ساختمان و مسکن

نحوه بازنشستگی سالم ، غنی و خردمند

بازنشستگی – یک شروع جدید

در حدود پنجاه سال گذشته ، بازنشستگی فاصله کوتاهی بین داشتن ساعت طلایی و حقوق گذشته بود!

خوشبختانه ، بازنشستگی امروز به عنوان آغاز یک ماجراجویی جدید در زندگی پذیرفته شده است.

با این امکان که ما با تمام دانشکده هایمان دست نخورده و کاملاً کاربردی و با تعداد سالهای طولانی بازنشسته شویم ، اکنون باید زمان بیشتری را برای برنامه ریزی سالهای بازنشستگی اختصاص دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که از آنها بیشترین بهره را می بریم.

رویای بازنشستگی شما هرچه باشد – از خانه ای در خورشید ، یک قایق در رودخانه یا به سادگی دستکاری در پارک – همه این کارها با یک برنامه ریزی دقیق امکان پذیر است.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بسیاری از ما جنبه های عملی برنامه ریزی بازنشستگی را به ذهنمان سوق داده ایم که در زندگی ما عجله می کنیم از فشار کار و رویای روزی شکایت می کنیم که بالاخره بتوانیم پاهای خود را بلند کنیم؟

چه عواملی باعث ایجاد این تقسیم در ما می شود؟

فکر می کنم بیشتر ما با دو دلیل اصلی که کمبود وقت و تردید است موافق هستیم.

با این حال ، هر یک از ما می دانیم که برنامه ریزی و بازنشستگی برای بازنشستگی ما چقدر مهم است!

از این گذشته ، ما کاملاً به معنای واقعی کلمه توسط هفته رسانه در هفته بمباران می شویم و واقعیت هایی در مورد بمب معلق و این واقعیت است که بسیاری از ما ظاهرا وقتی به 65 سال خواهیم رسید ، برای قیمت یک فنجان چای تلاش خواهیم کرد تا چه رسد به یک ویلای زیبا در خورشید!

بنابراین ، با وجود این اطلاعات موجود در هیئت مدیره ، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا بازنشستگی خود را خوشحال کنیم؟

این که آیا شما 40 سال پس انداز و برنامه ریزی کامل دارید ، یا اگر بازنشستگی شما فقط چند سال است و شما نگران هستید که ممکن است خیلی دیر شروع شود هر برنامه ریزی اساسی برای بازنشستگی ، یک نقشه راه برای برنامه ریزی بازنشستگی سه بخشی باید در وقت شما صرفه جویی کند ، از بین ببرد تردید شما سه جنبه اصلی برنامه ریزی بازنشستگی را شامل می شود – سلامت جسمی ، رفاه مالی و بهزیستی معنوی ما هنگام بازنشستگی.

به عبارت دیگر ، برخی از توصیه های عملی را بخوانید تا مطمئن شوید که سالم ، ثروتمند و خردمند هستید.

سلامت – سلامت جسمی در دوران بازنشستگی

هر روز از زندگی ما رشد می کنیم ، بالغ می شویم و رشد می کنیم … و پیر می شویم.

و وقتی ما خیلی جوان هستیم ، بعضی اوقات بازنشستگی را یک چیز پیری می بینیم. ما عکس هایی از سالمندان در صندلی های تکان دهنده با پتو روی پاهای پژمرده آنها در آخرین روزهای زندگی نوسان می کنیم! دیگر نیازی به برنامه ریزی ندارم – فقط پتو را به من پرتاب کنید و من خودم می توانم بقیه را انجام دهم!

اما وقتی بالغ می شویم و پیر می شویم ، خیلی زود قدردانی می کنیم که بین پایان دادن به زندگی کار و نیاز به سکونت در این صندلی تکان دهنده ، زمان زیادی می تواند – و آن زمان زمان ما برای لذت بردن کامل است!

و در حالی که درست است که بدن پیرتر می شود و هیچ کس نمی تواند از زمان عقب نشینی کند ، هیچ یک از ما پیر نمی شود مگر اینکه ما آن را انتخاب کنیم!

بدن ما ممکن است پیشرفت کند ، اما لازم نیست!

بنابراین ، در مورد روند پیری و تجمل بازنشستگی دو جنبه وجود دارد – طرف مادی و جنبه عاطفی.

جنبه جسمی

از آنجا که سلامتی ممکن است در هر سنی به هرکدام از ما اعتصاب کند ، ما باید سلامت جسمی خود را در طول زندگی در نظر بگیریم. هر دو از نظر پیشگیری و درمان.

حفاظت

وقتی قدمهای فعالی برای ارتقاء سلامتی برداشته ایم ، به احتمال زیاد از ماندگاری لذت خواهیم برد. با انجام چنین اقدامی می توانیم بین بازنشستگی سالم و پیری نارسایی سلامت تفاوت قائل شویم.

فعال بمان. بسیاری از ما زندگی پایدار را پشت سر می گذاریم. ما رانندگی می کنیم تا کار کنیم ، در یک دفتر بنشینیم ، به خانه رانندگی کنیم و سپس برای تماشای تلویزیون بنشینیم. اما حفظ فعالیت باید واقعاً به عنوان بخشی اجباری از زندگی ما ، از طریق بازنشستگی تلقی شود.

در حالی که یک زندگی شلوغ می تواند پیدا کردن زمان ورزش را دشوار کند ، همیشه کارهایی وجود دارد که می توانیم برای بهبود تناسب اندام خود انجام دهیم. در نظر بگیرید که دو اتومبیل خود را از دفتر متوقف کنید و برای آخرین مایل قدم بزنید ، یا سگ را برای پیاده روی طولانی طی کنید (او شما را دوست خواهد داشت!) ، یک دوچرخه بخرید ، آخر هفته پیاده روی کنید یا از پارک خلاص شوید. به سادگی با افزودن کمی فعالیت بدنی به زندگی کاری خود ، سال ها را عقب خواهیم کشید و اطمینان می دهیم که می توانیم به طور کامل از آزادی ای که بازنشستگی به ما می دهد لذت ببریم.

یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید. از غذای مغذی ، خواب کافی ، پرهیز از نیکوتین و مصرف الکل در حد معقول لذت ببرید.

کاهش استرس. همه گاهی اوقات از استرس رنج می برند و ما به خوبی از آسیب هایی که استرس می تواند به سلامتی طولانی مدت ما وارد کند آگاه هستیم. بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا سطح استرس خود را کاهش دهید. و اگر از بین بردن استرس هایی که بر زندگی شما تأثیر می گذارد ، خارج از کنترل شما نیست ، از خجالت نکشید و نترسید از کمک بخواهید. اگر می توانید علت اصلی استرس خود را تعیین کنید ، ممکن است شما بتوانید کارهایی را که باید برای رفع آن انجام دهید ، شروع کنید. من می دانم که این حرفها معمولاً آسان است – اما لطفاً بخاطر بسپار که سلامتی و خوشبختی شما در اینجا مورد خطر است و این باید اولویت شما باشد.

فعال باشید. شما بدن خود را بهتر از هر کس می شناسید. به آن گوش فرا دهید و هنگامی که سعی می کنید چیزی را به شما بگوییم با آن تعامل برقرار کنید. علائم احتمالی را نادیده نگیرید ، با آنها آشنا شوید و با آنها معالجه کنید.

درمان

در سال های اخیر ، هزینه های مراقبت های بهداشتی دو یا سه برابر سریعتر از تورم افزایش یافته است ، و البته بیمه درمانی کافی در همان زمان گران تر شده است و باعث می شود که برای بعضی از افراد کاملاً ناپسند به نظر برسد.

اما در حالی که اکثریت قریب به اتفاق ما هرگز آرزو نخواهیم کرد که ماشین خود را بدون بیمه رانندگی کنیم یا بدون بیمه خانه زندگی کنیم ، ما دقیقاً همین کار را با بدن خود انجام می دهیم! ما به سلامتی خود اعتماد داریم و موفق باشید!

در صورت تمایل ، حقایق زیر را در نظر بگیرید:

سرویس ملی بهداشت انگلیس تا حد مجاز افزایش یافته است و در هر زمان حداکثر یک میلیون نفر در لیست های انتظار قرار دارند.

معدود کشور های دیگر هر نوع درمان پزشکی “رایگان” را ارائه می دهند. اگر قصد بازنشستگی در خارج از کشور را دارید ، این موضوع را در نظر بگیرید.

در زمان بازنشستگی ، بیشتر مردم با درآمد ثابت زندگی می کنند که امکان بالا و هزینه های مراقبت های بهداشتی را نمی دهد.

– هرچه پیرتر می شویم ، بدن ما به TLC و تنظیم دقیق بیشتری نیاز دارد ، و ما را از نظر سلامتی آسیب پذیرتر کرده و زمان متوسط ​​بهبودی و بهبودی را افزایش می دهد.

این واقعیت ها توضیح می دهد که چرا در نظر گرفتن هزینه های مراقبت های بهداشتی هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی ، مهم است. در هنگام بررسی هزینه های مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی ، در صورت داشتن بیمه ، حق بیمه بیمه را افزایش دهید. اگر می خواهید بدون بیمه به خارج از کشور بروید ، هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد. نیاز بالقوه به درمان ویژه “در خانه” را برای شرایط جدی در نظر بگیرید ، همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که ممکن است شما یا همسرتان به مراقبت طولانی مدت ، تمام وقت بعد از زندگی نیاز داشته باشید.

اما وحشت نکنید!

در این مرحله ، بسیاری از افراد وحشت می کنند و تصمیم می گیرند کاری انجام ندهند. (گناهکار؟)

آنها فقط می توانند هزینه بالایی را ببینند که قادر به پرداخت آن نیستند. اما بیمه درمانی به اشکال مختلفی به وجود می آید. یک شرکت معتبر پیدا کنید تا به شما توصیه کند ، نظر دوم را بدست آورید و خرید کنید! اگرچه ممکن است شما نتوانید “بسته پلاتینی 5 ستاره” را تحمل کنید ، اما در صورت نیاز می توانید کمی آرامش خاطر داشته باشید و سطح قابل قبولی از مراقبت را نیز داشته باشید.

سمت عاطفی.

بعضی از افراد سالخورده در چهل سالگی چگونه به نظر می رسند ، در حالی که برخی دیگر می توانند جوانی ، زندگی و سرزندگی را باور کنند که به سن آنها اعتقاد دارد؟

با فرض سلامتی ، فقط می توانم فرض كنم كه نگرش ذهنی در اینجا بازی می كند!

چگونه مطمئن شویم که به جای آن دسته از آرامبخشها در دهه 40 میلادی ، پر از لوبیا هستیم؟

یاد بگیرید که زندگی را دوست داشته باشید! زندگی بعضی اوقات ما را خراب می کند – بعضی اوقات همه احساس می کنیم با مایک تایسون در چند تور رفته ایم. اما مدتی وقت بگذارید تا در مورد اتفاقات خوب زندگی خود فکر کنید. سعی کنید در مورد مثبت اندیشی فکر کنید. از زندگی ساده لذت ببرید و تعادل ایجاد کنید که همیشه مثبت باشد ، نه منفی.

ذهن خود را فعال نگه دارید! یادگیری و پیشرفت را برای زندگی ادامه دهید. برای یادگیری مهارت های جدید هرگز احساس پیر شدن نکنید – این درست نیست که نمی توانید ترفندهای جدیدی را به سگ های قدیمی آموزش دهید!

به جای احساسات منفی روی احساسات مثبت تمرکز کنید! احساسات منفی ناسازگاری ذهنی و جسمی و سلامتی ضعیف را به همراه دارد. اگر به پشیمانی ، ناامیدی یا ناراحتی فکر کنید ، از تلخی سنگین می شوید و یک زندگی را از دست می دهید. افرادی که می توانند جوانان را ببخشند و دوست داشته باشند ، فقط به خاطر اینکه در زندگی خود انتظار و هیجان داشته باشند ، خواهند ماند. و اگر دوست ندارید یا احساس دوست داشتن نمی کنید ، به سرعت پیر می شوید و احساس تنهایی می کنید.

دست از خواب ، امید و آرزو نکشید! بر آینده متمرکز شوید. خواهید فهمید که انگیزه ، تمایل ، توقع شما در آینده و تحقق رویاهایتان باعث می شود شما را مثبت و فعال نگه دارید و استقامت شما باعث افزایش سطح انرژی شما شود و رفتارهای ذهنی شما اندک باقی بماند.

ثروتمند – رفاه مالی در دوران بازنشستگی

از نظر مالی ، ‘هزینه تأخیر’ را می توان از نظر برنامه ریزی برای بازنشستگی به این روش نشان داد – اگر 25 و 35 سال پس انداز امروز برای بازنشستگی را در سن 55 سالگی شروع کنند و 25 سال سرمایه گذاری ماهانه 300 پوند برای بازنشستگی ، پیر انجام خواهد شد. 35 سال برای افزایش سهم خود در ماه 803 پوند برای رسیدن به همان بازده بالقوه!

من می دانم که صحبت کردن در مورد پول – به خصوص حقوق بازنشستگی – سریعترین راه برای فرستادن هر کس به خواب است. اما به طور جدی ، هیچگاه زود نیست که جنبه های مالی برنامه ریزی بازنشستگی را بپذیریم!

و اگر هنوز قانع نشده اید ، طبق تحقیقات بین 100 100 جوان که اکنون 25 سال دارند ، یک نفر در بازنشستگی ثروتمند خواهد بود ، 4 نفر از نظر مالی مستقل هستند ، 5 نفر همچنان کار می کنند ، 12 نفر کاملاً شکسته می شوند ، 29 نفر کشته می شوند ، 49 نفر به دوستان و خانواده خود بستگی دارند خیریه این بدان معناست که 93٪ افرادی که برای بازنشستگی زندگی می کنند به دوستان ، بستگان و خیریه بستگی دارند!

ترسناک نیست؟

اکنون که برای شروع برنامه ریزی بازنشستگی مالی آماده هستید (!) ، در اینجا چند جنبه مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

شرایط شخصی شما بی نظیر است: قبل از اقدام ، به دنبال مشاوره مالی مستقل ، حرفه ای و شخصی باشید – اما این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

در نظر بگیرید به عضویت در برنامه بازنشستگی شغلی (در صورت وجود!) یا دریافت حقوق بازنشستگی شخصی بپردازید – هر چه زودتر بهتر!

واقع بین باشید که چقدر باید در بازنشستگی خود مشارکت کنید – بر اساس سن شما ، سن و سالی که امیدوارید بازنشسته شوید و سبک زندگی شما در دوران بازنشستگی به دست خواهید آورد.

با افزایش درآمد خود ، سهم خود را افزایش دهید و به همان اندازه که می توانید در هنگام کسب درآمد خود بپردازید ، پرداخت کنید.

اگر درآمد شما پایین است ، ممکن است بخواهید در مورد روشهای پس انداز پس انداز – مانند استاندارد بین المللی حسابداری ، پس انداز ملی یا صندوق های متقابل ، مثلاً فکر کنید. در صورت لزوم همه آنها قبل از بازنشستگی قابل دسترسی هستند. با این حال ، اثربخشی مالیاتی از هر روش پس انداز را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که کمک های بازنشستگی به طور کلی میزان معافیت مالیاتی بالاتری دارند.

اگر برنامه بازنشستگی موجود دارید اما از آن راضی نیستید یا می خواهید آن را تغییر دهید ، بدانید که تسلیم شدن در بازنشستگی یا پرداخت زودهنگام به ندرت بهترین گزینه در دسترس شماست.

وقتی بزرگتر می شوید ، بازنشستگی خود را افزایش دهید.

در مورد مزایای بازنشستگی خود اطلاعات کسب کنید و هنگامی که می خواهید درآمد بازنشستگی خود را شروع کنید ، برنامه ریزی کنید. شما می توانید از سن 50 سالگی به پول دسترسی پیدا کنید ، اما مطمئناً لازم نیست که بگویید که پس انداز شما طولانی تر است ، صندوق شما بیشتر می شود و احتمال بازگشت سرمایه بهتر است.

هرگز فراموش نکنید که ارزش سرمایه گذاری می تواند به همان اندازه کاهش یابد!

اگر تصمیم به بازنشستگی در خارج از کشور یا سرمایه گذاری در خارج از کشور دارید ، به مسائل عملی و مالیاتی بلند مدت مربوط به دریافت درآمد بازنشستگی فکر کنید. اگر تصمیم به بازنشستگی در کشوری گرفتید که طبق آن در منطقه اقتصادی اروپا قرار نگرفته باشد ، بازنشستگی دولت شما (آنطور که ممکن است باشد) الزاماً مطابق با تورم افزایش نمی یابد. جستجوی مشاوره حرفه ای اولین قدم در جهت درست برای یافتن راه حل مناسب مالی است – در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود و هزینه تأخیر را بسیار کاهش می دهد!

آیا برای من خیلی دیر شده است؟

برخی از افراد با خواندن این مقاله در مورد آنچه تاکنون نوشتید موافق هستند و سپس می گویند –

“وای ، اما من در حال حاضر 55 ساله ام. آیا برای من خیلی دیر شده است؟”

جواب ساده این است که خیلی دیر نیست!

شما فقط باید برنامه ریزی متفاوتی داشته باشید.

ضروری است که واقع بین باشید – اگر مستمری خاصی ندارید ، اگر در بانک کمی دارید و اخیراً در قرعه کشی شانس زیادی نداشته اید ، ممکن است تهیه برنامه های قایق بادبانی عاقلانه باشد.

اما برای مثال گرفتن یک برنامه بازنشستگی محبوب برای خانه در آفتاب ممکن است.

به عنوان مثال قبرس شمالی یا فرانسه را در نظر بگیرید – اختلاف در قیمت املاک و مستغلات بین انگلستان و هر دو کشور اغلب به این معنی است که فرصتی مناسب برای فروش خانه در انگلستان و خرید در قبرس شمالی یا فرانسه و قرار دادن مقداری پول در بانک وجود دارد.

لازم است که مراقب باشید – بیایید فقط بگوییم که کشف می کنید که می توانید 3 اتاق خواب نیمه مبله ویلای 5 خوابه را با استخر و گرداب جایگزین کنید. خوب ، شاید بهترین معامله شما تجارت در یک خانه ییلاقی با دو تخته باشد ، و برای لذت بردن بیشتر از بازنشستگی ، مازاد نقدی را در بانک می گذارید – هزینه های پایین تر برای کار کردن یک خانه ییلاقی با دو تخته برای یک ویلای 5 خوابه همچنین به این معنی است که پس انداز شما می تواند خیلی بیشتر پیش رود.

هرگز به آرزوهای بازنشستگی خود تسلیم نشوید – فقط آن را ماساژ دهید تا متناسب با امور مالی خود باشد!

حکیم – بهزیستی معنوی در دوران بازنشستگی

طبق تحقیقات فعلی ، 74 درصد از جمعیت انگلیس آرزوی بازنشستگی در خارج از کشور را دارند.

چگونگی وسوسه اقلیم های آفتابی و این واقعیت که بازار مسکن در انگلستان در سال های اخیر رونق گرفته است و این امکان را به مردم می دهد که به فکر فروش ، بازنشستگی در آفتاب و قرار دادن مقداری پول اضافی در بانک باشند ، واقعاً جای تعجب ندارد.

اما اگر تصمیم دارید که پس از بازنشستگی از دوستان و خانواده خود دور شوید ، یا اگر دوستان و خانواده شما تصمیم به ترک شما دارند ، چگونه برخورد خواهید کرد؟

تنهایی و افسردگی در بین گروه های سنی بالای 50 سال امروز یک مشکل بسیار شایع است. مرگ شریک زندگی بسیار دوست داشتنی ، طلاق ، جدایی از دوستان و خانواده یا عزیمت فرزندان از خانه خانواده می تواند بر این گروه سنی تأثیر بگذارد. غالباً این واحد به افرادی مراجعه می کند که خود را برای بازنشستگی آماده نمی کنند وقتی که ناگهان احساس شوک از ترک کارهای روزمره در پشت سر می کنند و فاقد ارتباط اجتماعی آنها در محل کار هستند.

اگرچه ما نمی توانیم برای جلوگیری از تنهایی و اندوه ناشی از فوت یک عزیز برنامه ریزی کنیم ، اما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که همیشه شبکه خوبی از دوستان و خانواده در کنار ما هستیم. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در لذت بردن از مشارکت بازنشستگی و کمک به شما در جلوگیری از احساس تنهایی در دوران بازنشستگی آورده شده است.

سعی کنید در حالی که در دهه چهل و پنجاه سالگی خود هستید با افراد زیادی دوست صمیمی کنید زیرا ممکن است وقتی در دهه شصت هستید سخت تر باشد.

اگر قصد بازنشستگی در خارج از کشور (اعم از خارج از کشور یا صرفاً در بخش دیگری از کشور مبدا خود را دارید) ، بدانید که می تواند سرگرم کننده ، هیجان انگیز باشد ، اما کمی ناراحت کننده است!

به دوستانی که پشت سر خواهید گذاشت فکر کنید و حتماً با شرایط خوب به اشتراک بگذارید! اطمینان حاصل کنید که دوستانتان متوجه می شوند که شما با ماندن از دوستی خود پایان نمی دهید و اصرار دارند که آنها در خانه جدید شما از شما بازدید کنند – من مطمئن هستم که آنها مخالفت نخواهند کرد! همچنین ، از تماس و تلاش در تماس منظم از طریق ایمیل یا تلفن مطمئن باشید.

اگر به بیرون بروید ، ممکن است با افراد همفکر زیادی ملاقات کنید که تصمیم می گیرند بازنشستگی نور خورشید نیز رویای آنها باشد. از آنجا که همه احساسات مشابهی را تجربه خواهند کرد: از شادی یک خانه زیبا گرفته تا از بین رفتن صمیمیت و نزدیکان: شما یک مزیت بزرگ را بدست می آورید زیرا همه از دیدار و گفتگو با دوستان و هیجانات دقیقاً همانطور که هستید هیجان زده و هیجان زده خواهند شد.

بازنشستگان در خارج از کشور غالباً در مورد چگونگی باز بودن افراد در کشور جدید خود فکر می کنند. نیاز به بخشی از یک جامعه جدید بسیار از شرم و تردید برای پیوستن به آن فراتر رفته است! اگر در خارج از کشور بازنشسته می شوید ، با هر دو پا پرش کنید و برای دیدار و لذت بردن از شرکت افراد جامعه جدید خود تلاش کنید.

سعی کنید کمی از زبان کشوری که می خواهید از آن عقب نشینی کنید یاد بگیرید – شادی از برقراری ارتباط به یک زبان خارجی حتی در ساده ترین سطح می تواند یک بعد کاملاً جدید را به زندگی اضافه کند و یکی از بهترین راهها برای درک هر فرهنگ جدید از طریق زبان است.

در طول زندگی حتماً روابط خانوادگی خود را قوی نگه دارید. با خانواده گسترده در تماس باشید ، به روابط طولانی گمشده وصل شوید و در صورت امکان در کنار خانواده نزدیک خود باشید. اگر شکاف خانوادگی رخ داد ، به یک صلح خواه فکر کنید – “شخص بهتر” و یک فرد قوی و بالغ طول می کشد که اولین کسی باشد که عذرخواهی می کند.

و سرانجام – اگر فهمید که احساس تنهایی می کنید ، هیچ نکته ای به چیزی که می نشینید و به آن تکیه می دهید نیست. اگر چنین کنید ، هرگز او را شکست نخواهید داد. شما باید فعال باشید ، دوستان و روابط جدیدی پیدا کنید. از خانه خود بیرون بروید. به یک باشگاه ، اجتماع یا سازمان ملحق شوید و با افراد جدید آشنا شوید – حتی اگر شما نوع عشق و علاقه به شرکت یا عضویت را ندارید – از این فرصت استفاده کنید ، هرگز نمی دانید که ممکن است پرداخت کند! اگر مطمئناً نتیجه می تواند کاهش شما باشد ، مطمئناً هر چیزی ارزش دارد؟

آغاز یک ماجراجویی جدید

بازنشستگی چیزی نیست که از آن بترسید یا از آن بترسید – این آغاز زندگی کاملاً جدیدی با سطح آزادی است که شاید قبلاً آن را امتحان نکرده باشید! امیدواریم که این مقاله نکات کلیدی برنامه ریزی بازنشستگی مؤثر را برای شما در بر داشته باشد ، و شما می توانید نقشه راه برنامه ریزی بازنشستگی را دنبال کنید و آینده ای سالم ، غنی و خردمندانه را برای خود تضمین کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا