بازرگانی

خشک سالی در کشور به استان‌های شمالی خصوصاً گلستان کشیده شده

سالی خشک حتی در شمال کشور

به نقل از خبرگزاری ایرنا با کم شدن باران رحمت الهی و پدید آمدن خشک سالی در سراسر کشور تمام فکر و تمرکز مردم ما را به سمت مناسب گرم سیری و جنوب کشور مشغول شده است. اما مدتی است که این نگرانی به سمت شمال کشور و شهرهای شمالی مثل گلستان هم به گوش استفاده می شود. تنهازه زمام داران اعلام کرده است که قبل از هر چیزی باید فکر کند مشکل آب را از دست می دهد .. حتی قبل از نان شب و منزل مسکونی که این خود مهم است در صورت کمآبی را بیان می کند. بر اساس گفته سازمان هواشناسی کشور متأسفانه بخش شمالی کشور خشک سالی شده است که ی ی غی ب ا ا است

معضل آینده مردم گلستان

که طبق گفته این خشک سالی فعلاً مهمان استان گلستان است و باید تدابیری برای جلوگیری از کم بود آب اند در حال حاضر کارشناسان به دلیل مشکل کمآبی آن منطقه راه حلهای رو پیشنهاد می کنند مثل کالیبره کردن تجهیزات ، صرفاً جوئی دقیق و منظم و مقابله با اشخاصی که بیرویه آب را مصرف می کند و … ولی همه این نکات زمانی صدق می کند که ما آب کافی داریم تا داشته باشید و ببینید فقط از تأمین آب مصرفی مردم. معضل آینده مردم گلستان این است که مردم چندی بعد از تأمین آب شرب هم حتی به مشکل ایجاد می کنند.

طبق آمار ارائه شده چیزی حدود 37 هزار حلقه چاه مجاز و هم غیرمجاز در گلستان حفرشده است که نزدیک به یک میلیارد دلار و دو میلیون میلیون لیتر آب جهت استفاده در کشاورزی و آشامیدن انجام می شود. کاهش چشمگیر 20 درصدی منابع آب ذخیره شده در آبخوانهای شهر که حداقل 226 میلیون لیتر مترمکعب به کاهش 22 درصدی را کاهش می دهد و نزولات آسمانی باعث شده است که دلیل آن این است که فکر نمی کنید که چاههای جدید حفر کنید یا چاههای قبلی شما را تقویت کنید.

این حرکت ممکن است در حال حاضر مشکل ایجاد شود تا در آینده نه چندان دور نتنها مشکلی ممشکلیم شود به همین دلیل کارشناسان مربوطه در این زمینه پیشنهاد نصب و راه اندازی آبزیان شیرین بزرگتر از اردوگاه اردن هستند. درگذشته به دلیل بالا بردن هزینه های راه اندازی سیستم آبشیرینکنها مقامات دولتی و مسئولین مربوط به آنچنان انگیزه و نسبت به این قضیه عدم پذیرش ولی با استفاده از زمان و پیشرفت فناوری برنامه های نصب و راه اندازی به منظور تقویت چشمگیری وجود دارد و مشاهده می کنید که بیشتر از این سیستم استفاده می کنید. ایجادکنند.

در جنوب کشور تأمین آب ورودی به دستگاه توسط آب دریا بوده است و لوله های انتقال این عمل صورت میگرفته است که این هم بهخودیخود تصفیه شده است ولی در نواحی شمالی کشور این شرایط وجود دارد که دیگر نیازی به انتقال آب وجود ندارد و همین علت باعث کم شدن آن می شود. در صورت استفاده از این سیستم ، هزینه های لازم برای کنترل این سیستم فراهم می شود و مسئولین بسیار راحت تر هستند.

آیا تصفیه آب دریا ضروری برای محیط زیست دارد؟

آقای شیرنگی در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد: طبق برنامه دولت باید آب یکرلیک شود نزدیک به یکمیلیون د ر ی آ وی. وی ادامه داد و گفت که علت محاصره بودن دریای خزر ماست این تلاش را می کنیم که پساب تولید شده از دستگاههای شیرین کن را به عنوان تفصیل تفکیکده و تصدیق وارد وارد خزر کنیم که آسیبی به دریای خزر نرسد. به گفته او این آب شیرینکن باید 9000 هزار لیتر روزانه آب تصفیه اشده تولید کند.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%AE%D8%B4%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%B5/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 20:44:26

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا