خانواده

مدرسه سریال های دبیرستانی امریکایی

دبیرستان البرز یکی از دبیرستان‌های معتبر و قدیمی شهر تهران محسوب می‌شود و به خاطر نمای رشته کوه البرز در پس دبیرستان، البرز نام گرفته‌است.
بیش از سی هزار فارغ التحصیل این دبیرستان طی هفتاد سال گذشته، عمدتاً مدارج بالای علمی را طی کرده و بسیاری از آنان در ایران و سایر نقاط جهان مصدر خدمات مفید به جامعه بوده و هستند.

مساحت کل دبیرستان 45000 متر مربع‌، زیربنا 11000 متر مربع و فضای سبز آن 10000 متر مربع است و در خیابان انقلاب‌، چهارراه کالج‌، کوچه البرز قرار دارد.

این کالج که توسط امریکایی‌ها ساخته شد، قرار بود به روش امریکایی اداره شود، اما پیش از افتتاح کالج‌ با ترور سفیر امریکا جلوی ساختمان آن، اداره دبیرستان به دست فرانسوی‌ها افتاد.

دبیرستان البرز در سال 1873 میلادی که توسط آقای باست و گروهی از مبلغین مذهبی آمریکایی در تهران به عنوان یک مدرسه ابتدایی تأسیس شده بود، با ورود دکتر ساموئل مارتین جردن به ایران و قرار گرفتن او به عنوان مدیر، دستخوش تغییرات عمده‌ای شد.
در سال 1303 خورشیدی یک آمریکایی به نام آقای رولستون (Rollestone) مخارج ساختمان اصلی دبیرستان را پرداخت و یک سال بعد که این بنا آماده شد، دو ساختمان اصلی کلاه فرنگی دبیرستان البرز توسط نیکولای مارکوف، معمار گرجستانی ساخته شد. کلاس های متوسطه از محل سابق خود به این ساختمان منتقل گردید.
در سال 1308 خورشیدی دوره 15 ساله ی BAتأسیس گردید و مدرسه به کالج تبدیل شد.
در سال 1312 خورشیدی، آمریکایی دیگری به نام خانم هری مور (Harrymore) به ایران آمد و ساختمان دیگری برای شبانه روزی به نام تالار لینکلن و یک ساختمان کوچک بیمارستان، که ضمیمه ساختمان اصلی بود ساخته شد.
کالج آمریکایی ها عملاً از بدو تأسیس به مدت 67 سال فعال بود و شکوفایی آن بیشتر مربوط به دوران ریاست دکتر جردن بود که از سال 1278 تا 1319 به مدت 41 سال مسئولیت کالج را بر عهده داشت.
در سال 1319 خورشیدی به دستور رضا خان کالج و شبانه روزی آن، اجباراً از آمریکایی ها خریداری و تصرف شد، دبیرستان و شبانه روزی البرز نام گرفت و اداره ی امور آن به وزارت فرهنگ ایران محول گردید و آمریکایی ها به ناچار ایران را ترک کردند.

از جمله؛ اصلاحات اساسی در اصول اولیه مدرسه و افزودن دروس دبیرستانی و پیش دانشگاهی به آن. در همان دوران دبیرستان البرز به کالج آمریکایی‌ها معروف شده بود.

 ریاست این دبیرستان ابتدا، به عهده دکتر جردن امریکایی بود و سپس دکتر مجتهدی مدیریت این دبیرستان را بر عهده گرفت.‌ مجسمه دکتر جردن هم اکنون، در یکی از آزمایشگاه‌های دبیرستان نگه‌داری می‌شود.

دبیرستان البرز سالن بزرگى داشت که آن را چَپـل می‌گفتند. در دوره ریاست دکتر جردن تمامى شاگردان هر روز 40 دقیقه در آن جمع می‌شدند و مدیر، یا استادان معروف دانشگاه و یا اشخاص مطلع از طرف مدیر دعوت می‌‏شدند تا در آن‏جا براى شاگردان در مباحث مختلف صحبت کنند. دبیرستان البرز در آن زمان که تهران دارای مدارس و دبیرستان‌‌های زیادی بود، برای خانواده‌های تهرانی شناخته شده بود. کالج البرز در آن زمان به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شد و دارای خوابگاه نیز بود.

وقتی امتیاز کالج البرز در سال 1319 از آمریکایی‌ها گرفته شد و به دولت ایران واگذار، وحید تنکابنی عهده دار ریاست مدرسه شد. چندی بعد، علی پرتوی و دکتر لطفعلی صورتگر نیز عهده دار این امر شدند.

این تغییرات 3 سال به طول انجامید تا این که در سال 1323دکتر محمدعلی مجتهدی استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران به ریاست این دبیرستان برگزیده شد و چیزی در حدود 34 سال تا سال 1357 در این پست باقی ماند.

دبیرستان البرز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دبیرستان ماندگار البرز تغییر نام یافت.
 

45301


هرسال فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری پرطرفدار زیادی ساخته می‌شوند. اکنون با فیگار همراه باشید تا به بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 بپردازیم.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های نوجوانانه و یا تینیجری طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. هرساله تعداد زیادی از این فیلم‌ها و سریال‌ها ساخته و منتشر می‌شوند و طرفداران را مجذوب خود می‌کنند. فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری، فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که نوجوانان از تماشای آن‌ها بسیار لذت خواهند برد؛ هرچند که در میان آن‌ها اثر هایی نیز پیدا می‌شود که طرفدارانی در هر سن و سال پیدا می‌کنند و به اثری عامه پسند تبدیل می‌شوند.

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022

مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • Hocus Pocus 2
  • Spider-Man Into The Spider-verse 2
  • Disenchanted
  • Rainbow
  • Unbound Evil
  • Vincent
  • Metal Lords
  • Rebelde
  • All of Us Are Dead
  • Back to 15
  • Excellent Shaman Ga Doo Shim
  • Sex Education

بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس در سال 2022

  • Stranger Things
  • Riverdale
  • Pretty Little Liars
  • Ginny & Georgia
بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های دبیرستانی آمریکا

سال 2022 نیز همانند دیگر سال‌ها، سرشار از فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری خواهد بود. شما می‌توانید نوشتار بهترین سریال‌ های کره‌ ای مدرسه‌ای 2022 را در سایت فیگار مطالعه نمایید. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با بهترین فیلم های نوجوانانه 2022 به همراه بهترین سریال های تینیجری 2022 خواهیم داشت. همچنین نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 و سریال های تینیجری کمدی 2022 و فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 خواهیم داشت. با فیگار همراه باشید.

Hocus Pocus 2

فیلم های تینیجری سال 2022, فیلم های تینیجری خارجی

بسیاری از افرادی که در دهه 90 میلادی بزرگ شده‌اند، فیلم شعبده بازی را می‌شناسند. فیلم شعبده بازی یک اثر کلاسیک کمدی بود که داستان پسری را روایت می‌کرد که به اشتباه و تصادفی، سه جادوگر را احضار کرده است و اکنون آن جادوگران به سراغ او می‌روند.

فیلم شعبده بازی در زمان اکرانش کودکان و نوجوانان بسیاری را سرگرم کرد و خنداند. اکنون نوبت قسمت دوم این فیلم است تا به عنوان یک فیلم تینیجری جدید لقب بهترین فیلم تینیجری 2022 را از آن خود کند. قسمت دوم فیلم شعبده بازی توسط دیزنی در دست ساخت قرار دارد. هنوز خلاصه داستان واضحی از این فیلم موجود نمی‌باشد اما مشخص شده است که داستان این فیلم حول محور سه دختر جوان است که تصادفی جادوگران را احضار می‌کنند.

هنوز تاریخ اکران دقیق فیلم شعبده بازی 2 مشخص نشده است اما این فیلم در سال 2022 در سرویس دیزنی پلاس منتشر خواهد شد و احتمالا یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه 2022 و همچنین یکی از بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های آخرالزمانی 2021
  • بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2021

Spider-Man Into The Spider-verse 2

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, بهترین فیلم های نوجوانانه 2022

در سال 2018 بود که سونی اولین فیلم انیمیشنی از مرد عنکبوتی و یک فیلم تینیجری جدید را تولید کرد. این انیمیشن بر شخصیت مایلز مورالز تمرکز داشت. انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی، مایلز مورالز را به واسطه جهان‌های موازی با دیگر مرد عنکبوتی‌ها از جهان‌های مختلف آشنا کرد و آن‌ها را درکنار هم در مقابل کینگ پین قرار داد!

این انیمیشن یک موفقیت بزرگ هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدان بود. همچنین انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی در نود و یکمین دوره آکادمی اسکار، برنده جایزه بهترین انیمیشن سال شد. با تمام این تفاسیر دور از ذهن نبود که خیلی زود ساخت قسمت دوم این مجموعه تایید شود که همین اتفاق نیز افتاد. خیلی زود ساخت قسمت دوم تایید شد و اکنون که قسمت دوم فیلم به سوی دنیای عنکبوتی بسیار به اکرانش نزدیک است. همچنین تاکنون یک تریلر از این انیمیشن منتشر شده است.

به طور کل اکثر فیلم‌های مرد عنکبوتی مخاطب نوجوان را یکی از اهداف اصلی خود قرار می‌دهند؛ اما انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی تمرکز ویژه‌ای بر نوجوانان دارد و قطعا قسمت دوم آن نیز یکی از فیلم های تینیجری سال 2022 خواهد بود. همچنین شما می‌توانید نوشتار بهترین فیلم های مربوط به مرد عنکبوتی در 2022 را در سایت فیگار مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Disenchanted

جدیدترین فیلم های تینجیری 2022, فیلم های عاشقانه تینیجری

فیلم طلسم شده یکی از بهترین فیلم های تینیجری سال 2007 و یک فیلم بسیار دوست داشتنی درمورد یک پرنسس افسانه‌ای بود که همانند تمام نامادری‌های داستانی، توسط نامادری شیطان صفتش به دنیای واقعی منتقل شد. ژیزل که امی آدامز نقش او را ایفا می‌کند خیلی زود با واقعیت کنار آمده، و می‌پذیرد که جهان واقعی نیز مکان بسیار زیبایی است. او درنهایت عاشق وکیلی به نام رابرت می‌شود و ادامه زندگی‌اش را وفق زندگی با او می‌کند.

اکنون و بیش از 10 از اکران فیلم طلسم شده، نوبت آن رسیده است که قسمت دوم این فیلم نیز اکران شود و عنوان یکی از بهترین فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 را برای خود برگزیند. قسمت دوم فیلم طلسم شده، افسون شده نام دارد و ممکن است نه تنها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تینیجری 2022 بلکه یکی از بهترین فیلم های تینیجری کمدی 2022 باشد. البته که به طور کل، فیلم افسون شده جزو بهترین فیلم های 2022 تینیجری نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2021
  • بهترین فیلم های نتفلیکس 2022

Rainbow

جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری, بهترین فیلم های 2022 تینیجری

فیلم رنگین کمان که فیلم تینیجری جدید است، داستان دختری به نام دوروتی را روایت می‌کند. دوروتی شخصیتی است که براساس داستان‌های جادوگر شهر اوز الهام گرفته شده و ساخته شده است. همچنین این فیلم به نوعی، جادوگر شهر اوز مدرن است و دوروتی را در مقابله مشکلات و دغدغه‌های بزرگ دوران نوجوانی قرار می‌دهد. فیلم رنگین کمال یکی از بهترین فیلم های تینیجری خارجی است و این احتمال وجود دارد که فیلم رنگین کمان به بهترین فیلم تینیجری 2022 تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • بهترین انیمیشن های کمدی 2022

Unbound Evil

جدیدترین فیلم های تینجیری 2022, فیلم های عاشقانه تینیجری

فیلم شیطان رها شده، یکی از بهترین فیلم های تینیجری 2022 ترسناک است که داستانی شیطانی را روایت می‌کند. اتفاقاتی ماوراءالطبیعه (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه) در یک کلیسا درحال رخ دادن است. گروهی از کماندو های ارتشی به رهبری یک فرمانده بی‌رحم در آن کلیسا حضور دارند که یک تبلت را در آن‌جا کشف می‌کنند. آن‌ها تبلت را برمی‌دارند و فیلمی که در آن ذخیره شده است را مشاهده می‌کنند؛ فیلمی از چند همکار که برای تفریح به کوهنوردی رفته‌اند اما در آن‌جا با شیطان رها شده روبه می‌شوند و با او ارتباط برقرار می‌کنند. به هیچ عنوان بعید نیست که فیلم شیطان رها شده یکی از بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 و یا حتی بهترین فیلم تینیجری 2022 نیز باشد!

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های کمدی 2022
  • بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC)

Vincent

جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری, بهترین فیلم های 2022 تینیجری

فیلم وینسنت داستان پسر نوجوانی به نام وینسنت را روایت می‌کند که همانند بسیاری از دیگر نوجوانان، دچار مشکلاتی در زندگی‌اش شده است. او که لز مشکلاتش بسیار خسته است، با غریبه‌ای آشنا می‌شود که ادعا می‌کند قدرت حل تمام مشکلات او را دارد. فیلم وینست در ژانر وحشت ساخته شده است و بی‌شک جزو فیلم های تینیجری خارجی و بهترین فیلم های تینیجری 2022 ترسناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های 2022
  • بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022

Metal Lords

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, فیلم های تینیجری کمدی 2022

فیلم ارباب های متال داستان شکل گیری یک گروه متال را در دبیرستان نمایش می‌دهد. داستان در رابطه با دو پسر دبیرستانی است که قصد دارند تا یک گروه متال را تشکیل داده و به رقابت‌‌های گروهی بپردازند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا یک نوازنده گیتار باس پیدا کنند اما در این امر شکست می‌خورند. درنهایت آن‌ها یکی از دختران دبیرستانشان را پیدا می‌کنند که یک نوازنده ویولون سل فوق‌العاده است و تصمیم می‌گیرند تا از او به عنوان نوازنده باس استفاده کنند.

شخصیت‌های فیلم ارباب‌های متال که یکی از جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری است، باید اختلافات را کنار بگذارند تا بتوانند گروهی که آرزویش را داشتند را تشکیل داده و به رقابت با رقبا بپردازند. همچنین کمی عاشقانه نیز وارد داستان خواهد شد که فیلم ارباب‌های متال را به یکی از فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 و البته یکی از سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 تبدیل خواهد کرد. همچنین فیلم ارباب‌های متال یکی از جدیدترین فیلم های تینجیری 2022 است که توسط نتفلیکس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های ترسناک 2022
  • بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

Rebelde

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال تینیجری 2022, سریال های دبیرستانی امریکایی

سریال شورشی را شاید بتوان سریال تینیجری 2022 نامید. سریال شورشی که جزو بهترین سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 است، درواقع یک بازسازی از سریالی با همین نام است. داستان این سریال درباره دانشجو های یک کالج به نام الایت وی مکزیکی است. شخصیت‌های اصلی سریال شورشی در میان درام‌ها، عاشقانه‌ها، و موسیقی‌های فراوان به نمایش درمی‌آیند و یکی از بهترین بهترین سریال های تینیجری 2022 را تشکیل می‌دهند.

تقریبا تمامی بازیگران این سریال جایگزین شده‌اند اما شخصیت‌های اصلی، همان شخصیت‌هایی هستند که در سریال اصلی حضور داشتند. همچنین این سریال شامل موسیقی‌های سریال اصلی به همراه موسیقی‌هایی تازه خواهد بود. این سریال یکی از بهترین سریال های تینیجری کمدی 2022 نیز خواهد بود. البته که نباید از یاد برد که این سریال جزو سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین انیمیشن های 2022
  • بهترین فیلم های مارول 2022

All of Us Are Dead

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

میل مردم برای سریال‌های زامبی (بهترین فیلم ها و سریال های زامبی 2022) همیشه زیاد بوده است. حتی اکنون که این ژانر کهنه و گاهی تکراری است، هنوز هم طرفداران خودش را دارد و فیلم‌هایی با ایده‌های نو در این باره ساخته می‌شوند. اگر بخواهیم کشوری را نام ببریم که جانی دوباره به این ژانر داده است، قطعا اولین گزینه‌ پیش رویمان کره (بهترین فیلم های کره ای زامبی محور) است. با اکران فیلم باورنکردنی قطار بوسان در سال 2016 موج جدیدی از فیلم‌های زامبی در کره شروع شد و فیلم‌هایی مانند پادشاهی، شبه جزیره و زنده، در پی موفقیت‌های قطار بوسان ساخته شدند. و اکنون قصد داریم تا یکی دیگر از سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 را برای شما معرفی کنیم.

مدتی است که ساخت اقتباسی براساس وب‌تون محبوبی به نام همه ما مرده ایم اعلام شده است. این سریال ترسناک و مهیج، درباره گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که در مدرسه خود به دام ویروس جدید زامبی می‌افتند. این سریال، از جدیدترین سریال های تینیجری 2022 و بهترین سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 است که به نتفلیکس خواهد آمد و سریال خوبی برای شروع سال جدید است. همچنین ممکن است تا این سریال لقب سریال تینیجری 2022 کره‌ای را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های کمدی 2022
  • بهترین فیلم های هندی 2022

Back to 15

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, جدیدترین سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس, سریال های دبیرستانی امریکایی

سریال بازگشت به 15 داستان دختری به نام آنیتا را روایت می‌کند. آنیتا در 15 سالگی آینده خود را بسیار بزرگ و روشن می‌دید. او انتظار داشت تا شهر کوچکش را رها کرده و جهان را ببیند و با افراد زیادی آشنا شود؛ اما همانند اکثر افراد دیگر، او نیز به آرزوهایش نرسید. اکنون که آنیتا 30 ساله شده است، دوستان بسیار کمی دارد و در یک آپارتمان زندگی می‌کند. همچنین هیچ نشانه‌ای از عشق در زندگی‌اش وجود ندارد.

اما دلیل که سریال بازگشت به 15 را به یک سریال تینیجری 2022 تبدیل می‌کند، اتفاقی است که آنیتا را به گذشته بازمی‌گرداند. آنیتا که متوجه می‌شود این امکان را دارد تا به گذشته و سن 15 سالگی بازگردد. او این کار را انجام می‌دهد و تصمیم می‌گیرد تا تمام تصمیمات غلطی که در دوران نوجوانی‌اش گرفته است را اصلاح کند تا بتواند زندگی بهتر و زیباتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های فضایی 2022
  • بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

Excellent Shaman Ga Doo Shim

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های تینیجری کمدی 2022

سریال گامان شا دو شیم عالی، از جدیدترین سریال های تینیجری 2022 در ژانر ترسناک است. گا دو شیم یک دانش آموز 18 ساله دبیرستانی است. سرنوشت او از بدو تولد، تبدیل شدن به یک شامان برای از بین بردن ارواح شیطانی بوده است (در کره، به افرادی که با ارواح ارتباط برقرار می‌کنند، شامان گفته می‌شود.) گا دو شیم سرنوشت خود را رها می‌کند و سعی می‌کند که یک زندگی عادی داشته باشد. او به دبیرستانی جدید منتقل می‌شود و با شخصی به نام نا وو سو آشنا می‌شود.

نا وو سو دختری ثروتمند در دبیرستان است و از دانش آموزان خوب دبیرستان است. او یک زندگی آرام را تجربه می‌کند اما همه این‌ها با ظاهر شدن گا دو شیم، عوض می‌شود و او شروع به دیدن ارواح شیطانی می‌کند. کمی بعد گا دو شیم و نا وو سو با کمک یکدیگر شروع به مبارزه با این ارواح خبیث و شیطانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های بیوگرافی 2022
  • بهترین فیلم های فانتزی 2022

Sex Education

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های تینیجری نتفلیکس 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

سریال آموزش جنسی، درباره پسری به نام اوتیس است که زندگی او از نظر اجتماعی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. او که هیچ تجربه‌ای در ارتباط با دیگران ندارد، تصمیم می‌گیرد تا به یک دوره خصوصی جنسی برود. او که پس از این دوره در این زمینه استاد شده است، تصمیم می‌گیرد برای بهبود وضع زندگی خود، در یک کلینیک زیرزمینی به همکلاسی‌هایش مشاوره دهد و مشکلات آن‌ها را حل کند.

سریال آموزش جنسی یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تینیجری است و فصل جدید آن نیز در سال 2022 منتشر خواهد شد. تقریباً تمامی طرفداران اعتقاد دارند که فصل جدید این سریال، بهترین سریال تینیجری 2022 و از بهترین سریال های دبیرستانی امریکایی هم خواهد بود.

Stranger Things

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

وقایع سریال در اوایل دههٔ هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. سریال چندین خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که ظاهراً زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحدهٔ آمریکا فعالیت می‌کند، به صورت مخفی در حال پژوهش و آزمایش دربارهٔ دنیاهای موازی (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022) است.

یک روز ویل بایرز کوچک (نوآ اشنپ) در شهر کوچک هاوکینز ایالات متحده بدون هیچ ردی ناپدید می‌شود. رئیس پلیس محلی هاپر (دیوید هاربر) تمام تلاش خود را برای یافتن کودک گمشده انجام می‌دهد، اما حتی چندین جست و جو در مقیاس بزرگ به موفقیت مورد انتظار منجر نمی‌شود. دوستان ویل، مایک (فین ولفهارد)، داستین (گیتن ماتارازو) و لوکاس (کالب مک لافلین) حزب جستجوی خود را راه اندازی کردند.

Riverdale

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

این سریال بر اساس کمیک‌های آرچی (بهترین کمیک های تاریخ که قبل از مرگ باید خواند) ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم «ریوردیل» زندگی می‌کنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته‌است که عده ای به دنبال کشف. آنها هستند…

ریوردیل یک شهر کوچک آرام است که در آن گربه ها و سگ ها شب بخیر می گویند. با این حال، هنگامی که یک روز دانشجوی جیسون بلوسم مرده پیدا می شود، آب و هوا در شهر از یک روز به روز دیگر به شدت تغییر می کند. حقیقت وحشتناک پشت این حادثه تنها به تدریج آشکار می شود… این سریال از بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس است که باید دیده شود.

Pretty Little Liars

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

اگر دیوارهایی که رازهای تاریک خود را پنهان می‌کنند فرو بریزند، چه رخ می‌دهد؟ این سوال تقریباً خلاصه این سریال است. داستانی در رزوود پنسیلوانیا درباره پنج دختر دروغگو که گروه کوچکی را تشکیل داده و با گم شدن آلیسون همه چیز به هم می‌ریزد. چهار نفر باقی مانده از فردی به نام “A” پیام های عجیب دریافت کرده که آنها را به فاش کردن دروغ هایشان تهدید می‌کند. به تدریج رازهای آلیسون آشکار شده و همه چیز فرو می‌ریزد. رازهای مربوط به خیانت، خشونت، مرگ، عشق (بهترین سریال های عاشقانه 2022) و ترس (بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک ژاپنی).

Ginny & Georgia

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

داستان مجموعهٔ جینی و جورجیا، جینی میلر، یک نوجوان نژاد مخلوط ۱۵ ساله و مادر ۳۰ ساله‌اش جورجیا را در یک شهر خیالی در نیوانگلند را دنبال می‌کند. این سریال را می‌توان از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 دانست که باید ببینید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های حماسی 2022
  • بهترین فیلم های کمدی 2021
  • بهترین فیلم های فلسفی 2021
  • بهترین فیلم های سورئال (surreal) 2021
  • بهترین فیلم های سیاسی 2021
  • بهترین سریال های سیاسی 2021
  • بهترین فیلم ها و سریال های ذهنی 2021
  • بهترین فیلم های حال خوب کن 2021
  • بهترین فیلم های اسلشر 2021 
  • بهتری فیلم های نجات و بقا 2021 

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022

مهم ترین معیار انتخاب بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 توسط سایت فیگار چیست؟

ما سعی کردیم همه سلیقه‌ها را در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 به عنوان بهترین فیلم ها و سریال های خارجی در موضوع تینیجری در سال جدید قرار دهیم. در این لیست سعی شده است همه مدل از انیمیشن گرفته تا فیلم‌های جدی با داستان‌های دبیرستانی انتخاب شود. همچنین امتیازات و بازخوردهای کاربران و منتقدان را هم از ذهن گذرانده‌ایم.

مورد انتظارترین فیلم تینیجری در سال 2022 چه فیلمی است؟

فیلم Rainbow مورد انتظارترین فیلم تینیجری در سال 2022 است که در نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 به آن پرداخته‌ایم.


بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس [15 سریال برتر نوجوانانه Netflix]

اگر از طرفداران مجموعه‌‌های نوجوانانه‌ هستید، در این نوشتار تکراتو که به معرفی بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس می‌پردازیم، همراه ما باشید.
در سریال های تینیجری یا نوجوانانه تمرکز اصلی آن بر روی شخصیت‌های نوجوانان است. در این سبک، به طور معمول چند خط داستانی موازی به‌ شکل همزمان در هر قسمت سریال دنبال می‌شود.

ما در این نوشتار تلاش کردیم فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix را به شما ارائه دهیم.

بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

در این گونه مجموعه‌ها به ویژه سریال های عاشقانه تینیجری شخصیت‌های جوان یا نوجوان داستان باید با فراز و نشیب دراماتیک و یا عاشقانه زندگی رو به رو شوند، این در حالی است که با ماجراها و مشکلات مربوط به سنین نوجوانی نیز درگیر هستند

با توجه به استقبال گروه نوجوان و جوان از این نوع سریال تینیجری عاشقانه تولید این گونه مجموعه‌ها از سوی فیلمسازان هم مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با خلاصه‌ای از داستان و عوامل بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس آشنا می‌شوید.

در بلوک من (On My Block)

بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

  • ژانر: درام، کمدی
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • بازیگران: سیرا کاپری، جیسون جنائو، برت گری، دیهگو تینوکو، جسیکا ماری گارسیا
  • امتیاز IMDB : 8/10
  • سال پخش: 2018 تا کنون

مجموعه در بلوک من از برترین سریال‌های دبیرستانی امریکایی است که تاکنون 3 فصل از آن منتشر شده و در ژانویه سال 2021 میلادی سریال برای فصل چهارم و نهایی تمدید شد.

داستان این سریال در یکی از دبیرستان‌های لس‌آنجلس روایت می‌شود. چهار دوست صمیمی در دبیرستان دوستی خود را بارها مورد آزمایش قرار می‌دهند. در بلوک من ر از لحظه‌های شاد و کمدی است.

سرزمین ارواح یا قاره دولو (Douluo Continent)

بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

ژانر: اکشن، تاریخی، رزمی، عاشقانه فانتزی، ماجرایی
تعداد فصل‌ها: 1
بازیگران: شان شیائو – وو ژوان یی – گائو تای یو
سال پخش: 2021

در این سریال تنگ سان که از کودکی استعداد و هوش فوق‌العاده ای دارد، در سن بسیار پایین مادرش را از دست داده، با پشتوانه پدرش بزرگ می‌شود.

تنگ سان را در سن 6 سالگی به آکادمی رودینگ فرستاند تا آرزویش که رسیدن به مقام استادی روح بزرگ بود بدست آورد. او در آکادمی تحت سرپرستی یو شیائو بود. در آنجا او با گو شیائو وو که یتیم است دوست می‌شود و با هم سفر طولانی و دشواری را با هم آغاز می کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2022

ریوردیل (Riverdale)

  • ژانر: درام، معمایی
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • سال‌های پخش: 2017 تا کنون
  • امتیاز  6.8/10 :IMDB
  • بازیگران: کی جی آپا، لیلی رینهارت، کامیلا مندس، کول اسپروز، بتی کوپر

سریال ریوردیل از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس در ژانر معمایی است. داستان آن براساس شخصیت آرچی از کتاب‌های کمیک ساخته شده است. این مجموعه بازیگران جوان بسیاری دارد که در اجرای نقش خود بسیار عالی ظاهر شده‌اند.

ریوردیل که از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین سریال‌های نوجوانان پسند است که حول محور زندگی آرچی اندروز و دوستانش می‌گذرد. آرچی در شهر ریوردیل زندگی می‌کند و پشت پرده این شهر کوچک و به ظاهر عالی، بسیار تاریک و مخوفی دارد.

پن 15 (Pen15)

  • ژانر: کمدی
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • سال‌های پخش: 2019 تا کنون
  • بازیگران: مایا ارسکین، آنا کنکل، موتسوکو ارسکین، ریچارد کارن، تیلور نیکولاس
  • امتیاز 7.9/10 :IMDB

سریال پن 15 یکی از جدیدترین سریالهای دبیرستانی امریکایی است که 2 فصل منتشر شده است.  مایا و آنا دو دختر دبیرستانی‌ هستند که در روز اول مدرسه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. این سریال نوجوان پسند یکی از بهترین سریال های تینیجری و از جذابترین سریال‌های دبیرستانی امریکایی است که فراز و نشیب‌های زندگی دو دختر دبیرستانی را روایت می‌کند. پن 15 به طرز زیبا و دلنشینی شما را به سال‌های دبیرستان می‌برد.

سگ‌های ولگرد یا سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs)

  • ژانر: کمدی
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • سال‌های پخش: 2021
  • بازیگران: دفارو وون-ا-تای، دوری جاکوبس، پائولینا الکسیس، لین فاکتور، دالتون کریمر
  • امتیاز 8.1/10 :IMDB

این مجموعه کمدی آمریکایی را استرلین هارجو و تایکا وایتیتی تولید کرده‌اند. این سریال در ۹ اوت سال ۲۰۲۱ پخش شد.

داستان سگ‌های ولگرد روایتگر زندگی چهار نوجوان بومی در روستاهای اوکلاهماست. این چهار نفر روزهای خود را با ارتکاب جرم و نیز مبارزه با آن می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های عاشقانه

بهترین انیمه های سریالی

چیزهای عجیب (Stranger Things)

  • ژانر: علمی تخیلی، ترسناک، درام
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • سال‌های پخش: 2016 تا کنون
  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون، گیتن ماتارازو
  • امتیاز 8.7/10 :IMDB

سریال چیزهای عجیب یکی از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس به شمار می‌آید که پخش آن از سال 2016 آغاز شد. این مجموعه به گونه‌ای برای مردم امریکا خاطره‌انگیز نیز است، زیرا به فرهنگ آمریکا در دهه 80 می‌پردازد و ارجاع‌های بسیاری هم به فیلم‌ها، داستان‌ها و موسیقی‌های آن دوران دارد.

ایده اصلی سریال چیزهای عجیب، بر پایه جهان‌های موازی و دنیاهای چندگانه است. داستان مجموعه‌ی پربیننده‌ی چیزهای عجیب با گم شدن پسری به نام ویل بایرز آغاز می‌شود. برای پیدا کردن ویل خانواده و دوستانش با حوادث بسیاری درگیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

ریوردیل فصل 1 (Riverdale)

  • ژانر: درام، نوجوان، معمایی، جنایی
  • تعداد قسمت‌ها: 86
  • سال‌های پخش: ۲۰۱۷
  • بازیگران: کی جی آپا، کول میچل اسپراوس، لیلی راینهارت، کامیلا مندس، مادلین پچ، ونسا مورگن

یکی دیگر از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس ریوردیل بوده که فیلمبرداری آن در بریتیش کلمبیا ونکوور انجام شده است.

سریال Riverdale دارای فضایی راز آلود و تیره است. داستان این مجموعه دربازه‌ی ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به نام ریوردیل زندگی می‌کنند. این شهر ظاهری فانتزی و پر زرق و برق دارد، اما اسرار تاریکی زیر پوسته‌ی این شهر پنهان است که عده ای به دنبال کشف آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک 2022

تظاهر (Faking It)

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • سال‌های پخش: 2014-2016
  • بازیگران: ریتا ولک، کتی استیونز، گرگ سولکین، مایکل ویلت، بیلی دی یونگ
  • امتیاز 7.4/10 :IMDB

در سریال تظاهر که از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس محسوب می‌شود مشکلات و تجربیات دوران دبیرستان زاویه دیدی کمدی به تصویر کشیده می‌شود. مجموعه‌ی Faking It نظرات مثبت بسیاری از سوی منتقدان دریافت کرده است.

داستان این سریال تینیجری عاشقانه در دبیرستانی در آستین روایت می‌شود. در این دبیرستان افراد خاص و عجیب بسیار مورد توجه دیگران قار می‌گیرند. در این میان ایمی و کارما دو دوست صمیمی هستند که با یک سوءتفاهم تبدیل به محبوب‎ترین دختران دبیرستان شده‌اند.  آن‌ها به جای گفتن اصل ماجرا، تصمیم می‌گیرند به تظاهر کردن و سوءتتفاهم ایجاد شده ادامه دهند.ادامه دهند.

جینی و جورجیا (Ginny & Georgia)

  • ژانر: کمدی-درام
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • سال‌های پخش: ۲۰۲۱
  • بازیگران: برایان هووی، آنتونیا جنتری، دیزل لا توراکا، جنیفر رابرتسون، فلیکس ملارد، سارا وایس گلاس، اسکات پرتر، ریموند آبلاک
  • امتیاز  7.5/10 :IMDB

Ginny & Georgia یک مجموعه تلویزیون استریمینگ آمریکایی ساخته‌ی سارا لمپرت است که در فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix قرار دارد.

داستان جینی و جورجیا، درباره‌ جینی میلر، یک نوجوان ۱۵ ساله و مادر ۳۰ ساله‌اش جورجیا بوده که را در یک شهر خیالی در نیوانگلند می‌گذرد.

جینی دختری عصبانی و جاه طلب به شمار بوده که فکر می‌کند که نسبت به مادر سی ساله‌ی خود یعنی جورجیا میلر، بلوغ فکری بیشتری دارد و به آسانی می‌تواند مسائل را درک کند. در این سریال اتفاقات جالبی برای این مادر و دختر پیش می‌آید.

سرخوشی (Euphoria)

  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • سال‌های پخش: 2019
  • بازیگران: زندیا، هانتر شیفر، مود اپتو، اریک دین، جیکوب الوردی، استورم رید
  • امتیاز  8.4/10 :IMDB

در ادامه‌ی بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس می‌رسیم به مجموعه‌ی سرخوشی که نویسنده آن سم لوینسون (Sam Levinson) است و سرخوشی را براساس مینی‌سریال دیگری به همین نام ساخته است.

این سریال نقدهای مثبت بسیاری از سوی منتقدین دریافت کرد و موفق به دریافت جوایزی چون جایزه امی و جایزه ستلایت شد.

مجموعه‌ی سرخوشی نوجوان پسند است و داستان آن درباره‌ی گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی بوده که تجربیاتی چون مواد مخدر، عشق، دوستی، هویت و تروما را پشت سر می‌گذارند.

13 دلیل برای اینکه (13 Reasons Why)

  • ژانر: درام، معمایی، روانشناختی، مهیج
  • سال‌های پخش: 2017-2020
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • بازیگران: دیلان مینت، کاترین لانگفورد، کریستیان ناوارو، آلیشا بو، برندون فلین
  • امتیاز 7.6/10 :IMDB

13 دلیل برای اینکه یکی از بهترین مجموعه‌های فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix است. درون مایه اصلی این مجموعه فرهنگ دبیرستان‌های آمریکا و ارتباط نوجوانان با دنیای اطراف بوده و در این سریال به بسیاری از مشکلات نوجوانان نیز پرداخته شده است.

داستان 13 Reasons Why در مورد نوجوانی به نام هانا بیکر است. او پیش از خودکشی 13 نوار کاست ضبط کرده و در آن‌ها علت دقیق خودکشی خود را توضیح داده است.

دختران دری (Derry Girls)

  • ژانر: درام، کمدی سیاه
  • سال‌های پخش: 2018 تا کنون
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • بازیگران: سائوروس-مونیکا جکسون، لوئیزا هارلند، نیکولا کاکلان، جیمی لی اودانل
  • امتیاز 8.4/10 :IMDB

دختران دری مجموعه‌ای پربیننده است که در فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix نیز قرار دارد. نویسنده ایرلندی Derry Girls، لیزا مک‌گی است.

دختران دری از پرافتخارترین و پرطرفدارترین سریال‌های نوجوان پسند بوده که جوایز بسیاری به دست آورده است. داستان این سریال زندگی دو دختر نوجوان به نام‌های ارین و اورلا و دوستانشان در دهه 1990 میلادی در شهر دری را به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی عاشقانه

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries)

  • ژانر: درام، فراطبیعی، ترسناک، فانتزی
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • سال‌های پخش: 2009-2017
  • بازیگران: نینا دوبرو، پاول وسلی، ایان سامرهلد، ستیون آر. مککوئین، کاترینا گراهام
  • امتیاز 7.7/10 :IMDB

این سریال نوجوانانه که از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس به شمار می‌آید، سرآغاز یک فرنچایز نیز بود و افتخارات بسیاری در جشنواره‌های گوناگون دریافت کرده است.

داستان فراطبیعی و ترسناک سریال خاطرات خون‌آشام درباره‌ی دختر نوجوانی به نام النا است که عاشق یک خون‌آشام 162 ساله به نام استیون می‌شود. رابطه این النا و استیون بسیار پیچیده است و با حضور برادر بزرگتر استیون، مشکلات و پیچیدگی این رابطه روز به روز بیشتر نیز می‌شود.

دختر سخن‌چین (Gossip Girl)

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • سال‌های پخش: 2007-2011
  • بازیگران: بلیک لایولی، لایتن میستر، پن بدجلی، چیس کرافورد، تیلور مامسن
  • امتیاز  7.4/10 :IMDB

یکی از مشهورترین سریال های عاشقانه تینیجری مجموعه‌ی دخترسخن‌چین است که داستان آن پیرامون زندگی دو دختر به نام‌های سرینا و بلیر می‌گذرد که سر همه چیز با هم سخت رقابت می‌کنند.

داستان Gossip Girl از زبان یک راوی ناشناس روایت می‌شود که وبلاگی با عنوان دختر سخن‌چین دارد و همه اتفاقات را در آن می‌نویسد. این‌طور که از شواهد پیداست صاحب وبلاگ از دانشجوهای کالجی بوده که سرینا در آنجا تحصیل می‌کند.

دروغگو های کوچولوی زیبا (Pretty Little Liars)

  • ژانر: درام، معمایی، هیجان انگیز
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • سال‌های پخش:  2010 2017
  • بازیگران: ترویان بلیساریو، اشلی بنسون، لوسی هیل
  • امتیاز  7.7/10 :IMDB

این سریال در فصل اول با بینندگان و طرفداران بسیاری روبرو شد که همین امر باعث شد سازندگان این مجموعه، شروع به تولید فصل دوم آن کنند. در خلاصه این سریال آمده است؛ اگر دیوارهایی که رازهای تاریک خود را پنهان می‌کنند فرو بریزند، چه رخ می‌دهد؟

داستانی این سریال نوجوان پسند درباره پنج دختر دروغگو بوده که گروه کوچکی را تشکیل داده و پس از مدتی با گم شدن آلیسون همه چیز به هم می‌ریزد. چهار نفر باقی مانده از شخصی به نام A پیام های عجیب دریافت کرده که آن‌ها را به افشا کردن دروغ هایشان تهدید می‌‌کند. به تدریج رازهای مربوط به خیانت، خشونت، مرگ، عشق و ترس آلیسون آشکار شده و همه چیز نابود می‌شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • بهترین سریال های 2022
  • بهترین سریال های 1400
  • بهترین فیلم های هندی 2022

نظر شما در خصوص بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 





نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا