خانواده

بهترین چاقوی زنجان

زنجان قطب چاقوسازی ایران است و می توان گفت قدیمی ترین صنایع چاقو سازی در استان زنجان واقع شده است .با توجه به بالا رفتن قیمت دلار استقبال از کالاهای ایرانی بالاتر رفته است و چاقوهای زنجان نیز مثل سایر محصولات تولید داخل ، این روزها بازار خوبی دارد . به همین بهانه از مدیریت سایت دس ساز خواستیم در این زمینه مارا راهنمایی کند.

سعی کرده ایم در این مطلب بهترین مارک و تولید کنندگان چاقوی آشپزخانه زنجانی را به شما دوستان معرفی کنیم.

 

چاقوی حیدری

برند چاقو سازی حیدری از سال 1348 با ملاک اولیه کیفیت محصولات ارایه شده به مشتریان در زمینه تولید و واردات انواع چاقو و لوازم جانبی استیل و فولاد فعالیت دارد. استاد حیدری از قدیمی ترین تولید کنندگان چاقوی آشپزخانه در زنجان می باشد . یکی از ویژگی های تولیدی چاقوی حیدری استفاده از متریال های خوب و با کیفیت در ساخت چاقو است برای مثال کمتر تولید کننده در ایران از تیغه های تتانیومی در چاقوهای خود استفاده می کند و چاقوی سازی حیدری  تنها تولید کننده داخلی است که از این تیغه های ضد زنگ در چاقوهای خود استفاده می کند.

 

چاقوی قربانلو

تولیدی قربانلو در ابتدا فقط بصورت تخصصی چاقوی آشپزخانه تولید می کرد ولی اکنون با گذشت سالهای متمادی و کسب تجارب ارزنده انواع چاقوهای آشپزخانه ، ساطور ،قتد شکن ، چاقوی طبعیت گرذی و … را تولید می کند .کارهای تولیدی قربانلو شاید ظاهری مدرن نداشته باشند ولی از لحاظ کیفیت توان رقابت با تمام محصولات و چاقو های خارجی را دارد.

چاقوی منفرد

بیش از چهار دهه است که چاقو های منفرد تولید و عرضه می شود از این  رو چاقوی منفرد برندی محبوب و سرشناس در زمینه طراحی و تولید انواع  چاقوی آشپزخانه است . اگر بخواهیم از بین محصولات و تنوع فراوان این تولیدی محبوبترین اش را انتخاب کنیم باید به سرویس چاقوی آشپزخانه منفرد اشاره کنیم .این سرویس ظاهری بسیار مدرن دارد و از لحاظ ظاهری و کیفی بسیار مرغوب تر از محصولات خارجی است . نا گفته نماند که محصولات این شرکت بصورت کاملا دست ساز تولید می شود که خود ارزش آن را چندین برابر می کند.

چاقوی الماس

اگر بخواهیم یک ویژگی خاص برای چاقوهای الماس ذکر کنیم تنوع بالاست . تولیدی چاقوی الماس تنوع بالایی دارد و محصولات زیادی از جمله قند شکن ،سرویس عروس ، چاقوی آشپزخانه ،چاقوی شکاری و… تولید می کنند ولی محبوبترین محصول تولیدی الماس سرویس آشپزخانه عروس الماس است . قیمت مناسب در کنار کیفیت خوب سبب شده است تولیدی چاقوی الماس را جزو ده تولید کننده برتر چاقوی آشپزخانه در ایران بدانیم.

چاقوی غفاری

شاید همه ما چاقو های دسته نارنجی تزریق پلاستیک را به یاد بیاوریم باید بگویم که اولین تولید کننده چاقو های دسته تزریق پلاستیک در ایران تولیدی غفاری است چاقو های با ظاهر ساده و ماندگار بالا . تولیدی غفاری در سال 1348 احداث شد و اکنون بیش از 5  دهه از تاسیس این تولیدی می گذرد ،چاقو های تولیدی غفاری بی شک جزو بهترین چاقو های زنجان است .

 

چاقوی بهرامی

اگر تا کنون از چاقوهای آشپزخانه زنجان استفاده کرده باشید بی شک نام استاد بهرامی و تولیدی او را شنیده اید . چاقو های تولیدی بهرامی تماماً دست ساز می باشد .و همین مسئله سبب شده است که چاقوهای تولیدی استاد بهرامی یک چاقوی بی نقص و ماندگار باشد.استاد بهرامی در کنار کیفیت بالا توجه ویژه ای نیز به پائین آوردن قیمت عرضه محصول است و همین امر سبب محبوبیت و جایگاه ویژه تولیدات او در بین خریداران شده است.

چاقوی بالایی

اگر به دنبال یک چاقوی کاملا دست ساز با کاربردهایی نظیراستفاده در آشپزخانه و آشپزی هستید توصیه ما خرید چاقو های تولیدی استاد بالایی است . تمام چاقو های استاد بالایی کاملا دست ساز می باشد شاید تنوع تولیدی بالایی زیاد نباشد و چندین مدل خاص از چاقو های آشپزخانه را تولید کند ولی همین چند مدل در فروشگاه های چاقو مثل دس ساز ،دیجی کالا و با سلام جزو محبوبترین چاقو ها می باشد.

 

چاقوی وفا

چاقو های استاد وفا در ظاهر ترکیبی از طرح های کلاسیک و مدرن است . چاقو های تولیدی وفا نیز مانند بیشتر تولید کنندگان چاقو در زنجان بصورت دست ساز می باشد .عموما در همه کارهای استاد وفا متریال چوب را مشاهده خواهید کرد استاد وفا برای چاقوی های خود از چوب با کیفیت سنجد و تیغه های فولادی استفاده می کند.

 

چاقوی هادی

استاد فضلی یکی از تولید کنندگان چاقوی آشپزخانه است که تولیدی اش قدمت زیادی ندارد ولی کیفیت بالا و سفارشی بودن محصولاتش سبب شده که برند چاقوی هادی سهمی بزرگی از چاقو های صادراتی زنجان داشته باشد . استفاده از متریال های با کیفیت مثل پادوک برای اولین بار توسط استاد فضلی در زنجان مرسوم شد اگر به دنبال یک سرویس چاقوی آشپزخانه سفارشی هستید حتما چاقوهای استاد هادی را فراموش نکنید.

 

چاقوی مراورید

از قدیمی ترین و محبوب ترین چاقوهای آشپزخانه زنجان باید به تولیدی چاقوی مراورید اشاره کنیم تولیدی مراورید در سال 1352 تاسیس شده است. اگر از لحاظ کمیت تولید بخواهیم تولیدی های چاقو در کشور را رتبه بندی کنیم شاید بتوان رتبه اول را به این تولیدی داد . چاقوهای مروارید شامل بخش وسیعی از چاقو ها از جمله چاقوی جیبی ،چاقوی آشپزخانه ،چاقوی طبیعت گردی ،تبر ، ساطور و… می شود .

 

فروشگاه دس ساز عرضه کننده انواع چاقو های آشپزخانه به قیمت عمده

همچنین برای خرید این محصولات می توانید به فروشگاه دس ساز مراجعه کنید این فروشگاه همه محصولات خود را به قیمت عمده عرضه می کند . دس ساز دارای مجوز اینماد و نماد رسانه می باشد و می توانید با خیالی آسوده محصولات خود را خرید کنید: برای مشاهده فروشگاه دس ساز به آدرس زیر مراجعه کنید.

Dassaaz.ir

 


شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر زنجان یک پایگاه بزرگ و حرفه ای ساخت سلاح در دوران هخامنشیان بوده است ، که در آن زمان سلاح های مورد نیاز سربازان برای جنگ و دفاع از کشور را تامین می نموده. این در حالی است که هم اکنون نیز چاقو جزو صنایع دستی این شهر بوده و استادکاران مشغول به این حرفه ، چاقو های بسیار مرغوب و با کیفیتی را از صفر تا صد طراحی و تولید می کنند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل انواع چاقو های زنجان و کاربرد آن ها را بررسی کرده و با شما به اشتراک بگذاریم.

چاقو های آشپزخانه

۱-چاقو سرآشپز راسته ای

چاقو سرآشپز زنجان

این نوع چاقو ، یک چاقوی همه کاره آشپزخانه به حساب می آید که می توانید با استفاده از آن به برش و خرد کردن گوشت ، سبزیجات ، میوه و سایر مواد غذایی بپردازید. در این نوع چاقو ها معمولا قسمت اصلی تیغه صاف بوده و به صورت کامل بر روی تخته برش می نشیند و با این کار برش های سریع و دقیقی را برای شما به ارمغان می آورد.

تیغه این نوع چاقو ها بسته به مدل های مختلف ، می تواند از فولاد و یا استیل ساخته شده باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید.

۲-ساطور!

ساطور زنجان

همان طور که می دانید ساطور چاقویی است که معمولا” در ۲ نوع ساخته می شود. که نوع اول آن برای برش و شکستن استخوان و مواد خوراکی سخت مورد استفاده قرار می گیرد و نوع دوم آن برای برش گوشت ، سبزیجات و… استفاده می شود. بنابراین حتما” در هنگام خرید ساطور ، به نوع استفاده ای که از آن خواهید داشت ، توجه نمایید.

۳-چاقو پوست کنی و سلاخی!

یکی دیگر از انواع چاقو های زنجان ، چاقو سلاخی می باشد. همان طور که از نام این گونه چاقو ها نیز پیداست ، از آن ها برای ذبح و جدا کردن پوست حیوانات استفاده می شود. این نوع چاقو ها برای جلوگیری از پارگی و زخمی شدن پوست حیوانات به گونه ای ساخته می شوند که قسمت نوک آن ها تیز نبوده و از این جهت ، برای جدا کردن سریع و بدون عیب و نقص پوست حیوان به قصاب ها کمک می کنند.

این نوع چاقو ها معمولا” از فولاد ساخته شدن و در صورت تماس طولانی مدت با رطوبت و آب زنگ می زنند ، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن و زنگ زدن چاقو ، پس از استفاده آن را کاملا” تمیز و خشک کرده و کمی سطح تیغه آن را چرب نمایید.

۴-کارد برگ زن!

این نوع چاقو با توجه به نوع کاربرد خود ، دارای تیغه بلند است که معمولا” از جنس استیل ضدزنگ ساخته می شود. از این چاقو برای تهیه کباب برگ ، استیک ، پاک کردن مرغ و ماهی و… استفاده می شود و از این جهت تیغه آن بسیار تیز بوده و می تواند به شما در انجام سریع تر کار ها کمک کند. این چاقو معمولا” مناسب آشپزخانه ها ، رستوران ها ، تالار ها ، هتل ها و پروتئینی ها می باشد و جزو چاقو های پرکاربرد در این صنف ها محسوب می شود.

۵-چاقو دم دستی آشپزخانه!

یکی دیگر از انواع چاقو های تولید شده در شهر زنجان ، چاقو دم دستی آشپزخانه است. همان طور که می دانید هر آشپزخانه ای نیاز به یک چاقوی دم دستی دارد که بتوان از آن برای انجام کارهای مختلف مثل: کندن پوست پیاز ، سیب زمینی ، میوه ، برش دادن مواد غذایی و… استفاده نمود. این چاقو نیز همان طور که از نام آن پیداست مخصوص این کار طراحی و تولید شده است و به دلیل دم دستی بودن ، اندازه کوچک تری نسبت به چاقوی آشپزخانه سرآشپز دارد.

این نوع چاقو ها ، به دلیل استفاده گسترده در آشپزخانه به صورت ضد آب ساخته می شوند.

۶-چاقو میوه خوری!

همان طور که از نام این نوع چاقو نیز مشخص است ، کاربرد آن برای صرف میوه ، پوست کندن و خرد کردن آن می باشد. این نوع چاقو در مهمانی ها و جشن ها کاربرد ویژه ای داشته و از آن جایی که ممکن است به صورت طولانی مدت در معرض رطوبت و تماس با آب قرار گیرد به صورت ضدآب ساخته می شود.

چاقو های تاشو

۱-چاقو تاشو چوپانی!

این نوع چاقو را می توان یک چاقوی سفر دانست که کاربرد گسترده ای دارد. از این چاقو می توانید برای برپاکردن کمپ ، درآوردن دارو های گیاهی از زمین و حتی ذبح کردن حیوانات کوچک مثل: مرغ و… استفاده کنید. این نوع چاقو ، همان طور که از نام آن پیداست به صورت تاشو بوده و به همین دلیل به راحتی قابل حمل می باشد.

۲-چاقو پیوند زنی!

چاقو پیوند زنی نیز از جمله انواع چاقو های تولید شده در شهر زنجان است که به علت طراحی و شکل خاص تیغه مخصوص کشاورزان می باشد. با استفاده از این چاقو می توان درخت و گیاهان مختلف را به هم پیوند داده و این کار را ساده تر و با سرعت بالاتر انجام داد. این نوع چاقو ها معمولا” از فولاد ساخته شده و به همین دلیل باید پس از استفاده برای جلوگیری از زنگ زدن تیغه ، آن را به صورت کامل تمیز کرد.

۳-چاقو فشاری!

این نوع چاقو ها به دلیل استفاده از فنر در ساخت آن ها بر روی خود دارای یک ضامن می باشند که با فشار دادن آن ، تیغه باز می شود. این نوع چاقو را می توان چاقویی همه کاره به حساب آورد که هم به صورت روزمره و هم در کمپ و کوهنوردی کاربرد دارد.

۴-چاقو قلم تراش!

همان طور که از نام این چاقو پیداست ، کاربرد آن در تراش دادن و آماده کرده قلم خوش نویسی می باشد و برای فعالان در عرصه هنر ساخته شده است. این نوع چاقو نیز معمولا” از جنس فولاد ساخته شده و باید برای جلوگیری از زنگ زدن آن ، پس از هر بار استفاده تیغه را تمیز کرده و آن را چرب کنید.

۵-چاقو میوه خوری!

این نوع چاقو یک چاقوی میوه خوری جیبی می باشد که می توان آن را به راحتی با خود حمل کرده و از آن استفاده نمود.

۶-چاقو تاشو دنده ای!

این نوع چاقو نیز یک چاقوی سفری و همه کاره می باشد که سیستم قفل تیغه در آن ، چند مرحله بوده و امنیت بالایی دارد. چاقو های دنده ای در هنگام باز شدن صدای تلق تلق تولید می کند که می تواند حس جالبی را در شما ایجاد کند.

چاقو های کمپ و کوهنوردی

علاوه بر همه ی مدل های ذکر شده ، در شهر زنجان انواع چاقو های مخصوص کمپ و کوهنوردی نیز تولید و عرضه می شود. همان طور که می دانید چاقو یکی از لوازم مورد نیاز برای کمپ ، کوهنوردی و طبیعت گردی است که می تواند به شما در مراحل ایجاد کمپ و حتی دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی کمک می کند.

تبر

تبر ها نیز کاربرد های خاص خود را دارند که یکی از کاربرد های معروف آن ها شکستن و خرد کردن چوب می باشد. علاوه بر کاربرد گفته شده از تبر برای صعود قله ها ، شکستن سطوح یخی و… نیز استفاده می شود. به صورت کلی تبر را می توان یک وسیله کوهنوردی و طبیعت گردی به حساب آورد.

شمشیر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید علاوه بر تولید انواع چاقو و تبر در شهر زنجان ، در این شهر شمشیر نیز توسط استاد کاران تولید می شود. شمشیر های تولید شده در شهر زنجان در ۲ نوع می باشد. یا جنبه تزئینی دارند و یا برای انجام مسابقات ساخته می شوند. جنس تیغه شمشیر ها معمولا از فنر (فولاد) بوده و به همین جهت از استحکام بالایی برخوردار هستند.

در این مقاله انواع چاقو هایی که در شهر زنجان ساخته می شوند را به شما معرفی کردیم. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا می خواهید نکته را به نکات فوق اضافه کنید ، در قسمت زیر برای ما کامنت بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.4]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا