برترین های کسب و کارلوازم خانگی

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ؟

بهترین رنگها برای کابینت آشپزخانه های کوچک

تفاوتی ندارد که دکوراسیون آشپزخانه تان بسیار پیشرفته باشد یا و امروزی، کابینت سفید طوسی به بهترین شکل با دکوراسیون هماهنگ شده و آنرا کامل تر نشان می کند. در واقع رنگ‌های تیره برای فضای کوچک اصلا مناسب نیستند در مقابل بهترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه کوچک رنگ‌های روشن هستند. حال اگر آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد میکنیم اصلا به سراغ رنگ‌های تیره نروید.

امنیت | زمین

 دستگیره کابینت شاخه ای

 این نوع دستگیره گزینه عالی برای کابینت های مدرن است. دستگیره کابینت شاخه ای دارای انواع مختلفی است دستگیره تک پیچ ال و یو جز پرفروش ترین و پرکاربردترین آن‌ها به شمار می‌رود و هم زمان هم زیبایی آشپزخانه را دو چندان میکند هم تاثیر چشم گیری در امنیت محیط اشپزخانه دارد.

ترکیب رنگ کابینت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب کابینت های دو رنگ باید به آن توجه کنید ترکیبات رنگی این کابینت ها می باشد. حتی با ترکیب دو رنگ بسیار ساده و یا سایه و روشن نیز می توان جزئیات منبت کاری، قاب ها، ستون ها را از نظر سبک زمانی و تطابق آن با محیط را به رخ بکشیم. ستون ها، قاب ها، منبت کاری ها شامل جزئیات خاصی می باشند که سبک زمانی و تاریخی خاصی را به ذهن القا می کنند.

اگر آشپزخانه شما تاریک و کوچک است نیاز به رنگ های گرم و روشن دارد تا با کمک آن بتواند فضا را روشن کند. علاوه بر آن در جدیدترین مدل کابینت ها شاهد رنگهای گسترده ای شامل سفید، خاکستری، سبز، آبی، رنگ چوب و حتی کابینتهای دو رنگ می باشیم.

کابینت تک رنگ یا دو رنگ؟

با و یا کابینت های آشپزخانه می توان چهره جدیدی به فضای آشپزخانه بخشید و آن را از حالت یکنواختی بیرون آورد. قرار گرفتن وسایل روی قفسه باعث می شود سطح کار بیشتری بر روی کانتر آشپزخانه ایجاد شود. کافی است در چنین آشپزخانه ای مقداری گل های رنگارنگ و میوه را روی کابینت قرار دهید تا سریعا چشم های هر بیننده ای را به خود جلب کند.

اگر آشپزخانه کوچک دارید و نمی توانید از رنگ تیره استفاده کنید و علاقه زیادی به رنگ های تیره دارید، کابینت دو رنگ ام دی اف می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد چون هم با استفاده از ترکیب رنگ روشن می توانید آشپزخانه خودر را بزرگتری نشان دهید. معمولاً دکوراتورهای حرفه ای برای برطرف کردن این مشکل در کابینت تک رنگ یا دو رنگ، نقش های چوب یا اصطلاحاً شال های چوب را در قسمت هایی که مغزی ورق ام دی اف نمایان شده، بصورت دستی نقاشی می کنند.

 در پاسخ به این سوال که کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ؟ مناسب است می توان گفت، رنگ نارنجی، فوق العاده است، ولی همین رنگ وقتی کنار کف پوش عسلی رنگ قرار بگیرد، جذابیت خود را از دست می دهد. رنگ سفید همیشه با تازگی همراه بوده و همین ویژگی باعث می شود تا افرادی که علاقمند به نمای مدرن هستند و یا به بهداشت اهمیت می دهند رنگ مورد علاقه خود را سفید انتخاب کنند.

ترکیب های رنگی اصلی قرمز، زرد و آبی بیشترین آن را تشکیل می دهند که این رنگ ها می توانند طرح های مطبوعی را به وجود آورند که در نهایت موجب می شوند فضای آشپزخانه پر انرژی و گرم مشاهده شود. در بیشتر مواقع با به کار گیری اندکی رنگ در این گونه فضاها بیشترین تأثیر را می توانید بدست آورید. همچنین توجه داشته باشید که هر رنگی به طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

ترکیب رنگ های فانتزی

در آشپزخانه ای که همه چیز سفید است، همواره باید همیشه همه چیز مرتب باشد تا تأثیر گذاری آن بیشتر شود. همچنین برای کف آشپزخانه  از یک رنگ کاشی گرم استفاده کنید تا زیبایی آن دو چندان شود. قسمت بالای کابینت به دلیل رنگ سفید آشپزخانه را روشن و واضح تر نشان می دهد. اگر جزو آن افرادی هستید که وقت تمیز کردن کابینت ها را به طور مرتب ندارید، از این رنگ ها استفاده کنید.

یک طراح خوب به شما در زمینه انتخاب کابینت تک رنگ یا دو رنگ مشاوره خواهد داد ولی در نهایت این شما هستید که با توجه به نیازهایتان باید رنگ کابینت آشپزخانه تان را انتخاب کنید. بهترین ایده ترکیب یک رنگ ساده یا خنثی با رنگ های فانتزی است.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس یک زیر شاخه از کابیت ام دی اف است و تفاوت اصلی آن، روکش براق و مقاومی است که بر روی ورق ام دی اف خام کشیده می شود تا علاوه بر براق کردن و زیبایی کابینت ها، دوام بیشتری به آن بدهد. کابینت ممبران چند سالی است که در آشپزخانه های لاکچری نصب می شود همچنین لازم به ذکر است که این کابینت از ام دی اف نیز گرانتر می باشد اما نسبت به کابینت چوب قیمتی مقرون به صرفه تری دارد و می تواند در سبک کلاسیک، جایگزین ارزان قیمتی برای کابینت های چوبی باشد.

علاوه بر آن کابینت تک رنگ یا دو رنگ، موجب انبساط فضای آشپزخانه شما شده درنتیجه آشپزخانه شما را بزرگتر و پر نورتر نشان خواهد داد.

تاثیر یرق آلات و نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

برای روشنایی و ایجاد نور بیشتر در یک آشپزخانه سفید یا خنثی و یا در فضاهای بسته مثل داخل درها و کشوهای کابینت باید از رنگ های روشن استفاده شود. می توان از رنگ های جالب توجه و خیره کننده برای اجزایی چون کابینت ها، قفسه و کمدها استفاده کرد. همچنین اجزای مختلف را طوری کنار هم قرار داد که با چیدمانی غیر منتظره، یکدیگر را کامل کنند.

 ریل کشو

برای استفاده کامل از فضای کشو کابینت و قرار دادن وسیله های سنگین، ریل های مختلفی وارد بازار شده‌اند. این ریل های جدید نسبت به ریل های قدیمی طول عمر بیشتری دارند و کمتر نیازمند تعمیر و رگلاژ می‌شوند.

لولا گازور

این روزها به دلیل کوچک شدن آشپزخانه‌ها و نیاز به استفاده بهینه از فضا، یراق آلات بسیاری طراحی شده اند که باعث استفاده کاربردی از فضا می‌شوند. برای مثال انواع لولا گازور که برای کابینت های کنج بسیار راهگشا هستند و دسترسی کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

ترکیب رنگ کابینت: کابینت تک رنگ بهتر است یا کابینت دو رنگ؟

کابینت آشپزخانه امروزه یکی از تاثیر گذارترین قسمت های دکوراسیون داخلی منازل است. اگر شما قصد خرید کابینت آشپزخانه دارید اما در انتخاب رنگ مشکل دارید و نمی دانید کدام ترکیب رنگ کابینت را انتخاب کنید! یا به عبارتی کابینت تک رنگ بهتر است یا کابینت دو رنگ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره رنگ کابینت، ترکیب رنگ های جدید و امروزی با شما در میان بگذاریم :

کابینت آشپزخانه در چند سبک و ده ها مدل و صدها رنگ متفاوت در بازار موجود است. کابینت در سه سبک شامل کابینت های کلاسیک، کابینت های مدرن و کابینت های نئو کلاسیک را شامل می شود. این سبک ها دارای زیر مجموعه های مجزا هستند که یک یه یک آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد و در مرحله بعدی به رنگ آنها خواهیم پرداخت.

کابینت کلاسیک شامل (کابینت چوب، کابینت طرح چوب و کابینت ممبران) می باشد. همچنین سبک مدرن شامل (کابینت های گلاس، کابینت فوق برجسته و کابینت ملامینه) می شود. در کابینت سبک نئو کلاسیک نیز (کابینت پولیشی و کابینت انزو) را شامل می شود. هر کدام از این مدل ها که نام برده شد دارای مشخصات، متریال، شکل ظاهری و قیمت متفاوتی هستند که در مقالات گذشته به کرات به آنها پرداخته ایم و در ادامه به رنگ این سبک ها و مدل ها خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا انتخاب رنگ بهتری داشته باشید.

کابینت دو رنگ براق یا مات؟ مسئله این است!

انتخاب کابینت براق و یا انتخاب کابینت آشپزخانه مات، همانطور که در مطالب گذشته خدمتتان ارائه شد، یک سری تفاوتهای اساسی با هم دارند. که در این بخش برای انتخاب راحت‌تر و مناسب تر کابینت دو رنگ قصد داریم برایتان توضیح نسبی در این باره بدهیم. زیرا که در انتخاب کابینت دو رنگ شما حق انتخاب بیشتری نسبت به کابینت تک رنگ خواهید داشت. به طوری که می‌تونین کابینت های دیواری خود را مات و براق و یا بلعکس در کابینت های زمینی این انتخاب را داشته باشید. که البته ناگفته نماند انتخاب کابینت براق و یا مات تنها در سبک کابینت مدرن مطرح می‌شود. انتخاب صحیح این موضوع مستلزم این است که نکاتی را در مورد هر دو سبک بدانید.

  • کابینت های براق نسبت به کابینت مات نظافت راحت تری دارند. و کثیفی به راحتی با یک دستمال پاک می‌شود.
  • انعکاس نور در کابینت های براق بیشتر صورت می‌گیرد. و اگر آشپزخانه کم نور و دنجی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما به این معنی نیست که انتخاب کابینت های گلاس مات باعث تاریک شدن فضای آشپزخانه شما می‌شود.
  • روکش های مات کثیفی و اثر انگشت را بسیار کمتر نشان میدهند و از این رو تمیز نگه داشتن آنها کار ساده‌تری است.
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا