خانواده

سریال های مدرسه ای

در سال‌های اخیر و با ظهور پلتفرم‌های تولید و نمایش خانگی مثل نتفلیکس، میدان برای هنرمندان کشورهای کوچک‌تر هم باز شده است و سریال‌های جذاب و تماشایی، دیگر فقط در آمریکا و در کمپانی‌های مطرح تولید نمی‌شوند. کشورهای اسپانیایی‌زبان با مخاطبان گسترده هم توانسته‌اند از این فرصت بهره ببرند. در این مقاله، فهرستی از بهترین سریال های اسپانیایی زبان را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

در سال‌های اخیر آثار باکیفیتی به‌ویژه در اسپانیا و مکزیک و حتی آمریکا به زبان اسپانیانی تولید شده و خوش درخشیده‌اند. این آثار توانسته‌اند هم‌پای رقبای هالیوودی قدرتمندشان، نه‌تنها نظر مخاطبان اسپانیانیی‌زبان را بلکه نظر مردم جهان را به خود جلب کنند. با ۱۰ سریال از برترین سریال‌های اسپانیانی‌زبان آشنا شوید. همه این سریال‌های اسپانیایی‌زبان لزوما ساخت کشور اسپانیا نیستند اما کیفیت یا پرطرفدار بودن آنها دلیل قرار گرفتنشان در این فهرست است.

۱. خانه کاغذی/ سرقت پول

نام اصلی اثر: La casa de papel (در اسپانیا)؛ در آمریکا نام Money Hiest را بر اثر گذاشته‌اند.
شروع پخش: ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷
ژانر: اکشن، جنایی، معمایی
رده سنی: ۱۶+
سازنده اثر: آلکس پینا (Álex Pina)
بازیگران اصلی: اورسولا كوربيرو (Úrsula Corberó)، آلوارو مورته (Álvaro Morte)، ایتسیار ایتانیو (Itziar Ituño)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۷۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۵ فصل، ۳۱ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۳ از ۱۰۰

خلاصه داستان

شخصیتی مرموز به‌نام «پروفسور» می‌خواهد بزرگ‌ترین سرقت تاریخ را انجام دهد و نقشه‌ای خاص برای برآورده‌کردن این هدف در سر دارد. قصه سریال به جایی می‌رسد که گروهی آنارشیست (اقتدارگریز/ آشوب‌طلب/ Anarchist)، با ماسک‌های سالوادور دالی به صورت، مردمی را به گروگان می‌گیرند، با این هدف که با سوءاستفاده از پلیس، خواسته‌هایشان را برآورده کنند. به‌مرور، پای گذشتۀ اعضای گروه به میان می‌آید، اینکه برای چه در درجه اول نقشه سرقت را در سر پروراندند و مسائل دیگر.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

تقریبا تمامی سکانس‌های سریال در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا فیلم‌برداری شده‌اند. با وجود این، روایت داستان به‌گونه‌ای است که در تمامی مدتی که مشغول دیدن سریال هستید، هیجان‌زده خواهید ماند و منتظر اتفاقی تازه. روایت داستان که پیش می‌رود، قصه لایه‌های روان‌شناختی پیدا می‌کند و وفاداری اعضای گروه سرقت در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. البته تمامی قصه هیجان و معما نیست و ماجراهای عاشقانه و نظایر آن هم از المان‌های داستان هستند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

به‌باور بسیاری از منتقدان خانه کاغذی، اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین درام‌های جنایی سال‌های اخیر است. نظرات کاربران هم بیشتر مثبت بوده است؛ درباره دو فصل اول که شکی در کیفیت فوق‌العاده سریال، از دیدگاه کاربران، نیست؛ اما برخی باور دارند سریال باید در فصل دوم تمام می‌شد و فصل‌های بعدی بیشتر به هدف درآمدزایی تولید شده‌اند. درنهایت قضاوت با شما خواهد بود.

  • تماشای خانه کاغذی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • بریکینگ بد/ افسارگسیخته (Breaking Bad)؛
  • کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job)؛
  • تلقین (Inception).

۲. نارکوها/ قاچاقیان مواد مخدر

نام اصلی اثر: Narcos
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷
ژانر: بیوگرافی (زندگی‌نامه‌ای)، جنایی، درام
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: کارلو برنارد (Carlo Bernard)، کریس برانکاتو (Chris Brancato)، دوگ میرو (Doug Miro)
بازیگران اصلی: پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، واگنر مورا (Wagner Moura)، بوید هالبروک (Boyd Holbrook)
مدت‌زمان: هر قسمت بین ۴۳ تا ۶۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۰ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۸۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان

روایت این داستان بر اساس زندگی واقعی پابلو اسکوبار است. حکم استرداد او صادر شده است؛ اما از درِ پشتی هتل پنج‌ستاره‌اش از اجرای حکم فرار می‌کند. شکارش از سر گرفته می‌شود. این بار دیگر مذاکره‌ای در میان نخواهد بود، فقط خون.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

علاوه بر بازی تأثیرگذار بازیگران اصلی، داستان جذاب و صحنه‌های سرگرم‌کننده، با تماشای نارکوها، درباره کارتل‌های مواد مخدر دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و مسائل سیاسی ـ اجتماعی مرتبط با اینها و سرکردگانشان در کشورهای آمریکای لاتین (در رأسشان کلمبیا و مکزیک) اطلاعات جالبی خواهید یافت. اطلاعات محدود به زندگی شخصی پابلو اسکوبار نمی‌شود و تقریبا از تمامی سرکردگان گروه‌های مافیایی در این کشورها نشانی خواهید یافت؛ همین مسئله است که باعث شده نام نارکوها را در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی ببینیم.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بیشتر منتقدان با بازخوردهای مثبت از این سریال استقبال کردند و ویژگی‌های مثبتی برای آن برشمرده‌اند؛ مثلا اینکه تا حدودی می‌توان جنبه‌های انسانی‌تر شخصیت پابلو اسکوبار را هم دید (مثلا در مواجهه‌های او با اعضای خانواده‌اش یا در رویدادهای دیگر)، البته فقط تا حدودی.

بازخوردها در میان کاربران حتی از منتقدان هم بهتر و مثبت‌تر بوده است. بسیاری آن را بهترین سریالی می‌دانند که تاکنون در شبکه نتفلیکس تماشا کرده‌اند. دست‌اندرکارانِ سریال نارکوها از به‌نمایش‌کشیدن خشونتی که در ماهیت روابط میان کارتل‌های مواد مخدر است ابایی نداشتند. این شجاعت آنها نظر برخی کاربران را به خود جلب کرد و به‌ این دلیل به دیدن سایر قسمت‌ها ترغیب شدند.

  • تماشای نارکوها را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • خانه پوشالی (House of Cards)؛
  • آینه سیاه (Black Mirror)؛
  • بریکینگ بد.

۳. رو در رو

نام اصلی اثر: Vis a Vis (Locked Up)
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
ژانر: درام، مهیج
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: ایوان اسکوبار (Iván Escobar)، استر مارتینز لوباتر (Esther Martínez Lobato)، آلکس پینا (Álex Pina)
بازیگران اصلی: آلبا فلورس (Alba Flores)، ماریا ایزابل دیاز لاگو (María Isabel Díaz Lago)، مارتا آلِدو (Marta Aledo)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۳ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۴ فصل، ۵۱ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۷۸ از ۱۰۰

خلاصه داستان

دختری ساده‌لوح دل‌باخته رئیسش می‌شود و به‌خاطر او چند خلاف مالی انجام می‌دهد (دورزدن مالیات‌ها و نظایر آن). عاقبت به خلاف‌های او پی می‌برند و به ۷ سال حبس محکوم می‌شود. حالا وقت آن است که به‌خاطر کارها و تصمیم‌های احساسی تاوان دهد؛ اما آیا از پس رویارویی با واقعیت برخواهد آمد؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

زندانیان این سریال همگی زن‌اند و این فضای خاص و جالبی به این ژانر می‌دهد. به‌علاوه، روایت داستان که پیش رود لایه‌های عمیق‌تری به آن افزوده می‌شود؛ مثلا خانواده شخصیت اصلی سریال درگیر ماجرا می‌شوند و تلاش می‌کنند دخترشان را نجات دهند. تمامی اینها داستان سریال را گیراتر و جذاب‌تر می‌کند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بخشی از کاربران با خواندن خلاصه داستان این سریال به‌یاد «نارنجی مد جدید است» افتادند و فکر می‌کردند در بهترین حالت، تقلیدی شایسته از آن خواهد بود. منتها با مشاهده سریال متوجه شدند اصلا اثری تقلیدی نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیشتر منتقدان هم همین نظر را داشتند و بازی تأثیرگذار بازیگران اصلی سریال را تحسین کرده‌اند.

دنباله‌ای بر داستان این سریال در سال ۲۰۲۰ با نام «Vis a Vis: El Oasis» منتشر شده است. به‌اندازه سریال اصلی از آن استقبال نشد؛ اما اگر مایل باشید می‌توانید ادامه داستان سریال را در آن پیگیری کنید.
  • تماشای سریال رو در رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black)؛
  • خانه کاغذی/ سرقت پول (La casa de papel).

۴. اِلیت

نام اصلی اثر: Elite (اِلیت صفتی است برای اشاره به مردم ثروتمند طبقات اجتماعی بالاتر)
شروع پخش: ۲۰۱۸ تاکنون
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: ۱۴+
سازندگان اثر: داریو مادرونا (Darío Madrona)، کارلوس مونتِرو (Carlos Montero)
بازیگران اصلی: میگل برناردو (Miguel Bernardeau)، ارون پیپر (Arón Piper)، ایتزان اسکامیا (Itzan Escamilla)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۵ فصل، ۳۳ قسمت
وضعیت: در حال تولید و پخش
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۷ از ۱۰۰

خلاصه داستان

سه دانش‌آموز از طبقه کارگر و پایین‌دست جامعه با دریافت بورسیه تحصیلی به مدرسه‌ای غیرانتفاعی مخصوص بچه‌های ثروتمندان راه می‌یابند. مواجهه این دو گروه با یکدیگر اتفاقات شومی را رقم می‌زند؛ اتفاقاتی که در نهایت به قتل یکی از دانش‌آموزان ختم می‌شود. چه‌کسی پشت این جنایت است؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

به ۲ دلیل: اول اینکه روایت داستان بسیار جذاب و گیراست. در واقع، تمامی دانش‌آموزان، از بچه‌های طبقه کارگر گرفته تا دخترهای ثروتمند افاده‌ای داستان، مظنون به قتل‌اند و تشخیص قاتل اصلا کار راحتی نیست. دوم نیز اینکه داستان به این جذابیت ظاهری بسنده نمی‌کند. مسائل مختلفی هستند که در داستان بررسی شده‌اند که شما را به تأمل درباره جنسیت، مذهب و توزیع ناعادلانه ثروت ترغیب خواهد کرد. با این حساب، هم سرگرم می‌شوید و هم غذایی برای فکر و روح خواهید یافت.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بازخورد کاربران به سریال خیلی خوب بوده است و بخش اعظم آنها شخصیت‌پردازی و قصه جذاب و بازی تأثیرگذار بازیگران نوجوان سریال را تحسین کرده‌اند. منتقدان هم به همین منوال ویژگی‌های خوبی برای سریال برشمرده‌اند و در کنار این مسائل، به تکنیک‌های هوشمندانه استفاده‌شده در سریال اشاره کرده‌اند. تکنیک‌هایی مثل فلش‌بک به گذشته که باعث می‌شوند مسئله کشف قاتل تا پایان داستان ناممکن بماند.

  • تماشای الیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • ۱۳ دلیل برای اینکه (13 Reasons Why)؛
  • نارنجی مد جدید است؛
  • داینتستی (Dynasty).

۵. خانه گل‌ها

نام اصلی اثر: La casa de las flores (The House of Flowers)
شروع پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، تِلِنووِلا (Telenovela)، کمدی سیاه، درام
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: مانولو کارو (Manolo Caro)
بازیگران اصلی: سسیلیا سوارز (Cecilia Suárez)، کلودت مَلی (Claudette Maillé)، داریو یازبِک بِرنال (Dario Yazbek Bernal)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۴ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۸۲ از ۱۰۰

خلاصه داستان

مردی به‌ظاهر محترم از خانواده‌ای ثروتمند و اصیل همراه با اعضای خانواده سالگرد بازگشایی گل‌فروشی‌شان را جشن می‌گیرد. این در حالی است که معشوقه‌اش جایی دیگر خودکشی می‌کند و نوشته‌هایی از خود به جا می‌گذارد؛ نوشته‌هایی که گذشته تاریک و رازهای سربه‌مهر این خانواده را عیان خواهد کرد.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

قصه سریال شباهت زیادی با داستان خیلی از رمان‌های کلاسیک دارد (پس‌دادن تاوان گذشته پر اشتباه در خانواده‌ای اصیل و اشرافی). زیبایی و تازگی این اثر در آن است که طرح داستان قدیمی‌اش با کمدی مدرن، که زیرلایه‌های سیاه و ناراحت‌کننده دارد، ترکیب شده است. به همین دلیل، نام خانه گل‌ها را در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی شاهد هستیم.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بسیاری از کاربران تعادل میان کمدی و درام را در سریال تحسین کرده‌اند. تنها انتقادی که به سریال وارد شده است بازی‌نکردن ورونیکا کاسترو، بازیگر افسانه‌ای مکزیکی، در فصل‌های بعدی سریال بود. او در فصل اول در نقش مادرسالار خانواده ویرجینیا بازی می‌کرد.

  • تماشای خانه گل‌ها را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • پرورش شکست‌خورده (Arrested Development)؛
  • خانواده امروزی (Modern Family)؛
  • شفاف (Transparent).

۶. سرحد سبز

نام اصلی اثر: Frontera Verde (Green Frontier)
شروع پخش: ۲۰۱۹
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: جِنی سِبالوس (Jenny Ceballos)، ماوریسیو لیوا-کاک (Mauricio Leiva-Cock)، دییِگو رامیرز (Diego Ramírez-Schrempp)
بازیگران اصلی: نلسون کامایو (Nelson Camayo)، آنجلا کانو (Angela Cano)، جوآنا دل‌ریو (Juana del Rio)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۴۱ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۸ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان

در ظاهر، داستان از این قرار است که دو کارآگاه در اعماق جنگل‌های آمازون پیگیر چند پرونده قتل هستند. به‌مرور، صحبت از راز سربه‌مهری به میان می‌آید که در این جنگل زیبا نهفته است و نباید بر غریبه آشکار شود. جسد زنی بعد از دهه‌ها پیدا می‌شود؛ اما کاملا سالم و بدون آنکه اثری از فساد یا چیز دیگری بر آن باشد. چیست این راز سربه‌مهر؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

سرحد سبز یا مرز سبز، که نامش در میان بهترین سریال های اسپانیایی به چشم می‌خورد، حال‌وهوای خاصی دارد. بیشتر صحنه‌ها در جنگل‌های انبوه آمازون فیلم‌برداری شده است که واقعا چشم‌نواز و زیباست. به‌علاوه، در این سریال شاهد المان‌های ماورای طبیعی هستیم؛ المان‌های ماورای طبیعی از نوع خرافات افسانه‌ای و اسطوره‌ای و به‌واقعیت‌پیوستن اینها که در نوع خود جالب و تأمل‌برانگیز است و می‌تواند متضمن معانی عمیق‌تری باشد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

نظر کاربران در مجموع راجع‌به سریال مثبت بوده است. این سریال به‌ویژه نظر منتقدان را به خود جلب کرد. ویژگی‌های خوب و مثبت متعددی برای آن برشمرده‌اند. اینکه از حیث به‌تصویرکشیدن زندگی طبیعی در جنگل و به دور از آلایش‌های روزانه سریال خاص و نادری است. هرکدام از قبیله‌ها گویش خاص خودشان را دارند و برخی بازیگران از مردم محلی جنگل‌اند. هویت، زمان و نقش جنگل در زندگی روزانه ما از دیگر مسائلی‌اند که در سرحد سبز راجع‌بهشان چیزهایی دستگیرتان خواهد شد.

۷. آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری

نام اصلی اثر: El desorden que dejas (The Mess You Leave Behind)
شروع پخش: ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، درام، معمایی، مهیج روان‌شناختی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: کارلوس مونتِرو (Carlos Montero)
بازیگران اصلی: اینما کوئِستا (Inma Cuesta)، باربارا لِنی (Bárbara Lennie)، تامار نُواس (Tamar Novas)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۶ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۸ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۸ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۷۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان

روایت داستان از رمانی به همین نام گرفته شده است (El desorden que dejas/ آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری) که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و جایزه برد. داستان درباره زنی میان‌سال است که در بحبوحه ازدست‌دادن مادر و پایان ازدواج رو به سردی گذاشته‌اش است، در شهر کوچک محل زندگی شوهرش مشغول به تدریس در مدرسه می‌شود. مرگی مشکوک در این شهر کوچک پایش را به ماجراهای تازه‌ای وارد می‌کند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری بدون شک سریال خوبی است و بی‌دلیل در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی قرار نگرفته است. نکته اینجاست که سریال فضایی تاریک و غم‌انگیز دارد و تمامی معضلاتی که شخصیت اصلی داستان گرفتارشان می‌شود لایه‌های روان‌شناختی عمیق‌تری به داستان می‌دهد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

سریال داستان پیچیده‌ای دارد و برای واقف‌شدن بر آن باید وقت بگذارید و حوصله کنید. بیشتر کاربران و منتقدان بر این باورند که این صبر و حوصله ارزشش را دارد و قطعا پاداشش را خواهید گرفت. داستان چیزی نیست که فقط برای سرگرم‌کردن نوشته شده باشد و حاوی نکات و اندرزهای بسیار است.

  • تماشای این سریال را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • هوم‌لند (وطن/ میهن/ Homeland)؛
  • دوره‌گرد (کولی/ Gypsy)؛
  • El reemplazo.

۸. گِرَن هتل

نام اصلی اثر: Gran Hotel (Grand Hotel)
شروع پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳
ژانر: تِلِنُووِلا، درام، جنایی، معمایی
رده سنی: ۱۷+
کارگردان: کارلوس سدس (Carlos Sedes)
بازیگران اصلی: آدریانا اثورس (Adriana Ozores)، آمایا سالامانکا (Amaia Salamanca)، یون گونزالس (Yon González)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۹ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: ثبت‌نشده

خلاصه داستان

داستان در سال ۱۹۰۵، در شهر ساحلی خیالی به‌نام کانتالوآ در اسپانیا می‌گذرد. در هتلی که مستخدمان، مهمان‌ها، کارآگاهان و صاحبان ملک را در کنار هم جمع کرده است. عشق، اخاذی، حسادت، جنایت، طنز، پاپوش و نقشه، تمامی اینها در روابط میان کسانی که در گرن هتل هستند به تصویر کشیده می‌شوند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

گرن هتل یکی از سریال های اسپانیایی نسبتا قدیمی است. منتها تصمیم گرفتیم نام آن را در فهرست حاضر قرار دهیم، چون واقعا داستان گیرا و سرگرم‌کننده‌ای دارد و به‌ویژه اگر به این ژانر سریال‌های تلویزیونی که با الهام‌گرفتن از رمان‌ها ساخته می‌شوند علاقه‌مند باشید، برایتان جذاب خواهد بود. گرن هتل سریالی است که در گذر سال‌ها هنوز محبوبیتش را حفظ کرده است و دیده می‌شود.

نظرات کاربران و منتقدان درباره این سریال

نظرات و بازخوردها درباره این سریال بسیار خوب و مثبت بوده است. فیلم‌برداری خوب، بازی تأثیرگذار، داستانی گیرا و قوی و لوکیشن‌ها و موقعیت‌های بسیار زیبا که برای فیلم‌برداری استفاده شده‌اند از جمله نقاط قوت این سریال کلاسیک اسپانیایی هستند.

  • تماشای گرن هتل را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • داون‌تاون اَبی (Downton Abbey)؛
  • پولدارک (Poldark).

۹. ربوده‌شده

نام اصلی اثر: Perdida (Stolen Away)
شروع پخش: ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، درام، معمایی
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: ناتزو لوپز (Natxo López)، روث گارسیا (Ruth García)، دیوید اولیوا (David Oliva)
بازیگران اصلی: دنیل گرائو (Daniel Grao)، کارولینا لاپوسا (Carolina Lapausa)، ملانی اولیوارِس (Melani Olivares)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۱۱ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۱ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: ثبت‌نشده

خلاصه داستان

داستان از این قرار است که پدری سیزده سال پس از ربوده‌شدن دخترش خود را به‌عمد به زندان می‌اندازد، با این هدف که عاملان اصلی دزدیدن دخترش را پیدا کند. برای این منظور، لباس کلمبیایی به تن می‌کند و با مقداری مواد مخدر خود را در دام پلیس می‌اندازد. به زندان می‌رود و حالا باید کارش را از سر بگیرد.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

ربوده‌شده یکی از سریال های اسپانیایی است که در عین شباهت با فیلم‌های مشهوری چون تیکن (Taken)، اصالت و تازگی خود را حفظ کرده است. اگر از تماشای این سبک فیلم‌ها و سریال‌ها لذت می‌برید، حتما دیدن ربوده‌شده را به شما توصیه می‌کنیم. دست‌کمی از رقبای خود ندارد و می‌تواند به همان اندازه برایتان هیجان‌انگیز باشد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره این سریال

مثل بیشتر سریال‌هایی که در این فهرست معرفی کردیم، ربوده‌شده نیز بازخوردهای بسیار خوبی در میان منتقدان و کاربران داشته است. به‌باور برخی کاربران، ۵ قسمت پایانی سریال جذاب‌تر از قسمت‌های ابتدایی بوده‌اند.

  • تماشای ربوده‌شده را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید:

  • آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری؛
  • نارکوها.

۱۰. مِرلی

نام اصلی اثر: Merlí
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸
ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
رده سنی: ۱۷+
سازنده اثر: هکتور لوزانو (Héctor Lozano)
بازیگران اصلی: فرانسسک اورِلا (Francesc Orella)، پِرِه پونس (Pere Ponce)، کارلوس کِواس (Carlos Cuevas)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۸ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۴۰ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۲ از ۱۰۰

خلاصه داستان

داستان راجع‌به معلم فلسفه‌ای روشن‌فکر به‌نام مرلی است که با خارج‌شدن از چهارچوب‌های معمول، سعی می‌کند به دانش‌آموزانش درس زندگی دهد، به سبک خاص خودش؛ مسئله‌ای که والدین بچه‌ها و همکاران مرلی چندان دل خوشی از آن ندارند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

مرلی یکی از سریال های اسپانیایی است که در آن، تعادل بسیار خوبی میان سرگرمی و صحبت راجع‌به مسائل جدی‌تر شکل گرفته است. شخصیت‌پردازی قوی سریال باعث شده است تا روابط میان بچه‌های مدرسه به‌خوبی به تصویر کشیده شود. روابط معمول روزمره و تجربه‌های احساسی، در کنار دیالوگ‌های خوب و شخصیت‌پردازی قوی، ترکیب خوبی از این سریال درست کرده‌اند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بسیاری از کاربران و منتقدان مرلی را یکی از بهترین سریال های اسپانیایی می‌دانند. خیلی‌ها تعجب کرده بودند که اثری با این قدرت در کشوری مثل اسپانیا تولید شده است و آن را با آثار برجسته هالیوود و دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کرده‌اند. شاید کسی فکر نمی‌کرد که این سریال با بودجه کمی که داشت تا این حد سر زبان‌ها بیفتد.

پیشنهاد ویژه خرید هارد اکسترنال با تخفیف

در پایان

امیدواریم از تماشای سریال‌های معرفی‌شده لذت ببرید و اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. اگر به تماشای سریال های اسپانیایی علاقه دارید، برایمان از تجربه‌هایتان بگویید. همچنین اگر قبلا هریک از سریال‌های معرفی‌شده را دیده‌اید، می‌توانید بازخوردهایتان را در قسمت «ارسال دیدگاه» مطرح کنید. مشتاق خواندن نظرات و تجربه‌های شما هستیم.

منابع دیگر: rottentomatoes و imdb


با معرفی بهترین سریال های تینیجری همراه ما باشید! سریال های تینیجری یا به زبون خودمون نوجوانانه پسند، سریال هایی هستن که اغلب همونطور که از اسمشون پیداست، مخاطب اصلیشون نوجوانان و جوانان هستش و به موضوعاتی که برای این قشر جذاب هستند، می پردازن.

بهترین سریال های تینیجری

یک عادت غلطی بین مردم جا افتاده که لفظ تینیجری رو برای تمسخر سریال ها و گفتن اینکه اصلا این سریال هدف خاصی نداره استفاده میکنن ولی خب بنظرم این حرف اشتباهه. سریال های تینیجری شاید مفاهیم پیچیده ای مثل سریال یا داستان پرشگفتی ای مثل نداشته باشن، اما سعی میکنن که اکثرا مفاهیم ساده ای مثل خانواده، دوستی، تلاش و پشتکار، امیدواری و … رو در سریالشون به نمایش بزارن که با توجه به مخاطبانی که دارن، می‌تونه شدیداً مفید باشه. و این رو هم بگم که دست کم گرفتن داستان سریال های تینیجری، میتونه یکی از بدترین اشتباهات زندگیتون باشه!

یک نکته دیگه هم درباره سریال های تینیجری اینه که اگه کسی سریال بین نباشه، سریال های خوب تینیجری میتونن براش جذاب باشن و اون رو بندازن روی دور سریال ها؛ البته که سن فرد مورد نظر رو هم باید مد نظر داشته باشید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس


Freaks and Geeks / فریک ها و گیک ها

  • امتیاز: 8.7
  • سال انتشار: 1999
  • تعداد قسمت: 18 قسمت 44 دقیقه ای
  • سازنده: پاول فیگ
  • بازیگران: جیمز فرانکو، ست روگن، لیندا کاردلینی

“فریک ها و گیک ها”، شاید نام گیج کننده ای داشته باشه اما جزو بهترین سریال های تاریخ تلویزیون هست. این سریال که پخش آن پس از یک فصل کنسل شد (بله، سریال “فرندز” در آن زمان در حال پخش بود) و بینندگان به نسبت کمتری از دیگر سریال های شبکه پخش کننده داشت، به جایگاهی رسیده که مثل فرندز هواداران بی شماری داره، اونم با یک فصل.

بهترین سریال های تینیجری تلویزیون اونایی هستند که به دور از تصویر کاذب و خوش و آب و رنگ دبیرستان، به دغدغه های این سن بپردازن، خب این سریال یکی از بهترین محصولاتی‌ست که چنین کاری میکنه. داستان سریال درمورد دختری ست که میخواد برای به چالش کشیدن سبک زندگی و عقاید خودش، با افراد مختلف و عجیب دوست بشه. و حاصل این دوستی، وارد شدن مخاطب به ذهن نوجوانانی هستش که هرکدوم مشکلاتی دارند. در ضمن، این سریال یک “جیمز فرانکو” هم دارد!

همچنین بخوانید:


Vampire Diaries / خاطرات خون آشام

  • امتیاز: 7.7
  • سال انتشار: 2009
  • تعداد فصل ها: 8 فصل
  • سازندگان: Julie Plec, Kevin Williamson
  • بازیگران:  Nina Dobrev, Paul Wesley, Ian Somerhalder

خاطرات خون اشام یکی از بهترین سریال های تینیجری که واقعا برای شروع سریال دیدن عالیه. خون آشام ها همیشه از جذاب ترین و همزمان ترسناک ترین موجودات فانتزی بودن. حالا چی میشه اگه اون جنبه ترسناک رو بزاریم کنار و فقط روی جذابیتشون کار کنیم؟ احتمالا یه چیزی میشه مثل سریال «خاطرات خون آشام» که آرزوی تبدیل شدن به خوناشام رو تا صدر جدول آرزوهاتون بالا میاره!

داستان های مخلوط با جادو توی دنیای امروزی، همراه با خوناشام های شدیداً جذاب و داستانی که تا فصل چهارم واقعا فوق العاده پیش میره، فقط یک قسمت کوچک از جذابیت سریال رو تشکیل میده.

مرتبط:

جذابیت اصلی سریال برمیگرده به برادران سالواتوره که در مرکز داستان قرار دارن و شما رو دوباره با مفهوم خانواده روبرو میکنن؛ مفهومی که شاید به نظر کلیشه ای بیاد، ولی چون بدست دیمن و استفن سالواتوره اجرا میشه، شدیداً جذابه. البته باید بگم این سریال قربانی همون چیزی شد که شبکه CW به اون معروفه؛ کش دادن بیخود سریال هاش. تا فصل سوم سریال کاملا روی دور بود ولی از فصل سوم به بعد روند افت خاطرات خون آشام شروع شد تا نزاره خون آشام ها بیشتر از این توی دل ما نفوذ کنن.

البته بگم که سه فصل اول به عنوان یک سریال تینیجری کاملا ارزش وقتی که براش میگذارید رو داره و اگه با سریال ارتباط برقرار کردید، مطمئن باشید که تا آخر ولش نمیکنید. حداقل حرمت سالواتوره ها رو نگه میدارید.


Pretty Little Liars / دروغگوهای زیبای کوچک

  • امتیاز: 7.4
  • سال انتشار: 2017-2010
  • تعداد قسمت: 160 قسمت 44 دقیقه ای
  • سازنده: مارلیم کینگ
  • بازیگران: لوسی هیل، اشلی بنسون، ترویان بیلزاریو

“دروغگوهای زیبای کوچک” سریالی ست که تم نوجوانانه پسند رو با عناصر معمایی مخلوط میکنه و حاصل کار سریالی است که تا هفت فصل خود هم میتونه پرکشش و جذاب باشه. این سریال داستان پنج دختر رو تعریف میکنه که پس از گم شدن مشکوک یکی از دوستانشون، مدت زیادی رو بدون حضورش زندگی میکنند. اما وقتی همه چیز براشون عادی شده ، پیام هایی از طرف فردی به نام “A” دریافت میکنن. پیام هایی که نشون میده فرستنده شون رازهای اونهارو میدونه. حال مخاطب در دوراهی ای قرار میگیره که آیا واقعا دوستشون گم شده یا رازهای مخفی زیادی در میان هست؟

همچنین بخوانید:


Originals / اصیل ها

  • امتیاز: 8.2
  • سال انتشار: 2013
  • تعداد فصل: چهار فصل
  • سازنده: Julie Plec
  • بازیگران:  Joseph Morgan, Daniel Gillies, Claire Holt

تقریبا تمام طرفداران «خاطرات خون آشام» قبول دارن که بهترین دوران سریال زمانی بود که خون آشام های اصیل توی سریال حضور داشتن و از فصل سه به بعد، با کمرنگ شدن نقش اصیل ها توی داستان، افت سریال هم شروع شد. ولی خب شاید بشه گفت عذابی که سر افت کیفیت خاطرات خون آشام کشیدیم ارزشش رو داشت، چون از اونور اصیل ها توی سریال اختصاصی خودشون گل کاشتن! اصلا نمیشه جلوی دیدن سریالی که توی تمام قسمت هاش خوناشام های اصیل جلوی آدم رژه میرن مقاومت کرد! داستان هم با نقل مکان سه تا اصیل باقیمونده، به سمت شهر نیواورلانز شروع میشه. اما وقتی میرسن میبینن که حکومت اینجا دست افراد دیگه ایه. این سریال هم مثل برادر خودش، روی مفهوم خانواده تاکید زیادی داره و اینکه هیچوقت با اصیل ها درنیوفتید!


The 100 / صد

  • امتیاز: 7.6
  • سال انتشار: 2014
  • تعداد فصل: هفت فصل
  • سازنده: Jason Rothenberg
  • بازیگران:  Eliza Taylor, Bob Morley, Marie Avgeropoulos

بین این سریال های تینیجری فانتزی و درام و ابرقهرمانی، یک تقریبا علمی تخیلی هم معرفی کنیم. داستان سریال مدت ها بعد از یک آخرالزمان روی کره زمین شروع میشه، جایی که انسان های باقی مونده توی یک ایستگاه فضایی درحال زندگی هستن تا اینکه کم کم با بحران کمبود غذا مواجه میشن و تصمیم میگیرن تا صدنفر از جوانان مجرمی که توی زندان به سر میبرن رو به زمین بفرستن تا وضعیت زندگی در اونجا رو بررسی کنن. حالا این صد نفر ماجرا میرسن به زمین و با بازمانده های زیادی مواجه میشن که اصلا انتظارش رو ندارن. اینجا هم همون اتفاقات سریال های تینیجری دیگه میوفته اما با یک فرق اساسی؛ اینجا دیگه از دبیرستان خبری نیست!

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آخرالزمانی که باید ببینید ؛ جایی که از قانون خبری نیست! 


The Flash / فلش

  • امتیاز: 7.6
  • سال انتشار: 2014
  • تعداد فصل: هفت فصل
  • سازندگان: Greg Berlanti, Geoff Johns, Andrew Kreisberg
  • بازیگران:  Grant Gustin, Candice Patton, Danielle Panabaker

ما به نمایندگی از کل سریال های ابرقهرمانی شبکه CW سریال فلش رو انتخاب کردیم، ولی خب اگه تصمیم دارید یکی از این سریال های ابرقهرمانی رو شروع کنید، بهتره که به فکر دیدن بقیشون هم باشید. چون هرازگاهی این سریال ها با همدیگه کراس اور هایی دارن که باور کنید یا نه جذاب ترین و مفرح ترین قسمت های هر فصل به همون قسمت ها اختصاص داره.

مرتبط: بررسی سریال The Flash ؛ هیجانی تکراری!

خود سریال «فلش» از و محبوبیت زیادی هم داره. به خاطر وفاداری نصفه و نیمه سریال به کمیک های فلش، میتونید حداقل انتظار بعضی قسمت های جذاب رو داشته باشد. البته فصل اول سریال از اون مدل هاست که هر قسمت یک ماجرا رو روایت میکنه و کنارش خط داستانی اصلی رو هم جلو میبره، ولی از فصل دوم که تمرکز روی داستان اصلی بیشتر میشه، کیفیت سریال هم بالاتر میره و با اشتیاق بیشتری میتونید اون رو ببینید. داستان سریال هم درباره بری آلن، کاراگاه پلیسه که یک شب مورد اصابت یک صاعقه اسرار آمیز قرار میگیره که باعث میشه سرعت و قدرتش تا حد زیادی افزایش پیدا کنه و اون رو تبدیل به سریع ترین مرد جهان کنه (بدون حساب کردن یوسین بولت).


Stranger Things / چیزهای عجیب

  • امتیاز: 8.7
  • سال انتشار: 2016
  • تعداد فصل: سه فصل
  • سازندگان: Matt Duffer, Ross Duffer
  • بازیگران:  Millie Bobby Brown, Finn Wolfhard, Winona Ryder

یه سریال مخصوص عاشقای دهه هشتاد میلادی! چه چیز دهه هشتاد میلادی براتون جذابه؟ تیپ لباس پوشیدن مردم؟ خود مردم؟ آهنگ های جذابی که گوش میدادن؟ همه این ها رو توی «چیزهای عجیب»  پیدا میکنید.

مرتبط: : فیلم های پیشنهادی برای طرفداران سریال Stranger Things

این سریال همه چیز برای کسانی که دنبال نوستالژی دهه هشتادی هستن رو داره، به علاوه اشارات مختلف به فیلم های اون زمان و همینطور یک داستان علمی تخیلی جذاب که داستان با اون جلو میره. طراحی هیولاهای سریال هم واقعا تحسین برانگیزه و میتونه به تنهایی دلیلی برای دیدن سریال باشه. داستان هم توی شهری جریان داره که یک روز پسری غیب میشه و کل شهر برای پیدا کردنش بسیج میشن (دارک هم داستانش همین نبود؟ کم کم دیگه این جریان داره تکراری میشه). راستی موسیقی متن سریال استرنجرتینگز یکی از ویژگی هاییه که باعث جذابیتش میشه. 


13 Reasons Why / سیزده دلیل که چرا

  • امتیاز: 7.6
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد فصل ها: 4 فصل
  • سازنده: Brian Yorkey
  • بازیگران:  Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro

نتفلیکس با این سریال به چنان موفقیتی رسید که نفهمید باید چیکارش کنه و حالا دیگه کاملا اون موفقیت رو خراب کرده. جوری که با شنیدن اسم «سیزده دلیل که چرا» بجز خاطرات مبهم خوش (تلخ؟) از فصل اول، چیزی یادمون نمیاد. از این حرفا که بگذریم و اگه فقط فصل اول رو حساب کنیم، واقعا این سریال گل سرسبد لیستمون به حساب میاد که دیدنش برای همه واجبه.

همچنین بخوانید:

توی این سریال هم به رسم سریال های تینیجری دیگه، با یک دبیرستان شلوغ و اتفاقات توی اون سروکار دارید؛ البته از نوع خیلی تاریک و واقع‌گرایانه تر! داستان از جایی شروع میشه کلی جنسن، یه نوجوان معمولی، نوارهایی رو پیدا می‌کنه که دختری به اسم هانا بیکر اون ها رو بجا گذاشته و توشون از دلایل خودکشی خودش صحبت کرده. همین به اندازه کافی جذاب نبود؟


The End of the F***ing World / پایان دنیای لعنتی

  • امتیاز: 8.1
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد قسمت: 16 قسمت 22-16 دقیقه ای
  • کارگردان: جاناتان انتویستل، لوسی چرنیاک
  • بازیگران: الکس لادر، جسیکا باردن، جما ولان

“پایان دنیای لعنتی” رو میتوان از محصولات بسیار خوب تلویزیون انگلیس محسوب کرد. پایان دنیای لعنتی سریالی است که اگرچه مخصوص رده سنی نوجوانان یا به اصطلاح “تینیجرها” ساخته شده، اما مثل فصل اول “13 دلیل برای اینکه”، اصلا و ابدا دغدغه های رایج و تکراری محصولات مشابه رو نداره. داستان سریال درباره دو نوجوان با عقاید و طرز فکرهای متلاشی شده است که با هم همسفر میشن. حالا این همسفر بودن بهانه ای میشه تا نویسنده به کاوش درباره بخشی از مشکلات این طبقه از جامعه بپردازه.


riverdale / ریوردیل

  • امتیاز: 6.8
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد فصل: 5 فصل
  • سازنده: Roberto Aguirre-Sacasa
  • بازیگران:  K.J. Apa, Lili Reinhart, Camila Mendes

فیلم های جنایی معمایی هم طرفدارای خودشون رو دارن که به هیچ وجه دست رد به یک فیلم یا سریال توی این ژانر نمیزنن. اما دیدن یک داستان جنایی معمایی به عنوان یک سریال تینیجری میتونه براشون تجربه جالب و جدیدی باشه. داستان با پیدا شدن یک جنازه در کنار رودخانه شهر ریوردیل شروع میشه و یکی از خط های داستانی اصلی سریال هم حل کردن معمای همین قتل بدست نوجوانان داستانه.

اما به رسم هر سریال تینیجری دیگه ای، روابط بین شخصیت ها و اتفاقات توی دبیرستان نقش بزرگی توی داستان دارن. تیم بازیگری سریال هم بااینکه اکثرا تازه کار هستن، ولی به خوبی از پس ایفای نقش هاشون برمیان و اتفاقا بیشتر محبوبیت «ریوردیل» هم به خاطر همین بازیگرانشه. در آخر این سریال به همه دوست داران سریال های تینیجری با معدود جاهای واقعا لوس توصیه میشه.

امیدواریم از معرفی بهترین سریال های تینیجری لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی ؛ K-Drama عاشقانه چی ببینیم؟

از گذشته تا به امروز، سریال‌های مدسه‌ای کره‌ای بسیار محبوب بوده‌اند. از این رو این گفتار را به بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی اختصاص داده‌ایم.

فیلم و سریال‌های کره‌ای از ایام قدیم تاکنون طرفداران خود را بین مردم داشته‌اند و حتی بعضی از آنها در تلویزیون‌های ملی کشورهای خاورمیانه و شرقی همچون ایران پخش شده‌اند. اما جدا از اینکه سریال‌های جومونگ و دونگی ما را با دنیای سریال‌های کره‌ای آشنا کردند، کیدرامایی‌ها از دیرباز طرفداران سریال‌های مدرسه‌ای همچون پسران برتر از گل و یا رویای بلند بوده‌اند.

از این رو‌، ما سعی کرده‌ایم در این مقاله فهرستی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی در طول تاریخ کره آماده کنیم. برخی از برترین سریال کره ای دبیرستانی شما را به دنیای نوستالژیک کره‌ای برده و برخی دیگر از آنها جزو جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای هستند. با ما همراه باشید تا بهترین سریال کره ای دبیرستانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی

اینکه صنعت فیلم و سریال کره روز به روز درحال پیشرفت است، شکی نیست و در سال گذشته دیدیم که فیلم انگل، یکی از بهترین فیلم های کره ای، چگونه تمام جوایز اسکار را درو کرد و سر فیلم‌های هالیوودی و آمریکایی بی‌کلاه ماند. یا سریال وینچنزو که اخیرا در جهان سر و صدا به پا کرد، نمونه‌ای از بهترین سریال های کره ای 2021 است که نشان داد این سری سریال‌ها در جهان طرفداران خود را پیدا کرده‌اند.

با این حال، این دلیل نمی‌شود که برخی از سریال‌های قدیمی ژانر مدرسه‌ای جالب نباشند. از این رو، لیست برترین سریال کره ای دبیرستانی شامل سریال‌های قدیمی و جدید است و ما سریال‌های نوستالژیکی همچون پسران برتر از گل را نیز در این مقاله قرار داده‌ایم. حال به سراغ بهترین سریال کره ای دبیرستانی می‌رویم. ادامه مطلب را از دست ندهید!

True Beauty

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام
  • کارگردان: کیم سانگ هیوب (Kim Sang Hyub)
  • بازیگران: مون گایونگ (Moon Ga Young)، چا اون وو (Cha Eun Woo)، هوانگ این یوپ (Hwang In-Yeop)

زیبای حقیقی را می‌توان یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای دانست و کارگردان آن قبلا سریال های دونگی و تو فوق العاده ای را کارگردانی کرده است. به علاوه، از ستارگان این سریال می‌توان به چا اون وو اشاره کرد. داستان این سریال درباره‌ی یک دختر دبیرستانی 18 ساله به نام  Im Jukyung است که نسبت به همه چیز دید مثبتی دارد به جز چهره خود.

وی از اینکه در مکانی بدون آرایش دیده شود، می‌ترسد و به همین خاطر، به یک میکاپر عالی تبدیل شده است و همه او را به عنوان یکی از زیباترین دختران کلاس می‌شناسند. اما در این میان‌، یکی از خوشگل‌ترین پسران کلاس (با بازی چا اون وو) که خیلی از دخترها او را دوست دارند، او را بدون آرایش دیده است. این دو در کنار هم داستان این برترین سریال کره ای دبیرستانی را رقم می‌زنند و اگر شما به این ژانر علاقه‌مند هستید، زیبای حقیقی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

Extraordinary You

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: فانتزی، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: کیم سانگ هیوپ (Kim Sang Hyub)
  • بازیگران: کیم هه یون (Kim Hye Yoon)، لی جه ووک (Lee Jae Wook)،

به طرفداران سریال‌های فانتزی پیشنهاد می‌کنیم این بهترین سریال کره ای دبیرستانی را از دست ندهند! داستان این سریال روایت‌گر دانش آموزی 17 ساله است که در خانواده ثروتمندی زندگی می‌کند. به علاوه، وی از یک بیماری قلبی دائم العمر رنج می‌برد و به زودی می‌میرد. او که می‌داند نامزد رسمی‌اش به وی علاقه‌ای ندارد، سعی می‌کند به دنبال عشق واقعی برود.

اما در این میان متوجه می‌شود که او و تمام اطرفیانش شخصیت‌های یک کتاب کمیک هستند و اتفاقاتی که رخ می‌دهد توسط یک نویسنده نوشته می‌شود. این سریال یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی است و می‌توان آن را تا حدودی شبیه به سریال دبلیو دانست.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

Love Alarm

  • سال پخش: 2019-2021
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • کارگردان: لی نا جونگ (Lee Na Jung)
  • بازیگران: کیم سو هیون (Kim So Hyun)، جانگ گارام (Jung Ga Ram)

سریال آلارم عشق را نه تنها می‌توان بهترین سریال کره ای دبیرستانی حساب کرد، بلکه جزو بهترین سریال های کره ای نتفلیکس نیز محسوب می‌شود. کارگردان این سریال قبلا دو سریال معروف و پیشنهادی مبارزه در راهم و مرد خوب را کارگردانی کرده است و این اثر او نیز توانست بین کیدرامایی‌ها محبوب شده و فصل دوم آن نیز ساخته شود.

داستان این جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای که امسال فصل دوم آن نیز از نتفلیکس پخش شد، درباره یک مثلث عشقی دو دوست صمیمی با یک دختر است که یکی از پسرها تلاش می‌کند تا بفهمد آیا علاقه دوستش واقعی است یا خیر.

در این سریال برنامه عشق‌یابی وجود دارد که هرکس در فاصله 10 متری به شما احساس داشته باشد، می‌تواند آن را تشخیص دهد. دو کاراکتر اصلی در مدرسه بسیار محبوب هستند اما هر دوی آنها در گذشته سختی‌های زیادی را کشیده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال کره ای دبیرستانی جدید را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

Dream High

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2011
  • ژانر:  کمدی، موزیکال، عاشقانه
  • کارگردان: لی اونگ بوک (Lee Eung bok)
  • بازیگران: بائه سوزی (Bae Suzy)، کیم سو هیون (Kim Soo hyun)، اوک تکیون (Ok Taec yeon)، آیو (IU)

هرچند بیش از 10 سال از پخش سریال رویای بلند 1 می‌گذرد، اما این سریال نوستالژی را می‌توان همچنان بهترین سریال کره ای دبیرستانی دانست. حضور بازیگرانی همچون سوزی، کیم سو هیون و اوک تکیون موجب می‌شود حتی بعد از گذشت اینهمه سال، اسم سریال جزو محبوب‌های کیدراما باشد.

داستان این سریال درباره 6 دانش آموز دبیرستانی است که در یک دبیرستان موسیقی تحصیل می‌کنند و هر کدام داستان منحصر به فرد خود را دارند. آنها در این مدرسه تلاش می‌کنند تا به ستارگان پاپ تبدیل شوند. هرچند فصل دوم این سریال نیز ساخته شد، اما داستان آنها از یکدیگر مجزا است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

Live On

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • کارگردان: کیم سانگ وو (Kim Sang Woo)
  • بازیگران: جونگ دابین (Jung Da Bin)، هوانگ مین هیون (Hwang Min Hyun)، نو جونگ هیون (Noh Jong Hyun)

سریال پخش زنده از دیگر بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی است که توسط کارگردان سریال مدرسه‌ای تو فوق العاده‌ای و آجوشی من، کیم سانگ وو، ساخته شده است. این مینی سریال داستان بک هورانگ، زیباترین و محبوب‌ترین دختر مدرسه را بیان می‌کند.

اما او با تمام معروفیتی که دارد، دوستان چندانی ندارد چرا که شخصیت وی بسیار مغرور است.اما بعد از اینکه یکی از مخفی‌ترین رازهایش به طرز عجیبی به‌صورت آنلاین آشکار شد، او تلاش می‌کند تا وارد قسمت برادکست شود و بفهمد چه کسی این کار را کرده است.

با اینکه این سریال در 8 قسمت تهیه شده، ولی داستان لذت‌بخش آن مردم را به بی‌خیالی دعوت می‌کند و می‌تواند برای بینندگان زیادی جزو بهترین سریال های کره ای مدرسه ای محسوب شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

Who Are You: School

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: عاشقانه، درام، معمایی
  • کارگردان: بک سانگ هون (Baek Sang-Hoon)
  • بازیگران: کیم سو هیون (Kim So Hyun)، نام جو هیوک (Nam Joo Hyuk)، یوک سونگجه (Yook Sung Jae)

سریال مدرسه 2015 همانطور که از اسمش نیز مشخص است، یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است. اما این سریال همانند دیگر سریال‌های مدرسه‌ای معمولی نیست و داستانی رازالود دارد.

داستان این سریال درباره دوخواهر دوقلو است که بسیار شبیه همدیگر هستند. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که یکی از خواهران به طرز مرموزی گم می‌شود و خواهر دیگر که خاطراتش را فراموش کرده، به جای دیگری اشتباهی گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

Angry Mom

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: کمدی، درام، خانوادگی
  • کارگردان: چویی بیونگ گیل (Choi Byung-gil)
  • بازیگران: کیم هی سان (Kim Hee Sun، کیم یو جونگ (Kim Yoo-jung)، جی هیون وو (Ji Hyun-woo)

مامان عصبانی از دیگر سریال‌های جذاب خانوادگی است که می‌توان گفت سبک آن کمی متفاوت‌تر از دیگر سریال‌های مدرسه‌ای است. داستان این سریال درباره مادری (جو کانگ جا) با بازی کیم هی سان است که متوجه می‌شود دخترش در مدرسه مورد آزار و اذیت بقیه قرار می‌گیرد. او بخاطر این خشونت‌ها، تصمیم می‌گیرد به مدرسه برود و برای محافظت از دخترش، با همکلاسی‌های او روبرو شود.

در واقع، جو کانگ جا در زمان دبیرستان خودش، یکی از سرسخت‌ترین و شیطان‌ترین دانش آموزان بوده است اما او را بخاطر بارداری در سال‌های آخر دبیرستان بیرون می‌اندازند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرد که برای دخترش مادر خوبی باشد و مسئولیت بچه را گردن بگیرد.

با این حال، به نظر می‌رسد او چندان هم در تصمیمی که گرفته موفق نیست تا اینکه متوجه اذیت و آزارهایی می‌شود که دخترش در مدرسه تحمل می‌کند. هرچند این سریال جزو جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای نیست، ولی جزو بهترین‌های کره‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های چینی

Sky Castle

  • سال پخش: 2018
  • ژانر: کمدی، خانوادگی، درام
  • کارگردان: جو هیون تاک (Jo Hyun-Tak)
  • بازیگران: یوم جانگ آه (Yum Jung ah)، لی ته ران (Lee Tae ran)

قلعه آسمان از جمله سریال‌های کره‌ای است که بسیار پرفروش بوده و توانسته امتیاز 9.2 را در MDL از آن خود کند. در نگاه اول، شاید فکر کنید که این سریال در دسته سریال‌های مدرسه‌ای و دبیرستانی قرار نمی‌گیرد، اما به نظر می‌رسد سیستم واقع گرایانه آموزشی کره جنوبی، به خصوص در طبقه ثروتمندان در این سریال به تصویر کشیده شده است.

در این سریال، خانواده‌های سوپر ثروتمند کره را می‌بینید که در قلعه آسمان، یک محله برتر ثروتمندان زندگی می‌کنند. مادران بلندپرواز این خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا خانواده آنها بهترین باشند و فرزندانشان را در بهترین دانشگاه ها پذیرش کنند و به نوعی آنها را تبدیل به شاهزاده کنند.

اما در این میان یکی از خانواده‌ها مجبور می‌شوند از آن محله بروند و به جای آنها، خانواده‌ای سطح پایین در آن خانه ساکن می‌شوند. این مسئله برای دیگر ساکنان قلعه اسکای جای تعجب دارد. به همین خاطر یکی از این مادران تصمیم می‌گیرد با ماجراجویی راز آنها را بفهمد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

Boys Over Flowers

  • سال پخش: 2009
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام
  • کارگردان: جون کی سانگ (Jeon Ki-sang)
  • بازیگران: گو هه سون (Gu Hye Seon)، لی مین هو (Lee Min Ho)، کیم هیون جونگ (Kim Hyun Joong)

بیش از 12 سال از پخش این سریال نوستالژیک می‌گذرد و به جرئت می‌توان گفت پسران برتر از گل بلیط ورود افراد زیادی به دنیای کیدراما بوده است. داستان این درام نوستالژیک، درباره دختر فقیری است که بورسیه یک دبیرستان عالی می‌شود. اما زمانی که وارد آن دبیرستان می‌شود، متوجه می‌شود اکثر دانش آموزان آنجا از خانواده‌های ثروتمند هستند.

در این میان، توجه او به گروهی از پسران جمع می‌شود که F4 نام دارند و یکی از آنها (لی مین هو)، پسر رئیس دبیرستان است. مدتی نمی‌گذرد که این دختر با شجاعت‌ها و حاضرجوابی‌هایش، تبدیل به هدفی برای این پسران می‌شود تا او را اذیت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

The Heirs

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
  • کارگردان: کانگ شین هیو (Kang Shin Hyo)
  • بازیگران: لی مین هو (Lee Min Ho)، پارک شین هه (Park Shin Hye)، کیم وو بین (Kim Woo Bin)

وارثان از دیگر سریال‌های کره‌ای قدیمی است که همچنان دیدن آن برای افراد خسته‌کننده نیست. هرچند داستان پسر پولدار و دختر فقیر و همینطور مخالفت خانواده‌ها برای ازدواج در دنیای کیدراما تبدیل به یک کلیشه شده است، اما وارثان با داشتن بازیگرانی همچون لی مین هو، پارک شین هه و کیم وو بین همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و جزو بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است.

داستان این سریال درباره پسر دوم خانواده ثروتمند کیم است که خارج از کشور درس می‌خواند تا اینکه اتفاقاتی می‌افتد و او تصمیم می‌گیرد به کره برگردد. سر انجام او در دوراهی عشق و وظایف خانوادگی قرار  می‌گیرد و باید از بین این دو یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

Moment at Eighteen

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: درام
  • کارگردان: شیم نا یون (Shim Na Yeon)
  • بازیگران: اون سونگ وو (Ong Seong Wu)، کیم هیانگ گی (Kim Hyang Gi)، شین سونگ هو (Shin Seung Ho)، کانگ کی یونگ (Kang Ki Young)

لحظه‌ای در 18 سالگی از دیگر بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است که دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم. داستان این سریال درباره پسری است که به تازگی به یک مدرسه جدید نقل مکان کرده است. وی در بیان کردن احساساتش مشکل دارد و معمولا اوقات خود را تنهایی سپری می‌کند.

این مجموعه دبیرستانی داستان این پسر و برخی از همکلاسی‌هایش را بیان می‌کند و به مشکلات دانش آموزان در زمان دبیرستان می‌پردازد. در این میان، معلمی را خواهیم دید که سعی می‌کند این دانش آموزان را درک کرده و به آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

Reply 1988

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: کمدی، دوستانه، خانوادگی
  • کارگردان: شین وون هو (Shin Won Ho)
  • بازیگران: لی هه ری (Lee Hye-ri)، پارک بوگوم (Park Bo-gum)، گو کیونگ پیو (Go Kyung-pyo)

یکی دیگر از سریال‌های کره‌ای محبوب با ژانر مدرسه‌ای، پاسخ به 1988 است. این سریال داستان پنج دوست را بیان می‌کند که از دوران کودکی با هم بزرگ شده‌اند. این مجموعه عمدتاً قسمت آخر سالهای نوجوانی آنها از 1988 تا 1989 و قطعه هایی از 1994-1995 و 2016 را شامل می‌شود. محتوای کلی این سریال دوستی، خانواده و عشق اول است. بنابراین اگر از طرفداران سریال‌های کلاسیک هستید، پاسخ به 1988 برای شما گزینه مناسبی است.

لیست بهترین سریال های کره ای مدرسه ای به پایان رسید. ما در این گفتار سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم اما مطمئنا تعداد بهترین سریال‌های این ژانر بیشتر از این موارد است. در آخر، به دوستداران صنعت سینمای کره پیشنهاد می‌کنیم مقالات بهترین فیلم های کره ای 2021، بهترین فیلم های کره ای 2020 و بهترین سریال های کره ای 2020 را نیز در تکراتو مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های 1400
  • بهترین سریال های 2021
  • بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021
  • بهترین سریال های HBO در سال 2021
  • بهترین سریال های ترکی 2021
  • بهترین سریال های عاشقانه 2021

.

منبع: klook

نظر شما در خصوص بهترین سریال های کره ای مدرسه ای چیست؟ به نظر شما چه سریال‌های دیگری می‌توانند در این لیست باشند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 





نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا