بازرگانی

زخم ۳۰ ساله بی‌توجهی به محل توزیع مطبوعات در اصفهان


به گزارش ایرنا ، “به دلیل عدم امنیت و خطرات قریب الوقوع جان و مال به دلیل فرسودگی شدید و استحکام پارکینگ ، و طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ، این مکان (پارکینگ آمادگاه) “99 بسته خواهد شد ، بنابراین جداگانه وارد این مکان نشوید.”
این عنوان یک بنر است که از شهریور امسال توسط شهرداری منطقه 3 اصفهان در پارکینگ روبروی هتل عباسی اصفهان نصب شده است ، جایی که بذر روزنامه های کثیرالانتشار اصفهان هر روز بسته می شود و نشریات روی دکه های روزنامه فروشی قرار می گیرند. توزیع ، روزنامه ها ، دفاتر و م institutionsسسات.
کمتر مدیری را می توان در این شهر یافت که از وضعیت و تاریخچه این مکان و افرادی که در این مکان کار می کنند و امرار معاش می کنند چیزی نشنیده اند ، اما تعجب این است که فقط همه می آیند ، می بینند ، قول می دهند و آنها میروند. روند کار ، اما به معنای واقعی کلمه ، هیچ کس کاری در مورد وضعیت اسف بار انبار توزیع چاپ اصفهان انجام نمی دهد ، گویی این گره شل شده دستی سالها باز نشده است.
اگرچه شهرداری این مکان را بسته اعلام کرده است ، اما توزیع کنندگان چاپ همچنان در این مکان ناامن و مطبوع ، در بدترین شرایط سرما و تاج ، جمع می شوند و کار می کنند.
به نظر می رسد اصغر مختاری ، معاون امور فرهنگی و رسانه های اداره کل فرهنگ اسلامی و راهنمای استان اصفهان ، پیش نویس نامه ای را برای حدود یک سال دریافت کرده است که مکان های وابسته به دستگاه های دولتی و نیمه دولتی را برای ارزیابی ایمنی توسط نیروهای آتش نشانی. سالن های کنسرت ، مرکز پخش مطبوعات و مطبوعات برای ارزیابی معرفی شدند ، اما تا سپتامبر که آتش نشانان گزارش دادند مرکز پخش مطبوعات در مجتمع عباسی در خیابان مرکزی است ” نامناسب و خطرناک “.
البته محسن گلابی ، مدیر کل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مصاحبه با ایرنا گفت: ما از هر مکانی که نیاز به ارزیابی داشته باشد بازدید می کنیم و یک ترمینال کار صادر می کنیم که این نیز مطابق با مقررات ملی است. و ما بر این اساس مراجعه می کنیم “. ما بر اساس محافظ و مدافع حقوق مالی و انسانی مردم عمل می کنیم.
وی افزود: هدف از تعطیلی پارکینگ ذخیره فقط جلوگیری از صدمه به مطبوعات است ، بلکه ما نگران افرادی هستیم که کار می کنند تا آسیبی نبینند ، زیرا به دلیل کوتاه بودن سقف ورودی ، اگر شخصی در زیرزمین آتش می گیرد ، نمی توان به آن کمک کرد و برای خاموش کردن آتش دسترسی وجود ندارد.

مطبوعات مسئله دار 30 ساله در اصفهان
غم داستان توزیع روزنامه اصفهان موضوع جدیدی نیست. با نگاهی به گذشته ، متوجه می شویم که در زمانهای مختلف این درخواست مدتهاست که مطرح بوده و همچنان با همان نگرانیها ، مسائل و مشکلات همچنان پابرجاست ، با این تفاوت که هر روز باعث فرسودگی مکان ذکر شده شده و خود را بیشتر احساس می کند. زنگ خطر حادثه.
حدود 55 سال از پارکینگ قدیمی روبروی هتل عباسی می گذرد ، از بیرون پارکینگ مشخص است که کل ساختمان مصرف شده ، سقف های آن در حال سقوط است و زره های آن سولفاته شده و قدرت خود را از دست داده است. زمانی آتش سوزی رخ داده بود ، اما هیچ کس نترسید که این بار هیچ خسارت مالی و جان انسان ها رخ ندهد.چرا توزیع کنندگان به طور کلی خود را در مطبوعات تثبیت نکرده اند؟
البته نمی توان از ساخت مجموعه چاپ و پنجره های امید برای حل مشکلات چاپ ، از جمله توزیع کنندگان ، ساختمانی که به دستور شهردار وقت ، سید مرتضی سقائیان نژاد ، ساخته شد و در سال 1992 به بهره برداری رسید ، چشم پوشی کرد.
اما نکته این است که ، با وجود عملکرد مجتمع چاپ و اعلام رضایت خاطر در مورد نجات توزیع کنندگان چاپ از مخمصه ، آیا توزیع کنندگان از هشت سال گذشته تمایلی به جابجایی ندارند؟ البته بدیهی است که در سالهای اخیر فقدان برخی زیرساختهای لازم از قبیل عدم تصویب ایمنی ساختمان و تأیید آتش نشانی و کپسولهای آتش نشانی مجتمع چاپ ، در جابجایی مجدد توزیع کنندگان بی تأثیر نبوده و این کار را انجام داده است. که وضعیت فعلی در کل مطبوعات ادامه دارد. ترجیح دادن.

مجتمع مطبوعاتی مشكلات ایمنی برای توزیع كنندگان ایجاد نمی كند
احمدرضا داهانی ، مدیر مجتمع چاپ اصفهان در این باره به ایرنا گفت: “مجموعه پرس های کف ما بین پارکینگ و کف به عنوان اتاق توزیع توزیع کنندگان آماده شده است و ما اعلام کردیم تمایل به ارائه امکانات موجود اما مجبور کردن آنها “. .
وی افزود: مکان مذکور اکنون بصورت کابین جداگانه تهیه شده است که حدود 27 کابین است و ما 2 غرفه را تخلیه کرده ایم که برخی از آنها به عنوان انبار استفاده می شد و همچنین امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، توالت ، آب ، برق فراهم کرده است. برای آنها”. .
ناشران نشریات مخالف ایجاد توزیع کنندگان در مطبوعات به طور کلی هستند
وی تصریح کرد: همچنین برای امنیت کل ساختمان مجموعه 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که در حال آماده سازی است و هنوز تحویل داده نشده است ، اما خود توزیع کنندگان ، زیرا این مکان در مرکز شهر نیست. آنها حاضر به حرکت نیستند.
دهانی گفت: ما همچنین برای رسیدگی به توزیع کنندگان و تخلیه روزنامه ها در حیاط مجتمع درب حیاط و سطح شیب دار طبقه متعلق به مجموعه را به شهرداری پیشنهاد دادیم.
وی افزود: در حال حاضر رئیس مجله خبری یکی از انبارهای این مجموعه را تصرف کرده است اما ظاهرا ناشران خود تمایلی به توزیع توزیع کنندگان در مجتمع چاپ ندارند زیرا معتقدند این چند مشتری گم خواهند شد. به دلیل فاصله مجموعه “. دادن.
مجتمع مطبوعاتی مجوز ایمنی در برابر آتش را ندارد
در حالی که احمدرضا داهانی ، مدیر مجتمع چاپی اعلام کرد که مسائل امنیتی مجتمع چاپ و بخش توزیع کننده برطرف شده است ، محمدرضا رضایی ، رئیس هیئت مدیره مجتمع چاپ اصفهان گفت: اظهار داشت که این مکان از امکانات لازم و مورد تایید برخوردار نیست.
رضایی با تأکید بر اینکه ساختمان مجتمع مطبوعات ایمن نبوده اما بودجه ای برای مراقبت از این مجتمع در نظر گرفته شده است ، افزود: در حال حاضر هیچ تصویب و مجوزی به هیئت مدیره مجتمع و توزیع نشریات مجله ارائه نشده است. مجتمع مطبوعات هنوز تأیید شده است “. وی از آتش نشانی و آتش نشانی برخوردار نبود.
رضایی همچنین اعتراض می کند زیرا شهرداری پارکینگ را ناامن اعلام می کند ، اما انبارهای کتابخانه ها که هر یک میلیون ها و گاهاً میلیاردها تومان سرمایه در بر دارد ، پلمپ نشده و کارگران انبار مجاز به بازدید روزانه از ده ها بار محل هستند. انجام می دهند؟
کل مطبوعات در دسترس توزیع کنندگان نیستند
رضایی گفت: اگرچه موقعیت فعلی توزیع نشریات (آمادگاه) را خطرناک می دانیم ، اما مکان در نظر گرفته شده برای توزیع نشریات در مجتمع چاپی با پارتیشن های چوبی که بسیار سریع آتش می گیرند از هم جدا می شود که با La ترکیب می شود روزنامه ها و روزنامه های کاغذی ایمن تر از گذشته هستند و احتمال آتش سوزی آنها بیشتر است.وی ادامه داد: متاسفانه ورودی پارکینگ مجتمع مطبوعاتی دارای سقف کوتاه است و در صورت آتش سوزی ماشین آتش نشانی نمی تواند وارد پارکینگ و طبقات پایین مجموعه شود ، از این رو ایمنی هشت طبقه مجتمع وجود دارد. ساختمان در خطر است. ”
وی با تأکید بر اینکه مجتمع چاپ دور از دسترس است ، ادامه داد: حتی اگر مجتمع چاپی استانداردهای لازم را داشته باشد ، بازهم مکان مناسبی برای توزیع نشریات نبود زیرا از نظر مسافت و هزینه برای توزیع کنندگان چاپ مناسب نیست. ، که در بزرگراهها است “. خطری که با موتورسیکلت به میدان لاله منتهی می شود.
شهردار اصفهان برای حل مشکل باید با مطبوعات مشورت کند
رضایی در مورد حل مشکل توزیع کنندگان گفت: اگر شهرداری حتی یک مکان کوچک را در مرکز شهر اختصاص دهد تا امنیت لازم را داشته باشد ، برای چندین سال مشکل حل می شود اما شهردار فعلی اصفهان برخلاف شهرداران قبلی ، متأسفانه تاکنون هیچ جلسه مشورتی برگزار نشده است “. وی در مورد وضعیت مطبوعات و حل مشکلات آنها صحبتی نکرد.
وی تأکید کرد: ما قطعاً در گذشته هستیم ؛ ما نسبت به توزیع نشریات در مطبوعات به طور کلی معترض بودیم ، هم در مورد مکان تعیین شده و هم درمورد مشکلاتی که وی در زمان شهردار وقت داشت (دوره قبلی آقای مهدی جمالی نژاد و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ، آقای اصغر آذربایجان) مقرر شد 300 میلیون تومان از بودجه بخش فرهنگی به این امر اختصاص یابد كه متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
رئیس هیئت مدیره مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: حتی تصمیم بر این شد که مطبوعات بازار فعلی گیاهان دارویی را در اختیار شما قرار دهند تا به “شبکه توزیع” گسترده تبدیل شود که این اتفاق نیفتاده است.
قدرت مالی مطبوعات ضعیف است
رضایی در پاسخ به این س whetherال که آیا شهرداری مسئول حل این مشکل است ، پاسخ داد: تاریخچه توزیع نشریات در سال های گذشته نیز در فرمانداری مطرح شده بود اما فقط از طرف شهرداری پشتیبانی می شد زیرا شهرداری مسئول آن است مدیریت شهر و روزنامه ها برای شهروند و متأسفانه قدرت مالی ضعیف. مطبوعات همچنین اجازه پرداخت اجاره بدون پشتیبانی را به شما نمی دهند.
برخی از سردبیران روزنامه اهمیتی به توزیع ندارند
اما منصور گلناری ، مدیر سابق خانه مطبوعات اصفهان ، درباره چرایی حل نشدن مشکل توزیع کنندگان در 30 سال گذشته توضیح داد: این یک جمع بندی ضعیف و جدایی بین مردم ایجاد می کند.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از سرپرستان ، برخلاف تصور عمومی ، از علایق ، اهداف ، دغدغه ها و مشاغل یکسانی برخوردار نیستند ، افزود: اکنون ما انواع مختلفی از سرپرستان داریم ، برخی از آنها قدیمی هستند و دارای کارمندان ، آژانس ها و خدمات روزنامه نگار هستند که تعداد آنها کم است و می توان آنها را در گروه Fall قرار داد.
گلناری افزود: دیگران فقط ناظر هستند و فقط از تهران و اداره كل فرهنگ و جهت گیری اسلامی مجوز گرفته اند و نماینده یك ، دو یا سه روزنامه هستند. اگر با مجوزهای همسر ، فرزندان و دیگران حساب كنیم بستگان ، برخی از آنها ناظر هستند “. 6 روزنامه بالاتر می روند.
وی ادامه داد: جرات می کنم بگویم که این گروه از مردم حتی برخی از نشریات را نمی بینند زیرا این نشریه در تهران منتشر می شود و آنها فقط یک نسخه یا PDF از آن را دریافت می کنند ، اما برای اعلامیه های این دفتر ، آن دفتر و روابط عمومی تبلیغات.گلناری خاطرنشان کرد: این گروه از افراد نگران توزیع نیستند و نمی دانند توزیع به چه معناست. بنابراین آنها تراز نمی شوند ، زیرا متوجه مشکلات توزیع نمی شوند.
تیراژ انتشارات از 1000 به 50 نسخه افزایش یافت
وی افزود: نکته دیگری که نگرانی این پیرمرد 30 ساله را حل نکرد این است که تیراژ انتشارات به طرز چشمگیری کاهش یافته و کاغذ بسیار کمیاب و گران است و روزنامه ای که پیش از این هزار تیراژ داشت ؛ اکنون تیراژ 50 تا 100 روزنامه ، و این تعداد روزنامه ارزش جنگیدن ندارد و شاید نگرانی نسبت به گذشته ضعیف تر باشد.
مدیر سابق خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: دلیل بعدی منسوخ شدن مسئله است و از آنجا که حدود 30 سال است معتمدان مرکز توزیع آمادگاه با نشریات مربوط به قراردادها ، اجاره ، چه کسی و چه کسی سر و کار دارند. نه ، و هزینه های تعمیر. من به شما می گویم نئو هیپی ها نگران و گرم شدن کره زمین خود هستند.
گلناری افزود: برخی روزنامه ها شغل خود را به صورت قراردادی به توزیع كننده واگذار كرده و خود را از متن دور كرده اند ، بنابراین نسبت به این موضوع حساس نیستند و از نظر آنها این مسئله توزیع كنندگان است و نه ناظران روزنامه ها.
نادیده گرفتن برنامه شبکه برای توزیع نشریات در مجموعه چاپ
مدیر سابق خانه مطبوعات اصفهان در پاسخ به اینکه چرا پیگیری ها و شکایات قبلی م effectiveثر نبود ، گفت: متاسفانه سازمان های رسانه ای نتوانستند موفق باشند و من که در آنجا زندگی کرده ام سالها به جرأت می گویم که ما در آن سالها و انجمن نیز سخت کار کردیم. جلسات غیررسمی برای توزیع کنندگان برگزار شد ، اما بدون موفقیت.
گلناری گفت: در آن جلسات ، تعمیرات مرکز آموزش دو یا سه بار با حضور سرپرستان و مطبوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تعمیرات اساسی با کمک شهرداری از برق گرفته تا نقاشی ، به تلفن و سرامیک. مشکل دوباره حاد شده است.
وی در مورد اینکه چرا توزیع کنندگان زودتر به مجتمع مطبوعات منتقل نشده اند ، گفت: “من ایده مجتمع مطبوعاتی را در سال 1975 مطرح کردم و در سال 1992 اجرا شد ، اما نکته اینجاست که این از آن ما نبود. طرح پیشنهادی و یک مجتمع کامل باید ساخته شود. ”
گلناری اضافه کرد: “اولویت ما با امکانات اتاق جلسات ، مرکز آموزش ، دفتر مطبوعات ، قرض الحسنه ، مهمانسرا ، نمایشگاه دائمی و کتابخانه تخصصی ، در حالی که ساخت مطبوعات مطبوعات و آپارتمان های اداری و مرکز توزیع در سه طبقه ؛ همچنین دیده شد.
وی با بیان اینکه در پروژه اولیه 2 طبقه پارکینگ و یک مرکز توزیع پیشنهاد شده است ، ادامه داد: در این طرح از فروشندگان و توزیع کنندگان روزنامه انتظار می رفت که با استفاده از وسایل نقلیه و تسمه نقاله و سکو ، یک فروش کاملاً مجهز و استاندارد باید در اختیار آنها قرار گیرد و حداقل 50 غرفه استاندارد بعلاوه جامعه تعاونی با مشارکت مطبوعات و توزیع کنندگان طراحی شده است.
وی گفت: همچنین از طرف مطبوعات پیشنهادی مبنی بر خرید تعدادی وانت از تعاونی فوق الذكر برای انتقال روزنامه ها از فرودگاه و ترمینال به مجتمع ، تفكیك آنها و دستیابی به فروشندگان روزنامه در خطوط مختلف در موارد مختلف خطوط “. .
گلناری خاطرنشان کرد: اما آنچه سرانجام به مطبوعات تحویل داده شد مانند شیر بدون دم بود که فقط یک طبقه از مرکز توزیع و حدود 30 غرفه نئوپان بدون نوار نقاله و لودر و یک مرکز جداسازی بدون تعاونی داشت. .وی به این نکته اشاره کرد؛ وقتی چنین مركزی از راه دور احداث می شود ، باید تسهیلات لازم در نظر گرفته شود ، گفت: با این پیشنهادات ، روزنامه باید بدون مراجعه به دست فروشان به دست فروشان می رسید ، اما حالا آنها باید آن را برای یك فروشنده روزنامه غربی اصفهان خریداری كنند. . یا شمال اصفهان به مجتمع ، چه با موتور یا ماشین برای خرید 10 یا 20 روزنامه راحت نیست.
مدیر سابق خانه مطبوعات اصفهان گفت: خود سردبیران روزنامه تمایلی به ترک مرکز شهر و رفتن به آنجا ندارند در حالی که انگیزه و انگیزه ای برای حمایت ندارند ، بنابراین به نظر می رسد که نه سردبیران و نه توزیع کنندگان و نه روزنامه I به فروشندگان توصیه نمی شود که به داخل مجموعه بروند زیرا این طرح به درستی اجرا نشده است.
موضوع توزیع کنندگان چاپ از طریق تشکیل یک شورای مشورتی حل می شود
وی در ادامه سخنان خود به طرح شورای مشورتی دفتر مطبوعات در سال 87-86 به استاندار وقت اصفهان (آقای موسوی) اشاره كرد و گفت: نمایندگان استان ، اداره كل سازمان فرهنگ و راهنمای اسلامی ، شهرداری ، شورای شهر و نماینده دفتر مطبوعات باید آموزش ببینند و با حمایت مالی شهرداری ، پشتیبانی اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی و پشتیبانی و نظارت عالیه بر اداره فرمانداری
گلناری هدف از این شورای مشورتی را بررسی موارد و دستورالعمل اجرایی دانست و افزود: البته 2 جلسه این شورا تشکیل شد و سپس پیگیری نشد اما اکنون پس از 20 سال برنامه ریزی کنید ، پیشنهاد ما یکسان است ، و رهبری و سازمانهای اسلامی به میدان نمی آیند ، مشکل حل نخواهد شد زیرا هر یک از آنها منافع دارند و نمی توان همه تقصیرها را به گردن شهرداری انداخت.
وی ادامه داد: البته نباید سایه سنگین فضای مجازی را نادیده گرفت و انتشارات مکتوب اکنون مانند یتیمانی هستند که نمی دانند سرنوشت آنها چه خواهد بود و از نظر تیراژ و مخاطب ضعیف هستند.
نقش اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی به این معنا چیست؟
گلناری در مورد نقش اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی به این معنا گفت: “به طور کلی وزارت و اداره کل فرهنگ و جهت گیری در حوزه رسانه دو وظیفه اصلی دارند: صدور مجوز و تشخیص صلاحیت ها و نظارت بر اجرای قانون. اداره صالح وظیفه مستقیمی ندارد ، اما به عنوان یک نهاد پشتیبانی از دولت ، نقش پشتیبانی دارد ، در این صورت می تواند به عنوان نماینده دولت نیز عمل کند.
وی اظهار داشت: البته تصمیمات جزیره م workثر نیست و مدیران ذكر شده طبق یك برنامه كوتاه ، میان مدت و بلند مدت باید برنامه ریزی و كار را به اتمام برسانند ، زیرا بدون همکاری و وحدت ، كار به اتمام نمی رسد.
ما هنوز مکان مناسبی پیدا نکردیم
از آنجا که مطبوعات توزیع کنندگان را نوعی راه حل برای حل این بحران می دانند ، این وظیفه شهرداری است که موضوع را با فریده روشن ، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری کند ، تقاضای توزیع کنندگان محلی در مرکز شهر است و مجموعه مطبوعات مکان مناسبی برای آنها نیست. تاکنون رایزنی هایی با شهردار اصفهان و معاون شهردار اصفهان برای تهیه مکان مناسب در مرکز شهر انجام شده است.
وی افزود: یکی از مکان های مورد بحث در یکی از ایستگاه های مترو بود که با موافقت معاون حمل و نقل و مدیرعامل مترو شهرداری در اختیار توزیع کنندگان قرار گرفت اما با توجه به شرایط توزیع کنندگان و استفاده از وسایل نقلیه موتوری “، این پیشنهاد رد شد.یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسه ای در شهرداری برگزار می شود و رایزنی برای تعیین تکلیف توزیع کنندگان چاپ انجام می شود.
ما به دنبال مکانی استاندارد در مرکز شهر هستیم
امیر احمد زند آور ، مدیر خانه مطبوعات اصفهان ، در مورد حمایت از توزیع کنندگان چاپ ، گفت: “من از اخبار مربوط به مهر و موم پارکینگ در سه ماه گذشته مطلع هستم و بدیهی است که با جابجایی توزیع کنندگان چاپ مخالفم. برای كل مطبوعات كوچك و كوچك به درد توزیع كنندگان نمی رسد.
وی با تأکید بر اینکه در مورد وضعیت توزیع کنندگان چاپ با معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان گفت وگو کردیم ، افزود: توزیع کنندگان چاپ به طور کلی افراد کم بضاعت هستند که سالها در کار فرهنگی بوده اند و نمی توانند نادیده گرفته یا بسته شد “. با ظهور فضای مجازی ، درآمد نشریات چاپی کاهش یافته و متضرر شده است.
زند آور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسافت و مجاورت مسیر ، دسترسی آسان ، تردد موتور سیکلت ، سرمای زمستان و گرمای تابستان و حتی آبگرفتگی معابر در شرایط کاری بسیار م effectiveثر است. بنابراین این گروه به عنوان حامی مطبوعات به دنبال مکانی مناسب برای توزیع من هستند.
یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: البته یافتن مکانی مناسب که هم قابل تفکیک باشد و هم در کنار هم پوشانده شود برای آن تعداد توزیع کننده کار بسیار دشوار است و به همین دلیل جلسه ویژه ای در این هفته تعیین شده است. مشاوره برای تعیین تکلیف با معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرداری و جهت مطبوعات و برخی توزیع کنندگان انجام خواهد شد و در مورد مکانهای پیشنهادی تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، آنچه مسلم است ، نگرانی توزیع کنندگان مطبوعات از سرما به عنوان یکی از مهمترین مشکلات فعلی در این شهر است که باید در اسرع وقت برطرف شود ، اما باید یک تفکر اساسی توسط مسئولان شهری یا احزاب انجام شود. علاقه مند. برای این که از گودال به چاله نیفتید و مطابق با نیاز آنها جایگاه دائمی و شایسته ای را برای توزیع کنندگان چاپ فراهم کنید ، زیرا درمان موقت درد 30 ساله توزیع کنندگان را دوا نمی کند و مانند اصفهان یک شهر فرهنگی و مطبوعاتی نیست.
456 نشریه و روزنامه وجود دارد که 256 چاپ و 200 الکترونیکی (56٪ کاغذی و 44٪ الکترونیکی) در استان اصفهان وجود دارد که 4٪ نشریات کشور را تشکیل می دهد.
نشریات چاپی در استان اصفهان همچنین شامل 12 روزنامه ، 40 مجله هفتگی ، 20 مجله دو بار در هفته ، 66 مجله ماهانه ، 17 مجله دو ماهانه ، 83 مجله سه ماهه و 18 مجله دو ماهانه است.


اتصال منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا