ساختمان و مسکن

داستان در قدم شما: تاریخچه نرده های چوبی

خواه به آن بالسترد ، اسپیندل یا تیرهای چوبی گفته شود – این واقعیت را تغییر نمی دهد که این محصول چوبی است که اغلب می بینید اما به ندرت در مورد آن فکر می کنید. امروزه ، ستون ها ، نرده ها و اسپینرها (همه نام ها برای یک چیز) می توانند از جنس فلز ، سنگ و یا چوب باشند – اما برای این مقاله ما به چوب توجه خواهیم کرد. صرف نظر از متریال ، تفاوت موجود در ساخت نرده های دستی نشانگر جذابیت و سودمندی آن در مقیاس بزرگ است.

در حالی که امروزه بالستیک ها محصولات چوبی محبوب هستند ، داستان آنها بسیار عمیق تر از این است. آنها همچنین قطعه ای از تاریخ هستند. از امروز تا زمان باستان ، بالستیک ها ، دوک نخ ریسی و تیرهای چوبی شکل گرفته و به ستون های ظریف و یکنواختی که برای تزئین ، پایداری و پشتیبانی در همه چیز استفاده می شود ، از موانع قلعه باستانی گرفته تا پله ها و بالکن های خانه شخصی شما ، تبدیل شده است.

شکل و سبک نرده های ریشه در ریشه این کلمه ریشه دارد ، که از کلمه ایتالیایی balaustra گرفته شده و به معنی “گل انار وحشی” است. به دلیل شباهت با گل انار نیمه باز ، از این راه Balustrades نامگذاری شد.

در حالی که منشأ این کلمه به ریشه ایتالیایی اطلاق می شود که در آن نهایتا نرده های بلوچهای در دوره رنسانس تعمیم یافتند ، اما در واقع به دلیل کاخهای اولیه آشور در بین النهرین باستان است. در اینجا ، از آن به عنوان نرده های پنجره ای (ردیف دستی) استفاده شده است. با گذشت زمان ، اگرچه نرده های دستی عموما توسط یونانیان و رومی ها نادیده گرفته می شد ، اما در اوایل دوره رنسانس به عنوان معماری مورد استفاده قرار گرفتند زیرا در ایوان های کاخ های ونیز و ورونا مورد استفاده قرار می گرفتند ، جایی که هنوز هم می توان تا به امروز یافت.

مورخان معماری نمی توانند با اطمینان از قابلیت اطمینان نرده یا ستون مدرن استفاده کنند. با این حال ، اعتبار زیادی برای ظهور نرده های دستی به Giuliano da Sangallo ، معمار ویلا مدیسی در توسکانی می رود. از آنجا که نرده های دستی مربوط به خانواده Medici بود ، وی همچنین در آثار میکل آنژ ، خانواده ای که سالهاست از آن پرورش می داده است ، در معرض دید زیادی قرار گرفت. با گذشت زمان ، هندوانه ها به ستون ها و دوک ها نیز گفته می شدند.

سالهاست که از پست های بالمی و نرده های در ابعاد و پیچیدگی های مختلف به عنوان ستونی برای بالکن ها ، لهجه های کابینت ، جدید ، اسپیندل ها و تکیه گاه های حصار استفاده شده است. امروزه در این برنامه ها و موارد دیگر ، در هر دو خانه و ساختمان های تجاری به طور یکسان استفاده می شود – از این رو ، ابزار ، دوچرخه و زیبایی زیبایی نرده های مخصوص دستگیره ها را اثبات می کند. بنابراین ، باید یک نکته را به اطراف خود بنگرید ، ممکن است در مکانی که هرگز نفهمیدید ، به شکل صاف و گل مانند هندوانه توجه کنید ، این بخشی از تاریخ در زندگی روزمره شماست.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا