خانواده

سریال های نمایش خانگی طنز

به گزارش اطلاع نیوز

 

اگر چنانچه شما هم یکی از طرفداران و علاقه مندان به تماشای فیلم و سریال می باشید، قطعا جدید ترین سریال های خارجی و ایرانی که در چند ماهه اخیر به نمایش گذاشته شده است را تماشا کرده اید. فیلم ها و سریال ها معمولا در ژانر های مختلفی تولید و پخش می شوند که برخی از این ژانر ها در میان مخاطبان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. ژانر های کمدی، اجتماعی، اکشن، علمی تخیلی، ترسناک و… از ژانر های محبوبی هستند که مخاطبان زیادی دارند.
شبکه های نمایش خانگی که امروزه بستری را فراهم کرده اند تا تمامی افراد بتوانند به فیلم ها و سریال های خارجی و ایرانی دسترسی داشته باشند. اگر شما هم به یاد داشته باشید، در سال های خیلی قبل، سریال هایی که به صورت نمایش خانگی تولید می شد، به صورت سی دی و دی وی دی به فروشگاه ها و سوپر مارکت ها ارسال می شد. در نتیجه مخاطبان برای تماشای هر قسمت باید هر قسمت را از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها خریداری می کردند. البته جالب اینجاست که هر هفته یک قسمت از آن سریال پخش می شد و بینندگان آن باید هر هفته یک قسمت را خریداری می کردند.
البته در سال های اخیر این داستان تغییر کرده و دیگر نیازی به خرید سی دی و دی وی دی از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها نیست. از آنجایی که سریال های اخیری که در شبکه نمایش خانگی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است، ما در این مقاله به معرفی جدید ترین و بهترین سریال های طنز می پردازیم که شما با دیدن آنها تا ساعت ها لبخند خواهید زد. سریال های جدیدی مثل سریال درمانگر نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما این سریال در ژانر غیر از کمدی تولید شده است و معمولا برای مخاطبانی که تنها به دنبال سریال های طنز هستید، جذابیتی ندارد.

 سریال تماشایی روزی روزگاری مریخ

یکی از محبوب ترین سریال هایی که در ماه های اخیر در شبکه های نمایش خانگی پخش شده است، سریال روزی روزگاری مریخ می باشد. این سریال سرتاسر خنده و طنز توانست در اولین روز های پخش شاهد استقبال بی نظیر مخاطبان باشد. این سریال جالب و دیدنی یکی از مجموعه هایی است که به تازگی در شبکه نمایش خانگی به نمایش گذاشته شده است. افرادی که به تماشای سریال های طنز علاقه دارند، می توانند با تهیه سرویس های شکبه نمایش خانگی، به تمامی قسمت های سریال روزی روزگاری مریخ دسترسی داشته باشند.
از آنجایی که فیلم ها و سریال هایی درباره فرا انسان ها و کره ها دیگری هستند از جذاب بالا تری برخوردار می باشند. به همین خاطر سریال روزی روزگاری مریخ نیز از محبوبیت بالایی بین مخاطبان برخوردار می باشد. کارگردان این سریال پیمان قاسم خانی و محسن چگینی می باشند. این سریال در ژانر کمدی فانتزی تولید شده است. شما در این سریال بازیگران محبوب و دوست داشتنی را خواهید دید که نقش آفرینی کرده اند.

عوامل و بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ

بازیگران و هنرمندانی که در این سریال نقش آفرینی کرده اند عبارت اند از:
•    سام درخشانی در نقش ناصر
•    ویشکا آسایش در نقش لونا
•    امیر نوروزی در نقش اسکندر
•    امیر کاظمی در نقش گاندی
•    بهادر مالکی در نقش 67
•    امیر مهدی ژوله در نقش افلاطون
•    عبدالله روا در نقش ناپی
•    الناز حبیبی
•    مهراب قاسم خانی در نقش لوک اسکای واکر
•    نوشین تبریزی در نقش مهگل
•    بهروز رهبری فر در نقش خسرو خاردار
•    رامین ناصر نصیر در نقش دکتر

خلاصه داستان سریال روزی روزگاری مریخ

در تماشای روزی روزگاری مریخ خواهید دید که در روی کره زمین خلافکاری بد شانس زندگی می کند که در تمامی شرط بندی های خود بازنده بوده است. نام این فرد ناصر می باشد که با بازی سام درخشانی است. این فرد تصمیم می گیرد که آخرین و بزرگ ترین قمار زندگی اش را نیز انجام دهد؛ اما قبل از آن باید خود را از دست دشمنانی که تشنه به خونش هستند، پنهان سازد. جالب است که بدانید 370 سال بعد از این اتفاق در کره مریخ، بانویی زندگی می کند با نام لونا. این بانو، زمینی مریخی است و در این کره وظیفه مشاوره املاک و امور اقامت را برعهده دارد.
در ادامه داستان لونا با وجود تمامی درگیری ها و مشکلاتی که در زندگی و کارش دارد، در انتظار بسته ای است که قرار است از زمین به دست او برسد. محتویات این بسته مرموز و عجیب و غریب است و با رسیدن آن اتفاقات جالب و هیجان انگیز لونا آغاز می شود.

سریال طنز جوکر

یکی دیگر از سریال های طنز و منحصر به فردی که در چند ماهه اخیر در شبکه های نمایش خانگی اکران شده است، سریال جوکر می باشد. این سریال در واقع مسابقه ای است که بین 7 نفر صورت می پذیرد. شما در این مسابقه چهره های مشهوری را خواهید دید که در اتاق در بسته ای باید به مدت 6 ساعت با هم باشند. تنها قانونی که این مهمانی داراست، نخندیدن است. تصور کنید 7 نفر از چهره های مشهور که اکثر آنان کمدین هستند، نباید در بازه زمانی 6 ساعته حتی لبخندی به لب داشته باشند.
با این وجود که این سریال از نمونه های موفق دیگری از رئالیتی شو می باشد توانست با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شود. کارگردانان این سریال جذاب تلویزیونی، احسان علیخوانی و سید حامد میرفتاحی می باشند. شما عزیزان می توانید با تهیه سرویس های نمایش خانگی تمامی فصل ها و قسمت های این سریال جذاب و خنده دار را تماشا نمایید. در هر یک از فصل های این سریال هنرمندان مختلفی شرکت داده شده اند مانند سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، بیژن بنفشه خواه، هومن حاجی عبداللهی، امیر کاظمی، امیر تشکر، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، یوسف تیموری، یوسف صیادی، ایمان صفا و… که هر کدام از آنها به تنهایی یک کمدین می باشند.
حال تصور کنید که چند کمدین که در تمامی لحظه های شان خندیده اند و یا دیگران را خندانده اند، نباید به مدت 6 ساعت لبخند بزنند. این درحالی است که در این مسابقه هر یک از شرکت کنندگان زمان 5 دقیقه ای را برای  خندان دیگر رقبای خود دارا هستند. همچنین در طول مسابقه چالش هایی برای آنان در نظر گرفته شده است که قطعا هر فردی که به جای آنان باشد، خواهد خندید. اکثر افراد در نگاه اول تصور می کنند که نخندیدن کار آسانی است؛ اما اگر فردی کمدین در مقابل شما باشد، قطعا در این طرز تفکر تان باید کمی تردید نمایید. شما عزیزان با تماشای این سریال جذاب و سرتاسر خنده می توانید لحظات خوشی را در کنار خانواده داشته باشید.

 


اگر از دنبال‌کنندگان بهترین سریال های ایرانی در پخش خانگی و تلویزیون هستید، همراه ما باشید تا فهرستی از بهترین سریال های ایرانی جدید را برای شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱

این روزها سریال‌هایی با مضامین مختلف و در ژانرهای متفاوت، علاوه بر تلویزیون، از پلتفرم‌های اینترنتی نیز منتشر می‌شوند. مدت‌هاست که در سطح دنیا پلتفرم‌هایی نظیر نتفلیکس مشهور شده‌اند.

در سال ۱۳۸۹، اولین سریال تولید شده مختص شبکه نمایش خانگی، در ایران توزیع شد. تا امروز این شیوه نوظهور پخش فیلم و سریال، فراز و فرود زیادی داشته است. اوایل مخاطب ایرانی شبکه نمایش خانگی را جدی نمی‌گرفت. به نظر می‌آمد سریال‌هایی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند، که کیفیت پایینی دارند.

اما پس از گذشت مدتی، این شبکه رقیب بسیار سرسختی برای تلویزیون شد. ممیزی‌ها و سخت‌گیری‌های مرسوم محتوایی در تلویزیون، کمتر در این سریال‌ها اعمال می‌شد. در ایران شبکه‌های خانگی همچون فیلیمو، نماوا فعالیت گسترده‌ای دارند. و هر فصل سریال‌ها و برنامه‌های متنوعی را ساخته و منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های فیلیمو 1401 و 1400

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های نماوا 1401 و 1400

بسیاری از نام‌آوران سینما و تلویزیون ایران نیز، با این پلتفرم‌ها همکاری می‌نمایند. برنامه‌های هم‌رفیق، شباهنگی و تاک‌شو پیشگو نیز مصداق این همکاری‌ها هستند. اما در گدشته برنامه تاک‌شو رضا رشیدپور، جزء اولین برنامه‌هایی بود که در اینترنت منتشر می‌شد. ملوفیلم، لنز و فیلم‌نت نیز، از دیگر پلتفرم‌های اینترنتی ایرانی هستند.

متاسفانه مرز باریکی بین ابتذال و آزادی وجود دارد، که برخی از کارگردان‌ها و سازندگان فیلم و سریال ایرانی نمی‌توانند آن را از یکدیگر تمیز دهند. امید است که روزی این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، که سریال‌های ما نیز، به اندازه فیلم‌هایمان شهرت جهانی داشته باشند و بتوانند حداقل به قدر بهترین سریال های ایرانی قدیمی لذت بخش باشند و برای نسل‌های آینده حس سریال های نوستالژیک ایرانی را به یادگار بگذارند.

بیشتر بخوانید:

غمگین ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی

بهترین سریال های ایرانی

  • مجموعه‌های نمایش خانگی
  • مجموعه سریال های پلتفرم نماوا
  • مجموعه سریال های پلتفرم فیلیمو
بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱

ظهور VODها یا سرویس‌های پخش آنلاین فیلم، نقطه عطف برای پخش خانگی بود. دیگر نیاز نبود که هر هفته به سوپرمارکت و یا سی‌دی فروشی‌ها رفت. پخش و تماشا و دانلود سریال‌های جدید پخش خانگی، آسان‌تر و سریع‌تر شد. از داخل سایت، سریال را آنلاین تماشا کن و یا دانلود کرده و بعد تماشا کن.

این‌گونه بود که شبکه نمایش شبکه خانگی، به یک صنعت میلیاردی و دارای مخاطب میلیونی تبدیل شد. سریال‌های قهوه تلخ، شوخی کردم، قلب یخی، ساخت ایران، دندون طلا، شاهگوش، برنامه شام ایرانی و سریال شهرزاد، از نمونه‌های اولیه و موفق سریال های خانگی جدید به حساب می‌آیند.

اما از صدا و سیما که برای قشر بزرگی از جامعه محبوب است قافل نشویم. در ذیل فهرستی از سریال های جدید ایرانی تلویزیون ۱۴۰۱ را می‌توانید مشاهده کنید و از زمان پخش آن‌ها مطلع شوید.

سریال های جدید ایرانی تلویزیون ۱۴۰۱ :

زمان پخش سریال بی همگان

زمان پخش سریال گیلدخت

زمان پخش سریال زیر یک سقف

زمان پخش سریال آزادی مشروط

زمان پخش سریال آتش سرد

مجموعه‌های نمایش خانگی

لیست بهترین سریال های ایرانی 1401 که توسط پلتفرم‌های اینترنتی منتشر شده‌اند، در ادامه برای شما فهرست نموده‌ایم:

سریال بی گناه

بهترین سریال های ایرانی

سریال ایرانی جدید بی‌گناه در سال 1401، توسط مهران احمدی ساخته شده است. همچنین محسن کیایی وظیفه نویسندگی آن را برعهده دارد. داستان این سریال در رابطه با مردی به نام بهمن مردانی است که برای کشف رازی که 25 سال پیش باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز گشته است.

دانلود سریال بی گناه

بهمن مردانی بعد از ۲۵ سال برای پیدا کردن عشق گمشده اش به تهران باز می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که ژانر این سریال،‌ عاشقانه و رازآلود است.

سریال پوست شیر

بهترین سریال های ایرانی

سریال نمایش خانگی جدید پوست شیر در ژانر جنایی، درام و اجتماعی به کارگردانی جمشید محمودی است که از مهرماه 1401 به نمایش درآمد. هر چهارشنبه قسمت‌های جدید این سریال از پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

شهاب حسینی، پردیس احمدیه، هادی حجازی‌ فر، پانته‌ آ بهرام، بابک کریمی، بانیپال شومون،مهرداد صدیقیان، نیلوفر کوخانی، علیرضا کمالی، علی اوسیوند، احسان امانی و بهزاد خلج از بازیگران “پوست شیر” هستند.

دانلود سریال پوست شیر

“پوست شیر” داستان افرادی است که روزگار آن‌ها را شیر نشان می‌دهد اما واقعیت امر این است که آن‌ها موش هستند و در بزنگاه‌های اصلی زندگی و در موقعیت‌های متفاوت در زمانی که باید دست به عمل بزنند، دست روی دست گذاشته و هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

نعیم که پانزده سال زندان را به عشق دیدن دخترش تاب آورده، پس از رهایی برای دیدار با او دچار بحرانی بزرگ می‌شود.

سریال روزی روزگاری مریخ

سریال نمایش خانگی جدید
  • ستارگان: سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی،امیر کاظمی
  • کارگردانان: پیمان قاسم‌خانی، محسن چگینی
  • ساخت: ایران
  • محصول: 1401
  • زمان پخش: هر سه‌شنبه
  • ژانر: کمدی

یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی جدید که از پلتفرم نماوا و فیلیمو به طور مشترک نمایش داده می‌شود، سریال “روزی روزگاری مریخ” است. در سیاره زمین، ناصر، خلافکار خرده‌پای بدشانس و شرط‌بند همیشه بازنده، می‌خواهد دست به آخرین و بزرگترین قمار زندگی‌اش بزند. تا قبل از آن، او باید خودش را از دست دشمنانی که به خونش تشنه‌اند پنهان کند.

دانلود سریال روزی روزگاری مریخ

در مریخ، لونا، بانوی زمینی-مریخی و مشاور املاک و امور اقامت مریخ، درگیر و دار مشکلات کار و زندگی خانوادگی، در انتظار بسته مرموزیست که قرار است از زمین به دستش برسد. در روزگاری هستیم که همه موجودات از سیارات مختلف به مریخ سفر می‌کنند، شما چطور؟

سریال آنتن

بهترین سریال های ایرانی

از دیگر سریال های کمدی ایرانی نمایش خانگی می‌توان به آنتن اشاره کرد. آنتن محصول سال ۱۴۰۱ کشور ایران به کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی فیلمنامه برعهده حمزه صالحی بوده است. آنتن دومین تجربه ابراهیم عامریان در نقش کارگردان است.

دانلود سریال آنتن

داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با مرگ بزرگ خاندان برایشان اتفاقات عجیبی می‌افتد. مادر داستان با از دست دادن شوهرش تصمیم می‌گیرد برای قبولی در دانشکده پزشکی که از جوانی آرزویش بود، تمام تلاشش را کند.

سریال خون سرد

سریال “خون سرد” به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه‌کنندگی بهمن کامیار، به زودی از پلتفرم فیلم‌نت منتشر خواهد شد. علیرضا عطااله تبریزی، محمد مهدی عزیزمحمدی، احسان ابراهیمی و امین فرشاد مهر نویسندگان “خون سرد” هستند. این سریال در ژانر هیجان‌انگیز، معمایی و جنایی است.

دانلود سریال خون سرد

شهرام حقیقت دوست، سارا بهرامی، سارا رسول زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد، با حضور لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، با هنرمندی فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحرخیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینانلویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، باسط رضایی و سارا امیری دیگر بازیگران سریال “خون سرد” هستند.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی ایرانی

سریال شبکه مخفی زنان

سریال های خانگی جدید
  • ستارگان: لیلا حاتمی، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، حمید فرخ نژاد، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر
  • نویسنده: محسن قرایی
  • تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
  • کارگردان: افشین هاشمی
  • ژانر: کمدی، تاریخی

شبکه مخفی زنان سریالی کمدی و تاریخی مناسب سنین بالای دوازده سال است. این سریال محصول سال ۱۴۰۰ ایران است که به زودی از پلتفرم نماوا منتشر خواهد شد. طراحی داستان این مجموعه توسط محمد رحمانیان انجام شده است. داستان کمدی و سرگرم‌کننده شبکه مخفی زنان در بستری تاریخی روایت می‌شود.

زمان پخش سریال شبکه مخفی زنان

دانلود سریال شبکه مخفی زنان

در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد. وزارت فرهنگ و هنر در سال 1310 تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن‌ها را حذف کند.

میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی‌رتبه‌ اداره‌ سجل احوال، دعوت می‌شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد.

سریال جادوگر

سریال های کمدی ایرانی نمایش خانگی
  • ستارگان: احمد مهرانفر، سیدجواد رضویان، مریم مومن، نادر سلیمانی، رضا ناجی، نسیم ادبی
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • ژانر: کمدی

مسعود اطیابی پس از ساخت چندین و چند فیلم سینمایی در عرصه کمدی که همگی آن‌ها جزو آثار پرفروش سینمای ایران بوده است در اولین تجربه ساخت سریال برای نمایش خانگی به سراغ ساخت سریال جادوگر رفته است.

بهترین فیلم‌های طنز ایرانی

اولین قسمت سریال جادوگر، یکشنبه 25 اردیبهشت از دو پلتفرم فیلیمو و نماوا پخش شد. مجموعه کمدی جادوگر به کارگردانی مسعود اطیابی به شبکه نمایش خانگی آمده است تا با توجه به سابقه موفق اطیابی در تولید مجموعه‌های طنز، تلاش کند مخاطبان را در این روزهای سخت، اندکی بخنداند. همین و بس!

سریال آفتاب پرست

سریال های شبکه خانگی جدید
  • ستارگان: پژمان جمشیدی، باران کوثری، حمیدرضا آذرنگ، الهام اخوان، حسن زارعی
  • کارگردانان: برزو نیک‌نژاد
  • ساخت: ایران
  • محصول: 1401
  • زمان پخش: هر دوشنبه
  • ژانر: کمدی

دانلود سریال آفتاب پرست

جمال و منوچهر دو رفیق قدیمی هستند که عشق لاتی دارند و دوست دارند جزء اراذل سطح یک باشند. این دو نفر اقدام به خفت‌گیری می‌کنند ولی به خاطر بدشانسی و بی‌عرضه‌گی خودشان گیر پلیس می‌افتند و راهی زندان می‌شوند.

در زندان جمال ادعا می‌کند که تا به حال چندین پورشه‌سوار را خفت کرده و به همین دلیل به جمال پورشه مشهور می‌شود. حالا آن‌ها باید برای آزادی خودشان تلاش کنند و با هویت‌های جعلی زندگی خودشان را ادامه دهند.

از آنجایی که تیم بازیگری سریال متشکل از ستاره‌های درجه یک و توانمندی مثل پژمان جمشیدی و باران کوثری است و یک کارگردان باتجربه مثل برزو نیک نژاد پشت این اثر هستند، انتظار می‌رود که خیلی زود توجهات را جلب کند و به رتبه یک سریال‌های در حال پخش نمایش خانگی صعود کند.

سریال شهرک کلیله و دمنه

بهترین سریال های ایرانی قدیمی
  • سریال: شهرک کلیله و دمنه
  • کارگردان: مرضیه برومند
  • بازی‌‌دهندگان عروسک‌:
    • علی اعتصامی‌ فر
    • نگار شهبازی
    • علی پاکدست
    • پیمان فاطمی
    • مرجان نامور
    • هانی حسینی
    • محمد اعلمی
  • ژانر: عروسکی، خانوادگی
  • سال تولید: ۱۴٠٠
  • سال انتشار: ۱۴٠۱
  • صداپیشگان: آزاده مویدی فرد، امیرحسین صدیق،‌ مسعود کرامتی، مریم سعادت، ژاله صامتی، امیر میرآقا، لیلی رشیدی، فریبا جدیکار، بهزاد عمرانی، نادر برهانی‌مرند، فرزاد حسنی، محمد عسگری، بهادر مالکی، رامین ناصرنصیر، محمدرضا مالکی، یوسف بختیاری، مهدی شاه پیری، سارا اقبال، آذین رئوف، علیرضا ناصحی، مهیار مجیب، نازی خاتمی، آنالی شکوری، سعید موسوی‌ راضی، آزاده اسماعیل خانی، مرجان پورغلامحسین و مرضیه برومند

وقتی طبیعت از بین برود و به جای درخت، آهن و سیمان از زمین بروید، جانور بیچاره هم راهی به جز شهرنشینی ندارد. ختن و خمار، دو آهوی جوان قصه ما هم به امید زندگی بهتر سرزمین مادریشان، دشت ناز را می‌فروشند و در شهرک کلیله و دمنه یک آپارتمان کوچک می‌خرند.

مجموعه شهرک کلیله و دمنه سریالی عروسکی، کمدی و خانوادگی به کارگردانی مرضیه برومند محصول سال 1401 است. فیلمنامه این مجموعه را نیز کورش نریمانی براساس طرحی از مرضیه برومند به رشته تحریر درآورده است.

مرضیه برومند، کارگردان مجموعه‌های خاطره‌انگیزی چون “مدرسه موش‌ها”، “قصه‌های تا به تا” و “خونه مادر بزرگه” حال با سریال عروسکی تازه خود قدم به شبکه نمایش خانگی گذاشته است. برومند درباره‌ تولید این مجموعه عروسکی اظهار کرده است:

نمی‌دانم چرا این عروسک‌ها دست از سر من برنمی‌دارند؛ البته شایدم من دست از سر این عروسک‌های بیچاره برنمی‌دارم، آن هم در سن 71 سالگی!

وی گفته است: “این سریال صرفا برای کودکان ساخته نشده است و همه افراد می‌توانند آن را تماشا کنند. ای کاش مثل آن موقع‌ها شرایط طوری بود که سریال‌ها و ساخته‌های من و همکارانم می‌توانست بی‌واسطه در سراسر ایران در دسترس مردم قرار بگیرد ولی خب اینطور نیست. من شرمنده”

به نقل از روابط عمومی این مجموعه، پس از یک پیش تولید یک ساله، سریال عروسکی “شهرک کلیله و دمنه” با بیشتر از 50 شخصیت جدید، تولید و آماده پخش شده است. کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌ است.

برنامه مهمونی ایرج طهماسب

سریال های کمدی ایرانی نمایش خانگی
  • ژانر تاک شو
  • نویسنده ایرج طهماسب،‌ احمد فیاض، روجا بهبهانی، علی زرمهری و پانیذ زنگنه
  • کارگردان ایرج طهماسب
  • مجری ایرج طهماسب
  • بازیگران علی زرمهری،‌ سهیل راهبرزارع، سارا صبری و احمد فیاض
  • صداپیشگان بهادر مالکی، هوتن شکیبا، سهیل مستجابیان، کاظم سیاحی، امیر ادیب، الی امامی و نازنین شعبانی
  • توزیع‌کننده نماوا

دانلود برنامه مهمونی +[از قسمت 1 تا 30 (آخر)]

همه ما ایرج طهماسب را با شخصیت دوست داشتنی کلاه قرمزی می‌شناسیم، حال قرار است مجموعه‌‌ی بسیار جذابی فارق از شخصیت محبوب کلاه قرمزی را از ایرج طهماسب تماشا کنیم.

در این مجموعه از شخصیت‌های عروسکی جدید و متفاوتی رونمایی خواهد شد. از صداپیشگان این عروسک‌ها می‌توان به هوتن شکیبا، کاظم سیاحی و سهیل مستجابیان اشاره کرد جالب است بدانید اغلب صداپیشگان شخصیت‌های عروسکی مهمونی از شاگردان ایرج طهماسب هستند.

مهمونی ادامه دارد ؛ فصل دوم «مهمونی» به زودی ساخته می‌شود!

اگر چه که از خیلی از طرفداران ایرج طهماسب معتقد‌اند ایرج طهماسب با شخصیت کلاه قرمزی ایرج طهماسب است اما در این اثر فوق العاده هیج کدام از شخصیت‌های مجموعه کلاه قرمزی را مشاهده نمی‌کنیم و قرار است شاهد اتفاقاتی جذاب با عروسک‌های جدید باشیم.

سریال یاغی

بهترین سریال های ایرانی 1401
  • ستارگان: پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی
  • کارگردان: محمد کارت
  • تهیه‌کننده: سید مازیار هاشمی
  • ژانر: خانوادگی، اجتماعی

دانلود سریال یاغی

از محبوب‌ترین و بهترین سریال های ایرانی جدید می‌توان به سریال یاغی اشاره کرد. در سریال یاغی که قرار است در 29 اردیبهشت از پلتفرم فیلیمو منتشر شود، بازیگر فیلم سینمایی مست عشق “پارسا پیروزفر” و ستاره محبوب ایرانی “طناز طباطبایی” حضور خواهند داشت.

این سریال روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می شوند و یا برایش مانع می‌تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.

جزئیات ساخت فصل 2 سریال یاغی

سریال ساخت ایران 3

بهترین سریال های طنز ایرانی جدید
  • ژانر: سریال کمدی
  • ستارگان: بازیگران ساخت ایران 3 را از لنیک پیوست شده مشاهده نمایید.
  • کارگردان: بهمن گودرزی
  • تعداد قسمت: 21
  • زمان پخش: هر دوشنبه

فصل سه سریال ساخت ایران در 21 قسمت به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌ کنندگی سیدامیر پروین حسینی ساخته شده است. این سریال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه نمایش خانگی فیلیمو با حضور بازیگران ایرانی و خارجی پخش شد.

سریال ساخت ایران ۳ در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده است. فیلمبرداری این سریال از مرداد ۱۴۰۰ با واکسیناسیون عوامل آغاز شد. بهمن گودرزی که ساخت فصل سوم را آغاز کرده است در کارنامه کاری خود ساخت فیلم‌‌های «شیش و بش»، «آتیش بازی» و «ثبت با سند برابر است» را دارد؛ اما این سریال نخستین تجربه او در نمایش خانگی است.

تیم بازیگران فصل جدید سریال ساخت ایران 3، مجید صالحی، امین حیایی، عایشه گل، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، آناهیتا درگاهی، لیلا اوتادی، هومن برق نورد بهنام تشکر و… تشکیل می دهند. با توجه به ترکیب بازیگران جدید فصل سوم این سریال را می توان نوعی اسپین آف دو سری قبل آن دانست که امین حیایی پایه ثابت آن است.

سریال نوبت لیلی

بهترین سریال های ایرانی
  • ستارگان:
    • حمید فرخ نژاد
    • مریلا زارعی
    • پردیس احمدیه
    • امین شعرباف
    • لادن مستوفی
    • گوهر خیراندیش
    • مینا جعفرزاده
    • مهران غفوریان
  • کارگردان: روح‌الله حجازی
  • نویسنده:
    • مهدی شیرزاد
    • سروش چیت‌ساز
    • روح‌الله حجازی
  • ژانر: درام، فانتزی، رازآلود و عاشقانه
  • آهنگساز: بامداد افشار

نقد سریال نوبت لیلی

نوبت لیلی یک مجموعه نمایش خانگی به نویسندگی مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی محصول سال ۱۴۰۰ ایران است که از پلتفرم نماوا پخش می‌شود. این اولین سریال به کارگردانی این کارگردان است و به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود. قسمت اول این سریال در تاریخ ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ پخش شده است.

لیلی از طریق کتابی مرموز درمی‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون “نوبت لیلی” است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.

دانلود سریال نوبت لیلی +[از ابتدا تا قسمت آخر]

برنامه رئالیتی شو جوکر

سریال های جدید ایرانی تلویزیون ۱۴۰۱

برنامه جوکر یک برنامه طنز و جذاب و پر مخاطب محسوب می‌شود. سریال جوکر به کارگردانی احسان علیخانی ساخته شده است. این برنامه محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی (بهترین فیلم های خانوادگی 2022 و 2021) و اجتماعی می‌باشد.

برنامه جوکر شامل پنج فصل و دو فصل فینال است. در هر فصل از پنج فصل ابتدایی، هشت بازیگر و هنرمند ایرانی به رقابت پرداختند. اما در دو فصل فینال، علاوه بر هفت شرکت کننده، یک شرکت‌کننده بیشتر در نقش جوکر حاضر شد.

مسابقه جوکر که از سوی فیلیمو در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود برنامه‌ای جذاب و مفرح است که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. جوکر با اجرای سیامک انصاری نسخه ایرانی مسابقه‌ای به نام “داکیومنتال” است که ایده آن مربوط به یک کمدین ژاپنی (بهترین سریال های ژاپنی) است.

فضای برنامه جوکر مانند یک خانه طراحی شده که به شرکت‌کنندگان آزادی عمل می‌دهد و دکور رنگارنگ خانه نیز به آن زیبایی داده است. جایزه برنده “جوکر” ۱۰۰ میلیون تومان است.

تلاش کمدین‌ها برای این که جدی باشند در حالی که در موقعیتی خنده‌دار مانند تماشای استندآپ یا ادا و اطوارهای یکی از رقبای‌شان هستند، لحظات بامزه‎‌ای در برنامه ایجاد می‌کند و این تضاد مخاطب را به خنده می‌اندازد. میزان بامزگی مسابقه بستگی به کیفیت ایده‌های شرکت‌کنندگان برای خنداندن رقیبان دارد.

لیست بهترین سریال های ایرانی 1400 که توسط پلتفرم‌های اینترنتی منتشر شده‌اند، در ادامه برای شما فهرست نموده‌ایم:

سریال جیران

سریال های نوستالژیک ایرانی
  • ژانر: درام، رمانتیک،‌ تاریخی
  • نویسنده: حسن فتحی، احسان جوانمرد
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیر جعفری، امیرحسین فتحی، غزل شاکری، رعنا آزادی ور

بهترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی

در معرفی سریال های شبکه خانگی جدید می‌توان نام جیران را آورد. جیران یک مجموعه نمایش خانگی در حال ساخت به کارگردانی حسن فتحی است. این سریال درباره زندگی جیران، همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه است. او یکی از ندیمه‌های ناصرالدین شاه است.

ناصرالدین شاه، در دوره‌‌ای عاشق او می‌شود، داستانی که سریال‌های بسیاری به آن پرداخته‌اند. اما این بار ماجرا را از نگاه حسن فتحی تماشا خواهید کرد.

خلاصه ماجرا با زبان دیرین و وزین بیان می‌شود: زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟

دانلود سریال جیران

کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: “ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد.”

همین‌قدر جذاب و شیرین، روایت جیران آغاز می‌شود. تاکنون اطلاعات دقیق در رابطه با تاریخ انتشار سریال جریان منتشر نشده است. اما محتملا در اواسط پاییز منتشر شود.

سریال جزیره

سریال ایرانی جدید
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • نویسنده، علی طالب آبادی
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • بازیگران: محمدرضا فروتن، امیر مقاره، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، بهنام تشکر
  • موسیقی: ماکان بند
  • شمار فصل‌ها: ۲
  • شمار قسمت‌ها: ۳۰ قسمت

سیروس مقدم کارگردانی این سریال را برعهده دارد. منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری نیز تهیه‌کننده‌های سریال جزیره هستند. این مجموعه محصول سال ۱۴۰۰ است و به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود. جزیره، یکی از سریال های ایرانی است که به زودی منتشر خواهد شد.

اما در داستان سریال،‌ شاهد کاراکتری به نام صحرا هستیم. او خبرنگاری جسور است که در عشق شکست خورده و تحقیر شده است. به دنبال برابری با ارشد شاهنگ، معشوق خود که از خانواده اصیل و ثروتمندی بود، تصمیمات ماجراجویانه ای می‌گیرد.

صحرا وارد روابط تجاری پیچیده‌ای می‌شود. این اتفاقات زندگی او و خانواده شاهنگ را، تحت تاثیر قرار می‌دهند. تغیرات بسیاری برای آن‌ها به وجود می‌آید. در ادامه نوشتار بهترین سریال های ایرانی همراه ما باشید.

سریال قبله عالم

سریال نمایش خانگی جدید
  • ژانر: تاریخی، کمدی
  • نویسنده: حامد محمدی
  • کارگردان: حامد محمدی
  • بازیگران: حامد کمیلی، شقایق دهقان، هادی کاظمی، سام درخشانی، اردشیر رستمی، پژمان بازغی، سوگل خلیق
  • راوی: محمدرضا علیمردانی
  • شمار قسمت‌ها: ۱۵

قبله عالم یکی از سریال های خانگی 1400 است که آن را حامد محمدی کارگردانی کرده. این سریال درباره زندگی ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده‌است. اما نه اینکه داستان تاریخی باشد. ماجرا ماجرایی فانتزی و خیالی است. امیر کبیر نیز با اینکه مرده است، اما این سریال را روایت می‌کند. قسمت نخست این سریال در ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ از طریق پلتفرم فیلیمو منتشر شد.

در این سریال محمدرضا علیمردانی به عنوان راوی در نقش امیرکبیر حضور دارد. تاریخ با مفهومی جدید، با ترکیب گذشته و آینده بیان می‌شود. در دنیایی که ناصرالدین شاه هنوز نمرده و در زمان سفر کرده است.

سریال مردم معمولی

سریال های خانگی 1400
  • ژانر: کمدی، سیت کام
  • نویسنده: پویا مهدوی زاده، زهرا افشار، خسرو نقیبی، وحید منتظری، آرمان صبوری، فاطمه راست گفتار،‌احمد قادری
  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: رامبد جوان، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، امیر نوروزی، الناز حبیبی، خاطره اسدی، لیلی رشیدی،‌کمند امیرسلیمانی
  • آهنگساز: بامداد افشار

رامبد جوان این بار با یک مجموعه سیت کام ایرانی بازگشته است. این سریال محصول سال ۱۴۰۰ است و شنبه‌ها در فیلیمو پخش می‌شود. مردم معمولی بهترین سریال ایرانی 1400 در ژانر طنز محسوب می‌شود.

کاراکتر بردیا برازنده با بازی رامبد جوان، صاحب مرکز زیبایی تناسب طلایی، ثروتی دارد که همچون خساستش بی انتهاست. بعد از اینکه آژانس مسافرتی بارباراس، به مدیریت خواهر بردیا، پلمپ می‌شود، باربارا برادرش را با زور و تهدید راضی می‌کند که فعالیت آژانس را تا فکّ پلمب، در مرکز تناسب طلایی ادامه دهد.

که مشخصا ترکیب آژانس، سالن زیبایی و باشگاه در کنار هم، قطعا هم دردسرساز و هم کمدی خواهد بود. برخی دیگر از بهترین سریال های ایرانی در ادامه معرفی شده‌اند،‌ همراه فیگار بمانید.

سریال حرفه‌ای

سریال های شبکه خانگی 1400
  • کارگردان: مصطفی تقی زاده
  • تهیه‌کننده: سعید خانی
  • بازیگران: سارا بهرامی، سیروان خسروی، ماهور الوند، زانیار خسروی، علی مصفا، مزدک میرعابدینی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶

فیلمبرداری این سریال به دلیل شیوع بیماری کرونا، به تعویق افتاد. اما نهایتا با رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی ضبط شد. در این مجموعه جدید نمایش خانگی علاوه بر بازیگران حرفه‌ای سینما، دو خواننده مطرح موسیقی کشورمان، برادران خسروی نیز حضور دارند. سازندگان سریال حرفه‌ای زمان پخش و توزیع آن را از شهریور امسال اعلام کردند.

سیروان خسروی تجربه حضوری کوتاه به عنوان بازیگر دارد. او در فیلم “سوت پایان” به کارگردانی نیکی کریمی حضور داشت. تجربه زانیار بیشتر است و در فیلم “برف روی کاج‌ها” به کارگردانی پیمان معادی و سریال نیمه تمام “عشق تعصیل نیست” نقش آفرینی کرده است. در ادامه مقاله بهترین سریال های ایرانی همراه ما بمانید.

سریال آنها

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: ترسناک
  • نویسنده: سروش روحبخش
  • تهیه‌کننده: پرویز پرستویی
  • کارگردان: مهدی آقاجانی، میلاد جرموز
  • بازیگران: علیرضا کمالی، نورا هاشمی، پردیس احمدیه، آناهیتا افشار، عرفان ابراهیمی، لیندا کیانی
  • شمار فصل‌ها: ۱
  • شمار قسمت‌ها: ١٠

“آن‌ها” در ژانر ترسناک تولید شده و از سریال های شبکه خانگی 1400 است. تهیه‌کننده آن بازیگر معروف ایرانی، پرویز پرستویی است. این سریال به صورت هفتگی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. و از ۶ خردادماه ۱۴۰۰، پنجشنبه‌ها در شبکه نمایش خانگی و سامانه فیلم‌نت پخش می‌شد. مدت زمان هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه است.

محتوای سریال به این شکل ایفا شده است: “جایی در تاریکی وجود دارد، که ما درباره‌اش نمی‌دانیم، جایی که آن‌ها ما را نظاره می‌کنند.” این سریال از نوع آنتولوژی بوده و هر قسمت موضوع جداگانه‌ی خودش و گروه بازیگران خودش را دارد. این سریال یکی از بهترین سریال های ایرانی در ژانر ترسناک محسوب می‌شود.

سریال خاتون

بهترین سریال های ایرانی 1400
  • ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
  • نویسنده: تینا پاکروان
  • کارگردان: تینا پاکروان
  • بازیگران: نگار جواهریان،‌اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان، رضا بهبودی، ستاره پسیانی
  • موسیقی: کیهان کلهر

خاتون محصول کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده است. گار جواهریان، اشکان خطیبی، میر سعید مولویان، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان، رضا بهبودی و ستاره پسیانی در این سریال به زیبایی درخشیده‌اند. آهنگساز سریال کیهان کلهر است. شما می‌تواند در نوشتار سریال خاتون،‌ نقد این اثر خانگی را مطالعه نمایید.

خاتون نوشته‌ای داستانی تاریخی، از ماجرای واقعی یک خانواده‌ در اوایل شهریور ۱۳۲۰ است. این خانواده در دوران اشغال ایران توسط متفقین، دچار تحولاتی می‌شوند.

این برهه از تاریخ ایران با همه فراز و فرودش در زندگی تک تک ما جریان دارد. سریال خاتون داستان زنی از زنان این سرزمین است، که روزی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده‌اند.

سریال زخم کاری

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: اجتماعی، خانوادگی
  • بر پایه: بیست زخم کاری اثر محمود حسینی‌زاد
  • نویسنده: محمدحسین مهدویان
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی،‌سعید چنگیزیان،‌ الهه حصاری،‌ عباس جمشیدی فر،‌ مهدی زمین‌پرداز
  • شمار قسمت‌ها: ۱۵

در رابطه با فصل دوم سریال زخم کاری،‌ بر روی نام سریال کلیک نمایید،‌ تا به صفحه مرتبط با خبر آن، منتقل شوید. این سریال، یک مجموعه پخش خانگی ایرانی، در ژانر جنایی است. محمدحسین مهدویان کارگردانی و محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کنندگی آن را برعده دارند.

این مجموعه در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ به نمایش درآمد و در ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ متشکل از ۱۵ قسمت به پایان رسید. داستان آن به این صورت است که: مالکی یکی از مدیران شرکتی موفق است. این شرکت توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی را مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود.

نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد می‌خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است را، به حساب شرکت واریز کنند؛ ولی مالکی به جای اینکه مبلغ قرارداد را به حساب شرکت واریز کند، به حساب شخصی خودش واریز می‌کند و از نعمت ریزآبادی کلاهبرداری می‌کند.

نعمت ریزآبادی از مالکی می‌خواهد به مناسبت عقد قرارداد با نروژی‌ها میهمانی‌ای در ویلایش برپا کند. تمامی اعضای شرکت و خانواده آن‌ها به میهمانی دعوت می‌شوند. مالکی و همسرش سمیرا نقشه‌ای در سر دارند. سمیرا آن شب نعمت ریزآبادی را مست می‌کند، مالک هم همان شب وی را در وان حمام خفه می‌کند. سریال زخم کاری یکی از بهترین سریال های ایرانی و پربیننده‌ترین سریال‌ها معرفی شده است.

سریال ملکه گدایان

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: درام، اجتماعی، عاشقانه،‌ معمایی
  • نویسنده: حامد افضلی، امین محمودی
  • کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
  • بازیگران: باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، ماهور عفیفی،‌ محمدرضا غفاری، نسرین مقانلو، رؤیا نونهالی،‌ فرزاد فرزین،‌ دانیال عبادی،‌ علی اوجی
  • تعداد قسمت: فصل یک ۱۹ قسمت،‌ فصل دو ۱۱ قسمت

حسین سهیلی‌زاده سریال‌های بسیار و ماندگاری را تا کنون برای صدا و سیما ساخته است. وی این بار با یک سریال پخش خانگی، میهمان خانه‌های مخاطبان شده است. ملکه گدایان به کارگردانی او و تهیه‌کنندگی علی طلوعی، محصول سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است. بخش‌هایی از این سریال، در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده‌است.

تولید سریال ملکه گدایان از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای کرونا ادامه یافت. فصل دوم این مجموعه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ پخش شد. ماجرا به این صورت آغاز می‌شود: البرز شیمیدان ساکن آلمان است. پدرش خسرو و مادرش خورشید در ایران زندگی می‌کنند. البرز با دختری به نام سارا که در ایران زندگی می‌کند و برای درمان بیماری پدرش به آلمان آمده، آشنا می‌شود و با او نامزد می‌کند.

او قرار است در ترکیه با سارا ازدواج کند. همه‌چیز برای یک مراسم به یادماندنی مهیا است، که خبر می‌رسد پدرش به کما رفته‌است. البرز با گذشته‌ای مبهم، از بازگشت به ایران هراس دارد اما برای آخرین ملاقات با پدر، راهی جز بازگشت به ایران ندارد، ولی بنابر مشکلاتی او مجبور است که به صورت قاچاقی به ایران بیاید.

با وجود اصرار فراوان مادر البرز برای بازنگشتن او به ایران، البرز تصمیم خود را گرفته‌است. وقتی او بازمی‌گردد هیچ‌کس او را نمی‌شناسد و او را فرهاد بابایی خطاب می‌کنند و کسی جز قاچاقچی او را به خاطر ندارد.

سریال میدان سرخ

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: اکشن،‌ جنایی
  • نویسنده: سارا سلطانی، علی مسعودی‌نیا
  • کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی،‌ بهرام افشاری،‌ رضا یزدانی،‌ ستاره اسکندری، لیندا کیانی

میدان سرخ داستان زنی تنهاست به نام شیدا (مهتاب کرامتی) که ناخواسته وارد بازی وحشتناکی می‌شود. او برای نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام‌های پاپ (حمید فرخ‌نژاد)، تورج مبینی (علی مصفا) وعبد مکین (سعید داخ) مدتی همراه می‌شود. غافل از آنکه پایان این بازی، خون‌بار خواهد بود.

سریال خوب، بد، جلف: رادیواکتیو

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: کمدی، اکشن
  • نویسنده: پیمان قاسم خانی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم خانی
  • کارگردان: محسن چگینی
  • بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش،‌ آناهیتا درگاهی،‌ مارال فرجاد‌،‌ امیرمهدی ژوله،‌ محمد بحرانی

این داستان ادامه فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری است و ماجراجویی‌های سام(سام درخشانی) و پژمان (پژمان جمشیدی) پس از دزدیده شدن توسط چچنی‌ها را روایت می‌کند. در سوی دیگر ارتش سری دارد نقشه اش را عملی می‌کند. پژمان و سام به عنوان گروگان به همراه کیک زرد توسط آصف، رئیس گروه جان‌فدایان داغستان آزاد دزدیده شده‌اند.

قرار است از مرز شمال غربی کشور به چچن بروند و از طرفی جاسوسان ارتش سری در جستجوی ردی از آن‌ها هستند. جاسوسان ارتش سری متوجه شده‌اند که پژمان و سام در یک قطار در حال حرکت به سمت تبریز هستند. آن‌ها در حال تلاش برای رسیدن به قطار و ایستگاهی هستند، که قرار است قطار در آن توقف داشته باشد.

جنگ قدرت در میان چچنی‌ها و برخورد پژمان و سام در قطار با یک آشنای غیرمنتظره روزنه امیدی به آن‌ها می‌دهد، که از دست گروه تروریستی نجات یابند. بعد از گروگان گرفتن سام و پژمان توسط چچنی ها، فربد به کمکشان می‌آید و آن‌ها را آزاد می‌کند. بهترین سریال های ایرانی از دیدگاه خودتان کدام سریال‌ها هستند؟ نام سریال محبوب خود را در قسمت کامنت‌ها، با ما به اشتراک بگذارید.

سریال دراکولا

سریال های شبکه خانگی
  • ژانر: سیاسی، کمدی،‌ معمایی، درام،‌ داستانی، اکشن
  • نویسنده: امیر برادران
  • طراح و سرپرست فیلمنامه: پیمان قاسم‌خانی
  • کارگردان: مهران مدیری
  • بازیگران: مهران مدیری، ویشکا آسایش، اندیشه فولادوند، سیما تیرانداز،‌ گلاره عباسی، بهنام تشکر،‌ نیما شعبان نژاد،‌ محمد بحرانی،‌ امیرمهدی ژوله
  • شمار فصل‌ها: ۲
  • شمار قسمت‌ها: ۳۵

هیولا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر طنز سیاسی به کارگردانی مهران مدیری، تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران است. طراح و سرپرست فیلم‌نامه این مجموعه، پیمان قاسم‌خانی است. این مجموعه هفتمین همکاری مدیری و قاسم‌خانی است و همچنین نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور ندارد.

فصل اول هیولا نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این مجموعه با میانگین ۱۷ میلیون دقیقه تماشا، زمانی پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی بود و در بیستمین دوره جشن حافظ نامزد ۷ و برنده ۴ جایزه شد. همچنین این مجموعه در حافظ برنده جایزه “بهترین مجموعه تلویزیونی” شد.

دراکولا عنوان فصل دوم مجموعهٔ نمایش خانگی هیولا است که پخش آن از ۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد. مدت زمان قسمت‌های این فصل، در حدود ۵۵ دقیقه هستند. همانند فصل اول، نویسنده این فصل امیر برادران و طراح و سرپرست فیلم‌نامه پیمان قاسم‌خانی است. فیلم‌برداری دراکولا از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد.

ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده، برای او جشن تولد گرفته و همهٔ آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم مؤسسهٔ خیریهٔ جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است. مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده‌است. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانوادهٔ جدید کامروا آشنا می‌شویم.

فصل دوم هیولا نمره متوسطی از منتقدان دریافت کرد و ضعیف تر از فصل قبل قرار گرفت. میزانسن و دکوپاژ، طراحی لباس و دکور، ایفای نقش‌آفرینی‌های مهران مدیری و ویشکا آسایش، کاراکتر هوشمند و تعامل‌هایش با شخصیت‌ها، فلش‌بک‌های کارآمد و کارگردانی اپیزود ششم را مورد تحسین قرار داد.

زیاده‌روی و افراط در به نمایش کشیدن عظمت عمارت، ناتوان بودن دو سه اپیزود ابتدایی در خنداندن مخاطب، کاریکاتوری بودن بیش از اندازه‌ی اکثر شخصیت‌ها به ویژه خانم‌ها، وجود بیش از حد پلان‌های اضافی و تزئینی، ریتم به شدت کند روایت داستان در ۱۰ اپیزود اول، تکراری شدن داستان مورد انتقادمنتقدین قرار گرفت.

سریال گیسو

بهترین سریال های ایرانی
  • ژانر: درام، رمانتیک، عاشقانه
  • نویسنده: علیرضا کاظمی‌پور، سعید جلالی
  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: محمدرضا گلزار، حسین یاری، هومن سیدی،‌ ساره بیات، هانیه توسلی، مسعود رایگان، بهاره رهنما
  • آهنگ آغاز: فرزاد فرزین
  • آهنگ پایان: محمدرضا گلزار
  • شمار قسمت‌ها فصل اول (عاشقانه): ۱۷ قسمت
  • فصل دوم: ۲۲ قسمت

رضا (حسین یاری) در مخمصه‌ای افتاده است، که برای بیرون آمدن از آن به کمک سهیل (محمدرضا گلزار) و پیمان (هومن سیدی) نیاز دارد. اما نقشه آن‌ها آن‌طور که نباید پیش می‌رود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که کنترل اوضاع را از دست همه خارج می‌کند. سهیل و همسرش هنوز هم مشکلاتی دارند. سهیل طلاق می‌خواهد و این بار همسرش مقاومت می‌کند.

پیمان نیز با زنی به ظاهر ازدواج کرده است. اما در سرش نقشه‌ها دارد. رضا در پی کارهایی که پدر و برادرش کرده‌اند دچار مشکلاتی شده است. همسر او به دلیل سرطان فوت کرده است و با دخترش تنها زندگی می‌کند.

گیسو در ادامه فصل اول مجموعه نمایش خانگی ایرانی عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی هومن کبیری است. این مجموعه به صورت هفتگی از پلتفرم نماوا پخش می‌شد. اولین قسمت این سریال، چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد.

سریال می‌خواهم زنده بمانم

بهترین سریال های ایرانی جدید
  • ژانر: درام، اجتماعی، عاشقانه
  • نویسنده: پویا سعیدی، پوریا کاکاوند
  • کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، آزاده صمدی،‌ علی شادمان، مهران احمدی،‌ آناهیتا درگاهی
  • آهنگ پایان: همایون شجریان

قسمت یکم این سریال ۴ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد. با کمی توقیف در قسمت ۱۵ با درخواست نیروی انتظامی پخش این قسمت به ۱۳ خرداد موکول شد و فصل دوم این سریال در بهار ۱۴۰۱ پخش خواهد شد. داستان آن در سال ۱۳۶۸، کمی پس از پایان جنگ عراق و ایران و قبل از ادغام کمیته، شهربانی و ژاندارمری در نیروی انتظامی، رخ می‌دهد.

هما حقی (سحر دولتشاهی) و نامزدش نادر (پدرام شریفی) به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده (بابک کریمی) او را غافلگیر کنند. پدر می‌آید،‌ اما بعد از او کمیته هم می‌آید. او را به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می‌کنند.

هما در پی راهی برای نجات پدرش،‌ مجبور می‌شود یک سری تصمیم‌ها بگیرد، که زندگی او و اطرافیان را دستخوش تغییر می‌کند. سریال می‌خواهم زنده بمانم را می‌توان با خیال راحت در لیست بهترین سریال های ایرانی قرار داد. بازی و داستان آن مخاطب را به خوبی جذب می‌کند. به خصوص روایت کاوه و خانم دکتر، که داستان عاشقانه جالبی بین آن‌هاست.

سریال قورباغه

بهترین سریال های ایرانی جدید
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی، دلهره‌آور
  • نویسنده: هومن سیدی
  • کارگردان: هومن سیدی
  • بازیگران: صابر ابر، نوید محمدزاده، فرشته حسینی،‌ سحر دولتشاهی،‌ مهران غفوریان، آناهیتا افشار، هومن سیدی
  • موسیقی: بامداد افشار
  • شمار قسمت‌ها: ۱۵

این مجموعه نخستین سریال ساخته شده توسط هومن سیدی است. قرار بود در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ منتشر شود اما با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. سرانجام قسمت اول این مجموعه، در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ در نماوا منتشر شد. قسمت اول قورباغه برداشتی آزاد از فیلم نفرت است.

در روز چهارشنبه سوری، سه دوست به نام‌های رامین (صابر ابر)، فرید (اشکان حسن پور) و جواد (شهروز دل افکار) بعد از ربودن اسلحه یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری (نوید محمدزاده)، همکلاسی دوران کودکی رامین، که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌است می‌زنند.

اما این اتفاق مسیر زندگی آن سه جوان را دستخوش تغییراتی می‌کند. سریال قورباغه یکی از عجیب‌ترین و بهترین سریال های ایرانی می‌باشد. تماشای آن، تجربه جالبی برای شما رقم خواهد زد.

مجموعه سریال های پلتفرم نماوا

پلتفرم اینترنتی نماوا

پلتفرم نماوا در سال‌های اخیر، با ارائه خدمات بسیار، در خدمت مخاطبان ایرانی است. این شبکه، با پخش برنامه‌های متنوع و سریال‌های بسیار عالی، در راستای ایجاد سرگرمی و تفریح حرکت می‌کند. در ادامه لیستی از سریال‌های این پلتفرم برای شما تهیه شده است:

  • نوبت لیلی
  • شبکه مخفی زنان
  • مهمونی
  • روزی روزگاری مریخ
  • حرفه‌ای
  • خاتون
  • سیاوش
  • قورباغه
  • گیسو
  • مانکن
  • ممنوعه
  • هفت خان
  • همرفیق
  • هم‌گناه
  • آنتن

 

مجموعه سریال های پلتفرم فیلیمو

پلتفرم اینترنتی فیلیمو

ژانر کودک:

  • دیرین دیرین
  • نارگیل

لیست سریال‌ها:

  • برنامه ۱۳ شمالی
  • جزیره
  • جیران
  • خوب، بد، جلف: رادیواکتیو
  • دل
  • زخم کاری
  • ساخت ایران ۳
  • برنامه شب‌های مافیا
  • قبله عالم
  • مانکن
  • مردم معمولی
  • می‌خواهم زنده بمانم
  • میدان سرخ
  • نهنگ آبی
  • بیگناه
  • یاغی
  • جوکر
  • روزی روزگاری مریخ
  • شوخیه مگه (ممیزی)
  • جادوگر

برای شناخت بهترین فیلم های ایرانی 1401 و محبوب های 1400، به صفحه اینستاگرام فیگار (از لینک زیر) مراجعه نمایید:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by رسانه تخصصی سینما، بازی و هنر (@figar_ir)

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی قبل از انقلاب
  • بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
  • بهترین سایت‌های ایرانی نقد فیلم و سریال
  • بهترین فیلم‌های ایرانی نتفلیکس
  • هترین فیلم‌های فلسفی ایرانی

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های ایرانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱

سوالات متداول

سریال جیران رفع توقیف شد؟

بله شما عزیزان می‌توانید قسمت‌های جدید را از سایت فیگار دانلود نمایید.

برنامه جوکر چند فصل است؟

تا کنون هفت فصل از این برنامه نمایش داده شده است.


پايگاه خبري تحليلي «پارس»– فرشيد فريد- شايد از آخرين باري که صداي قهقهه اعضاي خانواده پاي آنتن رسانه ملي به خيابان مي رسيد، مدت ها گذشته باشد. از آن شب هايي که همه اعضاي خانواده گرد هم مي نشستند تا به «شب هاي برره» بخندند يا طنزهاي اجتماعي رضا عطاران، سعيد آقاخاني و … را ببينند. کمي فکر کنيد. آيا خاطرتان هست آخرين سريال طنز ۹۰ قسمتي (شما بخوانيد بلندمدت) در سيماي رسانه ملي کي بود؟

در سال هاي اخير پديده کوچ سريال هاي طنز از تلويزيون به شبکه خانگي با واکنش هاي مختلفي چه از سوي مردم و چه جامعه هنري رو به رو بوده است. مردم ابتدا با استقبال خوبشان از «قهوه تلخ» مديري نويد روزهاي روشني را به شبکه خانگي دادند شايد همين استقبال، عده‌اي ديگر از سريال سازان را وسوسه کرد و البته لبخند را هم از رخ جعبه جادويي محو کرد!

اين که آيا دليل بي رغبتي سريال سازان طنز، نبود حمايت هاي لازم از سوي مسئولان سيماست، پرسشي کليدي است، البته در کنار اين مسئله، پرسش هايي ديگر هم مطرح است. اين که چرا تهيه کنندگان و سازندگان اين آثار به شبکه خانگي رغبت بيشتري نشان داده اند؟ اين که در اين ميان مردم کدام را مي پسندند؟ اين ها همه و همه سوالاتي است که در اين پرونده تلاش شده است تا پاسخ روشني براي آن ها پيدا کنيم. پاسخي براي چرايي کوچ سريال هاي طنز از تلويزيون به شبکه نمايش خانگي.

سريال‌سازان بر سر دوراهي پول يا مردم
«حدود يک سال از پخش سريال «جاده چالوس» مي گذرد، اما هنوز دستمزدم را نگرفته ام. در صورتي که شبکه هايي چون شبکه پنج، آي فيلم و نمايش اين سريال را پخش کرده اند.» اين جملاتي است که «سعيد پيردوست» يکي از هنرمندان پاي ثابت سريال هاي طنز سيما به زبان مي آورد. جملاتي که کافي است تا زخمي کهنه سر باز کند. زخمي که ناشي از عدم حمايت کافي صداوسيما از سريال سازان تلويزيوني است. بي ترديد مشکلات مالي در کنار محدوديت هاي ديگر، از جمله علل بارز کوچ سريال هاي طنز، از تلويزيون به شبکه خانگي است.

درآمد شيرين قهوه تلخ
ظاهرا اختلاف عوامل قهوه تلخ با مسئولان صداوسيما زماني پررنگ تر مي شود که تهيه کننده اين سريال پيشنهاد ۵ ميليارد و ۳۰۰ميليون توماني شبکه ۳ را نمي پذيرد و علاوه بر اين مبلغ خواستار دريافت حق پخش آگهي قبل و حين پخش سريال مي شود، گويي اين اختلاف ها سرانجام قهوه تلخ را روانه شبکه خانگي مي کند تا درآمدي شيرين براي عواملش مهيا کند، همچنين يکي از نويسندگان اين سريال  مدعي مي شود اين سريال ۴۲ميلياردتومان سود داشته است.

ظاهرا مديري در دوراهي «پول» يا «مردم» اولي را بر مي گزيند و راه سريال سازي در شبکه خانگي را در پيش مي گيرد؛ «قهوه تلخ»، «ويلاي من» و «شوخي کردم». اگرچه مديري پس از گذشت ۳سال از اين روند، در ويژه برنامه نوروز ۹۳ مقابل دوربين تلويزيون حاضر شد و گفت اشتباه کرده که مردم را از دست داده است و مي خواهد دوباره به تلويزيون برگردد، اما بعد از آن بسياري از سريال سازان ديگر حاضر شدند اين اشتباه را دوباره مرتکب شوند، طوري که در ادامه «حسن فتحي»، «داوود ميرباقري»، «بيژن بي رنگ» و حتي «کمال تبريزي» با آثاري چون «ساخت ايران»، «شاهگوش»، «عشق تعطيل نيست» و «ابله» به سمت شبکه نمايش خانگي روي آوردند. آثاري که چند ويژگي بارز داشت که مهم ترين آن ها براي مردم حضور چشمگير هنرمندان مشهور در اين آثار بود. حتي برخي از بازيگران که شايد در قاب تلويزيون به دلايل مختلف حاضر نمي شدند سر از بازي در اين آثار در آوردند. از مهم ترين بازيگران اين دسته مي توان به «محمدرضا گلزار» در «ساخت ايران» و «عشق تعطيل نيست»، اشاره کرد.

دلايل استقبال از شبکه نمايش خانگي به روايت اهالي هنر
مريم ضيغمي – چندي است که کارگردانان بنام در شبکه هاي نمايش خانگي دست به توليد سريال هايي با مضامين مختلف و سودآور زده اند. اين مسئله سبب شده، تا برخي سريال سازان و تهيه کنندگان سريال هاي تلويزيوني به اين سمت گرايش پيدا کنند. البته اين مسئله بايد بررسي و کارشناسي شود که دليل اين کوچ و توليد نشدن سريال هاي طنز در تلويزيون چيست؟ آيا تلويزيون رغبتي به توليد اين دست سريال ها نشان نمي دهد يا بودجه ندارد و يا سياست آن ها تغيير کرده است؟

۳نفر از اهالي هنردرباره اين مسئله با زندگي سلام به گفت وگو نشسته اند.

سعيد پيردوست: مخالف اين کوچ هستم
سعيد پيردوست را شايد خيلي ها بازيگر ثابت آثار مهران مديري بدانند؛ همانند مرد موسفيد دوست داشتني شب هاي برره. وقتي با او درباره کوچ سريال هاي ۹۰قسمتي به شبکه نمايش خانگي صحبت مي کنيم گويي داغ دلش را تازه مي کنيم: «مخالف اين کوچ هستم. هنرمندان ما عزيز هستند و مردم ما به آن ها علاقه دارند و دوست ندارند در هر بقالي، عکس و نام هنرمندان مورد علاقه شان باشد. چون جايگاه هنرمندان ما اين نيست. هنرمنداني در کشور داريم که سال ها مردم منتظر مي مانند تا فيلمي از آن ها ببينند. تشنه کار آن ها هستند. بعد ناگهان نگاه مي کنند عکسي از هنرمند مورد علاقه‌شان روي جلد سي دي در يک بقالي يا عطاري است و ناراحت مي شوند چون اين در شأن يک هنرمند نيست. اين کارها هنرمند را کوچک مي کند و جايگاهش را پايين مي آورد. وقتي من انتقاد مي کنم مي گويند فعلا شرايط اين است!»

وي اظهار مي کند: «وقتي سر کاري مي رويم [که قرار است از تلويزيون پخش شود] و قراردادي با مديرتوليد يا تهيه کننده مي بنديم، طرف قرارداد آن ها مي شوند، اما وقتي شما تقاضاي دستمزدت را مي کني مي گويند بايد سازمان پول بدهد تا دستمزدت را پرداخت کنيم! من درک نمي کنم. مگر روز اولي که قرارداد بستم شما نام سازمان را برديد؟ باور کنيد حدود يک سال از پخش سريال «جاده چالوس» مي گذرد، اما هنوز دستمزدم را نگرفته ام. در صورتي که خيلي شبکه ها هم چون پنج، آي فيلم و نمايش اين سريال را پخش کرده اند.»

وي در مقابل از خوش قولي تهيه کنندگان در شبکه خانگي اين چنين مي گويد: «من در برخي سريال هاي شبکه خانگي بازي مي کنم و تقريبا دستمزدم به موقع پرداخت مي شود و مانند تلويزيون بدقول نيستند. معتقدم مانند مسائلي که در فوتبال وجود دارد بايد کميته انضباطي در کار هنري هم باشد تا ما در رابطه با دستمزد خود از اين طريق پيگيري کنيم يعني جايي باشد تا من طلبکار مراجعه کنم و بگويم حق من است و قرارداد من است. دوستي دارم که مي گويد خيلي چک برگشتي به خاطر دستمزدش دارد و به نظرم قشنگ نيست.»

کاسه ساز: سريال در تلويزيون مخاطب بيشتري دارد
حبيب ا… کاسه ساز تهيه کننده مطرح سينما و تلويزيون در اين رابطه اعتقاد دارد: «بخش اعظم اين گرايش به شرايط مالي بر مي گردد. البته پخش سريال ها بگير و نگير دارد. يعني برخي را بيننده مي پسندد و برخي را خير و در اين شرايط تهيه کننده دچار ضرر مي شود. بايد تهيه کننده و کارگردان تدبير اساسي داشته باشند. يعني يک سري عامل هاي فروش و جذابيت هاي خاص را در نظر بگيرند تا مخاطب زيادي جذب کنند.»

وي مي گويد: «پرداخت نشدن دستمزد بازيگران اپيدمي شده و فقط براي صداوسيما نيست. بلکه در بخش هاي ديگر نيز مانند وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبليغات و حوزه هنري اين مسئله کمبود بودجه وجود دارد. عوامل و بازيگراني هستند که به طور مثال با حوزه هنري کار کرد ه اند و دستمزدشان را پرداخت نکرده اند.»

تهيه کننده اخراجي ها اظهار مي کند: «سياست سازمان صداوسيما تغيير نکرده و کار خود را انجام مي دهد. اکنون براي ايام نوروز سريال توليد کرده و براي ماه مبارک رمضان برنامه ريزي کرده است. کمبود بودجه همگاني است. تلويزيون در سياست هاي جديد خود کارش را به درستي انجام مي دهد.»

اين تهيه کننده ادامه مي دهد: «شبکه نمايش خانگي هزينه دارد. مخاطب مجبور است ۳هزار تومان پرداخت کند و يک قسمت از سريالي را بخرد و سپس منتظر بماند تا ۱۵روز آينده قسمت بعدي سريال وارد شبکه نمايش خانگي شود. اين‌گونه مشکلات وجود دارد، اما صداوسيما در زمان مقرر سريالش را پخش مي کند و مخاطب زمان خود را براي تماشاي آن هماهنگ مي کند بنابراين يک سريال در تلويزيون مخاطب بيشتري نسبت به شبکه نمايش خانگي خواهد داشت.»

صلح جو: تهيه کننده و سريال ساز به فکر کسب درآمد هستند
اما تهماسب صلح جو منتقد سينما و تلويزيون درباره کوچ سريال هاي طنز از تلويزيون به شبکه نمايش خانگي مي گويد: «بخشي از گرايش سريال سازان به شبکه نمايش خانگي به سياست هاي تلويزيون بر مي گردد. يعني شرايط را براي تهيه و توليد سريال ها فراهم نمي کنند. بخش ديگر هم به جنبه اقتصادي بر مي گردد. اين اواخر مدام مي شنويم که تلويزيون به لحاظ مالي وضع خوبي ندارد، البته صحت و سقم آن را نمي دانم. بخش ديگر هم به ممنوعيت هايي بر مي گردد که تلويزيون براي سريال ها اعمال مي کند که در شبکه نمايش خانگي اين محدوديت ها کمتر است.»

صلح جو ادامه مي دهد: «معتقدم براي تهيه کنندگان و سازندگان اين گونه سريال ها هم از نظر مالي کار در شبکه نمايش خانگي به صرفه باشد. چون آن ها يک سريال را که ارائه مي دهند، اگر تقريبي فروشش را محاسبه کنيم و ۲ميليون نسخه هم فروش برود، رقم خيلي بالايي مي شود.»وي با اشاره به اين که منابع مالي براي توليد سريال در شبکه نمايش خانگي وجود دارد، تصريح کرد: «براي سريال هاي شبکه نمايش خانگي خيلي ها تبليغ مي کنند و اين ها منبع درآمد برايشان مي شود. به نظرم توليد سريال براي شبکه نمايش خانگي سودآورتر از تلويزيون است.»

وي عنوان مي کند: «قطعا تلويزيون کمترين مخاطبش در سراسر کشور ميليون ها نفر است، ولي تهيه کننده به اين چيزها فکر نمي کند. به نظر مي آيد آن  هدف و فکري که ما کار فرهنگي انجام مي دهيم و اين که هر قدر مخاطب ما بيشتر باشد برد فرهنگي مان بيشتر است، به فراموشي سپرده شده است. تهيه کننده و سريال ساز به فکر کسب درآمد هستند؛ يعني معيار آن ها از معيار فرهنگي به معيار اقتصادي تبديل شده است. هرچه سودآورتر باشد به آن فکر مي کنند.»

آنچه دیگران میخوانند:

  • معرفی کامل و نقد فیلم پرستاره بابیلون (Babylon )

  • حرفه ای ها اینطوری بهترین رنگ مداد ابرو رو برای صورتشون انتخاب می کنند

  • فوت و فن تهیه یه کله جوش خوشمزه فقط همینه !

  • بوت بلند رو با چه لباس هایی ست کنیم که استایل خفن داشته باشیم

  • اگه می خوای ذهنت خالی شه اینطوری در خانه مدیتیشن کن !

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا