صنعت و تجارت

این گرم شدن کره زمین نیست – این یک چرخه طبیعی است

این گرم شدن کره زمین نیست – این یک چرخه طبیعی است

امروزه مردم می گویند از نظر محیط زیست بیش از حد سنگین هستند: تخلیه منابع طبیعی ، تأمین آب. طی دهه گذشته تغییرات زیادی در آب و هوای زمین رخ داده است. اگر ما به هرجای این سیاره برویم و هوای امروز آن منطقه را با آب و هوای حتی 5 سال پیش مقایسه کنیم ، به وضوح تغییر کرده است. و مردم بر این باورند که هر آنچه که در حال حاضر با هوا اتفاق می افتد نتیجه خساراتی است که جهان صنعتی به آن وارد کرده است. البته این درست است که ما مسئول آلودگی هوا و آب ، جنگل زدایی و بیابان زایی هستیم. اما آیا فکر می کنید تغییر جهانی که اتفاق می افتد فقط به خاطر مردم است؟ بنابراین جابجایی قطب ها می تواند توسط ما ایجاد شود؟

راستش را بخواهید ، فکر نمی کنم به خاطر ما چنین اتفاقی بیفتد. و من می دانم که بسیاری مخالف خواهند بود ، خصوصاً فیزیکدانان ، که همیشه فراتر از علم سنتی نیستند. آنها می توانند روند گرم شدن کره زمین را با جزئیات توضیح دهند ، اما این واقعیت که آنها چیزی دارند که نمی توانند توضیح دهند ، همه را متعجب می کند که چرا چنین است. پیش از این مردم چاره ای جز باور به حقیقت پیشنهادی علم نداشتند ، اما اکنون بسیاری از مردم نظریه گرم شدن کره زمین را انکار می کنند.

برخی دانشمندان می گویند گرم شدن کره زمین یک چرخه طبیعی است که توسط انسان ایجاد می شود. با این حال ، اگر به آن فکر کنیم ، چرخه طبیعی چرخه ای است که مستقل از عوامل انسانی روی زمین اتفاق می افتد. اگر به گذشته برگردیم ، می بینیم که تغییرات آب و هوایی زیادی ایجاد شده است.

با کاوش در حلقه های درخت ، می توان شواهد واضحی از چرخه آب عظیم ، به نام عصر یخبندان ، یافت که در حدود 13 هزار سال پیش در این سیاره رخ داده است (برای مثال) و حدود 10 هزار سال پیش به پایان رسیده است. یک دوره یخی یخی دیگر نیز وجود داشت که چند صد سال پیش اتفاق افتاد. آیا بشر می تواند با استفاده از فناوری که در اختیار دارد این تغییرات را به تنهایی انجام دهد؟ تا آنجا که می دانیم ، تولید آنها باعث آلودگی محیط زیست به روشی که امروز بشریت می کند نیست. این درست است و همه آن را می دانند. علاوه بر این ، تاریخ می گوید که مردم تحت تأثیر آب و هوا قرار گرفتند و مجبور شدند شیوه زندگی خود را تغییر دهند. وقتی سرانجام دوره گرم فرا رسید ، آنها شروع به شکار کردند ، زیرا با ذوب شدن یخ این امر در دسترس قرار گرفت. مردم همیشه جزئی جزئی از سازگاری با هوا بوده اند. ما هرگز نمی توانیم چنین تحول عظیمی را انجام دهیم و همچنین نمی توانیم چنین چرخه آبی ایجاد کنیم.

در حال حاضر همین چرخه در حال انجام است. قبل از دوره خنک کننده ، این سیاره باید یک دوره گرم را طی کند و به نظر من روند چرخه اینگونه کار می کند:

ما می دانیم که یخ قطب ها در حال ذوب شدن است. این امر باعث تغییر عمده ای در وزن یخ می شود که در زمین و آب توزیع می شود ، اما در قطب ها متمرکز می شود. وقتی ذوب می شود و به آب تبدیل می شود در کل کره زمین توزیع می شود. بنابراین فکر کنید: وزن آب محلول خود را دوباره در پوسته زمین توزیع می کند. بنابراین یک تغییر باورنکردنی وزن به پوسته نازکی وجود دارد. در نتیجه ، پوسته با ایجاد زمین لرزه و آتشفشان با این شرایط جدید سازگار می شود.

امروز ، مردم صدمات زیادی می بینند و واقعاً ناراحت کننده است ، بله. من درک می کنم که در پایان باید جلوی آن را بگیریم زیرا برای سلامتی ما مضر است. اما این باور عمومی که ما مسئول کل تغییرات جهانی هستیم ، باعث می شود که ما فقط باری را بر دوش خود احساس کنیم. یک تغییر وجود دارد و باید دلیلی داشته باشد که ما هنوز نمی دانیم. با این حال ، امیدوارم که علم این راز را برای ما نیز فاش کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا