بازرگانیبرترین های کسب و کار

پخش انواع اتصالات

زندگی ما انسانها در دنیای امروزی به نوعی با علم الکترونیک مرتبط شده است و تمام لوازم های برقی از جمله ساده ترین تا پیشرفته ترین آنها نظیر موبایل و تبلت ها، کامپیوتر و… با پیشرفت های بی نظیر روبرو شده اند که همه آنها مدیون الکترونیک می باشند. در الکترونیک قطعات مختلفی مثل مقاومت، خازن، سلف و… کاربردهای زیادی دارند و با وجود اینکه جز ساده ترین ها هستند اما از اصلی ترین قطعات به شمار می روند. البته قطعات الکترونیک بسیار زیاد هستند و هر کدام از آن ها در مدارها وظیفه ای خاصی را بر عهده می گیرند. اتصالات الکترونیک نیز به روش های متفاوتی انجام می گردد.

باتری | تبلت

از علم الکترونیک در دستگاه های پزشکی، دوربین های مدار بسته، دزدگیرهای اماکن، سیستم‌های ناوبری و حمل و نقل، وسایل ارتباطی مثل لپ تاپ، گوشی موبایل و… استفاده شده است.

منظور از اتصالات سیم و کابل به یکدیگر بستن هادی هاست. یکی از مواردی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است صحت اتصالات میباشد چون یک مدار الکتریکی وقتی می تواند به خوبی عمل کرد و کارکرد خوبی داشته باشد که از اتصالات معیوبی برخوردار نباشد؛ اتصال از لحاظ مکانیکی محکم و از لحاظ الکتریکی هادی خوبی باشد. اتصالهای سیمی به دو گروه اصلی اتصالات لحیمی و اتصالات غیر لحیمی وابسته هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد…

اتصالات به صورت دائمی و موقت هستند که میتوان به عنوان نمونه به اتصال دائم از نوع چسب کاری اشاره کرد؛ در صنایع مختلف از اتصال به واسطه چسب کاری استفاده میشود و برای چسباندن فلزات مختلف چسب های مخصوص به کار برده می شوند. چسبی که در گذشته استفاده میشد نسبت به چسب های شیمیایی امروزه تفاوت های زیادی دارند و در گذشته چسب ها از مواد طبیعی و صمغ درختان تولید می شدند ولی این روزها چسب شیمیایی برای چسباندن فلزات، اتصال لوله ها، ورقه های مختلف و… کاربرد دارند. قبل از اینکه چسب کاری انجام شود باید از روی سطوح هرگونه گرد و غبار، رنگ و… برداشته شود تا به شیوه ای صحیح چسب کاری انجام شود.

انواع مدارهای الکتریکی و چگونگی اتصال قطعات الکترونیکی با یکدیگر

 همه مدار های الکترونیکی و الکتریکی برای اینکه راه اندازی شوند به ولتاژ برق یا نیروی محرکه نیاز دارند. اما مدار باید به نوعی بسته شود که اتصال ولتاژ مثبت و منفی به مدار انجام گردد و در صورتی که در مدار یکی از قطبهای باتری یا منابع دیگر متصل نباشد مدار روشن نخواهد شد.

مدار الکترونیکی یا مدار الکتریکی در واقع یک سری از مسیرهای به هم متصل می باشد که قادر به تحمل جریان است. باید مدار شامل یک مسیر بسته کامل باشد و معمولاً به سه طریق امکان بسته شدن آن در مدار الکتریکی وجود دارد. به همین جهت در هر کدام از این روش ها می توان میزان توان یا وات، ولتاژ و جریان را برای هر بخش مشخص نمود. سه روش اصلی اتصال مدار های الکتریکی شامل سری، موازی و سری و موازی می باشد. در روش اتصال سری و موازی ترکیب هر دو مدار قبلی است.

مدار سری به مداری گفته می‌شود که برای عبور جریان تنها یک مسیر وجود دارد و در نهایت اگر یک نقطه از مدار به هر دلیلی قطع شود منجر به قطع کامل جریان خواهد شد.

مدار موازی شامل مداری بوده که در آن از یک مسیر برای عبور جریان بیشتر وجود دارد و اگر یک نقطه از مدار قطع شود فقط یک مسیر قطع شده و مسیرهای دیگر می توانند برای عبور جریان مورد استفاده قرار بگیرند.

مدار سری و موازی شامل ترکیب دو مدار ذکر شده می باشد و در مدار از هر دوی آنها استفاده شده است؛ در مدارهای الکترونیکی به دلیل اینکه پیچیدگی برد وجود دارد از مدارات سری و موازی در برد الکترونیکی استفاده می گردد.

یکی از بهترین فروشگاه هایی که شما می توانید برای خرید قطعات الکترونیک از آن استفاده کنید شایسته الکترونیک می باشد که به عنوان پخش انواع اتصالات الکترونیک به راحتی در دسترس شما قرار گرفته است.

باتری | تبلت

فروش انواع اتصالات الکترونیک

به صورت کلی اتصالات در اجرا شامل اتصالات مکانیکی، اتصالات شیمیایی و اتصالات متالورژیکی میشود:

  • اتصالات مکانیکی با استفاده از عملیات مکانیکی انجام می شوند و از وسایل اتصال موقت نظیر پیچ و مهره، پین، خار و…. انجام می گردد.
  • اتصالات شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی نظیر چسب های معدنی و الی بوده و قطعات به همدیگر متصل می گردند.
  • اتصالات متالورژیکی به نوعی است که اگر در محل اتصال قطعات دچار تغییر خواص شوند، پدید می‌آید مثل اتصال به واسطه لحیم کاری یا جوشکاری.

اتصالات سیم و کابل

یکی از موارد مهمی که در تاسیسات الکتریکی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند سیم ها و کابل ها می باشند که دارای انواع متفاوتی از جمله سیم خشک، سیم افشان، سیم ارت، سیم مفتول و…. هستند و هر کدام از آنها در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.  کابل ها از مجموع چندین سیم حاصل می شوند و دارای انواع متفاوتی از جمله کابل مفتول، کابل مخابرات، کابل شبکه، کابل افشان و… هستند. سیم ها و کابل ها به منظور هدایت جریان الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرند و قطعاً بدون وجود آنها وسایل برقی و تجهیزات مختلف به برق متصل نمی شود و لزوماً کاربردی نخواهند داشت.

با توجه به اینکه سیم ها و کابل ها در صنایع مختلف نقش موثری دارند باید حتماً به صورت اصولی از آنها نگهداری کرد و با بروز مشکل برای تعویض آنها اقدام نمود. با این مقدمه کوتاه متوجه خواهیم شد که اتصالات الکترونیک به شیوه های مختلفی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین اتصالات به سیم و کابل مرتبط است.

به صورت کلی اتصالات سیم و کابل دارای دو گروه لحیمی و غیر لحیمی هستند. اتصالات غیر لحیمی سه نوع اتصالات پیچ و مهره، اتصالات فیشی یا سر سیمی و اتصالات ترمینالی را شامل می شود. حالا همین اتصالات سر سیمی و سیش ای ۴ نوع حلقه ای، کشوی، تیغه ای و میله ای میباشند.

اتصالات ترمینالی نیز به دو نوع معمولی و نوع مدار چاپی تقسیم بندی می گردند.

اتصالات لحیمی

در این نمونه از اتصالات از لحیم سخت استفاده می شود و در واقع جزء یکی از اتصالات جدانشدنی محسوب خواهد شد؛ لحیم کاری نرم با لحیم کاری سخت و متفاوت بوده و هر کدام از آنها در شرایط ویژه استفاده می گردند. سرپینگ های جوشکاری و الکترود برنجی در لحیم کاری سخت به عنوان وسیله حرارتی استفاده می گردند و البته به عنوان جوش برنج هم شناخته می شود. در لحیم کاری نرم از روغن و قلع می باشد.

اگر از افراد هستید که در صنعت الکترونیک و برق مشغول به فعالیت هستید حتما باید از اتصالات الکترونیک به خوبی آگاه باشید و به صورت دقیق با انواع اتصالات سیم و کابل آشنا بوده و نسبت به استفاده صحیح و مناسب هر کدام از آنها اقدام کنید.

شایسته الکترونیک به عنوان یکی از بهترین مرکز خرید اتصالات الکترونیک محسوب می‌شود که شما میتوانید برای خرید انواع قطعات و تجهیزات به منظور برقراری اتصالات الکترونیک از آن استفاده نمایید. این مجموعه معتبر با سابقه چندین ساله خود در فروش اتصالات الکترونیک و تجهیزات متنوع می‌تواند بهترین مشاوره ها را در اختیار شما قرار بدهد و همچنین با کیفیت ترین و بهترین محصولات را در اختیارتان قرار می دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا