صنعت و تجارت

ژل دوش خطرناک؟ 16 مورد اضافه شده واقعاً ترسناک در محصولاتی که هر روز استفاده می کنید

ژل دوش خطرناک؟ 16 مورد اضافه شده واقعاً ترسناک در محصولاتی که هر روز استفاده می کنید

طبق مرکز کنترل سموم ایالات متحده ، “یک کودک هر 30 ثانیه به طور تصادفی مسموم می شود و بیش از 50٪ از کل مسمومیت ها در خانه با کودکان زیر 5 سال اتفاق می افتد.” اما مسلماً شما ابزار تمیز کردن خود را دور از دسترس نگه می دارید و فقط از محصولات کودک در کنار بچه های کوچک خود استفاده می کنید ، بنابراین خانواده شما در امنیت هستند ، درست است؟ اما در واقع در همه این محصولات چه چیزی وجود دارد ، و مانده شیمیایی باقی مانده در فرش شما ، روی لباس خواب فرزندتان ، در هوای خانواده شما که هر روز تنفس می کند ، چیست؟

از آنجا که کودکان خردسال کوچکتر از بزرگسالان هستند ، در معرض آلاینده های بیشتری به ازای هر پوند از وزن بدن خود هستند. بدن کوچک و سیستم ایمنی بدن آنها هنوز کاملاً تکامل نیافته اند و بیشتر در معرض خطر تجمع مواد شیمیایی موجود در همه جا هستند ، از خوشبو کننده های هوا گرفته تا مواد شوینده لباس.

در زیر برخی از مواد رایج و اینکه چرا دیگر هرگز آنها را در خانه خود نخواهید ، ذکر کرده ام. توجه داشته باشید که چند محصول به ظاهر بی ضرر مانند دئودورانت و ژل دوش که حاوی این مواد مضر هستند. و به یاد داشته باشید ، اگرچه ممکن است مقدار کمی داشته باشند ، شما آنها را هر سال ، سال به سال روی پوست ، مو ، لباس و هوا خود می مالید.

آمونیاک

در صورت بلعیدن آمونیاک کشنده است. 80٪ آمونیاک فرآوری شده به عنوان کود استفاده می شود. این ماده همچنین در ساخت الیاف مصنوعی ، پلاستیک و مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرد و به بسیاری از محصولات تمیزکننده ، شوینده ها ، پاک کننده های شیشه ، مواد پاک کننده لکه ، سفید کننده ها ، رنگ ها و واکس های کف اضافه می شود. بلع مقدار کمی آمونیاک مایع در پاک کننده خانگی ممکن است باعث سوختگی شدید در دهان و گلو شود. اگر آن را در چشم خود پیدا کنید می تواند منجر به کوری شود. آمونیاک ماده خورنده ای است که می تواند پوست ، چشم ، دستگاه تنفسی ، دهان و دستگاه گوارش را بسوزاند.

آمونیوم هیدروکسید

هیدروکسید آمونیوم یک محلول شیمیایی مایع بی رنگ است که هنگام حل آمونیاک در آب تشکیل می شود. همچنین می تواند گاز آمونیاک را در هوا آزاد کند.

این ماده را می توان در بسیاری از محصولات و پاک کننده های صنعتی مانند دستگاه کف شوی ، تمیز کننده های آجر و سیمان یافت. این ماده شیمیایی می تواند باعث دشواری در تنفس ، سرفه ، درد شدید یا سوزش در بینی ، چشم ، گوش ، لب ، زبان ، مری ، معده ، گلو ، از دست دادن بینایی یا درد شدید معده شود ، استفراغ ، تغییر شدید در سطح pH (اسید زیاد یا خیلی کم در خون ، که منجر به آسیب به تمام قسمت های بدن می شود) ، سوراخ هایی در بافت پوست و سایر علائم.

بنزن

این ماده شیمیایی سرطانزا می تواند از طریق پوست جذب شده و غشاهای مخاطی را تحریک کند. هنگام بلع سمی است و استنشاق بخارات می تواند سمی باشد. توسط آژانس حفاظت از محیط زیست و OSHA به عنوان تهدید بهداشت عمومی عنوان شده است. این ماده شیمیایی در پاک کننده های فر ، پاک کننده ها ، لاک های مبلمان ، مواد پاک کننده لکه و مواد پاک کننده لاک ناخن وجود دارد.

بیماری های مرتبط با بنزن شامل لوسمی حاد میلوژنی (AML) ، لنفوم غیر هوچکین ، لوسمی لنفوسیتی مزمن ، سندرم میلو دیستپلاستیک (MDS) ، میلوفیبروز ، متاپلازی میلوئید ، آنمی آپلاستیک ، لوسمی حاد لنفوسیتی و لوسمی لنفوسیتی حاد (ACLL) است. همه). پورپورا ، سرطان خون مزمن میلوژن (CML) و سرطان های خون.

Cl

این ماده شیمیایی که به طور گسترده استفاده می شود ، یک ماده سرطان زا مشکوک است و قطعاً یک ماده محرک قوی است و سالانه مسئول بسیاری از موارد مسمومیت است. قانون هوای پاک سال 1990 این گاز را به عنوان یک آلاینده خطرناک هوا ذکر می کند … و با این حال هر بار که آن را در محصولات لباسشویی یا تمیز کننده های ظرفشویی و کاشی استفاده می کنید ، در آن نفس می کشید. بقایای موجود در هوا در کاغذ توالت ، دستمال کاغذی و حوله های کاغذی باقی می ماند.

سفید کننده خانگی ، که برای سفید کردن پارچه ها یا از بین بردن کپک از سطح استفاده می شود ، یک محلول 5٪ از یک فرم پایدار کلر است. این ماده یک ماده خورنده قوی است که می تواند پوست ، چشم ها و سیستم تنفسی را تحریک یا بسوزاند. در صورت بلع ممکن است باعث ادم ریوی یا استفراغ و کما شود. هرگز سفید کننده را با شوینده های توالت یا آمونیاک مخلوط نکنید. این بخارات می توانند کشنده باشند!

فرمالدئید

فرمالدئید ماده ای بسیار سمی و سرطان زا شناخته شده است. از این ماده در ساخت چسب ها استفاده می شود ، زیرا در دئودورانت ها ، ضد عفونی کننده ها ، مواد آرایشی و واکسن نگهدارنده است و برای مومیایی بدن استفاده می شود. فرمالدئید در شامپوها ، نرم کننده ها ، ژل های دوش ، صابون های مایع دست و حمام های حباب دار استفاده می شود. محصولات کودک مانند حمام حباب دار و شامپوی کودک حاوی فرمالدئید است! برخی از اثرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض فرمالدئید شامل سوزش چشم ، بینی و گلو ، خس خس سینه ، سرفه ، خستگی ، بثورات و واکنش های شدید آلرژیک است. فرمالدئید همچنین در ورق های پرس دائمی ، تشک ها ، کف ها ، پلاستیک ها و مصالح ساختمانی استفاده می شود.

گلیکول اتر

گلیکول اتر می تواند باعث تحریک پوست ، چشم ، بینی و گلو شود. همچنین می تواند برای سیستم تولید مثل شما خطرناک باشد. این ماده شیمیایی می تواند به کلیه ها ، کبد و سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند. به سرعت از طریق پوست جذب می شود و در برخی از محصولات تمیز کننده خانگی ، رنگ ها ، مواد آرایشی و عطرها یافت می شود.

همچنین به عنوان بوتیل سیلوسولف (2-بوتوکسی-1-اتانول ، اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر ، بوتوکسی اتانول ، بوتیلوکساتول) شناخته می شود.

اسید هیدروکلریک

اسید کلریدریک خورنده است و برای چشم و پوست تحریک کننده است. در تماس مستقیم می تواند بافتهای ظریف را ذوب و از بین ببرد. چشم ها ، بینی و گلو به راحتی توسط بخارات تحریک می شوند. تماس می تواند باعث سوزش ، زخم شدن دائمی و حتی کوری شود. این ماده شیمیایی در پاک کننده های آلومینیوم و زنگ زداها وجود دارد.

نفت سفید

نفت سفید (مواد معدنی) تحریک کننده چشم و پوست است و می تواند به بافت ریه آسیب برساند. سمیت عصبی است. نفت سفید ممکن است حاوی ماده سرطان زای بنزن باشد. این ماده در پاک کننده های همه منظوره ، جلای مبلمان و شمع یافت می شود.

برای هرچی

هیدروکسید سدیم (که به آن لوسیون ، سود سوز آور و لوسیون سودا نیز می گویند) برای چشم ، پوست و سیستم تنفسی تحریک کننده است. می تواند چشم ها ، پوست و اندام های داخلی را بسوزاند. شپش باعث بلغور ریه ، کوری می شود و در صورت بلعیدن کشنده است. این ماده در پاک کننده های خانگی ، تمیز کننده های اجاق گاز ، تمیز کننده های سینک و کاشی ، تمیز کننده های توالت و درب بازکن های تخلیه وجود دارد.

مورفولین

مورفولین بسیار سمی است. برای پوست ، چشم و غشاهای مخاطی تحریک کننده است و ممکن است باعث آسیب کبد و کلیه شود. با نیتریت ها واکنش داده و نیتروزامین های سرطان زا را ایجاد می کند. همچنین می تواند بیماری ریه / برونش را بدتر کند و یا باعث تنفس دشوار ، سوختگی پوست ، کوری شود و باعث درد شکم ، اسهال ، حالت تهوع و استفراغ شود. این ماده شیمیایی در پاک کننده های همه منظوره ، جلای مبلمان و موم اتومبیل وجود دارد.

ناپالن

نفتالین برای چشم و پوست تحریک کننده است و می تواند باعث آب مروارید ، آسیب قرنیه و آسیب کلیه شود. این یک ماده سرطانزا مشکوک است. این ماده شیمیایی برای کودکان خردسال و نوزادان بسیار سمی است و می تواند باعث آسیب خونی به جنین شود. این ماده شیمیایی در گلوله های نفتالین ، خوشبو کننده های هوا ، خوشبو کننده ها ، پاک کننده های فرش و پاک کننده های توالت وجود دارد.

لایه

حلال های آلی (دی سولفید کربن ، n هگزان ، متیل n-بوتیل کتون ، تولوئن تری کلرواتیلن ، پرکلرواتیلن) ​​نوروتوکسین ها و سیستم های عصبی مرکزی هستند. آنها به عنوان سرطان زا شناخته می شوند. این مواد شیمیایی در پاک کننده های چند منظوره ، مواد چربی گیر ، جلا دهنده های فلزی ، مواد پاک کننده لاک و لاک ، محلول های خشک شویی ، رنگ ها و پوشش ها و چسب ها وجود دارد.

نوشیدن آب آلوده به پرکلوراتیلن دارای اثرات سرطان خون و نقایص مادرزادی است. قرار گرفتن در معرض بیش از حد طولانی مدت ممکن است بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد. این ماده شیمیایی در مواد پاک کننده لکه ها ، چربی گیرها و مایعات تمیز کننده خشک وجود دارد.

فرآورده های نفتی

فرآورده های نفتی (بنزن ، تولوئن ، زایلن ، بنزن ، نفتالین و حلال استودارد) تحریک کننده های چشم ، پوست و تنفس هستند و مواد سرطان زا شناخته شده یا مشکوک هستند. اثرات سمیت عصبی می تواند منجر به آسیب مغزی آلی شود.

شما در بسیاری از محصولات رایج از جمله پاک کننده های سنگین ، مواد پاک کننده لکه ، جلا دهنده های مبلمان ، واکس اتومبیل ، شامپوی شپش ، حشره کش های خانگی و باغی ، محصولات کنترل کک ، لاک های مبلمان و محصولات لباسشویی در معرض آن هستید. تصور نکنید که این محصولات ایمن هستند فقط به این دلیل که هنوز ممنوع نشده اند (هنوز).

فنل

فنل (آلکیل فنوکسی پلی اتوکسی اتانول و نونیل فنوکسی اتوکسیلات) بسیار سمی است و به نظر می رسد سرطان زا باشد. می تواند باعث تورم ، تاول و کهیر شود. در صورت بلعیدن ، می تواند باعث اختلال در گردش خون ، تشنج ، عرق سرد ، کما و مرگ شود. این ماده شیمیایی در پاک کننده های همه منظوره ، خوشبو کننده های هوا ، مواد ضد عفونی کننده ، لاک های مبلمان و مواد شوینده لباس وجود دارد.

سولفات سدیم

این ماده شیمیایی خورنده در صورت بلعیدن برای چشم ، پوست و بافت های داخلی مضر است. این می تواند باعث حملات آسم شود. آنها در پاک کننده های توالت و دئودورانت ها یافت می شوند

EDTA

این ماده شیمیایی که به عنوان اتیلن – دیامین – تترا استیک یا دی آمونیوم نیز شناخته می شود ، در مواد شوینده لباس وجود دارد و باعث تحریک پوست می شود. همچنین غشای مخاطی را تحریک می کند ، که منجر به آلرژی ، آسم و بثورات می شود. این ماده شیمیایی تجزیه نمی شود. این ماده با فلزات سنگین در دریاچه ها و نهرهای ما متصل می شود ، که بر تأمین آب ما تأثیر می گذارد.

حالا که به اطلاعاتی مسلح شدید ، قبل از خرید برچسب ها را بخوانید! به دنبال برچسب هایی بگویید که این محصول فسفات ندارد (فسفات ها باعث رشد بیش از حد گیاهان آبزی ، خفگی ماهی ها و دیگر آبزیان می شوند). فسفاتها در مواد شوینده لباسشویی ، مواد شوینده ماشین ظرفشویی و شوینده های همه منظوره یافت می شوند. به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص “بدون فسفات” ، “بدون حلال” ، “بدون نفت” و غیره داشته باشند. بهتر از این ، به دنبال محصولاتی باشید که فقط حاوی مواد اولیه گیاهی باشند.

می توانید گزینه های سالم و طبیعی پیدا کنید ، گرچه همیشه آسان نیستند. در وب سایت Organic Eden بسیاری از پیوندهای عالی وجود دارد که در زیر نشان داده شده است. برای کسب اطلاعات ، مشاوره و پیوند برای همه محصولات طبیعی و ایمن ، برگه های مراقبت شخصی و منزل طبیعی را در بالای صفحه اصلی پیدا کنید ، زیرا ما در واقع تحقیقاتی را برای شما انجام داده ایم.

ایمن و سلامت باشید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا