صنعت و تجارت

نوآوری و خلاقیت لازمه کار رسانه‌ در دوران کروناست


با گسترش تاج و ایجاد بحران در جوامع ، آنچه نقش ارتباطات و اطلاعات را بیش از پیش برجسته کرده است ، اهمیت ارائه حداکثر اطلاعات در این بحران و تمرکز بر نیازهای جوامع در این شرایط است. به خصوص با وجود تعداد بیشتری از شهروندان در خانه ها ، نیاز به اطلاعات مستند و دقیق از رسانه ها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و رسانه ها می توانند اطلاعات را بهتر ارائه دهند و اوقات خانواده ثروتمند خانواده ها را بیش از هر زمان دیگری پر کنند.
کرونا ، مانند همه صنایع ، بدون شک تأثیرات انکارناپذیری بر رسانه ها و ارتباطات داشته است. شناسایی این تأثیرات بر روند فعالیت های رسانه ای و نیازهای تولید و مصرف رسانه ها در این شرایط ، برای بهبود ، بدون شک نیاز به بررسی و کالبد شکافی دارد.

مصرف کنندگان رسانه خودشان را مدیریت می کنند

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه ای دانشگاه آزاد واحد تهران تهران در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: مصرف کنندگان رسانه در وضعیت تاج باید در انتخاب خود حساسیت بیشتری داشته باشند و استفاده از اخبار ، با توجه به تحول روابط رفتاری و عواقب تاج “.

دکتر اکبر نصراللهی با اشاره به اختلالات ارتباط بین فردی ناشی از کرونا گفت: افراد موفق کسانی هستند که با طبیعت ، خدا ، خود و دیگران روابط طبیعی و عادی دارند اما شرایط کرونا باعث شده است قطع این ارتباطات و افزایش خشونت در ارتباطات بین فردی “. شرایط تعامل با دیگران حالت قبلی را ندارد. در این شرایط ، برای کاهش این تنش و خشونت ، لازم است که مصرف کنندگان رژیم غذایی با توجه به نیاز ، کار و سایر خصوصیات شخصی خود ، اخبار را دریافت کرده و منابع و موضوعات خاصی را در یک زمان مشخص و محدود مشاهده کنند.

این استاد ارتباطات در ادامه با تأکید بر مراقبت از خود و کنترل خود گفت: در این شرایط باید استفاده آگاهانه و آگاهانه ای از رسانه وجود داشته باشد و از نیازهای سرگرمی ، تفریح ​​و آموزش غافل نشویم. مصرف کنندگان اخبار باید حافظ محصولات خبری و رسانه ای باشند و از صفحات قابل اعتماد در فضای مجازی استفاده کنند.

وظیفه رسانه ها ایجاد تعادل در تولید و انتشار اخبار کرونر است

این استاد ارتباطات و مدیریت رسانه ادامه داد: تأثیر رسانه ها بر تاج قابل توجه بود. کرونا در روش و کمیت تولید و انتشار رسانه ها و اقتصاد آنها تأثیرگذار بوده است و همچنین می توان گفت که رسانه ها بیش از سایر بخشهای جامعه بر کرونا تأثیر دارند. آنها پذیرفتند زیرا به دلیل نقش و موقعیتی که در جامعه دارند بیشتر در معرض آسیب ها ، فرصت ها و تهدیدهای ناشی از بحران ها هستند.

کرونا اثبات کرد که انحصار رسانه ای معنایی ندارد. کرونا رسانه ها را از آنچه ندارند بیشتر آگاه کرد و به دنبال راه حل هایی برای آنها بود. عدم هم افزایی ، عدم موضع گیری و خلا سیاسی از قبل از بحران تا پس از بحران ، عدم توانایی در تأمین نیازهای مردم در زمان بحران و غیره ، از جمله نقاط ضعف رسانه ای بود که کرونا برملا کرد.

نویسنده راهنمای پوشش اخبار در رسانه بودجه در تولید و انتشار اخبار تاج ، پوشش اخبار از تجربیات مثبت از کشورهای مختلف ، پوشش مداوم راه حل ها و امید برای مردم و افزایش استفاده از متخصصان ، به ویژه روانشناسان و تغییر در سبک تولید و پوشش خبری وی گفت که جلوگیری از از بین رفتن حساسیت مردم یکی از وظایف رسانه ها در زمینه کرونا است.

لزوم استفاده هوشمندانه از فضای مجازی در ارتباطات بین فردی

این استاد ارتباطات و مدیریت رسانه با اشاره به نقش فضای مجازی در ارتباط تاج ، گفت: ارتباط بنیان زندگی اجتماعی است و عامل پایداری آن موضوعی است که در کرونا در زمینه کودکان متوقف شده است والدین ، ​​و این نیاز به ارتباطات و کمبود منبع موجی از تنش را ایجاد کرده است.نویسنده کتاب اصول روزنامه نگاری خاطرنشان کرد: هیچ چیز به جز فضای مجازی نمی توانست خلا عاطفی افراد تاج را پر کند و نیازهای مختلف مردم را برآورده کند. تجارت ، مسافرت ، جلسات ، تشریفات ، تشریفات و سرگرمی های مجازی از جمله خدمات غیر قابل انکار فضای مجازی در کرونا است.

دکتر نصراللهی افزود: با وجود همه این فرصت ها ، اگر از فضای مجازی به طور صحیح و هوشمندانه در خانواده ها و روابط بین فردی استفاده نشود ، با عواقب منفی فضای مجازی در این شرایط و پس از تاج مواجه خواهیم شد.

نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ راهبرد صحیح پس از تاج گذاری

وی همچنین به نیاز رسانه ها برای دوران پس از تاج اشاره کرد و گفت: “رسانه ها باید ساختار سازمانی خود را در دوران پس از تاج تغییر دهند تا رقابت بتواند باعث جذب افکار عمومی و ساختار سنتی و ناکارآمد متناسب با نیاز دارد”. مخاطب فعال ، خلاق و پرسشگر نیست ، دور باشید.

با توجه به تأثیر ماندگار تاج در تمام سطوح و اقشار جامعه و رسانه ها ، قطعاً در دوران پس از تاج ، رسانه ها می توانند از اولین کسانی باشند که برای این دوره برنامه ریزی می کنند. اگرچه پیش بینی وضعیت قسمتهای مختلف پس از تاج می تواند سریع ، دشوار و پیچیده باشد ، لازم نیست که پشتیبانی منتظر بماند تاج کامل شود و سپس به فکر راه حلی برای بعد از تاج باشد. به همین دلیل است که آنها باید بلافاصله استراتژی خود را برای پاساکرونا آماده کنند.

سورپرایز بعد از تاج مضر و نامعقول است

وی گفت: “با توجه به شرایط موجود ، رسانه ها هم اکنون می توانند راه حل ها و سناریوهایی را برای بعد از تاج طراحی کرده و آنها را به بدنه سیاست منتقل کنند.” رسانه ها نباید فقط به نقاط ضعف پس از تاج توجه کنند. در عوض ، آنها باید عادات و سبک های جدید عادات افراد را که در دوران تاجگذاری ایجاد شده اند تقویت کنند.

مهمترین وظیفه رسانه ها در پاساکرونا تولید و انتشار اخبار امیدوار کننده است. بدون شک کرونا روزی به پایان خواهد رسید ، اما اگر روزنامه نگاری امید به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد ، کشور مجبور است با افراد افسرده ، آسیب دیده ، رنج دیده و ناامید که نمی توانند مثمر ثمر باشند مقابله کند.

نصرالله تاکید کرد: توجه به روزنامه نگاری امید به معنای امیدواری کاذب و مطالبه نکردن مشکلات مردم نیست. برعکس ، درخواست و توجه به مشکلات و مشکلات مردم وظیفه مسلم خبرنگاران است. خبرنگاران Post-Crown باید اخبار مثبت و امیدوار کننده را در اولویت کاری خود قرار دهند و علاوه بر پرداختن به مشکلات مردم ، نحوه حل آنها را به متخصصان بگویند.


اتصال منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا