صنعت و تجارت

باید یک سرویس مستقل برای کرونا تعریف می‌شد


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، با گسترش تاج و ایجاد بحران در جوامع ، آنچه نقش ارتباطات و اطلاعات را بیش از پیش برجسته کرد ، اهمیت ارائه حداکثر اطلاعات در این بحران و تمرکز بر نیازهای جوامع در این شرایط با حضور بیشتر شهروندان در خانه ها ، نیاز به اطلاعات مستند و دقیق رسانه ها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و رسانه ها می توانند بهتر از هر زمان دیگری در خدمت اطلاعات باشند و اوقات فراوان خانواده ها را پر کنند. اپیدمی ویروس کرونا ، مانند همه صنایع ، بدون شک تأثیرات انکارناپذیری بر رسانه ها و ارتباطات داشته است. بدون شک لازم است شناسایی این اثرات بر روند فعالیت های رسانه ای و نیازهای تولید و مصرف رسانه ها برای بهبود. تحقیق و کالبد شکافی شد. .
مصاحبه خبرنگار فرهنگی ایرنا با دکتر مجید رضاییان ، استاد دانشگاه و پژوهشگر روزنامه نگاری را می خوانیم:
ویروس کرونا به یک سرویس ویژه و مستقل در خبرگزاری ها نیاز دارد
دکتر وی ادامه داد: “در دوره تاج کاری که توسط خبرگزاری ها انجام می شد یک نقص اساسی داشت و هنوز برطرف نشده است. ما یک اصل در گزارش اخبار در سراسر جهان داریم که برای آژانس ها اعمال می شود. (عینیت) روزنامه نگاری باید از اول شروع می شود ؛ این عینیت گرایی است. در عینیت گرایی ، “رویداد” به اندازه کافی پوشش داده می شود ، و این همان پوشش صحیح تولید اخبار است ، و در متن های بعدی ، به ترتیب ، اخبار ، مصاحبه های تکمیلی و گزارش هایی وجود دارد که می توانند ارائه شوند هر از چندگاهی. برای خبرگزاری ها ، گزارش ها فراتر از گزارش های خبری هستند ، تا توصیفی. وی از عملكرد آژانس های خبری مبنی بر اتكا به “وی گفت” ، “وی افزود” انتقاد كرد. باید ببینیم موضوع کرونا چیست؟ واقعه شناخته شده و ناشناخته ، کرونا تصادفی نیست مانند پلاسکو که می تواند روی صحنه برود ؛ کرونا حادثه ای است که در واقع اتفاقات مختلفی را ایجاد می کند و حوزه های مختلف اقتصادی را درگیر می کند. آمیا ، فرهنگ ، سیاست ، هنر و غیره ، به ویژه شرکت ها و اشتغال ، وضعیت اجتماعی و بهداشت و به عبارت دیگر همه چیز. وی با اشاره به کرونا و تأثیرات آن ، که دامنه بسیار گسترده ای از تولید اخبار ، گزارش های خبری و مصاحبه های تکمیلی را ایجاد کرده است ، افزود: “این موضوع باید با یک نکته خاص در رسانه ها دنبال شود و آژانس ها ویژگی خاصی را در مورد این موضوع “. به عنوان مثال ، در روزهای آغازین داعش ، خبرگزاری ها سرویس ویژه ای به نام “جنگ و تنش” ایجاد کردند ، اما اکنون آنها باید آیکون خاصی را به نام “ویروس کرونا” راه اندازی کنند. از آنجا که ویروس کرونا باید به طور مستقل رسیدگی شود ، زیرا خدمات اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و همه این خدمات درگیر است.
وی گفت: “این موضوع جدید نیست.”
رضاییان به دو نقطه ضعف مهم رسانه ها ، به ویژه خبرگزاری های روبرو با کرونا اشاره کرد و گفت: “یکی اینکه ما خبری تولید نکرده ایم ؛” وی افزود ، “لزوماً تولید اخبار نیست. ثانیا ، ما باید یک سرویس مستقل برای کرونا تعریف کنیم ، که این کار را انجام ندادیم ، و این اشتباهی بود ، به ویژه در ایران ، که بیش از بسیاری از کشورهای دیگر درگیر آن بود.شاید کشورهایی بودند که در موج دوم می توانستند آنها را کنترل کنند و دوباره در موج سوم درگیر شدند. اما برای کشور ما می توان گفت که روند سرایت کاهش یافته اما متوقف نشده است ، بنابراین نمی توانیم در این زمینه بسیار موفق باشیم.

معمولاً قاعده کلی این است که آژانس ها ملزم می شوند خدمتی مستقل برای من ایجاد کنند ، اما به عنوان مثال در زمینه اقتصادی همه می دانیم که با اتفاقاتی که سال گذشته و امسال در بورس ایران رخ داد ، بسیاری از آژانس ها آنها باید خدمات مستقل ارائه دهند. آنها در بورس اوراق بهادار اهدا شدند. به عنوان مثال رویترز در حالی که سرویس “اقتصادی” آن در حال اجرا بود ، سرویسی به نام “پول” راه اندازی کرد. در آژانس های خبری ما باید به طور مستقل اتفاق می افتاد ، اما این اتفاق نیفتاد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در زمینه اپیدمی تاج هیچ خبری تولید نشده و آنچه تولید شده اخبار شبه است ، افزود: اخبار قانون و اطلاعات به طور خاص 6 عنصر است (چه؟ ؟ چه موقع؟ کجا؟ چرا؟ چگونه؟) باید جمع آوری شود و وقتی راه اندازی می شود ، یک “آجیل آجیل” دارد که در آن شناسه خبر وارد می شود و می گوید خبرنگار مسئول اخبار است. وقتی می گوییم “به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا” ، این سه سطح است و تحت این سه سطح ، شما مسئولیت آن اطلاعات را بر عهده می گیرید و وقتی این کار انجام نمی شود ، به این معنی است که اخبار در واقع تولید نشده است.
الزامات روزنامه نگاری پس از تاج: آموزش و اطلاع رسانی به دنبال اخبار ، دکتر رضاییان در ادامه به بحث در مورد الزامات روزنامه نگاری پس از تاج پرداخت و گفت: “برای آماده سازی مردم برای بعد از تاج ، چیزهایی مانند زندگی تغییر کرده است. و “وب” و زندگی مجازی واقعاً بیش از گذشته خود نشان می دهد و همه اینها جهانی است. رسانه ها باید از هم اکنون شروع به کار کنند. ما روزنامه نگاران خیلی سریع فهمیدیم که کرونا با 2020 و 2020 همزمان است شروع “وب 3” و “وب هوشمند” ، که به عنوان کامل عنوان شده است تا سال 2023 ، و جهان به یک ویدیو همزمان یا آنلاین تبدیل می شود.
وی وظیفه آژانس های روزنامه نگاری پس از تاج را “آموزش” و “اطلاعات” خواند و گفت: در بحث آموزش ، دو کار برای روزنامه نگاری پس از تاج باید انجام شود. یکی ارائه اخبار پیگیری ، هنگامی که آنها به یک رویداد می آیند و یک بار اخبار را منتشر می کنند ، این خبر باید دنبال شود ، ابعاد مختلف اطلاعات آن خبر باید کاملاً عمدی با هدف آماده سازی ما گرفته شود عمومی به زندگی پس از تاج.

برای دنیای پس از تاج ، مردم باید چیزهای زیادی را بدانند که باید بدانند. این جنبه آموزشی آژانس ها است و ما روزنامه نگاران آژانس های خبری می توانیم به طور خاص به آنها اشاره کنیم ، به عنوان مثال بگوییم که این وضعیت در اقتصاد پس از تاج. بود. در تحصیلات دانشگاهی ، وضعیت اقتصادی ، آموزش آنلاین ، جستجوی این وضعیت و تغییرات را خواهیم داشت ، این امر با تغییر و انتقال مشاغل اتفاق می افتد.

“یکی از مواردی که مدرسه بیرمنگام 8 تا 9 سال پیش پیش بینی کرد این است که با ظهور وب 3 ، ما یک سونامی تجاری خواهیم داشت ، این بدان معناست که برخی از مشاغل به موج می افتند و برخی مشاغل نیز در حال حذف هستند. ما یک دنیا داریم. ” خواهیم دید که ربات ها می آیند و با کارگران رقابت می کنند.بسیاری از مواردی که در حال آمدن هستند ، به عنوان مثال در جهانگردی واقعی و مجازی ، اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد. اما ما این موارد را نگفته و انجام نداده ایم ، در حالی که این آموزه هایی است که باید به آنها پرداخته شود ، مردم اطلاعات زیادی درباره پدیده های مختلف ندارند ، بنابراین وقتی با یک پدیده یکسان روبرو می شوند ، به دلیل آماده نبودن آنها شوکه می شوند. به گفته وی ، در روزنامه نگاری پس از تاجگذاری ، از خبرگزاری ها انتظار نمی رود که کارهای تحلیلی انجام دهند زیرا کار تحلیلی به عهده رسانه های چاپی و مطبوعات است ، اما حداقل در آژانس ها باید اخبار را دنبال کرد و اخبار را گزارش کرد. رضاییان با اشاره به عقب ماندگی رسانه ها در آموزش مردم و پیگیری اخبار برای دنیای بعد از تاج گفت: ما خیلی عقب هستیم و آژانس ها کارهای زیادی برای انجام دارند. اگر موضوع در آژانس ها تعریف شود ، بسیاری از موضوعات تغییر می کنند و اتفاقات مثبتی رخ می دهد و مردم از آنچه باید بدانند آگاه می شوند.

بنابراین اگر بگوییم روزنامه نگاری و آموزش بعد از تاج لزوماً به معنای تحلیل نیست ، اخبار هنگام پیگیری ، خود به یک گزارش خبری تبدیل می شوند و خود خبر نیز ، اگر بیشتر دنبال شود ، به یکی از سه گزارش توصیفی ، تحلیلی یا گزارشگری می رسد. پیگیری. اما مسئله این است که یا ما در آژانس ها از این مهارت ها برخوردار نیستیم و یا اگر چنین است ، از آنها استفاده نمی شود كه باید اصلاح شود و با این نوع رفتاری كه تاكنون برای آژانس ها رخ داده است ، ما قرار نیست پرونده های عقب مانده خود را پر كنیم.


اتصال منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا