بازرگانی

اهمیت محل نصب مجاری هوا + نکات مهم در انتخاب محل نصب

محل نصب جداگانه
محل نصب جداگانه این یکی از مهمترین و مهمترین اجزای عملکرد بهینه این دستگاه است. به عبارت دیگر ، حداکثر کارایی و اثر بخشی قدرت خنک کننده سیستم به نصب صحیح و اولیه پارتیشن کانال بستگی دارد. بر این اساس ، مناسب است که اتصالات کانال توسط کارشناسان کاربلد انجام شود.
داکت اسپلیتر از دو واحد جداگانه به نام پانل داخلی و پانل خارجی تشکیل شده است. اجزای مهم و قطعات دستگاه ، بسته به نوع کاربرد ، در واحد داخلی و واحد خارجی سیستم وجود دارد.

معمولاً بهترین مکان برای کار و اجرای پانل داخلی یا قسمت تهویه مطبوع دستگاه ، فضای نصب شده روی سقف معلق و ترکیب است. از طرف دیگر ، داکت اسپلیت پانل خارجی باید در یک فضای باز نصب و نصب شود.

در این راستا ، باید توجه داشت که با در نظر گرفتن عواملی مانند ظرفیت سرمایش و گرمایش ، ابعاد و مساحت فضا و روش لوله کشی ، بسیار موثر و کارآمد هستند.
برای سهولت دسترسی به اجزا و قطعات دستگاه ، به ویژه هنگام انجام خدمات دوره ای ، باید محل نصب جداگانه ای انتخاب شود. این منظره علاوه بر تسطیح فضای اختصاص یافته برای نصب و راه اندازی دستگاه و انتخاب مکان مناسب برای کارکرد خازن ، از اهمیت برخوردار است.
نکات مهم در انتخاب سایت نصب داکت اسپلیت
1- محل نصب کندانسور
نصب و راه اندازی یک واحد خارجی یا یک واحد کندانسور اسپلیت بسیار مهم است. زیرا روند تولید تبرید و تولید هوای سرد از این قسمت آغاز می شود.
در واحد خارجی دستگاه ، اجزای مهم و قطعات مانند قسمتهای کمپرسور مجاری موجود در آنجا وجود دارد. انتخاب مکان مناسب برای رفع کانال شکاف ، به ویژه واحد بیرونی ، در بهینه سازی فرآیند خنک سازی بسیار کارآمد است. کندانسور باید مطابق با قوانین و اصول نصب در مکان مناسب نصب شود.

لازم به ذکر است که محل نصب کندانسور نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد. نور خورشید علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد کندانسور ، باعث کاهش عمر و فرسایش کمپرسور می شود.

2- اواپراتور را کجا نصب کنید
نکته مهم دیگر برای نصب و اجرای Duct Split انتخاب مکان مناسب برای کارکرد واحد داخلی دستگاه است. فرآیند تهویه و انتقال آن به محیط داخلی از طریق صفحه داخلی داکت اسپلیت انجام می شود. علاوه بر این ، نصب کولر در مناطقی مانند اتاق خواب ، اتاق نشیمن و حمام توصیه نمی شود.
عملکرد کولر اغلب به خروجی صدا مربوط می شود. اندازه دستگاه می تواند راحتی و آرامش افراد را تحت الشعاع قرار دهد ، خصوصاً هنگام خواب و استراحت. همچنین ، کانال ها را در این فضاها نصب کنید ، و مراحل کار را انجام دهید. نگهداری از مجاری می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.
3- نصب لوله های مسی
لوله های مسی یا سیم های رابط امکان تعامل بین واحد داخلی و خارج از پارتیشن کانال را فراهم می کنند. بر این اساس ، هوای تولید شده توسط کندانسور از طریق لوله های مسی وارد اتاق تهویه مطبوع می شود و پس از فرآیند فیلتراسیون ، از طریق دریچه های خروجی در فضای داخلی توزیع می شود.

نکته مهم در نصب لوله های مسی ، مناسب بودن و سازگاری ارتفاع و طول لوله ها با نوع و مدل دستگاه است. عدم انجام این کار می تواند سطح کیفیت هوای وارد شده به لوله های مسی را کاهش دهد.

4- سطح محل نصب دستگاه
تراز شدن سایت لنگرگاه یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب یک محل نصب جداگانه است.سطح دستگاه تأثیر مثبتی در تولید و توزیع هوای سرد و سرد دارد. همچنین ، به منظور جلوگیری از پاشیدن قطرات آب از فرآیند تراکم ، سطح محل نصب نقش برجسته و رنگارنگی را ایفا می کند.
حفظ فاصله مناسب بین سطح خارجی دستگاه و زمین باعث می شود هوا با سرعت ثابت و یکنواختی در محیط داخلی ریخته شود. علاوه بر این ، تراز شدن واحد پارتیشن مجرای فضای باز توانایی مقاومت در برابر وزن و ارتعاشات سیستم را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که محل نصب جداگانه ای نباید در مجاورت تجهیزات لرزاننده و بلند باشد. انجام این کار به عملکرد سیستم آسیب می رساند.

همچنین برای توزیع هوا به صورت یکنواخت و روان در داخل ، واحد داخلی دستگاه باید در مکان مناسب نصب و اجرا شود. علاوه بر این ، در سطح افزایش واحد داخلی و صفحه خارجی ، تجمع روغن و خرابی کمپرسور تفاوت وجود دارد.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/duct-split-installation-place/
تاریخ انتشار :
2021-05-17 10:00:07.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا