بازرگانی

کدام کولر گازی بهتر است یا آبی؟ مهمترین تفاوت بین آنها

کدام کولر گازی بهتر است یا آبی؟
کدام کولر گازی بهتر است یا آبی؟ با شروع تابستان ، استفاده از تجهیزات تبرید افزایش می یابد. کولرهای آبی ، دریچه ها و کولرهای گازی از محبوب ترین روش ها برای خنک سازی و توزیع هوای سرد داخل خانه هستند. از طرف دیگر ، شرایط آب و هوایی منطقه ، ساختار و ساختار ساختمان و بودجه در نظر گرفته شده مهمترین عوامل برای انتخاب سیستم خنک کننده مناسب برای محیط مورد استفاده است.
در پاسخ به این سوال که آیا کولر گازی یا کولر آبی خریداری کنید ، باید اشاره کرد که چیلرهای آبی از سیستم های خنک کننده قدیمی و پرکاربرد برای خنک سازی محیط هستند. مکانیسم کار چیلرهای آب بر اساس خنک کننده تبخیری و آب است. بر این اساس ، خنک سازی با آب سرد باعث تولید و توزیع هوای خنک تر و کارآمدتری در فضا می شود. از آنجا که این دستگاه ها فرآیند خنک سازی و خنک سازی آب را انجام می دهند ، به این مدل از تجهیزات برودتی چیلر آب گفته می شود.
از طرف دیگر ، سیستم های تهویه مطبوع مانند سیستم های تهویه مطبوع ، فرآیند خنک کننده و خنک کننده را از طریق چرخه تبرید انجام می دهند. روند خنک سازی این دستگاه ها توسط گاز مبرد مخصوص و از طریق قسمت کمپرسور آماده به کار ، به دلیل قابلیت ها و امکانات عملکردی ، استفاده از کولرهای گازی روند صعودی را از دست داده است. بسته به نوع ساخت و مدل ، این دستگاه ها برای استفاده در تمام مناطق آب و هوایی مناسب و مفید هستند. راندمان و قدرت خنک کنندگی بالا در کنار دوام و کیفیت بالا باعث می شود کولرهای گازی به راحتی در ساختارها و فضاهای مختلف نصب و استفاده شوند.

مهمترین تفاوت کولر با کولر آبی
1- مصرف انرژی
در مورد کولرهای گازی بهتر است میزان مصرف انرژی و انرژی این دستگاه ها بررسی شود. همانطور که گفته شد ، چیلرهای آبی برای انجام فرآیند خنک سازی و خنک سازی به آب نیاز دارند. طبق مطالعات انجام شده ، هر کولر آبی بسته به نوع ساخت و مدل آن به طور متوسط ​​در هر ساعت 30 تا 45 لیتر آب نیاز دارد. این مقدار در روز به حدود 700 لیتر می رسد. بنابراین ، برای خنک سازی محیط در حدود 150 متر ، در طول روز حدود 800 لیتر آب مصرف می شود. با توجه به بحران کمبود آب در بسیاری از کشورها ، از جمله کشور ما ، این می تواند تهدیدی جدی برای منابع آب باشد.
در همین حال ، کولرهای گازی مطابق با اصول فن آوری های استاندارد و پیشرفته در جهان ساخته و پرداخت می شوند. استفاده از مکانیزم های خنک کننده مدرن در ساختار این دستگاه ها علاوه بر مجهز بودن به اجزای با کیفیت بالا باعث صرفه جویی و بهبود مصرف انرژی و برق می شود. بر این اساس ، استفاده از کولر گازی مدل 24000 برای توزیع هوای سرد در یک محیط 75 متری باعث کاهش تقریباً 300 وات مصرف انرژی می شود. اگر مطابق مدل و ظرفیت دستگاه از کولر آبی برای این فضا استفاده کنید ، مصرف برق در حدود 500 تا 900 وات خواهد بود.
2- سطح کیفیت هوای توزیع شده
کیفیت هوا تولید شده توسط دیگران تفاوت بین کولرهای گازی و کولرهای آبی است. به دلیل وجود فیلترها ، کولرهای گازی تمام آلاینده ها ، آلاینده ها و عوامل بیماری زا را از هوا خارج می کنند. در نتیجه ، محتوای اکسیژن تمیز ، سالم و زیاد است ، یک محیط عقیم را فراهم می کند و برای مصرف کننده ایده آل است.تهویه مطبوع با جذب و از بین بردن مواد حساسیت زا از بیماری های تنفسی ، آسم و آلرژی جلوگیری می کند.
در این شماره ، چه کولر گازی بهتر باشد و چه آب ، باید ذکر شود که سطح کیفیت هوا توزیع شده توسط کولرهای آبی بسیار کمتر از هوای تولید شده توسط شاخه ها و کولرهای گازی است. چیلر هوای بیرون معمولاً تمام آلودگی ها ، ذرات معلق و گرد و غبار را از هوا به محیط داخلی از بین می برد. به دلیل فرآیند فیلتراسیون نامناسب در این دستگاه ها ، آنها بستر مناسبی را برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آلرژی ، مشکلات تنفسی و آسم فراهم می کنند. همچنین به دلیل مرطوب بودن کاه خنک شده ، احتمال رشد و انتشار قارچ و باکتری افزایش می یابد.

3- شرایط آب و هوایی
در ادامه موضوع کولر گازی بهتر است یا آب ، همچنین توجه به آب و هوای مناسب برای کارکرد این دستگاه ها موثر و کارآمد است. کولرهای گازی معمولاً متناسب با آب و هوای مختلف و شرایط آب و هوایی طراحی و ساخته می شوند. استفاده از کمپرسورها ، دمنده ها و موتورهای الکتریکی قدرتمند در ساختار کولرهای گازی امکان استفاده از این دستگاه ها را در آب و هوای سخت و گرمسیری فراهم کرده است. کولرهای گازی همچنین با یکپارچه سازی تهویه ، رطوبت را کاهش می دهند. از طرف دیگر از کولرهای آبی برای مناطقی که هوای خشک دارند استفاده می شود.
4- دامنه قیمت
در این حالت ، کولر آبی یا کولر گازی ، بررسی دامنه قیمت نهایی این دستگاه ها عملی و همچنین مفید است. چیلرهای آبی به دلیل طراحی ساده و اجزای سازنده بسیار ارزان تر از چیلرهای اسپلیت و گازی هستند. با این حال ، مصرف آب و برق کولرهای آبی بسیار بیشتر و بیشتر از کولرهای گازی است. اگرچه بودجه تهویه مطبوع 3 تا 4 برابر بیشتر از کولرهای آبی است ، اما بازده ، کارایی ، قدرت خنک کننده ، کیفیت قطعات ، حجم کار ، کیفیت ساخت و مصرف انرژی و برق این دستگاه ها با چیلرهای آب قابل مقایسه نیست.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان دریافت کنید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/gas-cooler-is-better-or-ater-cooller/
تاریخ انتشار :
2021-03-15 10:00:02.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا