خانواده

سریال کره ای فانتزی عاشقانه

سریال های کره ای با شخصیت‌های به‌يادماندنی و قسمت‌های بلند اما کم‌تعدادشان، از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات دنیای فیلم و سریال هستند. اگر تجربه تماشای آنها را داشته باشید، حتما می‌دانید که بعد از به‌پایان‌رسیدن قسمت آخر، برای همیشه در خاطرتان می‌مانند و انگار دلتان را در گوشه‌ای از سکانس‌ها و صحنه‌هایشان جا می‌گذارید. در این مقاله، شما را با بهترین سریال های کره ای آشنا می‌کنیم. اگر با دنیای این سریال‌ها ارتباط برقرار کرده باشید، خواندن این مقاله برایتان حسابی لذت‌بخش خواهد بود و از فهرست پیشنهادی استقبال خواهید کرد. نظرات کاربران سایت IMDb در بخش آخر معرفی سریال هم جالب‌توجه است.

۲۸. عازم جهنم (Hellbound)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱
ژانر: فانتزی‌ تاریک، دلهره‌آور
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: یون سانگ‌هو (Yeon Sang-ho)
بازیگران اصلی: یو آه‌ این (Yoo Ah-in)، کیم‌ هیون‌جو (Kim Hyun-joo)، پارک جونگ‌مین (Jeong Min Park)
مدت‌زمان: هر قسمت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین مجموعه سال در جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۶٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

مردم شایعاتی درباره زمان مرگشان می‌شنوند. با رسیدن زمان مرگ، فرشته‌‌هایی به‌سمتشان می‌آیند و آنها را می‌کُشند. اما این پایان ماجرا نیست؛ فرشته‌های مرگی که به سراغ آدم‌ها می‌آیند در واقع موجوداتی فرازمینی‌اند که انسان‌ها را راهی جهنم می‌کنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پایان زندگی ما انسان‌ها روی این کره‌ خاکی چطور رقم خواهد خورد؟ با وجود تمام امکانات و فناوری‌های امروزی، باز هم این پرسش بی‌جواب و ترس از آینده‌ موهوم ذهن را مشغول می‌کند. نگاه جذاب مجموعه «عازم جهنم» به این موضوع آن را دیدنی‌تر می‌کند.

نظرات کاربران

کارگردانی خوب، سناریوی پرکشش و پرسش‌هایی که پس از تماشای هر قسمت از عازم جهنم در ذهن‌ها شکل می‌گیرد آن را در میان بهترین سریال های کره ای این روزها قرار داده است.

۲۷. ثبت جوانی (Record of Youth)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۷ سپتامبر ۲۰۲۰
ژانر: عاشقانه، جوانانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: آن گیل-هو (Ahn Gil-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌بوگوم (Park Bo-gum)، پارک‌سودام (Park So-dam)، بیون‌وو‌سوک (Byeon Woo-seok)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره زندگی چند جوان است که در دنیای مد و فشن فعالیت می‌کنند و رؤیاهایی دارند. تلاش و تکاپوی اینها در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان داستان «ثبت جوانی» را می‌سازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه روایتی از زندگی است؛ پُر از شکست‌های موقتی، موفقیت‌های موقتی، دل‌شکستگی و عشق‌ و عاشقی. دیدن این داستان‌ها در کنار بازی جذاب بازیگران و البته روایتی از پشت‌صحنه دنیای هنر می‌تواند پرکشش و دیدنی باشد.

نظرات کاربران

بینندگان مجموعه «ثبت جوانی» از واقعی‌بودن احساسات نمایش‌ داده‌شده در این اثر لذت برده‌اند. آنها معتقدند که حس‌ و حال شخصیت‌ها برای بینندگان ملموس است و دست‌کم تجربه یکی از احساسات و حالات هریک از شخصیت‌های داستان را داشته‌اند.

۲۶. دکتر غریبه (Doctor Stranger)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۵ مه تا ۸ جولای ۲۰۱۴
ژانر: پزشکی، عاشقانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جین‌هیوک (Jin Hyuk)، هونگ‌جونگ‌چان (Hong Jong-chan)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong Suk)، پارک‌هائه‌جین (Park Hae-jin)، کانگ‌سورا (Kang So-ra)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره فیلم کره جنوبی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن محبوب از سومین جشنواره APAN، برنده جایزه مخصوص بهترین بازیگر مرد از جشنواره SBS
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

پزشکی از کره جنوبی به همراه پسر کوچکش از سوی نیروهای کره شمالی ربوده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و پسر هم زیرنظر پدر که پزشکی خبره است به پزشکی ماهر بدل می‌شود. پدر در طول فیلم جانش را از دست می‌دهد و پسر هم عاشق دختری می‌شود که قصد فرار با او به کره جنوبی را دارد، اما آیا فرار عاشقانه‌ای رقم می‌خورد؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریال «دکتر غریبه» یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر پزشکی و عاشقانه است. هیجانی جذاب و رازی کِشنده در داستان فیلم وجود دارد که در کنار صحنه‌های جراحی و بیمارستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال از داستان قوی، تعلیق‌های به‌موقع و نقش‌آفرینی بازیگران نقش‌های اصلی بسیار راضی بوده‌اند. برخی از کاربران سایت IMDb معتقدند روند داستان در قسمت‌های نخست به گیرایی و جذابیت قسمت‌های بعدی نیست. بخش‌های پزشکی سریال هم خوب از آب درآمده‌اند، اما باید دید پزشکان نیز واقعی‌بودن آنها را تأیید می‌کنند یا خیر. به هر حال جراحی‌ها و بخش‌های پزشکی به‌چشم مخاطب عام که جذاب بوده‌اند.

۲۵. پسران بهتر از گل‌ (Boys Over Flowers)

سال تولید: ۲۰۰۹
شروع پخش: ۵ ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۰۹
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جی‌آن‌کی‌سانگ (Jeon Ki-sang)
بازیگران اصلی: کی‌هی‌سون (Ku Hye-sun)، لی‌مین‌هو (Lee Min-ho)، کیم‌هیون‌جونگ (Kim Hyun-joong)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند KBS و بیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۹ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال درباره دختر فقیری است که دست سرنوشت او را وارد مدرسه ثروتمندان می‌کند. او با ۴ پسر ثروتمند و معروف مدرسه آشنا می‌شود که همه دانش‌آموزان از آنها اطاعت می‌کنند. ماجراهایی عاشقانه میان دختر و این پسران شکل می‌گیرد و داستان سریال پیش می‌رود.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

داستان تغییر آدم‌ها همیشه جذاب است، البته تغییری که سبب بهترشدن فرد شود. ماجراهای عشق‌ و عاشقی نوجوانان و روند رشد و بلوغشان هم همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها پرطرف‌دار بوده است.

نظرات کاربران

نسخه ژاپنی این سریال هم وجود دارد و در واقع این سریال از نسخه ژاپنی آن اقتباس شده است، اما کاربرانی که هر دو نسخه را دیده‌اند این نسخه جدید را هم به‌شدت پسندیده‌اند.

۲۴. بازی مرکب (Squid Game)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱
ژانر: درام، دلهره‌آور، ترسناک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)
بازیگران اصلی: لی‌یون‌جائه (Lee Jung-jae)، پارک‌هه‌سو (Park Hae-soo)، وی‌هاجون (Wi Ha-Joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۵۵ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و مجموعه سال از جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

تعدادی از افراد بزرگ‌سال در مسابقه‌ای شرکت می‌کنند که جایزه نقدی ارزنده‌ای دارد. این افراد باید بازی‌های کودکانه‌ای را انجام بدهند که نتایج چندان ساده و بی‌دردسری ندارند و حتی می‌توانند به مرگ منجر شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بازی مرکب سریال کره ای جدید و سرگرم‌کننده‌ای است و شما را دنبال خودش می‌کشد. ماجراهای جذاب در کنار مطرح‌کردن مسائلی مانند فقر، استثمار مهاجران، وضعیت ناخوشایند فراریان از کره شمالی و رسوایی‌های سیاسی این مجموعه را به اثری تأمل‌برانگیز تبدیل کرده‌ است که ارزش دیدن را دارد.

نظرات کاربران

کسانی که این مجموعه را تماشا کرده‌اند آن را از جهات مختلفی ارزشمند می‌دانند. برخی معتقدند که داستانش نو و سرگرم‌کننده است و برخی از ارائه مفهوم عمیق بقا در بازی مرکب لذت برده‌اند. در این دنیا، بیشتر آدم‌ها در بازی مرگ‌وزندگی وحشت‌آوری به سر می‌برند که انگار برای عده محدودی ثروتمند سرگرمی خنده‌آوری بیش نیست.

۲۳. استارتاپ (Start-Up)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰
ژانر: درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اوه‌چونگ‌هوان (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: به‌سوزی (Bae Suzy)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، کیم‌سون‌هو (Kim Seon-ho)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

«استارتاپ» مجموعه‌ای درباره تلاش‌های دختری جوان است که می‌کوشد استارتاپ خود را راه بیندازد. او با خواهر ثروتمندش در رقابت است و در مسیر رشد و تلاش از کمک افراد باتجربه هم بهره می‌برد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال تلاش و موفقیت را به‌شکل الهام‌بخشی به تصویر می‌کشد. سبک زندگی جذابی که داستان مجموعه به جوان‌ها معرفی می‌کند هم ارزشمند است. البته عشق هم در کنار تلاش در سریال «استارتاپ» حضور پررنگی دارد، همان‌طور که در زندگی هم باید داشته باشد. زندگی پرتلاش و موفقیت بدون عشق بی‌معناست، نه؟

نظرات کاربران

تماشاگران سریال «استارتاپ» از حفظ و یکدستی ریتم آن از آغاز تا پایان رضایت داشته‌اند. ترکیب ماجراهای عاشقانه با تلاش و موفقیت همیشه جذاب است. تنوع شخصیت‌ها و ارتباط مؤثر، گرم و باورپذیر میان آنها هم از دلایل دیگری است که مخاطبان زیادی را به مجموعه «استارتاپ» جذب کرده است.

۲۲. دابلیو؛ دو دنیا (W: Two Worlds)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۰ جولای ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: کیم‌سول‌آه (Kim Seul-ah)، کانگ‌هی‌جو (Kang Hee-ju)، جونگ‌یوجین (Jung Yoo-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌ کانتِنت‌کره، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره بیک‌سانگ، ام‌بی‌سی (MBC)، جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

در این سریال شاهد داستان عشق ۲ نفر در اوایل ۳۰سالگی هستیم که هر دو در دورانی مشترک، اما در ۲ دنیای موازی زندگی می‌کنند. جالب نیست؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریالی مفرح که امکان پیش‌بینی داستانش دشوار است دیدن دارد. اگر طرف‌دار ژانر علمی‌تخیلی هستید، به‌احتمال زیاد از این اثر هم خوشتان خواهد آمد. سریال «دو دنیا» فیلم‌نامه‌ای قوی دارد و حدس‌زدن ماجراهای مختلفش کار ساده‌ای نیست.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال خیلی از تعادل بین بخش‌ علمی‌تخیلی و درام راضی بوده‌اند. بازی خوب بازیگران، پیشرفت حساب‌شده فیلم‌نامه و هیجان آن بیننده را با خود همراه می‌کند.

۲۱. من ربات نیستم (I’m Not a Robot)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۶ دسامبر ۲۰۱۷
ژانر: علمی‌تخیلی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: یوسونگ‌هو (Yoo Seung-ho)، چائه‌سوبین (Chae Soo-bin)، ام‌کی‌جون (Um Ki-joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۴۸ تا ۶۲ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره مردی است که در کارش موفقیت زیادی کسب کرده و ثروت زیادی هم دارد، اما نمی‌تواند با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و به آنها حساسیت دارد. منتها عشق سراغ او هم می‌آید و دختری که وانمود می‌کند ربات است قلبش را پر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال نیز به‌خاطر سادگی و جذابیت داستانش در میان بهترین سریال های کره ای جای گرفته است. دنبال‌کردن ماجرایی عشقی همراه با فرازوفرودهای کمیک باعث می‌شود که در جایگاه مخاطب از سریالی ساده، بی‌دغدغه لذت ببرید.

نظرات کاربران

رابطه میان شخصیت‌های اصلی سریال قوی است و به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند. تماشاگران از صحنه‌های احساسی فیلم استقبال کرده‌اند و اشک و خنده توأمان بخش‌های مختلف داستان دوست‌داشتنی است.

۲۰. منشی کیم‌ چشه؟ (What’s Wrong With Secretary Kim)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۶ ژوئن ۲۰۱۸
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: پارک‌جون‌هوآ (Park Joon-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌سئوجون (Park Seo-joon)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایا‌ن‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز در جشنواره APAN، جشنواره کره، جشنواره سالانه سومپی (Soompi)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره یک رئیس خودشیفته و موفق در شرکتی بزرگ است که منشی حرفه‌ای و توانمندی دارد، اما منشی تصمیم به ترک شرکت می‌گیرد و آقای رئیس تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا خانم منشی را کنار خود نگه دارد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

رابطه شخصیت‌های اصلی فیلم بسیار خوب به تصویر کشیده شده است. علاوه بر این، همگی بسیار دوست‌داشتنی و جذاب هستند. ماجراهای سریال هم جالب و پرکشش است.

نظرات کاربران

بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب فیلم تماشاگران را با این سریال همراه کرده‌اند. برخی از کاربران با خواندن خلاصه و دیدن پوستر سریال فکر کرده بودند از این اثر خوششان نمی‌آید، اما در همان قسمت‌های نخست با آن همراه شده‌ بودند.

۱۹. کافه‌پرنس (Coffee Prince)

سال تولید: ۲۰۰۷
شروع پخش: ۲ جولای ۲۰۰۷
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یون‌جونگ (Lee Yoon-jung)
بازیگران اصلی: یونگ‌اون‌های (Lee Yoon-jung)، یون‌یون‌های (Yoon Eun-hye)، گونگ‌یو (Gong Yoo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره فیلم کره، جشنواره بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول و MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

کافه‌پرنس ماجرای دختری است که برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش به‌سختی کار می‌کند. او ظاهری پسرانه دارد و به‌ همین‌ خاطر بسیاری از افراد او را پسر می‌دانند. در مسیر کارهای مختلفی که برای امرار معاش انجام می‌دهد، با پسری پول‌دار آشنا می‌شود. این آشنایی با سوءتفاهم‌ها و ماجراهایی پیش می‌رود که باید خودتان تماشا کنید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

شب‌ها که خسته‌وکوفته کارهایتان تمام می‌شود، یک لیوان چای یا قهوه داغ درست کنید، روی مبل لم بدهید و تنها یا به‌اتفاق خانواده این سریال مفرح را تماشا کنید. این سریال کمدی و عاشقانه می‌تواند برای دقایقی استرس‌ها را از ذهن دور کند. ماجرای قصه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، اما سرگرم‌ و شادتان می‌کند.

نظرات کاربران

احساسات پیچیده آدمی و روابط میان افراد دستمایه این سریال کره ای بوده‌اند. دقت در نشان‌دادن موضوعاتی که گفته شد در کنار بازی‌های خوب نقش‌آفرینان کافه‌پرنس باعث شده تا محبوب تماشاگران باشد و در میان بهترین سریال های کره ای جای بگیرد.

۱۸. باغ مخفی (Secret Garden)

سال تولید: ۲۰۱۰
شروع پخش: ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰
ژانر: تخیلی، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌ووچول (Shin Woo-chul)، کوون‌هیوک‌چان (Kwon Hyuk-chan)
بازیگران اصلی: هاجی‌وون ( Ha Ji-won)، هیون‌بین (Hyun Bin)، یون‌سانگ‌هیون (Yoon Sang-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند SBS و کره‌کانتِنت
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

ماجرا همان قصه همیشگی اما کماکان پرطرف‌دار است؛ مرد ثروتمند قصه عاشق دختری فقیر می‌شود که شغلش بدل‌کاری است. این عشق با تمام اختلافات و البته حضور مادر سخت‌گیر رئیس کذایی ماجراهایی می‌آفریند که سریال را در شمار بهترین سریال های کره ای قرار می‌دهد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیوه آشنایی دو شخصیت و عوض‌شدن جسمشان با یکدیگر لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم می‌زنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر فقط می‌خواهید سرگرم شوید و دوست دارید از دغدغه‌های فلسفی پیچیده فیلم‌ها و سریال‌های جدی دور بمانید، این فیلم برایتان لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان از ماجرای عشقی و داستان‌های بامزه فیلم خوششان آمده است. ماجرای دختر فقیر و پسر پول‌دار از نظر بینندگان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. شاید رؤیای جذابی در این داستان‌ها وجود دارد که در واقعیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

۱۷. هتل دل‌لونا (Hotel Del Luna)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۳ جولای ۲۰۱۹
ژانر: تخیلی سیاه، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌چونگ‌هوآن (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: لی‌جواون (Lee Ji-eun)، یوجین‌گو (Yeo Jin-goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۳ تا ۹۴ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند فِرست‌ برند کره، آکادمی خلاقیت آسیا و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

کسانی که به سریال های تخیلی علاقه دارند مشتری سریال هتل دل‌لونا خواهند شد. هتل دل‌لونا هتلی عادی نیست و انگار رابطی میان دنیای مردگان و زندگان است. کارکنان و کسانی که به آن رفت‌وآمد دارند ارواحی از سال‌های دورند. جالب شد، نه؟ اگر به دنبال‌کردن ماجراهای این افراد علاقه دارید، باید حتما این اثر را ببینید که یکی از بهترین سریال های کره ای است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال اثری شسته‌رفته است که هم داستان‌هایی جالب برایتان تعریف می‌کند و هم از نظر فنی مثلا تصویربرداری و صحنه‌ها عالی است. برخی لحظات عاطفی و احساسیِ اثر هم اثرگذاری زیادی بر شما خواهد داشت. در کل، سریال مفرح و سرگرم‌کننده است.

نظرات کاربران

مخاطبان، شخصیت‌های فیلم و بازی قوی بازیگران را نقطه قوتی جذاب برای این سریال دانسته‌اند. البته برخی هم معتقدند ریتم مجموعه چندان تند نیست. پس اگر دنبال سریالی سریع و مهیج هستید، باید سریالی دیگر را انتخاب کنید.

۱۶. زن قوی بونگ‌سونگ (Strong Woman Bong-Soon)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۷
ژانر: تخیلی، اکشن، مهیج، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌هیونگ‌مین (Lee-Hyung-Min)
بازیگران اصلی: پارک‌بویونگ (Park Bo-young)، پارک‌هیونگ‌سیک (Park Hyung-sik)، جی‌سو (Ji Soo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین بازیگر مردمی از نخستین جشنواره سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی از این سریال خوششان خواهد آمد. داستان درباره زندگی زنی به‌نام بونگ‌سونگ است که قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد. او از این توانایی‌اش برای اهداف مثبت استفاده می‌کند. شاید این داستان چندان جذاب به نظر نرسد، اما با کمدی‌رمانتیکی جذاب روبه‌رو می‌شوید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر دوست دارید بعد از تحمل فشار و استرس‌های روزانه پای سریالی جذاب و پر از صحنه‌های رمانتیک و بامزه بنشینید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان این اثر از فضای فانتزی و کمدی آن و بازی بازیگران ابراز رضایت کرده‌اند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که درباره قدرت‌های خارق‌العاده‌اند دقایقی بیننده را از دنیای واقعی و معجزه‌های دور از دسترس جدا می‌کنند و لحظاتی شاد به وجود می‌آورند.

۱۵. پینوکیو (Pinnochio)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴
ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوسووون (Jo Soo-won)، شین‌سونگ‌وو (Shin Seung-woo)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong-suk)، پارک‌شین‌هایه (Park Shin-hye)، کیم‌یونگ‌کیانگ (Kim Young-kwang)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

داستان درباره پسری است که خانواده خوبی دارد، اما در حادثه‌ای پدر آتش‌نشانش به‌همراه همکارانش جان می‌بازد. رسانه‌ها تمام تقصیرها را به گردن پدر پسرک می‌اندازند و خانواده او کاملا از هم می‌پاشد. سرپرستی این پسر را هم یک پیرمرد به عهده می‌گیرد. در طول داستان، پسر با دختری آشنا می‌شود که مادرِ گزارشگرش در بزرگ‌نمایی ماجرای آتش‌سوزی و مقصر جلوه‌دادن پدر پسر نقش داشته است. حتما حدس می‌زنید که میان آنها علاقه‌ای به وجود می‌آید. دختر تمایل زیادی به ورود به رسانه و گزارشگرشدن دارد و در این مسیر، پسر آتش‌نشان هم به او کمک زیادی می‌کند، اما متأسفانه دختر دچار سندرم پینوکیوست و در صورت دروغ‌گفتن به سکسکه می‌افتد. چنین چیزی هم در دنیای دروغین رسانه‌ها جایی ندارد. این داستان به کجا ختم می‌شود؟‌ شما چه فکر می‌کنید؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پیوندخوردن دختری که نمی‌تواند دروغ بگوید و پسری که از دروغ و بی‌صداقتی در رسانه و جامعه ضربه خورده است ماجرای عاشقانه جذابی خواهد بود. علاوه بر موضوع سریال، موسیقی متن آن هم زیبا و گوش‌نواز است.

نظرات کاربران

کاربران از وجود مفاهیم تازه‌ای مانند دروغ‌پردازی رسانه‌ها، انتقام و عشق در کنار هم استقبال کرده‌اند. دیگر فقط پای عشقی فانتزی در میان نیست و در این فیلم نکات آموزنده اجتماعی و سیاسی هم گنجانده شده‌اند.

۱۴. عشقم از ستاره (My Love from the Star)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳
ژانر: عاشقانه، تخیلی، علمی‌تخیلی، درام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جانگ‌ته‌یو (Jang Tae-yoo)
بازیگران اصلی: جون‌جی‌هیون (Jun Ji-hyun)، کیم‌سوهیون (Kim Soo-hyun)، پارک‌هاجین (Park Hae-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان سریال درباره یک آدم‌فضایی است که عاشق هنرپیشه‌ای می‌شود و با ملاقات او، تمام سال‌هایی که روی زمین زندگی کرده و خود را از آدم‌ها دور نگه‌ داشته است تمام می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که آدم‌ فضایی مذکور حدود ۴۰۰ سال روی کره زمین زندگی کرده است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر از داستان‌های عشقی کلیشه‌ای خسته شده‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد ماجرایی رمانتیک و جذاب را دنبال کنید، از این سریال خوشتان خواهد آمد. درام داستان متکی به لحظات طنز جذابی است که سرگرمتان می‌کند.

نظرات کاربران

کاربران سرگرم‌کننده‌بودن این اثر را تأیید می‌کنند و قبول دارند این سریال می‌تواند آنها را بخنداند و لحظاتی مفرح برایشان رقم بزند. بازی‌های خوب بازیگران این مجموعه آن را تازه و پرکشش نگه می‌دارد و از تماشایش خسته نمی‌شوید.

۱۳. نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۶
ژانر: عاشقانه، ملودرام، اکشن
دوبله فارسی : دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌اونگ‌بوک (Lee Eung-bok)، باک‌سنگ‌هون (Baek Sang-hoon)
بازیگران اصلی: سونگ‌جونگ‌کی (Song Joong-ki)، سونگ‌های‌کیو (Song Hye-kyo)، جین‌گو (Jin Goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بزرگ جشنواره روکی (Rookie) در آسیا، برنده جایزه محبوب‌ترین بازیگران از پنجاه‌ودومین جشنواره بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره سربازان کره‌ای حافظ صلح در سازمان ملل است. در طول داستان، یکی از سربازان با جراحی آشنا می‌شود که پزشکی بدون مرز است و رابطه عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

درست است که مانند بسیاری از بهترین سریال های کره ای در این مجموعه هم موضوع پیرامون عشق می‌چرخد، اما نگاه متفاوت «نسل خورشید» به مقوله عشق در کنار شخصیت‌های باورپذیر و قوی باعث شده است که مخاطبانی از سراسر دنیا به دیدن آن بنشینند.

نظرات کاربران

مخاطبان «نسل خورشید» از داستان عاشقانه، اکشن و ملودرامش استقبال کرده‌اند و تنوع داستانی و فضای حاکم بر فیلم را به‌شدت پسندیده‌اند. «نسل خورشید» توانسته در جایگاه بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و دیده شود.

۱۲. پری وزنه‌برداری کیم‌بوک‌جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶
ژانر: ورزشی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس فارسی دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌هیون‌جونگ (Oh Hyun-jong)
بازیگران اصلی: لی‌سونگ‌کیونگ (Lee Sung-kyung)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، لی‌جائه‌یون (Lee Jae-yoon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد و زن در سی‌وپنجمین جشنواره MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این مجموعه که در فهرست یکی از بهترین سریال های کره ای جا دارد، درباره دختر جوانی است که رؤیای موفقیت در تیم وزنه‌برداری دانشگاه را دارد. علاوه بر این دختر، تمام اعضای تیم دانشگاه در سودای رسیدن به موفقیت و رؤیاهای خود هستند. روابطی عاشقانه و عاطفی هم میان شخصیت‌های فیلم شکل می‌گیرد که روند داستان را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال دوست‌داشتنی تلاش عده‌ای جوان ورزشکار برای رسیدن به آرزوهایشان را نشان می‌دهد. ۲ شخصیت اصلی نیز با رابطه عاشقانه پرفرازونشیبشان لحظاتی مفرح برای مخاطب ایجاد می‌کنند. روند رشد شخصیت‌ها در خلال داستان بسیار درست و منطقی پیش می‌رود و همه بازی‌ها باورپذیرند. لحظات کمدی فیلم باعث می‌شوند که مخاطب از اثر لذت ببرد و با موضوع انگیزشی آن همراه شود.

نظرات کاربران

به‌تصویرکشیدن طبیعی تلاش ورزشکاران در این سریال در کنار بازی بسیار خوب بازیگران از جمله نقاط قوتی است که مخاطبان برای این سریال برشمرده‌اند. با تماشای این مجموعه، می‌توان برای لحظاتی از استرس روزانه و فشارهای زندگی دور شد.

۱۱. ماشین‌تحریر شیکاگو (Chicago Typewriter)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۷ آوریل ۲۰۱۷
ژانر: عاشقانه، تخیلی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌‌چئول‌کیو (Kim Cheol-kyu)
بازیگران اصلی: کیونگ‌پیوگو (Kyung-pyo Go)، آه‌این‌یو (Ah-In Yoo)، سویونگ‌لیم (Soo-jung Lim)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین بازیگر نقش اول، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین فیلم جشنواره فیلم و سریال سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان «ماشین‌تحریر شیکاگو» به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که کره جنوبی در اشغال ژاپن بود و نویسنده‌ها اجازه نشر آثارشان را نداشتند. سریال ماجرای زندگی ۳ نویسنده کره‌ای از دهه ۳۰ را بازگو می‌کند که در زمان حال امکان زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و ماجرای زندگی هریک دستمایه ماجراهای سریال شده است. یکی از آنها نویسنده‌ای موفق است، دیگری با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده سوم هم ناشناس به فعالیت مشغول است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای عاشقانه از آن مجموعه‌های زیبایی است که باید بیشتر از اینها دیده شوند. سریال به‌خوبی از حالت کمدی به درام و از حالت عاشقانه به تاریخی تغییر می‌کند. ابعاد فنی کار مانند فیلم‌برداری آن هم حرف‌ ندارند.

نظرات کاربران

۱۰. دفترچه زندان (Prison Playbook)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷
ژانر: کمدی سیاه
دوبله فارسی: ندارد ـ زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌وون‌هو (Shin-won-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌هائه‌سو (Park Hae-soo)، جونگ‌کیونگ‌هو (Jung Kyung-ho)
مدت‌زمان: هر قسمت ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره تلویزیون کابلی کره، برنده جایزه بهترین بازیگر و محبوب‌ترین بازیگر از پنجاه‌وچهارمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد و بهترین بازیگر مکمل از ششمین جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره محکومانی است که پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. یکی از شخصیت‌ها بازیکن معروف بیسبالی است که بعد از نجات خواهرش از یک حمله و آزار جنسی، متهم به تجاوز می‌شود. سریال به زندگی زندانی‌ها، مسئولان آنها و البته خانواده‌هایشان می‌پردازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

فیلم‌ها و سریال‌هایی که مرتبط با زندان و زندانی‌ها هستند معمولا با استقبال زیادی مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این ژانر هیچ‌وقت بی‌مخاطب نخواهد شد. دفترچه زندان هم از آن مجموعه‌هایی است که از نمونه‌های کلاسیک خود پیروی می‌کند. بازی‌های این سریال بسیار جذاب‌اند و فیلم‌نامه قوی نوشته شده است. تلفیق کمدی و لحظات احساسی جدی در فیلم هم از نقاط قوت اثر به شمار می‌روند.

نظرات کاربران

شیوه روایت داستان در مجموعه دفترچه زندان برای مخاطبان سراسر دنیا سرگرم‌کننده بوده است. کاربرانی که این اثر را دیده‌اند از کمدی جذاب و داستان قوی آن رضایت داشته‌اند.

۹. غریبه/جنگل مخفی (Stranger/Secret Forest)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: بزرگ‌سال
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: آن‌گیل‌هو (Ahn Gil-ho) برای فصل نخست/ یوژُوان (Yoo Je-won) برای فصل دو٫ پارک‌هیون‌سوک (Park Hyun-suk) برای فصل سوم
بازیگران اصلی: چوسونگ‌وو (Cheu Seunng-woo)، بائه‌ دونا (Bae Doona)، لی‌جون‌هیوک (Lee Joon-hyuk)، یو‌جه‌میونگ (Yoo Jae-myung)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۸۶ دقیقه
وضعیت پخش: پایان پخش، دو فصل
جوایز و افتخارات: جایزه بزرگ جشنواره فیلم و سریال سئول، برنده جایزه بزرگ فیلم و سریال، بازیگری و نمایشنامه از جشنواره هنری بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

کارآگاهی که به نور حساسیت دارد، طی عمل جراحی برای رفع این مشکل، حس همدردی و مهارت های اجتماعی خود را هم از دست می‌دهد. او در مسیر حل معمای پرونده قاتلی سریالی قرار می‌گیرد و در این مسیر دستیاری او را همراهی می‌کند. هرچه این دو در مسیر کشف روابط و معماهای قتل‌های زنجیره‌ای بیشتر پیش می‌روند، به فسادی سازمان‌یافته در دولت و ارتباطش با شرکتی بزرگ پِی می‌برند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای سرشار از گره‌های داستانی هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های درجه‌یک و ماجراهای کارآگاهی باورپذیر است. مخاطب مدام در حال حدس‌زدن وقایع آتیِ سریال است و همین او را با اثر در ارتباط نگه می‌دارد. در سریال «غریبه» خبری از داستان‌های عاشقانه نیست (تا فصل دوم که چنین چیزی در کار نبوده است). ماجرای جنایتی ساده با واکاوی ریشه‌های جرم به لایه‌های داستانی پیچیده‌ای می‌رسد که دنبال‌کردنشان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. آیا ریشه‌های فساد به پلیس و نیروهای آن می‌رسد؟

نظرات کاربران

بینندگان این سریال کره ای فقط آسیایی‌ها نیستند. خط سیر جذاب و پیش‌بینی‌نشده آن تعداد زیادی از مخاطبان از سراسر دنیا را با خود همراه کرده است. در کنار داستان هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری که کاربران سایت‌هایی نظیر IMDb را به‌سمت خود کشانده، موسیقی و صحنه‌پردازی حرفه‌ای، شخصیت‌های قوی و فیلم‌برداری درخشان از دلایلی هستند که کاربران و مخاطبان را راضی نگه داشته‌اند. «غریبه» توانسته در بین بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و خوش بدرخشد.

۸. وینچنزو (Vincenzo)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۲۰ فوریه ۲۰۲۱
ژانر: درام جنایی، کمدی سیاه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم هی-ون (Kim Hee-won)
بازیگران اصلی: سونگ‌جون‌کی (Song Joong-ki)، جون‌یو‌بین (Jeon Yeo-been)، اوک‌تک‌یون (Ok Taec-yeon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده بهترین بازیگر از جشنواره ایشیا آرتیست‌ اِواردز (Asia Artist Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

وکیلی ایتالیایی‌کره‌ای هنگام دیدار از سرزمین مادری‌اش، یعنی کره‌جنوبی، ماجراهایی جذاب و دیدنی را از سر می‌گذراند، ماجراهایی انتقام‌جویانه. شخصیت نخست داستان، یعنی وینچنزو یا همان وکیل خبره مافیایی برای گرفتن حق و ثروتش بازگشته است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

چه رازی است که داستان‌های مافیایی همیشه در سینما با اقبال و استقبال روبه‌رو می‌شوند؟ وینچنزو هم از آن داستان‌های مافیایی پرکشش دارد که تِم‌های مختلف درام، اکشن و حتی کمدی باعث جذابیت زیادش در میان تماشاچیان در سراسر دنیا شده‌اند.

نظرات کاربران

ریتم مناسب داستان، ماجراهای هیجان‌انگیز و شخصیت‌های متنوع از دلایل علاقه مخاطبان به این مجموعه هستند. وینچنزو اثری است که با بازی‌های جذاب طیف وسیعی از بینندگان را راضی کرده است. شاید فکر کنید که داستان‌های اکشن و مافیایی مناسبتان نیستند، اما بدانید که این مجموعه فرق می‌کند و ارزش دیدن دست‌کم ۲ قسمت را دارد؛ بعد از آن خودتان اسیر کشش و جذابیتش می‌شوید.

۷. شفادهنده (Healer)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۸ دسامبر ۲۰۱۴
ژانر: اکشن، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یونگ‌ساب (Lee Jung-sub)، کیم‌جین‌وو (Kim Jin-woo)
بازیگران اصلی: جی‌چانگ‌ووک (Ji Chang-wook)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)، یوجی‌تائه (Yoo Ji-tae)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایزی در چندین جشنواره‌
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

هیلر شخصیتی است که در ازای پول هر کاری می‌کند. او دستمزد می‌گیرد و کارهای مختلفی انجام می‌دهد، اما خط قرمزی هم دارد و آن قتل است. هیلر در پروژه جدید دوباره دختری را می‌بیند که هم‌بازی‌ دوران کودکی‌اش بوده است. پس باید منتظر هیجانی آمیخته با عشق‌ باشید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر می‌خواهید سریالی سرگرم‌کننده و جذاب تماشا کنید که برای همه دوست‌داشتنی است و ریتم خوبی هم دارد، نام «هیلر» را به خاطر بسپارید.

نظرات کاربران

به‌نظر بسیاری از کاربران داستان جذاب هیلر کافی است که تمام آشنایانشان را به دیدن آن ترغیب کنند. بازی هنرپیشه‌ها را هم کاربران مختلف ستوده‌اند.

۶. نگهبان؛ خدای تنها و بزرگ
(Guardian: The Lonely and Great God)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲ دسامبر ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌جی‌هیونگ (Jung Ji-hyun)، کیم‌سونگ‌جین (Kim Sung-jin)
بازیگران اصلی: جی‌سو (Ji Soo)، کیم‌گویون (Kim Go-eun)، لی‌دونگ‌ووک (Lee Dong-wook)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های تلویزیون کابلی کره، دراما فی‌وِر، بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره هنرمندان آسیایی
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال تخیلی درباره روح طلسم‌شده ۹۳۹ساله‌ای است که از وضعیت خود به ستوه آمده و دیگر طاقت نامیرابودن را ندارد. دانش‌آموزی دبیرستانی و فرشته مرگ قدرت دیدن روح طلسم‌شده و معاشرت با او را دارند و ارتباطی که میان این سه شکل می‌گیرد ماجراهای جذاب سریال را شکل می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

خیال، عشق و ماجراهای مختلف این سریال مخاطب را با خود همراه می‌کنند. محبوبیت سریال در کره جنوبی و کشورهای دیگر خیلی زیاد بوده است.

نظرات کاربران

کسانی که این فیلم را دیده‌اند معتقدند با یکی از بهترین سریال های کره ای روبه‌رو بوده‌اند و حتی می‌توانند برای بار دوم و سوم هم این سریال را تماشا کنند. مخاطبان سریال می‌گویند که این اثر نبض احساساتشان را در دست داشته و توانسته آنها را به‌معنای واقعی بخنداند، بگریاند و سرگرم کند.

۵. قلعه آسمان (Sky Castle)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸
ژانر: درام، کمدی سیاه، انتقادی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوهیون‌تک (Jo Hyun-tak)
بازیگران اصلی: یام‌جونگ‌آه (Yum Jung-ah)، لی‌تائه‌ران (Lee Tae-ran)، یون‌سه‌آ (Yoon Se-ah)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز از جشنواره‌ بیک‌سانگ و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنان خانه‌دار خانواده‌های ثروتمندی است که همسرانشان استاد دانشگاه و پزشک هستند. آنها مرفه‌اند و از ثروت و امکانات خود استفاده و سوءاستفاده می‌کنند تا فرزندانشان نیز وارد دانشگاه‌های ممتاز شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

موضوع «قلعه آسمان» با موضوعات رایج سریال های کره ای فرق دارد و دوربین به‌سمت قشر و طبقه‌ای از اجتماع چرخانده شده است که برای حفظ سبک زندگی دلخواه خود حاضرند پا روی اقشار دیگر بگذارند و حتی زندگی دیگران را هم خراب کنند.

نظرات کاربران

مخاطبان از اینکه با مجموعه‌ای سیاسی، اجتماعی و البته فرهنگی روبه‌رو هستند لذت زیادی برده‌اند.

۴. سقوط روی شما (Crash Landing On You)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌جونگ‌هیو (Lee jung hyo)
بازیگران اصلی: هیون‌‌بین (Hyun Bin)، سون‌یه‌جین (Son Ye-jin)، کیم‌جونگ‌هیون (Kim Jung-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ تا ۱۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل، بهترین بازیگران مردمی و محبوب از پنجاه‌وششمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین سریال از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنی کارآفرین است که در حال چتربازی دچار حادثه می‌شود و در جنگلی در کره شمالی سقوط می‌کند. در آنجا با افسری از کشور کره شمالی روبه‌رو می‌شود که به‌رغم ممنوعیت‌های ورود به کره شمالی، به او کمک می‌کند و رابطه‌ای عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد. زن با سربازان تحت‌فرماندهی افسر و البته زنان روستایی آشنا می‌شود و ماجراهای مختلفی شکل می‌گیرند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

در مجموعه «سقوط روی شما» هم با الگوی مشترک سریال‌سازی کره‌ای روبه‌رو هستیم: ماجراهایی عاشقانه در بستری کمدی. البته انگار این اشتراک موضوعی بین سریال‌ها از سوی مخاطبان بین‌المللی هم با استقبال روبه‌رو شده و مرزهای کره را درنوردیده است. پیچ‌وتاب‌های داستان و اتفاقات گوناگونی که در قسمت‌های مختلف می‌افتند، جذاب و البته مفرح هستند.

نظرات کاربران

داستان قوی و بازی هنرپیشه‌های اصلی سریال به‌چشم مخاطبان از نقاط مختلف دنیا بسیار چشم‌نواز آمده است. برانگیخته‌شدن احساسات مختلف در ذهن و قلب مخاطب در قسمت‌های مختلف هم از برگ‌های برنده‌ای است که «سقوط روی شما» را در میان بهترین سریال های کره ای قرار داده است.

۳. آقای سان‌شاین (Mr Sunshine)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۷ جولای ۲۰۱۸
ژانر: تاریخی، عاشقانه، ملودرام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جینی‌چوی (Jinnie Choi)
بازیگران اصلی: لی‌بیونگ‌هون (Lee Byung-hun)، کیم‌تری (Kim Tae-ri)، یویئون‌سئوک (Yoo Yeon-seok)
مدت‌زمان: هر قسمت ۸۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره APAN، بیک‌سانگ و جشنواره سئول
رتبه IMDb:
امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم در حوالی سال ۱۸۷۱ می‌گذرد، یعنی زمانی که آمریکایی‌ها نیروهای خود را به کره اعزام کرده بودند. شخصیت نخست فیلم مرد جوانی است که در گذشته از کره گریخته بود و اکنون در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. او برای انجام مأموریتی به کره جنوبی بازمی‌گردد و در بازگشت به وطن به دختری از طبقه اشراف دل می‌بازد. تفاوت طبقات اجتماعی این دو و ماجراهای دیگر موانعی سر راه این عشق قرار می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال بیانگر پیچیدگی‌ها و تناقض‌های احساسی مرد جوانی است که گذر زندگی هویتش را به بازی گرفته است. داستان در تمام قسمت‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و طراحی صحنه‌ها و فیلم‌برداری هم چشم‌نواز و حرفه‌ای است.

نظرات کاربران

ماجرای عاطفی فیلم در بستری از وقایع سیاسی باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان ضمن پیگیری داستان عاشقانه‌ای جذاب، درباره کره و آمریکا هم بیشتر بدانند.

۲. شبیه پروانه (Navillera)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: مارس ۲۰۲۱
ژانر: درام
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هان‌دوانگ‌هو (Han Dong-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌این‌هوان (Park In-hwan)، سنگ‌کنگ (Song Kang)
مدت‌زمان: ۱ ساعت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

مردی ۷۰ساله با جوانی ۲۳ساله در کلاس باله آشنا می‌شوند. رؤیاهای این دو برای دنبال‌کردن چیزی که دوست دارند منجر به شکل‌گیری دوستی جذابی میانشان می‌شود. البته دنبال‌کردن آرزوها در این دنیا گاهی موانعی جدی و سختی پیش رو دارد. مرد مسن که پس از سال‌ها خود را در مسیر تحقق آرزوهایش قرار داده، دچار آلزایمر هم شده است. اما دوستیِ شکل‌گرفته به‌واسطه علایق مشترک، ۲ شخصیت داستان را در مسیر تجربه‌‌هایی ناب قرار می‌دهد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه داستانی متفاوت دارد و نشان می‌دهد که سریال‌سازی در کره‌جنوبی از سال‌های گذشته متنوع‌تر و عمیق‌تر شده است. دیگر فقط خبری از داستان‌های سرراستی نیست که سرگرم‌کننده بودند. حالا سریال‌های این کشور به مفاهیم تازه‌تر و عمیق‌تری توجه دارند که ارزش دنبال‌کردن دارند.

نظرات کاربران

تماشاگران مجموعه «شبیه پروانه» از مفاهیم و موضوعات این سریال استقبال کرده‌اند. پیری، تلاش برای تحقق آرزوها فارغ از سن‌وسال، واقعیت‌های انکارناپذیر زندگی مانند ابتلا به بیماری و رفاقت شیرین میان شخصیت‌ها، سریال را دوست‌داشتنی کرده‌اند.

۱. آقای من (My Mister)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۱ مارس ۲۰۱۸
ژانر: درام
دوبله فارسی:‌ دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌وون‌سوک ( Kim Won-seok)
بازیگران اصلی: لی‌سون‌کیون (Lee Sun-kyun)، لی‌جی‌اون (Lee Ji-eun)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۹٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

این مجموعه روایتگر داستان زندگی مردی میان‌سال و دختری جوان است که هر دو در مسیر چالش‌ها و پیچ‌وخم‌های سرنوشت بار سنگین زندگی را روی شانه‌هایشان احساس می‌کنند. البته هریک تجربه‌های خودشان را دارند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بار هستی روی شانه‌های همه ما سنگینی می‌کند، اما سرنوشت باعث می‌شود که هرکدام‌مان تجربه متفاوتی از این مسئولیت و سنگینی داشته باشیم. داستان «آقای من» از زاویه جذابی به زندگی آدم‌ها نگاه می‌کند و با به تصویرکشیدن همراهی ۲ شخصیت اصلی و نقش‌شان در بهبوددادن زخم‌های هم، تصاویری دیدنی و امیدبخش برای تماشاگران خلق می‌کند.

نظرات کاربران

ارزش ارتباط آدم‌ها با هم و اینکه چطور می‌توانند در کنار هم به سازندگی برسند از مفاهیم ارزشمند و محبوب تماشاگران این سریال هستند. بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب هم از دلایل محبوبیت مجموعه «آقای من» برای تماشاگران به‌ نظر می‌رسند.

در آخر

با بهترین سریال های کره ای آشنا شدید. در میان این آثار، هم سریال‌هایی هستند که فقط برای سرگرمی و تفریح می‌شود به سراغشان رفت و هم آثاری که جدی‌تر و هدفمندانه‌تر ساخته شده‌اند. اگر شیفته محصولات فرهنگی کره ای هستید، حتما در این فهرست سریال‌هایی جذاب پیدا می‌کنید. اگر هم اتفاقی این مقاله را خوانده‌اید، مطمئن هستیم که در میان آثار معرفی‌شده گزینه‌ای برای علاقه‌مندکردنتان هست.

بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال؛ سینما در دستان شما

شما بگویید

از سریال‌ها و فیلم های کره ای خوشتان می‌آید؟ کدام سریال های کره ای را دیده‌اید؟ از این فهرست هم چیزی دیده‌اید؟ دوست دارید کدام را در آینده ببینید؟


35 فیلم کره ای دیدنی و پرطرفدار

فیلم کره ای چی ببینیم؟ اگر علاقه‌مند به دیدن فیلم های کره ای هستید ما در این مطلب از سایت زوم لایف، لیستی از بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های ساخت کره را معرفی کردیم. این فیلم‌ها در ژانرهای مختلف عاشقانه، جنایی، فانتزی و… هستند.

لیست فیلم های کره ای

در ادامه بهترین و محبوب‌ترین فیلم کره ای را معرفی کرده‌ایم اما قطعاً فیلم‌‍‌های بیشتری نیز وجود دارد که برای تکمیل کردن این لیست می‌توانید اسم فیلم مورد نظر خودتان را در نظرات ارسال کنید.

فیلم Okja (اوکجا)

35. فیلم Okja (اوکجا)

  • رده‌سنی: TV-MA
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: کمدی، درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • ستارگان: Tilda Swinton, Paul Dano, Seo-hyun Ahn

اوکجا داستان شخصی به نام میجا را روایت می‌کند که یک دوست خوب دارد. دوست او اوکجا که یک حیوان عظیم‌الجثه است با او بسیار مهربان است و این دو با هم بسیار صمیمی هستند و همیشه از هم مراقبت می‌کنند تا جان همدیگر را نجات دهند و همیشه در کنار هم باشند و اوقات خوبی را بگذرانند.

یک دختر جوان به نام میجا هر نوع خطری را به جان می‌پذیرد، تا از خطر ربایش بهترین دوستش توسط یک شرکت چند ملیتی جلوگیری کند. دوست میجا حیوان عظیمی است به نام اوکجا که بسیار خجالتی و درونگرا است. حیوان درون فیلم یک حیوان منحصر به فرد است که به گفته کارگردان فیلم تا اکنون همچین حیوانی دیده نشده است.

فیلم The Housemaid (خدمتکار)

34. فیلم The Housemaid (خدمتکار)

  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: درام، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Sang-soo Im
  • ستارگان: Jeon Do-yeon, Jung-jae Lee, Youn Yuh-jung, Woo Seo

داستان این فیلم درباره ارتباط مخفیانه مرد با خدمتکار خانوده‌اش است که منجبر به اتفاقات ترسناکی می‌شود.

فیلم Oldboy (پسر پیر)

33. فیلم Oldboy (پسر پیر)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: اکشن، درام، رازآلود
  • کارگردان: Chan-wook Park
  • ستارگان: Choi Min-sik, Yoo Ji-Tae, Kang Hye-jeong, Kim Byeong-Ok

فیلم کره‌ای پسر پیر، داستان مردی است که دزدیده می‌شود و 15 سال تمام در یک اتاق زندانی شده و زندگی می‌کند اما نمی‌داند که چرا و به چه دلیلی. بعد از پانزده سال آزاد می‌شود و می‌خواهد بداند چه کسی این بلا را بر سرش آورده است.

فیلم کره ای The Handmaiden

 

32. فیلم The Handmaiden (کنیز)

  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: درام، عاشقانه، هیجان انگیز
  • کارگردان: Chan-wook Park
  • ستارگان: Kim Min-hee, Jung-woo Ha, Cho Jin-woong, So-ri Moon

داستان فیلم کره ای کنیز، مربوط به سال‌هایی است که کره‌جنوبی توسط ژاپن اشغال شده بود. در این سال‌ها مرد شیادی می‌خواهد با زن ثروتمندی ازدواج کند و کنیزی که دست نشانده خودش است را پیشنهاد می‌کند. این کنیز وظیفه دارد زن ثروتمند را راضی به ازدواج با مرد شیاد کند اما همه چیز آنطور که پیش‌بینی می‌شد جلو نمی‌رود.

31. فیلم Train to Busan (قطار بوسان)

  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: اکشن، ترسناک، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Sang-ho Yeon
  • ستارگان: Gong Yoo, Jung Yu-mi, Ma Dong-seok, Su-an Kim

زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند و باید تلاش کنند که زنده بمانند تا به بوسان که پاک‌سازی شده، برسند.

30. فیلم Memories of Murder (خاطرات قاتل)

  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • ستارگان: Kang-ho Song, Kim Sang-kyung, Roe-ha Kim, Jae-ho Song

فیلم کره ای خاطرات قاتل، بر اساس داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای هواسئونگ است  که حداقل 10 به زن در کره‌جنوبی تجاوز شد و به قتل رسیدند. این قتل‌ها بین سال‌های 1986 تا 1991 اتفاق افتاد و در همان دوره ترس عجیبی در کره‌جنوبی ایجاد کرد.

29. فیلم Burning (سوزاندن)

  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام، رازآلود
  • کارگردان: Chang-dong Lee
  • ستارگان: Yoo Ah-In, Steven Yeun, Jong-seo Jun, Soo-Kyung Kim

فیلم کره ای سوختن ماجرای دو دوست دوران کودکی است که در یک مزرعه روستایی در خارج سئول بزرگ شده‌اند، به طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. آن‌ها سال هاست که همدیگر را ندیده‌اند و باهم بیرون می‌روند و یاد خاطرات گذشته را زنده می‌کنند و …

28. فیلم I Saw the Devil (من شیطان را دیدم)

  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: Jee-woon Kim
  • ستارگان: Lee Byung-Hun, Choi Min-sik, Jeon Gook-Hwan, Ho-jin Chun

کیم سو هیون افسر امنیتی جوانی است که همسر باردارش توسط یک قاتل روانی به نام کیونگ چول به‌طرز فجیعی به قتل می‌رسد و تکه‌تکه می‌شود. او تصمیم می‌گیرد خودش وارد عمل شود و به بدترین شکل ممکن از قاتل انتقام بگیرد.

27. فیلم Forgotten (فراموش‌شده)

  • رده‌سنی: TV-MA
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: ترسناک، رازآلود، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Hang-jun Jang
  • ستارگان: Kang Ha-Neul, Yeon Je Hyung, Mu-Yeol Kim, Na-ra Lee

جین سیوک، ۲۱ ساله، با خانواده‌اش به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند. او مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی هست اما تحت مراقبت مهربانانه خانواده‌اش هست و مشکلی ندارد تا روزی که…

26. فیلم The Host (میزبان)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: اکشن، درام، ترسناک
  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • ستارگان: Kang-ho Song, Byun Hee-Bong, Park Hae-il, Bae Doona

فیلم کره ای میزبان درباره وجود یک حیوان شبیه گودزیلا در رودخانه سئول است. بسیاری گفته‌اند که این فیلم در پاسخ به سینمای ژاپن و فیلم گودزیلا ساخته شده اما به هر حال در این فیلم نکات بسیاری درباره سوء مدیریت دولت کره‌جنوبی و دخالت‌های آمریکا در این کشور به وضوح قابل دیدن است.

25. فیلم Mother (مادر)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • ستارگان: Hye-ja Kim, Won Bin, Jin Goo, Je-mun Yun

محوریت اصلی داستان این فیلم کره ای در مورد مادری از قشر ضعیف جامعه‌ست که پسر بزرگسال عقب مونده‌ای دارد، در خط داستانی فیلم اتفاقاتی رخ می‌دهد که نشان می‌دهد «مادر» بودن یعنی چه و گاهی مادران برای دفاع از پاره‌تنشان دست به چه کارهایی میزنند.

24. فیلم Lady Vengeance (بانوی انتقام)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: Chan-wook Park
  • ستارگان: Nam-mi Kang, Jeong-nam Choi, Hye-Sook Go, Bok-hwa Baek

زنی بنام «گیوم جا» بعد از ۱۳ سال حبس کشیدن در زندان به جرم آدم ربایی و قتل یک پسربچه، اکنون آزاد شده و تصمیم دارد سر و سامانی به زندگی‌اش بدهد.

23. فیلم The Man from Nowhere (مردی از هیچ‌کجا)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: Jeong-beom Lee
  • ستارگان: Won Bin, Sae-ron Kim, Tae-hoon Kim, Hee-won Kim

تائه شیک یک مغازه امانت فروشی را اداره می‌کند و آدم مرموز و گوشه‌گیر با گذشته مبهم است و تنها دوست و رابطه‌ی او با دنیای بیرون دختر همسایه او سوءمی است که مادرش مشکل اعتیاد دارد و برای یک گروه قاچاقچی مواد مخدر کار می‌کند اما وقتی مادر سوء‌می مقداری جنس از این گروه می‌دزد و به صورت جاسازی شده بدون اطلاع تائه شیک در مغازه امانت فروشی می‌گذارد اوضاع بهم می‌ریزد و بعد از لو رفتن قضیه این گروه سوء‌می و مادرش را گروگان می‌گیرند و تائه شیک مجبور می‌شود برای نجات سوء‌می وارد بازی بسیار خطرناکی شود که دست بر قضا خود در آن استاد است.

22. فیلم The Chaser (تعقیب‌کننده)

  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: اکشن، جنایی، هیجان انگیز
  • کارگردان: Hong-jin Na
  • ستارگان: Kim Yoon-seok, Jung-woo Ha, Yeong-hie Seo, Kim Yoo-Jeong

این فیلم کره ای درباره کاراگاه ناپاکی است که در امور اقتصادی فعالیت غیرقانونی می‌کند و چند دختر بدون اینکه حسابشان را تسویه کنند ناپدید می‌شوند. زمانی که او به دنبال آنها می‌رود اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

21. فیلم A Tale of Two Sisters (داستان دو خواهر)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود
  • کارگردان: Jee-woon Kim
  • ستارگان: Lim Soo-jung, Jung-ah Yum, Kim Kap-su, Moon Geun-young

فیلم داستان دختری نوجوان را روایت می‌کند که پس از گذراندن مدتی در یک آسایشگاه روانی، نزد پدر، مادر ناتنی و خواهرش بازمی‌گردد.

20. فیلم Thirst (عطش)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک
  • کارگردان: Chan-wook Park
  • ستارگان: Kang-ho Song, Kim Ok-bin, Hee-jin Choi, Dong-soo Seo

فیلم کره ای عطش داستان یک کشیش است که به خون‌آشام تبدیل شده و تغییرات زیادی در زندگی او به وجود می‌آید.

19. فیلم Silenced (ساکت‌شده)

  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: درام
  • کارگردان: Dong-hyuk Hwang
  • ستارگان: Gong Yoo, Jung Yu-mi, Hyeon-soo Kim, Jee-Young Kim

فیلم کره ای ساکت‌شده براساس رمان «بوتۀ آزمایش» نوشتهٔ گونگ جی‌یانگ ساخته شده است. رمان اصلی و فیلم مبتنی بر وقایعی است که در مدرسهٔ ناشنوایان گوانگجو این‌هوا اتفاق افتاد؛ جایی که دانش‌آموزان جوان ناشنوا توسط اعضای هیئت علمی به صورت مکرر تحت آزار جنسی قرار می‌گرفتند. این آزارها در یک دورهٔ پنج ساله و و در دههٔ ۲۰۰۰ افتاد.

18. فیلم Miracle in Cell No. 7 (معجزه در سلول شماره ۷)

  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: کمدی، درام
  • کارگردان: Hwan-kyung Lee
  • ستارگان: Seung-ryong Ryu, So Won Kal, Dal-su Oh, Man-sik Jeong

داستانی این فیلم کره ای در مورد دوستی بین پدری که از لحاظ ذهنی کمی مشکل دارد، با دختر کوچک و دوست داشتنی‌اش،‌ در حالی که پدر به جرم قتل و تجاوز به زندان افتاده است.

17. فیلم  A Bittersweet Life (زندگی تلخ و شیرین)

  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: اکشن، درام، جنایی
  • کارگردان: Jee-woon Kim
  • ستارگان: Lee Byung-Hun, Shin Min-a, Yeong-cheol Kim, Jung-min Hwang

فیلم کره ای زندگی تلخ و شیرین؛ فیلمی اکشن به کارگردانی کیم جی-وون است. کیم سون وو مردی است که برای رئیس خشن یک گروه کار می‌کند. او یک هیتمن تمام عیار است تا اینکه…

16. فیلم A Taxi Driver (یک راننده تاکسی)

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن؛ درام، تاریخی
  • کارگردان: Hun Jang
  • ستارگان: Kang-ho Song, Thomas Kretschmann, Hae-Jin Yoo, Jun-Yeol Ryu

این فیلم کره‌ای داستان یک راننده تاکسی است که سال 1980 بصورت اتفاقی یک خبرنگار آلمانی را سوار می‌کند و بی‌خبر از اینکه چه اتفاقی رخ داده به سمت شهر Gwangju حرکت می‌کند. در همان زمان فاجعه کشتار دسته‌جمعی توسط دولت در حال انجام بوده و نظاره‌گر این اتفاقات می‌شود.

 

15. فیلم 3-Iron (خانه خالی)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2004
  • ژانر: جنایی، درام، عاشقانه
  • کارگردان: Kim Ki-duk
  • ستارگان: Seung-Yun Lee, Hee Jae, Hyuk-ho Kwon, Jin-mo Joo

فیلم کره ای خانه خالی داستان عجیب و غریب دارد. این فیلم داستان مردی است که خانه ندارد و در خانه‌های خالی مردمی که به سفر رفتند زندگی می‌کند. قبل از رفتن خانه را به نشانه تشکر تمیز کرده و دنبال خانه جدید می‌گردد.

14. فیلم Obsessed (وسواس)

  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: عاشقانه
  • کارگردان: Dae-woo Kim
  • ستارگان: Song Seung-heon, Ji-Yeon Lim, Cho Yeo-jeong, Joo-Wan On

فیلم کره ای وسواس، داستان یک رابطه مخفی و پرشور بین سرهنگ جین پیونگ با همسر چینی-کره‌ای کاپیتان کیونگ ووجین است که در جنگ ویتنام حضور داشته‌اند.

13. فیلم Parasite (انگل)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: کمدی، درام، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • ستارگان: Kang-ho Song, Lee Sun-kyun, Cho Yeo-jeong, Choi Woo-sik

داستان فیلم کره ای انگل درباره یک خانواده بیکار و فقیر است که با یک خانواده پولدار آشنا می‌شوند و به مرور راه خودشان را به خانه این خانواده باز می‌کنند. اما همه چیز آنطور که فکرش را می‌کردند جلو نمی‌رود.

12. فیلم Ayla: The Daughter of War (آیلا: دختر جنگ)

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • کارگردان: Can Ulkay
  • ستارگان: Çetin Tekindor, Ismail Hacioglu, Kyung-jin Lee, Kim Seol

در سال ۱۹۵۰ و در بحبوحه جنگ کره، گروهبان سلیمان با پیکر نیمه‌ یخ‌زده دختربچه‌ای مواجه می‌شود که در آستانه مرگ قرار گرفته‌است. سلیمان برای نجات این دختربچه، جان خود را به خطر می‌اندازد و…

11. فیلم Along With the Gods: The Two Worlds (همراه با خدایان دو دنیا)

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن، درام، فانتزی
  • کارگردان: Yong-hwa Kim
  • ستارگان: Jung-woo Ha, Tae-Hyun Cha, Ju Ji-Hoon, Hyang-gi Kim

فیلم همراه با خدایان: دو دنیا، سه نگهبان از دنیایی دیگر مامور می‌شوند که یک آتش‌نشان فداکار را که قهرمانانه جان سپرده است، به سوی زندگی پس از مرگ راهنمایی کنند. اما در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

10. فیلم Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring (بهار، تابستان، پاییز، زمستان و … بهار)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: دارم، عاشقانه
  • کارگردان: Kim Ki-duk
  • ستارگان: Kim Ki-duk, Yeong-su Oh, Jong-ho Kim, Kim Young-Min

این فیلم کره‌ای زندگی پسری که در یک معبد بودایی بزرگ شده است را نشان می‌دهد.

9. فیلم House of Hummingbird (خانه مرغ مگس خوار)

  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام
  • کارگردان: Bora Kim
  • ستارگان: Ji-hu Park, Sae-byeok Kim, In-gi Jeong, Seung-Yun Lee

فیلم کره ای خانه مرغ مگس خوار درباره یون هه (پارک جی هو) یک دانش آموز دوره متوسطه است که همراه با پدر و مادر و خواهر و برادر بزرگتر خودش زندگی می‌کند اما هر کدام درگیر مشکلات خود هستند. در این بین شخصی وارد زندگی یون هه می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

8. فیلم The Good the Bad the Weird (خوب، بد، عجیب)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: Jee-woon Kim
  • ستارگان: Kang-ho Song, Lee Byung-Hun, Jung Woo-sung, Je-mun Yun

داستان فیلم در مورد دو راهزن و یک آدمکش و رقابت آن‌ها برای بدست آوردن یک نقشه گنج در منچوری است، در حالی که توسط ارتش ژاپن و راهزنان چینی هم تعقیب می‌شوند.

7. فیلم The Villainess (دختر شرور)

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: Byung-gil Jung
  • ستارگان: Kim Ok-bin, Shin Ha-kyun, Sung Jun, Seo-hyeong Kim

فیلم کره ای دختر شرور، در مورد قاتل آمورش دیده‌ای به نام “سوک هی” است که برای کشتن متولد شده است، زمانی که او در حال آمورش است، مربی او به قتل می‌رسد و همین امر سبب می‌شود تا او در پی انتقام از افراد شرور و قاتل باشد.

6. فیلم The Yellow Sea (دریای زرد)

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: Hong-jin Na
  • ستارگان: Jung-woo Ha, Kim Yoon-seok, Jo Sung-ha, Cheol-min Lee

داستان این فیلم کره ای درباره مردی است که از خانه خود در یانجی سیتی در چین به کره جنوبی می‌رود تا همسر گمشده خود را پیدا کند. او که به خاطر شرط‌بندی بدهی بالا آورده قبول می‌کند که برای یک گروه تبهکاری، قتل انجام دهد.

5. فیلم The Age of Shadows (عصر سایه‌ها)

  • رده‌سنی: TV-MA
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: اکشن، درام، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Jee-woon Kim
  • ستارگان: Kang-ho Song, Lee Byung-Hun, Zach Aguilar, Gong Yoo

داستان فیلم کره ای عصر سایه ها درباره یک گروه از مبارزان است که در اواخر سال 1920 در تلاش‌اند تا یک محموله مواد منفجره را از شانگهای برای از بین بردن امکانات اصلی ژاپن در سئول، و عوامل ژاپنی برای متوقف کردن آنها بکار گیرد. یک افسر با استعداد کره‌ای، ولی جزو پلیس ژاپن، که قبلا در جنبش استقلال بود، سر دو راهی بین انجام وظیفه خود به عنوان یک پلیس و غریزه درونی خود به عنوان یک وطن پرست گیر می‌کند.

4. فیلم A Hard Day (یک روز سخت)

  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: اکشن، جنایی، هیجان انگیز
  • کارگردان: Seong-hun Kim
  • ستارگان: Lee Sun-kyun, Cho Jin-woong, Man-sik Jeong, Shin Jeong-geun

داستان در مورد کارآگاهی به نام “گو گئون سو” است که یک شب در حالی که برای مراسم تشییع جنازه مادرش می‌رود، با یماشینش به یک عابر می‌زند و او را به قتل می‌رساند و…

 

3. فیلم The Thieves (سارقین)

  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: اکشن، کمدی، درام
  • کارگردان: Dong-hoon Choi
  • ستارگان: Kim Yoon-seok, Jung-jae Lee, Kim Hye-su, Jun Ji-Hyun

فیلم کره ای سارقین، در مورد گروهی از دزدان حرفه‌ای است که اخیرا یک دزدی بزرگ انجام داده‌اند و برای اینکه آب‌ها از آسیاب بیوفتد دسته جمعی به ماکائو می‌روند.

2. فیلم Poetry (شاعری)

  • رده‌سنی: TV-PG
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: درام
  • کارگردان: Chang-dong Lee
  • ستارگان: Jeong-hie Yun, Lee Da-wit, Hee-ra Kim, Nae-sang Ahn

این فیلم درباره زنی در دهه ۶۰ زندگی و مبتلا به بیماری آلزایمر است که به شعر و شاعری علاقه‌مند می‌شود.

1. فیلم The Wailing (زوزه کشیدن)

  • رده‌سنی: TV-MA
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: ترسناک، رازآلود، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Hong-jin Na
  • ستارگان: Jun Kunimura, Jung-min Hwang, Do-won Kwak, Woo-hee Chun

فیلم روزه کشیدن، یک فیلم ترسناک کره‌ای است که جزء بهترین فیلم‌های ترسناک قرن قرار گرفته است. موضوع این فیلم درباره یک روستایی است که بعد از آمدن یک مرد ژاپنی، قتل‌های عجیب و غریبی اتفاق می‌افتد و مردم روستا بصورت وحشتناک کشته می‌شوند.

حرف پایانی

همانطور که گفتیم تعداد فیلم های کره ای بسیار زیاد است و ما فقط چند فیلم خوب که ارزش دیدن دارند را معرفی کرده‌ایم. اگر فیلم کره ای را میشناسید که در این لیست قرار ندارد، لطفاً در قسمت نظرات ارسال کنید.


به نظر شما بهترین سریال کره ای فانتزی کدام عنوان است؟ بهترین فیلم فانتزی کره ای چطور؟ با ما همراه باشید تا دیدنی‌ترین فیلم ها و برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه را به شما معرفی کنیم.

علاقه‌مندان به سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای می‌دانند که تماشای آثار ژانر فانتزی با چاشنی عاشقانه یا کمدی چقدر لذت‌بخش است. بی‌شک، کشور کره در زمینه ساخت سریال های کره ای تخیلی برتر نسبت به دیگر کشورهای آسیایی، جایگاه بهتری دارد. کره جنوبی در سال‌های اخیر سریال‌ها و فیلم‌های زیبایی در این زمینه خلق کرده است که امتیازات خوبی نیز از طرف سایت آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) دریافت کرده‌اند. در این مقاله از پلازا با برترین فیلم‌ها و سریال های کره ای فانتزی تخیلی آشنا خواهیم شد. اگر مشتاقید بدانید بهترین سریال کره ای فانتزی کدام عنوان است، همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

لیست بهترین فیلم های کره ای فانتزی

قصد داریم لیستی از فیلمهای فانتزی ساخت کره جنوبی با توضیحی مختصری از داستان آن‌ها را در این مقاله بررسی کنیم. اگر به دنبال بهترین فیلم کره ای فانتزی می‌گردید، تا پایان این فهرست همراه پلازا بمانید، پس از بررسی لیست فیلم های تخیلی کره ای نوبت به معرفی لیست بهترین سریال کره ای فانتزی خواهد رسید.

1. همراه با خدایان: 49 روز آخر (Along With The Gods: The Last 49 Days)

بهترین فیلم های کره ای

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: یونگ ها کیم (Yong Hwa Kim)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.1
  • ستارگان: ها جونگ وو، جو جی هون، هیانگ گی کیم، ما دونگ سوک، کیونگ سو دو

در این بخش از معرفی بهترین فیلم فانتزی کره ای به فیلم جذاب همراه خدایان می‌رسیم. داستان فیلم در رابطه با زندگی پس از مرگ است. در این فیلم یک محافظ به مردی در طول آزمون‌هایش، کمک می‌کند. این درحالی است که همکاران آن مرد در زمین به یک محافظ سابق در حال کمک‌رسانی هستند. با ما همراه باشید تا با چند فیلم فانتزی کره ای جدید آشنا شوید.

2. خانم مادربزرگ (Miss Granny)

سریال های فانتزی کره ای

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: هوانگ دوک هیوک (Hwang Dong Hyuk)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.2
  • ستارگان: شیم یون کیونگ، مون هی نا، این هان پارک، دونگ ایل سونگ، لی جین ووک

در این بخش از بررسی فیلمهای سینمایی فانتزی کره ای به فیلم جذاب و کمدی خانم مادربزرگ می‌رسیم. داستان فیلم در رابطه با پیرزنی 74 ساله است. به دلیل رفتارهای عجیب و غریبی که از خود نشان می‌دهد، بچه‌هایش تصمیم می‌گیرند که او را به خانه سالمندان بفرستند. زمانی‌که او از این قضیه باخبر می‌شود، به یک عکاسی می‌رود تا عکس 20 سالگی‌اش را بگیرد. صبح روز بعد از این ماجرا، در عین ناباوری، مادربزرگ در سن 20 سالگی‌اش از خواب بیدار می‌شود.

3. پسر گرگ نما (A Werewolf Boy)

برترین سریال فانتزی کره ای

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: سونگ هی جو (Sung Hee Jo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.2
  • ستارگان: سونگ جونگ کی، پارک بو یونگ، یونگ ران لی، جانگ یونگ نام، یو یون سوک

در این بخش از مقاله به بررسی یکی از بهترین فیلم های کره ای ژانر فانتزی به نام پسر گرگ‌نما می‌‌‌پردازیم. داستان فیلم در رابطه با پسری است که تمام عمرش را در اتاقی تنها گذرانده است. تنهایی او باعث شده است که بویی از اجتماع نبرد و مانند یک حیوان شود. در همین حین او با دختری آشنا می‌شود که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. اگر از فیلم های فانتزی عاشقانه کره ای خوشتان می‌آید، به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید.

4. زیبایی درون (The Beauty Inside) ؛ از بهترین فیلم های فانتزی کره ای

بهترین فیلم کره ای فانتزی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: جونگ یول بک (Jong Yeol Baek)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.3
  • ستارگان: هان هیو جو، پارک سو جون، جوری ینو، لی جین ووک، جو هیوک کیم

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین فیلم فانتزی کره ای به نام زیبایی درون با بازی جذاب هان هیو جو می‌پردازیم. داستان فیلم در رابطه با فردی به نام وو جین است. وو جین هر روز صبح با چهره‌ای جدید از خواب بیدار می‌شود. یک روز فردی پیر است و روزی دیگر جوانی خوش سیرت است. پس از گذشت سال‌ها وو جین با این حقیقت زندگی‌اش کنار می‌آید و با دختری به نام یی سو آشنا می‌شود. به نظر شما یی سو با این قضیه کنار می‌‌آید؟

5. سواها، انگشت ششم (Svaha The Six finger)

محبوب ترین فیلم کره ای تخیلی

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: جا هیون جانگ (Jae Hyun Jang)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.2
  • ستارگان: لی جونگ جا، یو جی تا، جونگ مین پارک، یون کیونگ هو، مین تاناکا

در این بخش از معرفی بهترین فیلم های فانتزی کره ای به فیلم جذاب انگشت ششم می‌رسیم. داستان فیلم در رابطه با فردی به نام پاستور پارک است. او تلاش می‌کند تا راز گروهی مشکوک به نام دیر مانت را افشا کند. به همین منظور، پاستور پارک استخدام می‌شود تا درباره این گروه تحقیق کند. اما در همین حال یک فرمانده پلیس در حال بررسی یک پرونده قتل مرموز است که متوجه می‌شود این موضوع ربطی به گروه دیر مانت دارد.

6. شیون (The Wailing) ؛ از فیلم های کره ای ژانر فانتزی و ترسناک

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: نا هونگ جین (Na Hong Jin)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.4
  • ستارگان: جان کنیمورا، جانگ مین هوانگ، کاک دو وون، وو هی چون، هوان هی کیم

در بین فیلمهای سینمایی فانتزی کره ای، شیون یکی از بهترین‌ها است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید. داستان فیلم درباره بیماری مرموزی است که توسط یک غریبه در روستایی کوچک پخش شده است. در همین حین یک پلیس وارد داستان می‌شود که در تلاش است جان فرزندش را نجات دهد. او به همین دلیل مجبور می‌شود راز پشت این بیماری را کشف کند.

7. خشم الهی (The Divine Fury) ؛ بهترین فیلم فانتزی کره ای

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: جو هوان کیم (Jo Hwan Kim)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.2
  • ستارگان: پارک سو جون، سانگ کی آن، وو دو هان، یون هیونگ جو، سونگ جون لی

در این بخش از معرفی فیلم های کره ای ژانر فانتزی به فیلم جذاب خشم الهی با بازیگرانی بااستعداد می‌رسیم. داستان فیلم درباره یک ورزشکار ماهر است که پدرش را در کودکی ازدست می‌دهد. او در سن بزرگ‌سالی متوجه می‌شود که در کف دستش علامتی مرموز وجود دارد. پس از این ماجرا تصمیم می‌گیرد که به یک کشیش مراجعه کند. زمانی‌که پیش کشیش می‌رود، او متوجه خطری بزرگ و ترسناک می شود.

8. رفیق درون من (The Dude In Me)

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: کانگ هیو جین (Kang Hyo Jin)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.9
  • ستارگان: پارک سانگ وونگ، جانگ جین یونگ، را مین ران، لی سو مین، لی جون هیوک

فیلم رفیق درون من، قطعا بهترین فیلم فانتزی کره ای است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید. داستان فیلم درباره دانش آموزی به نام دونگ هیون است. دونگ هیون از یک ساختمان سقوط می‌کند و جالب اینجاست که او بر روی یک تبهکار می‌افتد. زمانی‌که آن‌ها در بیمارستان به هوش می‌آیند، متوجه می‌شوند که بدنشان با یک‌دیگر عوض شده است. با ما همراه باشید تا با بهترین فیلم های کره ای عاشقانه فانتزی آشنا شوید.

9. با تو بودن (Be With You)

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: جانگ هون لی (Jang Hoon Lee)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.7
  • ستارگان: سو جی سوب، سون یه جین، یو رام به، سو هیون گام، لی جون هیوک

در این بخش از معرفی بهترین فیلم های فانتزی کره ای به فیلم بسیار زیبای با تو بودن می‌رسیم. داستان فیلم در رابطه با مردی به نام ووجین است که همسرش را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود که فرزندش را به تنهایی نگه‌داری کند. جالب است بدانید که همسر ووجین قبل از مرگش به او قول داده بود که سال دیگر در یک روز بارانی بازخواهد گشت. او سال دیگر برمی‌گردد اما با این تفاوت که دیگر چیزی را به یاد نمی‌آورد.

10. جادوگر (The Magician)

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: دا سونگ کیم (Dae Seung Kim)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 5.8
  • ستارگان: وی جه آن، گو آرا، کاک دو وون، یوم هه ران، یو سانگ جان

یکی از بهترین فیلم های کره ای ژانر فانتزی، فیلم جادوگر با بازیگران درخشان است. داستان فیلم در رابطه با شاهزاده‌ای است که برای مراسم ازدواج به چینگ سفر می‌کند. او در راه سفر با شعبده بازی آشنا می‌شود که فورا عاشقش می‌شود و ماجرای جذاب آن‌ها از این‌جا شروع می‌شود.

11. کابوس شگفت انگیز (Wonderful Nightmare)

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: کانگ هیو جین (Kang Hyo Jin)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.1
  • ستارگان: اوم جانگ وا، سونگ سونگ هون، یانگ مال بوک، را می ران، یو میل پارک

یکی از بهترین فیلم های فانتزی کره ای، بی‌شک فیلم کابوس شگفت‌انگیز است که با دیدن آن قطعا لحظات خوبی را خواهید گذراند. داستان فیلم درباره وکیلی به نام یون وو است که در تصادف کشته می‌شود. زمانی‌که یون وو به عالم بالا می‌رود، متوجه می‌شود که اشتباهی رخ داده و او به‌جای یک پیرزن کشته شده است. برای سرپوشی این قضیه، تصمیم گرفته می‌شود که یون وو دوباره به زمین برگردد اما با این تفاوت که در بدن یک خانم خانه‌دار که شوهر و بچه دارد، به مدت یک ماه زندگی کند.

12. آلیس: پسری از سرزمین عجایب (Alice: Boy From Wonderland)

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: یون هی هاه (Eun Hee Huh)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 5.8
  • ستارگان: جونگ هیون هونگ، یون جو جانگ، گو یون لی، سونگ یون لی، کاپ سوک سو

در این بخش از مقاله به معرفی یکی از فیلمهای سینمایی فانتزی کره ای به نام پسری از سرزمین عجایب می‌پردازیم. داستان در رابطه با دختری به نام هه جونگ است که کابوس‌های شبانه، آرامش را از او گرفته است. هه جونگ تصمیم می‌گیرد که به محل زندگی قبلی‌اش برود تا منشا این کابوس‌ها را پیدا کند. زمانی‌که به محل قدیمی‌اش می‌رود، با مردی آشنا می‌شود که درعین خوشگلی، بسیار مرموز است.

13. هیولا (Monstrum)

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: جونگ هو هاه (Jong ho Huh)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.1
  • ستارگان: میونگ مین کیم، کیم این کن، هیری لی، چوی وو سیک، پارک سونگ وونگ

در این بخش از معرفی بهترین فیلم فانتزی کره ای به فیلم جذاب و تاریخی، هیولا می‌رسیم. داستان در رابطه با ماموری وفادار به نام یون گوم است. یون گوم، مامور پادشاه یونگ جونگ چزون است که تلاش می‌کند او را از دست هیولا نجات دهد. اما با این حال گروهی از مردم تلاش می‌کنند تا پادشاه را برکنار کنند و یون گوم نیز تلاش می‌کند تا از پادشاه محافظت کند.

14. چون دوستت دارم (Because I Love You)

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: جی هونگ جو (Ji Hong Jo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.5
  • ستارگان: تا هیون چا، دو یون جانگ، جون بوم کیم، جو هوان لیم، هیون جین سو

یکی از بهترین فیلم های فانتزی کره ای با چاشنی عاشقانه، چون دوستت دارم است. داستان فیلم درباره ترانه‌نویسی به نام لی هوینگ است که بعد از یک تصادف به پیامبر عشق تبدیل می‌شود. او توانایی این را دارد که به افرادی که در ابراز احساسات خود مشکل دارند، کمک کند و به آنها را به یکدیگر برساند. اگر به فیلمهای سینمایی فانتزی کره ای علاقه‌مندید، به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید.

15. خون آشام زیبا (Beautiful Vampire)

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: یون کیونگ (Eun Kyung)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 5.3
  • ستارگان: یون جو جانگ، سونگ کانگ، پارک جون میونگ، یونگ نیو لی

یکی از بهترین فیلم های کره ای ژانر فانتزی، فیلم خون‌‌آشام زیبا است. داستان فیلم درباره یک خون‌آشام 500 ساله است که تصمیم می‌گیرد یک آرایشگاه باز کند و همانند دیگر مردمان عادی زندگی کند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه با صاحب‌ مغازه‌اش بحث می‌کند و با پسری زیبا آشنا می‌شود. آشنایی او با این پسر باعث شد که عطشش نسبت به خون دوباره برگردد.

فهرست بهترین سریال های فانتزی کره ای

بعد از آشنایی با لیست محبوب ترین فیلم کره ای تخیلی در بخش قبل، در این بخش به معرفی بهترین سریال های فانتزی کره ای می‌پردازیم و داستان و جزئیات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. سریال کیمیای روح (Alchemy of Souls)؛ بهترین سریال کره ای فانتزی

  • سال ساخت: 2022
  • تعداد قسمت‌ها: 30
  • کارگردان: پارک جون هوا (Park joon Hwa)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7
  • ستارگان: کیم جه ووک، جونگ سو مین، گو یون جونگ، هوانگ مین هیون، شین سونگ هو، یو این سو

کیمیای روح بدون شک یکی از محبوب ترین سریال های فانتزی کره ای در سال‌های اخیر است. در سرزمین خیالی ده هو، ناک سو ( گو یون جونگ)، قاتلی ترسناک است. اوبه دنبال انتقام گرفتن از چهارخاندان قدرتمندی است که پدرش را کشته‌اند. درحین تلاش برای گرفتن انتقام، مجبور می‌شود به کمک یک جادوی ممنوعه “کیمیاگری روح”، روح خود را به جسم دیگری منتقل کند. او در جسم جدیدش که یک دختر خدمتکار به نام مودوک ( جونگ سو مین) است، با جانگ اوک ( کیم جه ووک) آشنا می‌شود. جانگ اوک متوجه حضور روح ناک سوی قدرتمند در جسم مودوک می‌شود و از او می‌خواهد در قبال نجات جانش، استاد جانگ اوک شود. سریال کیمیای روح برترین سریال فانتزی کره ای 2022 است و در دو فصل ساخته شده‌است. فصل اول آن 20 قسمت و فصل دوم 10 قسمت است.

2. سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ (Guardian: The Lonely and Great God)

  • سال ساخت: 2016
  • تعداد قسمت‌ها: 16 + 3 قسمت ویژه
  • کارگردان‌ها: لی اونگ-بوک (Lee Eung-bok)، کوان هیوک-چان (Kwon Hyuk-chan)، یون جونگ-هو (Yoon Jong-ho)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 8.6
  • ستارگان: گونگ یو، کیم گو-اون، لی دونگ-ووک، کیم مین-جه، یو این-نا، یوک سونگ-جه

سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ که با نام گابلین نیز شناخته می‌شود برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه با بازی گونگ یو و کیم گو اون است. این سریال در زمان پخش خود به محبوبیت بالایی در داخل و خارج از کره جنوبی دست پیدا کرد و بیشتر شهرت خود را مدیون برومنس زیبای بین لی دونگ ووک و گونگ یو است به عنوان یک عزرائیل و یک گوبلین در این درام ظاهر شدند. این سریال کره‌ای فانتزی، پنجمین جایگاه در فهرست سریال‌های درام تلویزیون کره را از نظر امتیاز به خود اختصاص داده.

در سریال Guardian: The Lonely and Great God، از سریال های کره ای فانتزی تخیلی عاشقانه ، داستان گابلین یا نگهبان را دنبال می‌کنیم. او یک موجود نامیرا است که برای اینکه بتواند بمیرد، باید عروسش را پیدا کند. عروس گابلین تنها کسی است که می‌تواند شمشیر نامرئی‌ای که در سینه‌ی او جا گرفته را بیرون بیاورد و باعث مرگ او شود.

3. سریال افسانه دریای آبی (The Legend of the Blue Sea)

  • سال ساخت: 2016
  • تعداد قسمت‌ها: 20 + 1 قسمت ویژه
  • کارگردان‌ها: جین هیوک (Jin Hyuk)، پارک سئون-هو (Park Seon-Ho)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 8.2
  • ستارگان: لی مین هو، جون جی-هیون

یک سریال دیگر که می‌تواند لقب بهترین سریال کره ای فانتزی را داشته باشد، سریال افسانه دریای آبی است. این سریال نیز در دسته سریال‌های ژانر فانتزی و عاشقانه قرار می‌گیرد و براساس یک افسانه کره‌ای درباره یک مرد ماهی‌گیر که یک پری دریایی را در دام می‌اندازد و سپس او را آزاد می‌کند، ساخته شده. در این سریال، عشق بین یک پری دریایی و یک انسان را دنبال می‌کنیم. پری دریایی‌ای که اقیانوس را طی می‌کند تا این مرد را پیدا کند.

افسانه دریای آبی از سریال های کره ای تخیلی برتر محسوب می‌شود. بسیاری از بینندگان و منتقدان، نقش‌آفرینی جون جی-هیون را به‌عنوان یک پری دریایی، تحسین کردند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه با بازی لی مین هو هستید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

4. سریال هتل دل لونا (Hotel del Luna)

  • سال ساخت: 2019
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: اوه چونگ هوان (Oh Choong-hwan)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • ستارگان: لی جی-اون، یو جین گو، جونگ دونگ هوان، شین جونگ-گون و…

هتل دل لونا، یک سریال کره‌ای در ژانر فانتزی و عاشقانه-کمدی است. داستان این سریال درباره هتل دل لونا است که با نام مهمانخانه ماه نیز شناخته می‌شود. این هتل در حالت عادی و در طول روز قابل دیدن نیست و انسان‌ها تنها در شرایط خاصی می‌توانند آن را ببینند. عجیب‌ترین نکته درباره این هتل این است که هم کارکنان و هم میهمانانش روح هستند. روح‌ها قبل از اینکه این دنیا را ترک کنند، به هتل دل لونا می‌آیند تا کارهای نیمه‌تمامشان را سر و سامان بدهند.

سریال هتل دل لونا، از بهترین سریال های فانتزی کره ای، پربیننده‌ترین درام کره‌ای سال 2019 در شبکه TvN بود. این سریال همچنین یکی از بالاترین امتیازها را در تاریخ تلویزیون کره دریافت کرده است.

5. سریال ادیسه کره ای (A Korean Odyssey)؛ از سریال های کره ای تخیلی برتر

  • سال ساخت: 2017
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان‌ها: پارک هونگ-کیون (Park Hong-kyun)، کیم جونگ-هیون (Kim Jung-hyun)، کیم بیونگ-سو (Kim Byung-soo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 8
  • ستارگان: لی سونگ گی، چا سئونگ وون، اوه یئون سو، لی هونگ-کی، جانگ گوانگ

یکی از بهترین سریال های جادوگری کره ای که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، سریال ادیسه کره‌ای است. این سریال در ژانر فانتزی، عاشقانه و کمدی ساخته شده و در سال 2017 در 20 قسمت منتشر شد. در این سریال، سون اوه-گونگ (با بازی لی سونگ گی) و شاه ووما (با بازی چا سئونگ وون) را می‌بینیم که اگرچه باهم اختلاف دارند، سعی می‌کنند با کمک یکدیگر، نور واقعی را در دنیای تاریک و پر از شرارت پیدا کنند. این سریال کره ای فانتزی تخیلی عاشقانه، یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های زمان خود بود و همچنین قسمت اول آن، بالاترین امتیاز را بین سریال‌های شبکه TvN به دست آورد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای ادیسه کره‌ای، بهترین سریال کره ای فانتزی را از دست ندهید.

 6. سریال دکتر روح (Ghost Doctor)؛ برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه

  • سال ساخت: 2022
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: بو سئونگ-چئول (Boo Seong-cheol)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
  • ستارگان: رین، کیم بوم، سون نایون

یک سریال کره‌ای دیگر درباره روح‌ها! سریال جدید کره ای دکتر روح یک سریال کره ای با ژانر فانتزی و پزشکی است. این سریال درباره دو دکتر با زندگی‌ها و مهارت‌های متفاوت است که تبدیل به یک نفر می‌شوند. دکتر چا یانگ-مین، یک نابغه‌ی پزشکی است و جراح قلب و قفسه سینه است. از سوی دیگر، گو سئونگ-تک پزشک باسوادی است که از خون می‌ترسد. بعد از یک اتفاق عجیب، روح یانگ مین، سئونگ-تک را تسخیر می‌کند.

سریال دکتر روح یکی از جدیدترین سریال های کره ای تخیلی است. این سریال تا کنون امتیاز خوبی از بینندگان و منتقدان دریافت کرده و تماشای آن خالی از لطف نیست.

7. افسانه روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed)

  • سال ساخت: 2020
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: کانگ شین هیو (Kang Shin Hyo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
  • ستارگان: لی دونگ ووک، جو بو آه، کیم بوم، کیم یونگ جی

در داستان این سریال های کره ای تخیلی برتر ، لی یون (لی دونگ ووک) زمانی روحی قدرتمند و نگهبان کوه بود. در طول قرن‌ها او زندگی خود را به شکل انسانی در جستجوی تناسخ عشق اول از دست رفته خود می‌گذراند و موجودات ماوراء طبیعی که دنیای فانی را تهدید می‌کنند، از بین می‌برد. در همین حال، نام جی آه (جو بو آه) برای ایستگاه تلویزیونی TVC به عنوان کارگردان ساخت مستند کار می‌کند. او به دنبال داستان‌هایی در مورد مسائل ماوراء طبیعی است. پدر و مادر او در یک تصادف رانندگی مرموز ناپدید شدند. جی آه مردی را به یاد می‌آورد که او را در آن تصادف نجات داد و همه جا به دنبال اوست. رانگ (کیم بوم)، برادر کوچکتر نیمه انسان لی یون، نسبت به همه نفرت عمیقی دارد. او به عنوان راهی برای آزار برادرش به طور مداوم به انسان‌ها آسیب می‌رساند.

8. آخرین ماموریت یک فرشته (Angel’s Last Mission: Love)؛ برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه

  • سال ساخت: 2019
  • تعداد قسمت‌ها: 32 قسمت 30 دقیقه‌ای
  • کارگردان: لی جونگ سوب (Lee Jung Sub)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • ستارگان: شین هه سان، کیم میونگ سو، لی دونگ گون، کیم بو می

در ادامه لیست بهترین سریال کره ای فانتزی به سریال آخرین ماموریت فرشته: عشق می‌رسیم. به عنوان مجازاتی برای مداخله در امور انسانی، یک فرشته با ماموریتی غیرممکن روبرو می‌شود. دن ( میونگ سو) یک فرشته بی خیال است که همیشه به دردسر می‌افتد. برای بازگشت به بهشت، او مأموریت دارد تا عشق واقعی را برای یک بالرین سرد و مغرور به نام لی یون سو پیدا کند، اما در نهایت خودش عاشق او می‌شود. اما هیچ فرشته ای همچین اجازه‌ای ندارد! چه بر سر سرنوشت این دو نفر در یکی دیگر از سریال های کره ای تخیلی برتر خواهد آمد؟

9. سریال سلام، منم! (Hello, Me)

  • سال ساخت: 2021
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: لی هیون سوک (Lee Hyun Suk)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • ستارگان: چوی کانگ هی، کیم یونگ کوانگ، لی ره، اوم مون سوک

لیست برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه را با سریال Hello, Me ادامه می‌دهیم. هانی (چوی کانگ هی) زنی ناموفق و ناامید است که به نظر می‌رسد هیچ امیدی برای بهتر شدن زندگی‌اش وجود ندارد. او به طرز غیرباوری با خود جوان‌ترش (با بازی لی ره) رو به رو می‌شود. آیا هانی بزرگسال با یادآوری روزهای درخشان و شاد گذشته، می‌تواند زندگی‌اش را تغییر دهد و دست از شکست و ناامیدی بردارد؟ سریال سلام، منم یکی از جدیدترین سریال های کره ای تخیلی با بازی کیم یونگ کوانگ و چوی کانگ هی است. بازی بازیگر نوجوان لی ره در نقش نوجوانی هانی نیز درخشان و قابل تحسین است. تماشای یکی دیگر از سریال های کره ای تخیلی برتر لیست ما را از دست ندهید.

10. سریال درباره زمان (About Time)؛ از سریال های کره ای تخیلی برتر

  • سال ساخت: 2018
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: پارک شین وو (Park Shin Woo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
  • ستارگان: لی سونگ کیونگ، لی سانگ یون، کیم سئوک وو، ایم سه می

در ادامه لیست بهترین سریال کره ای فانتزی به سریالی متفاوت می‌رسیم. مایکلا چوی (لی سونگ کیونگ) یک بازیگر موزیکال مشتاق است که یک توانایی غیرعادی و دردناک دارد. مایکلا می‌تواند زمان باقی مانده از زندگی هر فرد از جمله خودش را مانند یک ساعت‌شمار روی دست همه ببیند. این سریال جرقه‌های عشق بین یک این هنرپیشه موزیکال که به سرعت به پایان عمرش نزدیک می‌شود و مردی که توانایی جلوگیری از تیک تاک ساعتش را دارد، به نمایش در می‌آورد. مردی که هرزمان مایکلا نزدیک اوست، زمان در حال گذر روی دستش از حرکت می‌ایستد و این به این معناست که می‌تواند بیشتر زندگی کند.

11. سریال عروس هابک (bride of the water god)

  • سال ساخت: 2017
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: کیم بیونگ سو (Kim Byoung Soo)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
  • ستارگان: نام جو هیوک، شین سه کیونگ، لیم جو هوان، کریستال

عروس خدای آب یکی دیگر از سریال های کره ای تخیلی برتر با بازی نام جوهیوک و شین سه کیونگ است. داستان این درام درباره هابک (نام جو هیوک)، خدای آب است. او به زمین می‌آید و با دختری به نام سو آه (شین سه کیونگ) که تمام نسل‌های گذشته او در خدمت خدای آب بوده‌اند را ملاقات می‌کند. اگر طرفدار نام جوهیوک هستید و هنوز این عنوان را تماشا نکرده‌اید، تماشای درام دیدنی دیگری در لیست برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه را از دست ندهید.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم بهترین سریال‌ها و فیلم های سینمایی فانتزی تخیلی کره ای را بررسی کنیم. اگر به ژانر فانتزی و همچنین فیلم و سریال‌های کره‌ای علاقه‌مندید، قطعا با تماشای عناوین معرفی شده در این لیست سرگرم می‌شوید. آیا هیچکدام از عناوین معرفی شده در لیست بهترین سریال کره ای فانتزی را تماشا کرده‌اید؟ سریال یا فیلم کره‌ای محبوب شما در ژانر فانتزی کدام است؟ به نظر شما برترین برترین سریال کره ای فانتزی عاشقانه کدام اثر است؟ قصد تماشای کدامیک از این فیلم و سریال های فانتزی کره ای را دارید؟ فراموش نکنید که نظراتتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها در پایین این صفحه با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا