خانواده

مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی

“;

myFunction();

}

else

{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;

document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”

}

}

}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.hamrahmoshaver.com/inc_newtheme2/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);

xmlhttp.send();

}


50 فیلم برتر رمانتیک و عاشقانه 2018 تا 2022, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر


با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکان انجام بسیاری از کارها از طریق اینترنتی و غیرحضوری، قوه قضائیه جهوری اسلامی ایران نیز در جهت تسهیل امور و راحت تر شدن کارها برای مردم، امکان مشاهده روند پیگیری پرونده و دریافت و مشاهده ابلاغیه ها را از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک، برای مردم ایجاد کرده است.

برای استفاده از این سامانه، ابتدا افراد باید مراحل ثبت نام را با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی بصورت حضوری و یا مراجعه به سامانه جهت ثبت نام غیر حضوری، انجام بدهند و از آن به بعد از طریق کد ملی و رمز شخصی خود از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

یکی از سوالاتی که برای مردم در استفاده از سامانه ثنا وجود دارد، نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی است، به همین جهت گروه وکلای حامیان عدالت در این مطلب، به توضیح نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی و راهنمایی استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک، می پردازد.

سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه (ثنا)

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند ابلاغیه خود را با استفاده از کد ملی در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه (سامانه ثنا) به نشانی اینترنتی https://iehraz.adliran.ir مشاهده کنند.

هر کدام از طرفین دعوی، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی و یا مراجعه به سامانه ثنا به نشانی الکترونیک https://sana.adliran.ir/sana که تصویر آن را در ادامه مشاهده می کنید و انجام مراحل احراز هویت و پرداخت هزینه های مربوطه، اقدام به ثبت نام، نمایند و با استفاده از کد ملی و رمز شخصی که به آن ها داده می شود، ابلاغیه الکترونیک خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند و از تاریخ رسیدگی به پرونده خود مطلع شوند.

سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه (ثنا)‏

شیوه اطلاع از ارسال ابلاغیه برای افراد به این صورت است که، بعد از صدور ابلاغیه الکترونیک از سوی مرجع مربوطه، پیامکی جهت اطلاع از ارسال ابلاغیه جدید در سامانه ثنا به شماره همراه فرد مورد نظر ارسال می شود و آن شخص می تواند از صدور ابلاغیه مطلع شود و معمولا 24 ساعت بعد، ابلاغیه در پنل کاربری افراد قرار می گیرد.

 اشخاص می توانند با مراجعه به سامانه، بعد از ورود کدملی و رمز شخصی با دریافت رمز موقت به صورت پیامکی به پنل خود وارد شوند و ابلاغیه را مشاهده کنند.

نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی

نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی به این ترتیب است:

  • اشخاص باید بعد از دریافت پیامک قرار گرفتن ابلاغیه در سامانه ثنا، به سامانه مراجعه کنند و با ورود کد ملی و رمز شخصی و کلیک بر روی دکمه مرحله بعد با دریافت و ورود رمز موقت، وارد پنل شخصی خود بشوند.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی

  • بعد از ورود به پنل شخصی، در قسمت مشاهده ابلاغیه جدید که در بالای صفحه قرار دارد، تعداد ابلاغیه های جدید با رنگ قرمز مشخص شده است که شخص با کلیک بر روی آن می تواند ابلاغیه را که به صورت فایل PDF بارگذاری شده دانلود و مشاهده کند.

 

دیدن ابلاغیه با کد ملی

  • با مشاهده ابلاغیه جدید، ابلاغیه به قسمت ابلاغیه های مشاهده شده منتقل می شود و شخص باید برای مشاهده مجدد ابلاغیه به آن بخش مراجعه کند.

نکات مهم در مشاهده ابلاغیه از طریق سایت ثنا

  • یکی از نکات مهمی که برای مشاهده ابلاغیه و یا انجام امور قضائی توسط سامانه الکترونیک ثنا باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، در قدم اول، مراجعه به سایت اصلی و دقت در عدم ورود به سایت های تقلبی است.
  • نکته دیگر اینکه اگر در زمان مراجعه به سایت و مشاهده ابلاغیه با پیغام خطا مواجه شد، مرورگر خود را بروز رسانی کند.
  • احراز هویت و ثبت نام در سامانه ثنا برایافرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند، ضروری است.
  • شماره همراهی که جهت عضویت در سامانه ثنا اعلام می شود، باید تحت مالکیت خود فرد باشد در غیر این صورت، آن شخص نمی تواند ابلاغیه خود را دریافت کند.
  • مشاهده ابلاغیه در سامانه بدون رمز شخصی ممکن نیست.
  • اگر کسی رمز شخصی خود را فراموش کند، می تواند از امکان بازیابی رمز که در سایت وجود دارد، استفاده کند.
  • به هیچ عنوان، رمز شخصی ثنای خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
  • اشخاص حقوقی، باید در زمان ورود به سامانه و استفاده از آن، گزینه شخص حقوقی را انتخاب کنند.
  • تاریخ ابلاغ همان تاریخ ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه است.
  • دقت داشته باشید پیامک ارسال شده حتما از سامانه ثنا و با سرشماره ADLIRAN باشد نه از شماره های شخصی یا ناشناس.
  • پیامک هایی که از شماره های ناشناس و یا شخصی ارسال می شوند و حاوی لینک پرداخت جهت رفع مسدودی اموال، تخلف و … هستند، جعلی و به منظور کلاهبرداری ارسال می شوند، به هیچ عنوان بر روی لینک های ارسالی کلیک نکنید.
  • در صورتی که از سیستم دیگران و یا سیستم های عمومی مانند: کافی نت ها به پنل شخصی خود در سامانه ثنا مراجعه می کنید، دقت داشته باشید حتما در پایان کار، از حساب کاربری خود خارج شوید تا مورد سوءاستفاده های احتمالی قرار نگیرید.

مزایای پیگیری پرونده از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا)

برخی از مهمترین مزایای استفاده از سامانه ثنا برای دریافت خدماتی همچون مشاهده ابلاغیه و رای دادگاه و … عبارت است از:

  • سهولت و افزایش نظم و سرعت رسیدگی به پرونده ها
  • حفظ حریم خصوصی به جهت عدم نیاز به مراجعه مامور جهت تحویل ابلاغیه
  • صرفه جویی در هزینه و زمان جهت اموری مانند رفت و آمد به شعب و چاپ کاغذی ابلاغیه
  • برگشت نخوردن ابلاغیه به دلایلی مانند: عدم دریافت یا عدم حضور طرفین در منزل
  • کاهش احتمال بروز خطاء
  • امکان استفاده از سامانه به صورت 24 ساعته و در دسترس بودن آن
  • جلوگیری از بروز رفتارهای هیجانی و ناخوشایند در شرایط خاص و بسیاری از مزایای دیگر

در نهایت امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی در این زمینه و یا هر مشکل حقوقی و نیاز به اخذ وکیل می توانید با گروه وکلای حامیان عدالت در تماس باشید و از بهترین خدمات حقوقی این مجموعه در زمینه انواع دعاوی خانواده، حقوقی و کیفری، ملکی و … بهره مند شوید.

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل 

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا