برترین های کسب و کاردنیای وب

چگونه پروژه سئو بدست بیاورم؟

نحوه تعیین قیمت پروژه سئو

هر کسب‌و‌کاری در دنیای امروز برای موفقیت نیازمند بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال است. پیروی از اصول سئو در طراحی سایت از جمله خرید بک لینک طبیعی، یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت کسب‌و‌کارها قلمداد می‌شود. به خاطر همین تاثیر قابل توجه سئو در دیجیتال مارکتینگ، مقوله‌ی تعیین قیمت پروژه سئو، به دغدغه‌ی رایج صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. وقتی به بازار می روید و قصد یا یک محصول را دارید طبیعتا بودجه‌ای را هم برای تهیه آن در نظر می‌گیرید، در نتیجه، برآورد هزینه می‌تواند یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک محصول باشد. سئو نیز با توجه به بعضی موارد که در ادامه بیان می‌شود، تعرفه‌های متغیری خواهد داشت.

آموزش | ایران

روش های مختلف برای تعیین قیمت پروژه سئو

قبل از اینکه در مورد تعرفه سئو صحبت کنیم، باید در نظر داشته باشیم که روش های مختلفی برای انجام خدمات سئو وجود دارد. فعالیت های سئو که مطابق با قوانین و راهنمایی های گوگل انجام می شود را سئو سفید می نامند. برخی از مواردی که در سئو سفید از اهمیت بالایی برخوردار هستند بهبود کیفیت طراحی سایت از نظر سرعت لود شدن صفحات، خروجی قالب، تجربه کاربری، نحوه نمایش سایت بر روی موبایل، ارتباط داخلی صفحات و… است .

همچنین تولید محتوای مفید برای کاربر در سئو سفید از اهمیت بالایی برخوردار است. روش های سئو سیاه شامل مواردی می شود که خارج از قوانین گوگل است و اگر گوگل متوجه شود که وب سایتی از این روش ها برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می کند، آن سایت را جریمه می کند. استفاده از سئو سیاه می تواند همه زحمات شما بر روی سایت را هدر دهد و باعث نابودی رتبه های سایت شما شود.

تشخیص اینکه سئو کار از چه روشی استفاده می کند، شاید در ابتدا کار ساده ای نباشد اما نوع قراردادهای سئو و همچنین هدف گذاری هایی که انجام می شود می تواند تا حدود زیادی این موضوع را مشخص کند. به عنوان مثال قراردادهایی که صرفا بر اساس رتبه گرفتن سایت بر روی کلمات کلیدی بخصوص انجام می شود و تسویه قرارداد در هنگام کسب رتبه در صفحه اول گوگل است (یا رتبه خاصی در گوگل) قطعا منجر به این موضوع خواهد شد که سئو کار از روش های سیاه مانند خرید بک لینک و… برای بدست آوردن نتیجه استفاده کند، زیرا در صورت استفاده از روش های صحیح و اصولی نمی تواند پروژه را به نتیجه مناسب برساند و مجبور است که چنین کاری بکند.

پروژه هایی که بر مبنای سئو سفید منعقد می شود به صورت درازمدت و سالانه هستند و شخصی که کار سئو سایت شما را انجام می دهد کاملا شفاف به شما گزارش می دهد که وضعیت سایت به چه صورت است و چه برنامه ای برای توسعه آن دارد. از طرف دیگر با افزایش اعتبار سایت در گوگل، رتبه سایت در مجموعه مختلفی از کلمات کلیدی بهبود می یابد و به دلیل ادامه دار بودن قرارداد، سئو کار می داند که اگر از روش های سیاه استفاده کند وضعیت سایت نابود می شود.

دلیلی برای این کار وجود ندارد. بنابراین هزینه قراردادهای سئو با توجه به نوع پروژه های انجام شده و همچنین نوع خدماتی که کارفرما از مجری دریافت می کند متفاوت است و نمی توان به طور کلی هزینه شرکت های مختلف را با هم مقایسه کرد.  بنابراین در اولین مرحله باید مطمئن شوید که هدف شما از انجام پروژه سئو چیست؟ آیا میخواهید فروش سایت افزایش پیدا کند یا به دنبال افزایش بازدید هستید؟ آیا صرفا برای قدرت نمایی می خواهید در کلمه خاصی رتبه بگیرید یا هدف دیگری را دنبال می کنید؟

پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، با توجه به نوع خدمات سئو که به شما ارائه می شود می توانید هزینه های مختلف را با در نظر گرفتن کیفیت شرکت های سئو با هم مقایسه نمایید. بسیاری از مدیران کسب و کارها به اهمیت فضای مجازی و اینترنت، به خصوص نقش پررنگ گوگل در تصمیم گیری های مردم پی برده اند، حتی قبل از اقدام برای طراحی یک سایت به فکر دیده شدن آن در صدر نتایج گوگل هستند.

قیمت پروژه سئو بر اساس کلیدواژه

شیوه اعلام هزینه بسیاری از شرکت های سئو بر این اساس است که با توجه به کلیدواژه ای که شما به آنها معرفی می کنید اعلام هزینه می کنند. این کار نشان دهنده این موضوع است که این شرکت ها هنوز اطلاعات کافی در زمینه سئو ندارند.

گوگل با توجه به چه معیارهایی رتبه یک سایت را بالاتر از سایت دیگر در نظر می گیرد. با این روش شرکت سئوکار خود را موظف میکند تا به هر نحو ممکن سایت را روی عبارت مورد نظر بالا بیاورد.

مجبور خواهد بود برای اینکه بتواند به تعهدات خود عمل کرده باشد از روش های خطرناک و در اصلاح سئو سیاه استفاده نماید. در صورتی که صاحبان کسب و کار باید بدانند که این روش شاید باعث شود که به صورت موقت در صفحه اول گوگل قرار گیرند.

اما مطمئنا حضور آنها در صفحه اول گوگل نه تنها دائمی نخواهد بود بلکه از طریق گوگل جریمه خواهند شد و اثرات منفی سئو به مراتب بیشتر از اثرات مثبت آن خواهد بود.

چرا قیمت پروژه سئو سایت با عدم قطعیت همراه است؟

در تعیین قیمت پروژه سئو یکی از مهمترین فاکتورها میزان رقابت موجود است. به عبارت دیگر، بسته به این که در یک کلمه کلیدی به منظور دست پیدا کردن به رتبه های خوب در نتیجه وارد شدن درون گوگل، چقدر رقابت بین وب سایت های مختلف وجود دارد. قیمت پروژه سئو سایت متفاوت خواهد بود. به طور واضح، هر چه میزان رقابت بیشتر باشد بهینه سازی وب سایت برای آن کلمه ها و عبارت های کلیدی دشوارتر بوده و به همین دلیل هزینه مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه و به نتیجه رساندن آن نیز افزایش پیدا می‌کند

چرا سئو اهمیت دارد؟

دلیل اهمیت سئو به خاطر این است که اکثرا کاربرانی که با اینترنت سر و کار دارند به معقوله سئو و افزایش درآمد با سئو پی برده اند، چون اگر بخواهند رتبه سایت خود را از نظر موتورهای جست و جو ی گوگل ارتقا بخشند نیاز به سئو دارند. اگر مدیران سایت قوانین و مقررات سئو را ندانند از افرادی که متخصص سئو هستند استفاده می کنند. اگر خودتان می خواهید را ببینید و یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم به مجموعه seoedu مراجعه کرده و از این آموزش ها استفاده کنید.

امروزه به دلیل افزایش کسب و کار های اینترنتی نیاز به سئو کار و افرادی که بتوانند  انجام بدهند بیش از پیش افزایش یافته، و این افزایش هر روز در حال بیشتر شدن است و چون میزان تقاضا بالا است به همان نسبت نیز قیمت ها افزایش پیدا می کند.

درآمد از سئو فقط مختص به پروژه های سئو و بهبودی بخشی سایت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ زیرا به شیوه های مختلفی می توان به افزایش درآمد از سئو پرداخت و فقط مختص به سئو محتوا و بهبود بخشی رتبه سایت نیست. اصولا به طرق مختلف می توان از سئو به درآمد رسید که ما در این مقاله قصد داریم پر درآمد ترین و تاپ ترین این روش ها را که می توان به افزایش درآمد با سئو رسید بپردازیم.

یه فرد سئو کار تا چه مقدار درآمد دارد؟

در درجه اول میزان درآمدی که یک سئو کار می تواند داشته باشد  به مهارت و تجربه او بستگی دارد. اصولا سئو یه حیطه کاملا تخصصی و مهارتی است که اگر بتوانید تمام قوانین و مقررات و اصول  آن را به خوبی آموزش ببینید به یک سئو کار کاملا حرفه ای تبدیل می شوید و دیگر نگران بیکار شدن نیستید چون کسی که متخصص سئو باشد حتما به یک کار مشغول است و می تواند درآمد چند میلیونی در ماه داشته باشد. پس اگر بخواهیم به طور قطع در مورد میزان درآمد سئو کار صحبت کنیم این میزان درآمد ارتباط مستقیم با میزان مهارت و خود سئو کار بستگی دارد، البته به این که در چه سمتی نیز مشغول به کار باشید نیز این درآمد متفاوت است.

  • اگر به عنوان کارشناس یک سایت مشغول به کار شوید درآمد شما بین ۴تا ۶ میلیون تومان در ماه متغیر است.
  • اگر سمت شما در پروژه مدیر باشد میزان درآمد شما بیشتر می شود و این درآمد بستگی به این دارد که قراردادی که شرکت با کارفرما می بندد به چه میزان است،اگر مبلغ به توافق رسیده ۶۰ میلیون تومان باشد تقریبا حدود ۱۵ میلیون تومن به مدیر سایت تعلق می گیرد‌.

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که اگر ما در اینجا مبلغ بیان نمودیم صرفا جهت درک بهتر از میزان درآمد سئو است ممکن است شرکتی که شما در آن مشغول به کار می شوید به نحوی دیگر عمل نمایید و میزان دریافتی شما نیز متفاوت از این مبالغی که عنوان شد باشد.

اگر شما می خواهید کار سئو را به صورت دور کاری انجام دهید ممکن‌ است شرکت قبول نکند، به شرط اینکه از قبل یک پروژه بسیار خوب را به اتمام رساند باشید تا امکان دور کاری برای شما فراهم شود.

با چه روش هایی می توان افزایش درآمد با سئو را به ۱۰ برابر برسانیم؟

شیوه های زیادی برای افزایش درآمد با سئو وجود دارد که در اینجا می خواهیم به بررسی شیوه هایی که پر درآمد ترین هستند بپردازیم.

روش اول: به فروش رساندن سایت های کاملا سئو شده و کامل

افرادی که در حیطه سئو کاری حرفه ای هستند یک سری سایت هایی را که از قبل کار سئو آن ها را به اتمام رسانده اند، به مخاطبانی که تمایل به خریداری دارند به فروش می رسانند. اصولا میزان بازدید کنندگان سایت های سئو شده، کلمه های کلیدی و تولید محتوای سایت انجام شده است می تواند در بهبود عملکرد سایت و رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد. بیشتر افرادی که می خوانند بدون دردسر و سریع وارد رقابت با سایر سایت ها و وب سایت های فروشگاهی شوند تمایل به خرید سایت های آماده دارند.

 پس اگر تمام‌ اصول سئو را می دانید و یک سئو کار کاملا حرفه ای هستید می توانید به طراحی سایت شرکتی بپردازید و کلمات کلیدی و سایر نکات را رعایت کنید و رتبه سایت را در گوگل افزایش دهید. برای اطلاع از می توانید وارد سایت سئو ایدیو شوید، پس می توان گفت اگر سایت رتبه خوبی در گوگل به دست آورد می تواند درآمد خوبی از این طراحی سایت داشته باشید.

روش دوم: بررسی و تحلیل سایت طراحی شده

تحلیل و بررسی سایت را به عنوان یکی از راه های افزایش درآمد با سئو می دانند. برای تحلیل و بررسی سایت می توانید از برنامه هایی زیادی استفاده کنید اما یکی از این برنامه ها الکسا است، زمانی که شما اقدام به آنالیز یک سایت می نمایید تمام نقاط قوت و نقاط ضعف سایت را به خوبی تحلیل نمایید و در جهت برطرف نمودن مشکلات سایت اقدام کنید.

چه مواردی باید در زمان تحلیل و آنالیز مورد بررسی قرار بگیرد؟

  • سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی سایت
  • بررسی کلمات کلیدی
  • رفع مشکلات ناشی از کد نویسی

همگی جزو عواملی هستند که در زمان تحلیل و آنالیز داده باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج جست و جو سایت از نظر گوگل  در صدر جدول قرار گیرد. اصولا سئو کار ها بعد از رفع نواقص سایت نقاط ضعف و قوت سایت را برای صاحب سایت می فرستند تا متوجه  این‌ نواقص گردد تا دیگر مشکلاتی که می تواند رتبه سایت را پایین بیاورد جلوگیری گردد.

روش سوم: بک لینک بسازید و بفروشید

یکی از دیگر از پر درآمد ترین روش های افزایش درآمد با سئو ساخت بک لینک و فروش آن است، مفهوم بک لینک یعنی یک لینک را از یک صفحه به صفحه دیگری داده می شود. وقتی از بک لینک های خوب استفاده کنید در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است و می تواند میزان بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد و شما به راحتی می توانید لینک های معتبر برای سایت بسازید و از این راه کسب درآمد نمایید.

روش چهارم:  ارائه خدماتی که موجب افزایش و بهبود سرعت سایت می شود

بهبود عملکرد سرعت سایت جزو موارد است که در داخل  و حتی خارج از ایران پر درآمد است و می توان جزو یکی از تاپ ترین روش های افزایش درآمد با سئو به شمار آورد. به دلیل اینکه روز به روز به الگوریتم های جدید گوگل اضافه می شود به همان نسبت بهبود سرعت سایت اهمیت پیدا می کند.

روش پنجم: دادن مشاوره های لازم در جهت بهینه سازی سایت

یکی دیگر از شیوه های درآمد زایی با سئو دادن مشاوره های لازم برای بهبود بخشی عملکرد سایت است،کسی که وارد حیطه مشاوره سئو می شود باید تجربه و مهارت لازم در این زمینه داشته باشد و حداقل در ۱۵ پروژه موفق عمل کرده  باشد  که اگر هر مشکلی در سایت ایجاد شد بتواند در حداقل زمان ممکن آن را بر طرف نماید.

اصولا فردی که مشاوره پروژه ای را به عهده می گیرد از آنجایی که تمام فوت و فن را به خوبی بلد است و میداند چه آستراتژی به کار گیرد در نتیجه درآمد بالایی در مقابل زحمت اندکی که انجام می دهد به دست می آورد.

برای دادن مشاوره در رابطه با سئو سایت باید چه نکاتی رعایت شود؟

  • بهتر است قبل شروع شدن جلسه رسمی تمام اطلاعاتی که مورد نیاز است استراخ نماید و استراتژی هایی که قرار است آن ها را برای بهبود سرعت سایت به کار گیرد به دست آورد.
  • برای عملکرد بهتر مدت زمان جلسه را کوتاه در نظر بگیرید و بیشترین زمان را به انجام استراتژی ها اختصاص دهید.
  • بهتر است مخاطب و کاربر شما تمام سوالاتی که دارد بپرسد و سپس شما به توضیح سوالات بپردازید.
  • سعی کنید جلسه که برگزار می‌کنید ضبط شود و در پایان جلسه فایل ضبط شده را در اختیار کاربر قرار دهید تا بتواند از تمامی اطلاعتی که در طول جلسه رد و بدل شد استفاده نماید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا