بازرگانی

روش‌های تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی

1- روشهای شیمیایی

2- روشهای بدنی

3- روشهای بیولوژیکی

اکسیداسیون – بارش – کاهش مواد و تشکیل برخی از گازها در روش های شیمیایی استفاده می شود. علاوه بر این ، شناور سازی ، فیلتراسیون ، تبادل یونی و جذب در روش های فیزیکی استفاده می شود و در روش های بیولوژیکی ، بیشتر فعالیت های موجودات زنده در فاضلاب درگیر است و به دلیل تجزیه مواد آلی ، علاوه بر موجودات جدید ، این مواد معمولاً تجزیه می شود.

اگر تصفیه پساب های صنعتی با سه روش معمول و استاندارد انجام نشود ، علاوه بر پساب تصفیه شده کیفیت مطلوبی نخواهد داشت اما هزینه های لازم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

تاکید شده است که ، به عنوان یک قاعده ، در صورت درمان استاندارد و مورد نظر ، بخش قابل توجهی از آلاینده ها از بین می روند. به عنوان مثال ، روش های تصفیه بیولوژیکی توانایی جداسازی مقادیر زیادی از فلزات سنگین را دارند. در فرآیند تصفیه ، تمام روشهای آن همیشه مقادیر نسبتاً زیادی لجن تولید می کنند ، که هزینه زیادی برای مصرف کننده برای جمع آوری ، سازماندهی ، درمان و دفع آن ضرر خواهد داشت.

همانطور که قبلا ذکر شد ، از آنجا که هزینه تصفیه فاضلاب به دو فاکتور مهم بستگی دارد: مقدار فاضلاب و کیفیت آن از نظر آلاینده ها ، باید در نظر گرفته شود که علاوه بر کاهش حجم فاضلاب تولیدی ، کیفیت آن نیز با اقدامات چگونگی جلوگیری از دفع مواد اولیه صنعتی توسط بازیافت مواد در فاضلاب باید به روش مطلوبی انجام شود تا هزینه های تصفیه به طور قابل توجهی کاهش یابد.

مواردی مانند تولید فاضلاب – تعیین کیفیت آن با نمونه گیری و آزمایش امکان کاهش مقدار فاضلاب تولید شده – بررسی روش های تصفیه – طراحی اولیه – برآورد هزینه – طراحی نهایی و مصرف فاضلاب پس از تصفیه قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه جمع آوری و تصفیه فاضلاب ، باید درباره همه چیز تصمیم گیری شود.

البته توجه به استانداردهای زیست محیطی در کلیه موارد تصمیم گیری در مورد تصفیه فاضلاب صنعتی ضروری است. در برخی موارد ، برای انتخاب بهترین روش ، لازم است که فرایند درمان را با ساخت یک ایستگاه درمان نمونه به عنوان پایلوت با آگاهی از نتایج انتخاب کنید.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 22:26:29

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا