ، تغییر روند تحقیقات نشان داد که یک تعامل صوتی عملی در نهایت یک چیز واقعی است.

این ممکن است به عنوان فناوری “آینده” توصیف شود ، اما حقیقت این است که 40٪ از کاربران امروزه آنرا به فناوری تبدیل کرده اند. هر کاربر بالغ حداقل یک بار در روز جستجوی صوتی را انجام می دهد.

60٪ باقیمانده استفاده از آن در سال گذشته و 40٪ فقط در شش ماه گذشته آغاز شده است. از طریق این آمار ، می توانیم ایده ای از ورود فناوری “آینده” داشته باشیم.

بنابراین چرا بلندگوهای هوشمند و موتورهای جستجوی صوتی چنین انگیزه ای را کسب می کنند؟ صدا به دلیل اینکه یک رابط واقعاً جذاب ، شخصی سازی شده و طبیعی را فراهم می کند ، به دریچه باز نوآوری تبدیل شده است. فقط به نوازندگی موسیقی ، سفارش پیتزا ، اخبار فوری و در واقع روشنایی فقط با صدای خود فکر کنید. این کافی است برای توضیح اینکه چرا 40٪ از کاربران جستجو متن خود را با جستجوی صوتی یکپارچه جایگزین کرده اند.

این یکی از بازارهای بسیار در حال رشد است و اشتباه نیست که بگوییم Amazon Echo و Google Home در صدر هستند.

این شرکت با Siri در سال 2010 آغاز شد و از زمان موفقیت در دنیای دیجیتال ، این بازار با نرم افزاری روبرو شده است که امکانات جستجوی صوتی پیشرفته ای را ارائه می دهد. امروز لیست بزرگی از سیستم های تشخیص صدا داریم:

سیری (2010)

Amazon Alexa (2014)

مایکروسافت کورتانا (2015)

دستیار Google ، Amazon Echo (2016)

علی بابا علی جنی ، سامسونگ بیکسبی (2017)

امسال تحقیقات صوتی بر روی سیستم ها کار می کند و در جهت موفقیت قرار دارد. در پایان ، این شهرت شهرت خود را در بازار تقویت کرد. امروز بزرگترین دلیل افزایش میزان جستجوی صوتی ، سیستم بهتری برای تشخیص صدا است.

قبل از یادگیری تأثیر جستجوی صوتی بر سئو و بازاریابی دیجیتال ، اجازه دهید نگاهی به آمار مربوطه بیندازیم:

46٪ از کاربران جستجوی صوتی روزانه به یک تجارت محلی فکر می کنند

58٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات مربوط به مشاغل محلی در طی سال گذشته استفاده کردند

27٪ از طریق جستجوی صوتی از یک مشاغل محلی بازدید می کنند

76٪ از کاربران تقویت کننده خانه های هوشمند یک بار در هفته با 53٪ انجام جستجوهای روزانه در مشاغل محلی جستجو می کنند

بازار تشخیص صدا تا سال 2019 به 601 میلیون دلار آمریکا می رسد

تأثیر بر سئو

اگر جستجوی صوتی آینده است ، آیا تأثیر آن بر سئو است؟ خوب ، جواب این است “بله همین طور است”.

با جستجوی سنتی ، کاربر یک سؤال یا برخی کلمات کلیدی مانند “دسته مربیان CA” یا “غذاهای هندی” را تایپ می کند. با این کار لیستی از سایتهای مرتبط را مشاهده می کنید که به شما کمک می کنند. در اینجا سئو نقش جستجوگر سایت خود را در صدر فهرست برای جستجوی مربوطه ایفا می کند.

و هنگامی که کاربر همان چیزی را برای دستیار دیجیتالی خود می پرسد ، دو چیز به تصویر می رسد. اول ، جستجو ژورنالیستی تر می شود و ثانیا ، لیست بزرگی از نتایج را برای انتخاب مشاهده نخواهید کرد. این یک پاسخ کاملاً واضح به یک سؤال واضح می دهد.

با این حال ، این بدان معنا نیست که SEO دیگر هیچ نقشی در آن ندارد. در مقابل ، هنگامی که تحقیقات فقط یک جواب را می دهند ، بهینه سازی اهمیت بیشتری می یابد. این امر برای اطمینان از انتخاب شغل شما در بین بسیاری از افراد است. با این حال ، این طور به نظر نمی رسد که شما نیاز به تعریف یک سبک جدید از جستجوی صوتی داشته باشید.

بازاریابان فقط باید اطمینان حاصل کنند که کلیه مطالب مکالمه ای و طبیعی هستند. این به پاسخگویی به سؤال جستجوی صوتی و سبک پاسخ کمک می کند. ابزارهای زیادی مانند Schema Markup وجود دارد تا مطمئن شوید Google بیشتر اطلاعات کسب و کار شما را دریافت می کند. وبلاگ نویسی همیشه یک روش مهم برای کار جستجوی صوتی بوده و هست. بنابراین ، به یاد داشته باشید که Voice Search برابر جستجو با تلفن همراه است و بنابراین عکس گرفتن از یک وب سایت دوستانه برای موبایل از همیشه مهمتر است.

از آنجا که جستجوی صوتی چیز بزرگ دیگری است ، مارک ها به سرعت آن را فرا می گیرند. بدیهی است که این یک ضرورت است! در حقیقت ، همه بازیکنان بزرگ فنی شروع به سرمایه گذاری در دستیار شخصی و صدا می کنند. بنابراین سوال اینجاست:

چرا جستجوی صوتی برای مارکها بسیار مهم است؟

از آنجا که سیستم تشخیص صدا در سطح عالی کار می کند ، چگونه انتظار می رود مارک ها از این پیشرفت خودداری کنند. جستجوهای صوتی بزودی تمام روشهای جستجو را حذف می کنند. در اینجا مهمترین دلایل اهمیت برندهای مگا ذکر شده است:

الف سرعت عادی –

واقعیت این است که هیچ سیستم عامل دیگری به اندازه این سیستم جستجوی صوتی سریع نیست. فقط این را بگویید و نتایج مختصر را بین خود بدست آورید. درمورد برندها ، این یکی از دارایی های مورد نظر است. شما یک دستور را اجرا می کنید و مأموریت شما در همانجا و سپس انجام می شود. لازم نیست وقت خود را برای جستجوی الفبای روی صفحه کلید صرف کرده و سپس پرس و جو خود را وارد کنید.

ب بهبود بهره وری –

سریعتر از نوشتن صحبت کنید. در صورت جابجایی به گفتار ، به جای استفاده از صفحه لمسی یا صفحه کلید برای پاسخ به سؤال خود ، در وقت خود صرفه جویی می کنید. و وقتی در وقت خود صرفه جویی می کنید ، بالاخره بهره وری خود را افزایش می دهید.

ج وقت پول است – پس انداز کنید

از آنجا که تکرار سریعتر از نوشتن کلمات است ، باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود. و هنگامی که مشتریان شما کار خود را در عرض چند ثانیه انجام می دهند ، تنها انتخاب شما. هنگامی که مارک ها در جستجوی صوتی شرکت می کنند ، احتمالاً بالاتر از رقبای خود باقی می مانند.

دکتر دسترسی گسترده –

یکی از بهترین موارد در مورد سیستم های تشخیص صدا این است که در دسترس همه است. مانند اکثر کاربران از سیستم های موتور جستجو رد می شوند زیرا زبان نوشتن را نمی دانند. با این حال ، همه هنر صحبت کردن را می شناسند. از آنجا که جستجوهای صوتی تقریباً در همه زبانها موجود است ، دسترسی بی پایان است. این عامل به طور قطع درصد مصرف کننده را افزایش می دهد.

ای با توجه به توجه کاربران ، علاقه شما به برند افزایش یافته است –

آیا شما یک برند بیشتر در مورد راحتی ، الزامات و سلیقه مصرف کننده نگران هستید؟ خوب ، اگر بله ، پس می توانید بازیکن بزرگ بعدی باشید. بیشتر به راحتی از مصرف کننده شما مراقبت می کند ؛ کاربر بیشتری علاقه مند خواهد شد. بنابراین بهتر است هرچه سریعتر وارد سیستم صوتی صوتی شوید.

چگونه می توان جستجوی صوتی را شروع کرد؟ –

با وجود بسیاری از سیستم عامل های مختلف برای روشن و خاموش کردن جستجوی صوتی ، ممکن است در مورد روشن کردن آن احساس سردرگمی کنید. خوب ، یک راه حل بسیار ساده برای این کار وجود دارد. جستجوی صوتی بسیار آسان تر است.

جستجوی صوتی در هر نقطه –

صرف نظر از اینکه در داخل کابین خود نشسته اید یا به خارج از کشور سفر می کنید ، در مورد استعلام خود با صدای بلند صحبت کنید و جواب مربوط را بازیابی کنید.

فقط کافی است در نوار جستجوی Google روی میکروفون کلیک کنید و شروع به صحبت کنید. این کار در مرورگرهای Android ، iOS ، ویندوز و کروم برای تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی انجام می شود.

به عنوان مثال: چیزی مثل “چه کسی برج ایفل را طراحی کرد؟” بگویید.

این آسان است و پاسخ های مربوط به سوالات شما را ارائه می دهد.

به غیر از این سیری اگر کاربر دستگاه اپل باشید خوب کار می کند ، جستجوی Google Voice برای دستگاه های اندرویدی و Cortana از مایکروسافت به خوبی کار می کند وقتی که رایانه و تلفن هوشمند شما با استفاده از برنامه آنها به کار می رود.

نکاتی برای بهبود جستجوی صوتی

1. سرعت صفحه –

صفحه سرعت در بهینه سازی موتور جستجوی صوتی نقش اساسی دارد. طبق گفته Backlinko ، میانگین صفحه نتایج نتایج جستجوی صوتی در 4.6 ثانیه بارگیری می کند که قطعاً 52٪ سریعتر از صفحه متوسط ​​است.

2. طول پاسخ –

Google برای پاسخ به نتایج جستجو مختصر و دقیق به نظر می رسد. نتیجه جستجوی صوتی استاندارد تنها 29 کلمه طول دارد.

3- دامنه های مورد اعتماد –

زمینه های قابل اعتماد بیشتر از حوزه های غیر قابل اعتماد نتیجه جستجوی صوتی را تولید می کنند.

4. مشارکت اجتماعی –

محتوای دارای سطح بالاتری از تعامل اجتماعی در جستجوی صوتی عملکرد بهتری دارند.

5. سادگی زبان –

محتوای ساده و خواندن آسان توسط موتور جستجوی صوتی بهینه شده است. به طور متوسط ​​نتیجه جستجوی Google Voice در کلاس نهم نوشته شده است.

6. قطعه ویژه –

اگر کسب و کار شما در قطعه برجسته ظاهر می شود ، این به شما در رتبه بندی جستجوی صوتی کمک می کند. 40.7٪ پاسخ های جستجوی صوتی از یک قطعه عالی هستند.

استراتژی های مختلف بهینه سازی برای موتورهای جستجوی صوتی مختلف –

* دستیار Google – روی یک بسته محلی تمرکز کنید و قطعه قطعه شده را نشان دهید. علاوه بر این ، بهینه سازی بازی Google نیز برای ارائه نتایج مربوطه مورد توجه قرار می گیرد.

* الکسا – مکانهای بینینگ ، قطعات ویژه و یلپ را تماشا کنید.

* Cortana – بهینه سازی فروشگاه App Microsoft خود را بهبود بخشید

سیری – بهینه سازی با توجه به دستیار Google و همچنین توسعه برنامه های سازگار با سیری.

بینگ نقش عمده ای دارد –

ما می توانیم در هر چهار جستجوی صوتی مشاهده کنیم که سه مورد آن عبارتند از: اپل سیری ، کورتانا و الکسا که از جستجوی بینگ برای ذخیره اطلاعات اولیه استفاده می کنند. فیس بوک همچنین به لیگ می پیوندد ، و گوگل آشکارا دستیار Google خود را اجرا می کند.

در حقیقت ، جستجوی صوتی ممکن است به یک استاندارد بسیار نزدیک تبدیل شود. طبق داده های سال 2016 ، بینگ اظهار داشت که 25٪ از جستجوهای انجام شده از طریق نوار وظیفه ویندوز 10 همه مبتنی بر صدا هستند. اگر در سال 2018 در مورد این شماره صحبت کنیم ، باید با در نظر گرفتن محبوبیت جستجوی صوتی ، به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

صرف نظر از موتور جستجوگر که به شما ارزش آن را می دهد ، دو بخش اصلی مورد توجه لیست ها و نکات برجسته محلی وجود دارد.

بهبود SEO وب سایت بسیار حیاتی است –

با وجود همه این راهکارها ، سئو قدیمی به وضوح پادشاه است. شما نمی توانید روش SEO را مانند تفسیر محتوای صفحه ، جستجوی کاربران برای درک صفحه وب ، پاسخ دادن به سؤالات مربوطه و دانستن اینکه آیا صفحه شما برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه شده است ، جست و خیز کنید. اقتدار صفحه نقش مهمی در بدست آوردن قیمت های برتر دارد.

آیا این پایان جستجو است؟ –

مهمترین سؤالی که باید پرسید این است: اگر این پایان جستجو باشد یا اینکه SEO قدیمی به زودی از بین رفته است؟ خوب ، جستجوی صوتی اینجا بود که احتمالاً فکر می کنید. قدمت آن به سال 2002 باز می گردد. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند محبوبیت زیادی پیدا کرد. دستیاران دیجیتال مانند سیری و کورتانا به طور فزاینده ای رشد کرده اند. اما SEO به هر حال بیرون نیامده است.

جستجوی گفتار به سادگی یک رابط اضافی است و به هر حال انتظار نمی رود جایگزین سئو قدیمی شود. این روش ممکن است برخی از کارکردها را بهینه سازی سئو را تغییر داده یا اضافه کند اما مطمئناً SEO خوب قدیمی را از بین نمی برد.

هدف اصلی طراحی یک استراتژی کانال و یک روش ایده آل برای جستجوی فرصتهای نوشتاری و بیان به عنوان بخشی از کل فرآیند است.

چند نکته وجود دارد که می توانید برای برتری در جریان جستجوی خود استفاده کنید. این امواج هوایی به زودی اعتصاب می کنند و به شما در تنظیم اولین محیط صوتی کمک می کنند.

Google فقط به بازاریابی موبایل و جستجوی صوتی تغییر می کند ، اما این به وضوح به معنای پایان جستجوی دسک تاپ نیست.

فعال کردن صدا ممکن است مکمل آن چیزی باشد که از قبل وجود دارد. اکنون بازاریابان به تلفن های همراه ، دسک تاپ و صدا علاقه مند هستند. و هنگامی که موتورهای جستجوگر زیادی در دسترس کاربران هستند ، بدون شک باعث افزایش اعتبار گوگل می شود.

بسته بندی –

از آنجا که این جستجو بخش بزرگی از کل جستجوهای روزانه در اینترنت را بدست می آورد ، برای همه شرکت ها مهم است که وب سایت های تجاری خود را برای جستجوی صوتی بهبود بخشند. این فقط راه درست برای افزایش ترافیک اینترنت برای کلمات کلیدی موجود است و در عین حال عبارات کلیدی جدیدی را ایجاد می کند که باعث می شود محصولات ، محتوا و خدمات شما به راحتی در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا