دنیای وب

کابل های Cat 5 ، 5E ، 6 و 6A – محدودیت های فاصله و سرعت

خلاصه ای ساده از مشخصات محبوب ترین دسته های مورد استفاده امروز می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است.

فاصله فرکانس

کلاس 5 – 100 مگابیت در ثانیه – 100 متر (328 فوت)

کلاس 5e-1 Gb / s – 100 متر (328 فوت)

کلاس 6- 3 گیگابایت در ثانیه – 100 متر (328 فوت)

کلاس 6A – 10 گیگابیت بر ثانیه – 100 متر (328 فوت)

اگر زمان کار بسیار کمی دارید ، ممکن است بتوانید از کابل با درجه پایین تری نسبت به میزان رسمی استفاده کنید. به عنوان مثال ، در یک برنامه 10 گیگابایتی معمولاً می توان با کابل کلاس 6. تا 35 متر را بالا برد. برنامه بالقوه دیگر این است که 30 فوت در 3 گیگابایت روی کابل Cat 5e کار می کند که باید به درستی کار کند زیرا دامنه آن بسیار کوتاه است. اگر این لوکس را دارید که برنامه های کوتاه را امتحان کنید ، ممکن است بتوانید با کابل کمتر از 100 متر سرعت کار کنید.

همچنین مكانهایی وجود دارد كه كابل در نزدیكی خطوط برق یا چراغهای فلورسنت در جاهایی كه احتمال افزایش تلاقی وجود دارد كار می كند كه باید با آنها برخورد شود. در یک طرح کابل مرکز داده که به خوبی طراحی شده است ، اغلب 4 لایه کابل جداگانه شامل خطوط مس ، فیبر ، برق و زمین وجود دارد. برخی از طرح های کابل حاوی ملاحظات تداخلی است که می تواند به استفاده از جفت های محافظت شده عمومی (SCTP) یا جفت های محافظ (STP) و محافظ پتو به جای کابل جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP) اشاره داشته باشد.

نصب همچنین برای اطمینان از ارائه استانداردهایی که اجزا برای آن طراحی شده اند بسیار مهم است. ضربات آلوده به 110 پچ پنل ممکن است عملکرد سیستم را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین ، Cat5E Jumper که به طور سری در سیستم اجزای کابل Cat 6 قرار گرفته است ، کل عملکرد Cat 6 را به سطح Cat 5e یا پایین تر کاهش می دهد.

سرانجام ، طراحی سیستم داده با توجه به نیازهای آینده مهم است. اگر در آینده ای قابل پیش بینی سیستم برای رسیدگی به فرکانس های بالاتر ، چرخه های طولانی تر یا ترکیبی از هر دو مورد به روز شود ، معمولاً وقتی هزینه های نیروی کار برای ایجاد هرگونه تغییر اساسی در نظر گرفته می شود ، گران تر است. بنابراین سطح کابل باید در آینده با نصب اولیه شامل ظرفیت افزایش یافته مورد نیاز باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا