بازرگانی

متابی سولفیت سدیم – سدیم متابی‌سولفیت – شرکت آتیه انرژی تلاش

برای خرید متابی سولفیت سدیم یا توصیه در مورد میزان تزریق ، با متخصصان این شرکت تماس بگیرید – همکاران ما خوشحال می شوند به سوالات شما پاسخ دهند

۰۲۱۸۸۴۲۰۸۷۸

عملکرد متابولیکی سولفیت سدیم این است که کلر آزاد را از آب خام جدا کند تا کلر آزاد مشکلی در غشاهای اسمز معکوس ایجاد نکند.

Metabolite Sodium Sulfate MSDS یکی از مواد مصرفی دستگاه های تصفیه آب صنعتی است که این شرکت با نمونه های با کیفیت به مشتریان خود توصیه می کند تا دستگاه تصفیه آب از این نظر مشکل خاصی نداشته باشد.

در صورت استفاده از آب شهر در یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی ، کلر آزاد در آب غالباً مشکلی در غشاهای اسمز معکوس ایجاد می کند که باید با تزریق سولفیت سدیم بدون آب از آن خارج شود.

در مورد متابیسولفیت سدیم ، غشاهای پلی آمید می توانند کلر آزاد را بسیار کم تحمل کنند. البته این امر به سایر اعضای موجود در آب کلر خام با مقدار کمی جداسازی از غشاهای پلی آمید بستگی دارد. منیزیم ، مس ، آهن و فلزات مربوط به آن به دلیل کاتالیزورها اکسیداسیون توسط کلر را تسریع می کنند. این خصوصیات کاتالیزوری برای اکسیدکننده های مختلف ، مانند ازن ، ید است.

برخی از شرکت های تولید کننده کلر زن میزان کلر تعیین شده برای غشاهای پلی آمید خود را مشخص می کنند.

واحد اندازه گیری کلر PPM است. این حاصل مقدار کلر آزاد است که در مقدار کلر آزاد در آبی که غشاها در معرض آن قرار دارند ضرب می شود.

به عنوان مثال ، اگر مقدار تعیین شده از یک غشا poly پلی آمید ، به عنوان مثال 1000 PPM باشد ، این غشاها را می توان با 0.1 PPM کلر در ده هزار ساعت قبل از آسیب رساندن به آن درمان کرد.

در دنیای امروز اغلب از سیستم های کلر و آب آمید به جای کلر به عنوان بیوساید استفاده می شود.

کلر و آمید نسبت به کلر آزاد فعالیت کمتری دارند. مزیت کلرامین نسبت به کلر آزاد این است که با مواد آلی واکنش نمی دهد و بنابراین مواد سرطان زا در آب ایجاد نمی کند.

غلظت کم کلرآمین ها با غشای نازک پلی آمید به راحتی ارتباط می یابند.

در تصفیه آب شهر ، با افزودن آمونیاک ، کلر آزاد را به کلر آمین تبدیل می کنیم

لازم به ذکر است که کلر آزاد یکی از عوامل مضر غشا است و ما باید کلر آزاد را قبل از ورود آب به غشا remove حذف کنیم.

روش های حذف کلر آزاد از آب خام:

استفاده از فیلتر کربن می تواند کلر را از بین ببرد

افزودن سدیم متابیسولفیت به آب خام کلر را از بین می برد.

مقدار مشخصی سولفیت سدیم را با آب مخلوط کرده و با پمپ دوز به آب خام تزریق کنید.

روش افزایش میزان متابولیسم سولفیت سدیم: به عنوان مثال ، اگر مقدار کلر آزاد 1.2 PPM باشد ، باید 2.2 PPM متابی سولفید تزریق شود.

باید به خاطر داشته باشیم که تزریق متابولیکی سولفیت سدیم نه خیلی کند است و نه خیلی زیاد ، زیرا در هر دو مورد برای غشاها مضر است.

در صورت تزریق به میزان متوسط ​​، کلر از سطح غشاها عبور کرده و باعث شکسته شدن و خراب شدن آنها می شود و در صورت تزریق بیش از حد ، باعث گرفتگی و رسوب در سطح غشاها می شود.

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%81%DB%8C%D8%AA/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 20:24:23

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا