خانواده

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی


یادگیری استفاده از ریموت کنترل کولر گازی برندهایی مانند ال جی، اجنرال، سامسونگ، جنرال و … می‌تواند منجر به استفاده بهینه‌تر از کولر گازی‌تان شود. شاید شما هم به دنبال دفترچه راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد یا راهنمای ریموت کنترل کولر ال جی و یا هر نوع برند دیگری هستید؛ و می‌خواهید با نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی خود را آشنا شوید. در این مقاله آموزشی، شما را با استفاده از ریموت کنترل کولر گازی آشنا می‌کنیم، با “مجله خدمت از ما” همراه شوید. 

افراد غالبا برای آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی عبارت‌های زیر را جستوجو می‌کنند:

  • راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد
  • تعمیر کولر گازی ال جی
  • راهنمای کنترل کولر گازی جنرال طرح لبخند
  • راهنمای کنترل کولر گازی گری (Gree) (مشکلات کولر گازی گری)
  • راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی
  • راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی
  • علت روشن نشدن کولر گازی ال جی

 

 

کار با ریموت کنترل کولر گازی و اهمیت بالای آن

تنظیمات کولرهای گازی اغلب توسط دستگاه ریموت کنترل انجام می­‌شود. از این رو، آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی برای کاربر از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است؛ چرا که ریموت­ کنترل کولر گازی دارای امکاناتی است که آشنایی با آن‌ها می­‌تواند کیفیت برودت و یا گرمای تولیدی کولر را در سطح قابل توجهی بهبود بخشد.

این موضوع در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز حائز اهمیت است. با توجه به تنوع تولید در کولر گازی و پیشرفت این صنعت همراه با رشد فناوری‌های نوین، روز به روز امکانات جدیدی به ریموت کنترل کولر گازی افزوده می­‌شود، که اقدام به آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را ضروری می­‌نماید.

 

 

شیوه آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

اغلب کارخانه‌های سازنده کولرگازی، دفترچه راهنمای جامعی را در اختیار مصرف­ کنندگان قرار می­‌دهند. دفترچه راهنمای کولر گازی حاوی اطلاعات آموزشی مفیدی در رابطه با معرفی قسمت‌های مختلف کولر گازی و نیز شیوه استفاده از آنها است.

همچنین موضوعات کلیدی و هشدار دهنده به منظور استفاده صحیح از ریموت کنترل و شیوه مناسب نگهداری برای افزایش طول عمر مفید ریموت کنترل نیز در این دفترچه عنوان شده­‌اند. بخشی از دفترچه به منظور آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی مطالب جامعی را شامل می‌شود که مصرف­ کننده را با دستگاه کولرگازی و استفاده از ریموت کنترل آشنا می‌نماید.

 

مزایای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

به علت کاربرد کولر گازی در سرد یا گرم کردن هوای محیط، این دستگاه معمولا در ارتفاع خاصی از دیوار نصب می­‌شود. ارتفاع محل استقرار دستگاه، میزان دسترسی مداوم به دستگاه را به منظور استفاده از کلید­های مکانیکی در برخی از موارد محدود و یا غیر ممکن نموده است. این موضوع استفاده از

کنترل کولر گازی جنرال و برندهای دیگر را برای مدیریت عملکرد دستگاه کولر گازی ضروری نموده است.

در بسیاری از مراکز عمومی و تجاری به علت مشغله­‌های کاری و عدم دسترسی الزاما باید از ریموت کنترل برای استفاده از دستگاه بهره­ برد. این موضوع در کولر گازی از درجه اهمیت و ضرورت بالایی نسبت به سایر دستگاه های الکترونیکی برخوردار است. تا آنجا که در کولرهای امروزی کارخانجات سازنده با حذف کلیدهای مکانیکی روی دستگاه استفاده از دستگاه و تغییر

تنظیمات کولر گازی جنرالرا مشروط به استفاده از ریموت

کنترل کولر گازی جنرال نموده‌اند.

علایق مشتریان نیز موضوعی اساسی است که واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات تولید کننده کولر گازی را ملزم به توجه جدی به کیفیت و سهولت استفاده از ریموت‌ها نموده است. این ضروریات همگی، اهمیت آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را برای مصرف­‌کننده را مشخص می­‌نمایند.

 


حدود سرویس کولر گازی را مشاهده کنید.


 

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی اجنرال راهنمای ریموت کنترل کولر گازی گری (gree) راهنمای ریموت کنترل کولر گازی جنرال طرح لبخند راهنمای ریموت کنترل کولر گازی ال جی اینورتر دانلود ریموت کنترل کولر گازی جنرال راهنمای ریموت کنترل کولر گازی جنرال مکس راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی ریموت کنترل کولر گازی تی سی ال

 

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد و طرح لبخندی

اگرچه درحال حاضر کولرهای گازی با برندها و مدل‌های مختلفی تولید می­‌شوند؛ ولی مشخصات و

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد و لبخندی، ویرپول، ایران رادیاتور و … بسیار شبیه به هم عمل می­‌نمایند. بنابراین با آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی به صورت عمومی می­‌توان از کلیه کولرها استفاده کرد. در راهنمای کنترل کولر گازی انواع برندها، ریموت‌ها عمدتا دارای کلیدها و کاربردهایی به شرح زیر هستند:

 

کلید روشن و خاموش ریموت کنترل کولر گازی جنرال گلد

همانگونه که از نام آن مشخص است، از این کلید برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می­‌شود.

 

دکمه انتخاب حالت کار در تنظیمات کولر گازی جنرال و …(MASTER CONTROL)

با بررسی دفترچه راهنمای کولر گازی جنرال گلد و طرح لبخند یا مدل‌ها و برندهای دیگر، می‌بینیم که این کلید عموما دارای 5 حالت است که با هر بار فشار گزینه‌­های آن انتخاب می­‌شوند. انتخاب گزینه‌­ها بصورت تصویری با نمایش حالت و یا نمادی از آن نمایش داده می­‌شود.

  • اولین حالت برای انتخاب گزینه فن است. با انتخاب این حالت صرفا فن دستگاه به‌منظور جابجایی هوا کار می­‌کند. در این حالت موتور دستگاه بطور کامل غیر فعال می­‌شود. از این حالت 

    کنترل کولر گازی جنرال و … زمانی که هوا مناسب بوده و صرفا نیاز به جابجایی هواست، استفاده می­‌گردد.

  • دومین حالت انتخابی که بصورت یک گلوله برف نمایش داده می­‌شود، حالت COOL دستگاه است، که در صورت انتخاب می‌­توان از هوای سرد کولر بهره­ برد.
  • سومین حالت هیتر است که در کولرهای سرد و گرم باعث تولید گرما در فصول سرد سال می­گردد.
  • چهارمین حالت اتو (AUTO) نام دارد که دمای محل را مطابق با درجه انتخابی از طرف کاربر نگه می­‌دارد. از این امکان، بیشتر در مواقعی که کاربر در محل حضور ندارد استفاده می­‌شود.
  • انتخاب حالت پنجم یعنی DRY نیز باعث گرفتن رطوبت هوا در محل شده و هوای خشک را ایجاد می‌­نماید.

 

کلید انتخاب دما ریموت کنترل کولر گازی جنرال گلد (SET TEMP)

کلید تنظیم دمای مورد نیاز بسته به شرایط آب و هوایی این امکان را به کاربر می­‌دهد که بتواند دمای محل را به دلخواه تنظیم نماید. به عقیده کارشناسان بهتر است دمای انتخابی متناسب با دمای بدن انتخاب شود. از این رو، انتخاب دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتی‌گراد می­‌تواند انتخاب متعادلی باشد.

 

کلید تنظیم سرعت ریموت کنترل کولر گازی

به یک کلید مهم برای 

تنظیمات کولر گازی جنرال و باقی برندها می‌رسیم: تنظیم سرعت. این کلید نیز بصورت چهار حالته کار می­‌کند و به کاربر اجازه می‌­دهد سرعت فن را کم، متوسط، زیاد و یا خیلی زیاد کند.

 

دکمه حداکثر قدرت ریموت کنترل کولر گازی

این کلید که به کلید توربو معروف است، این امکان را به کاربر می‌­دهد که بتواند فضای محل را در زمان کوتاهی سرد و یا گرم نماید. با انتخاب این کلید، موتور با حداکثر قدرت کار می­‌نماید. معمولا در 

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی و برندهای دیگر توصیه می‌شود از این حالت زیاد استفاده نکنید.

 

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد

 

کلید SWING ریموت کنترل کولر گازی

کولرهای گازی دارای پره­‌هایی هستند که توسط آنها می‌­توان جهت جریان هوا را تغییر داد. برای حرکت جریان هوا به سمت بالا و یا پایین و نیز چپ و راست و یا انجام حرکت افقی و یا عمودی اتوماتیک برای پوشش کلی فضا از این کلید استفاده می­‌شود.
نکته: از آنجا که، هدف ما صرفا آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی بصورت عمومی است، باید توجه داشت که شاید برخی امکانات در برخی برندها و مدل‌ها وجود نداشته باشند. بطور مثال، امکان وزش افقی هوا شامل همه برندها و مدل‌ها نمی‌شود.

 

دکمه روشن و خاموش شدن اتوماتیک

عملکرد بسیار جالب و کاربردی این کلید باعث شده است که کاربران بتوانند در بهینه‌سازی مصرف انرژی بطور موثری اقدام نمایند. بطور مثال، شاید کاربر تصمیم بگیرد عملکرد دستگاه کولر را بر اساس بار مصرفی برق تنظیم نماید. یا برودت لازم را برای محل قبل از ورود به محل مدیریت نماید. در این حالت با درج زمان توسط این کلید می­‌توان روشن و یا خاموش شدن دستگاه کولر گازی را از قبل برنامه­‌ریزی نمود.

 

کلید ریست در راهنمای کنترل کولر گازی (reset)

تنظیمات کولر گازی جنرال، ویرپول، گری و … دارای دکمه ریست است، که توسط آن می‌­توان تمامی تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند. در صورتی‌که کاربر در برنامه‌­ریزی توسط ریموت دچار اشتباه شده باشد، با انتخاب این کلید عملکرد تنظیمات کولر گازی جنرال یا هر برند دیگری به شرایط اولیه بر­می‌­گردد.

 

دکمه Plasma ریموت کنترل کولر گازی

ممکن است در 

تنظیمات کنترل کولر گازی جنرال گلد یا دفترچه راهنمای کنترل کولر گازی ویرپول و … این گزینه را ببینید. این تنظیم متعلق به دستگاه‌هایی است که تصفیه‌کننده هوای پلاسما دارند. برای فعال‌سازی این فیلترها، کافی است این دکمه را فشار دهید تا فیلتر پلاسما هوا را از باکتری‌ها و ویروس‌ها تمیز کند.

 

رفع ایرادات کولر گازی با ریموت کنترل کولر گازی

از ریموت کنترل کولر در برخی از اوقات برای چک کردن وجود ایرادات احتمالی استفاده می‌­شود. در صورت آشنایی با

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی یا دستگاهی که شما دارید و توجه به جزئیات، می‌­توان از این برنامه­‌های کاربردی نیز استفاده نمود.

بطور مثال، در برخی از موارد و خصوصا در تابستان سردی هوای کولر کم می‌­شود. برای رفع این موضوع ابتدا دستگاه را خاموش کرده، باطری ریموت را خارج، و دوباره جاگذاری می‌­نمایند. دوشاخه کولر را وارد پریز کرده و کلید روشن را انتخاب و با انتخاب حالت سرد یا آیکون گلوله برفی کولر هوای سرد مطلوب گذشته را تولید خواهد کرد.

علاوه بر الزام آموزش کامل استفاده از راهنمای ریموت کنترل کولر گازی، دانستن دلایل عدم کارکرد مناسب ریموت کنترل نیز خالی از لطف نیست. در صورت بروز اشکال در ریموت کنترل بهتر است ابتدا سلامت باتری‌های، محل قرارگیری و خصوصا فنرها مورد بررسی قرار گیرند.

 

از ریموت کنترل کولر گازی به خوبی نگهداری کنید

ریموت کنترل‌ها بصورت اختصاصی با همان برند و مدل کار می­‌کنند. بنابراین با اقدام به آموزش کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی باید در نگهداری این دستگاه نهایت دقت را داشت. چرا که جایگزینی ریموت کنترل جدید مستلزم صرف هزینه است؛ و با تغییر سریع مدل‌ها شاید دسترسی به آن بعد از گذشت چند سال از تولید محصول برای کاربر دشوار باشد.

در این محتوا به بررسی و توضیح راهنمای استفاده از ریموت کنترل گازی، به خصوص 

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد و لبخندی پرداختیم و از اهمیت ریموت کنترل گفتیم؛ قطعا دانستن این موارد به شما کمک می‌کند که از تمامی قابلیت‌های کنترل خود استفاده کنید. 

اگر برای سرویس و تعمیر کولر گازی نیاز به یک متخصص ماهر و کاربلد داشتید، می‌توانید از متخصصین فعال در “خدمت از ما” کمک بگیرید.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا