دنیای وب

پنج معیار مهم برای انتخاب نام دامنه

وقتی نوبت به انتخاب نام دامنه برای یک وب سایت تجاری می رسد ، معیارهای مختلفی وجود دارد که می تواند برای اندازه گیری نامزدها استفاده شود. انتخاب نام دامنه مناسب از آن جهت مهم است که نام دامنه برای هویت شرکتی بصورت آنلاین اساسی است. یک نام دامنه عمدی و متفکرانه می تواند مزایای ماندگاری برای تجارت مانند ایجاد یک نام تجاری مثبت و ایجاد بازدیدهای مکرر داشته باشد. پس از ثبت نام دامنه ، کسب و کار بلافاصله در آن نام دامنه سرمایه گذاری می شود زیرا در لینک های وب یافت می شود که رتبه بندی موتور جستجو را انجام می دهند ، دایرکتوری هایی که باعث ایجاد ترافیک وب می شوند و در کارت های بازرگانی ، بنرها و سایر مواد تبلیغاتی جاسازی شده است. این مقاله پنج معیار مهم را برای اعمال هنگام انتخاب و ثبت نام دامنه استراتژیک برای یک وب سایت تجاری فراهم می کند.

اولین معیار ، که می تواند یک پیش نیاز نیز باشد ، یافتن نام دامنه موجود است. از آنجا که نام دامنه ها دقیقاً مانند شماره تلفن آفلاین یک کسب و کار را بصورت آنلاین شناسایی می کنند ، نام دامنه ها باید منحصر به فرد باشند. بسیاری از نام های دامنه کوتاهتر و مطلوب تر در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند و دارای ارزش بسیاری هستند. اینها شامل Insurance.com ، Business.com ، Cooking.com و Diet.com است. ابزارهای زیادی وجود دارد که توسط ثبت نام دامنه و شرکتهای میزبانی وب ارائه می شود تا مشخص شود نام دامنه مورد نیاز موجود است و یا اینکه دامنه مورد نیاز دامنه مورد نظر را پیشنهاد دهد. همچنین این یک روش خوب است که شرکت ها در پایگاه داده آنلاین علائم تجاری ایالات متحده جستجو کنند تا اطمینان حاصل کنند که نام دامنه بالقوه علامت تجاری ثبت شده برخی از مشاغل دیگر نیست. باور کنید یا نه ، موارد شناخته شده ای وجود دارد که شرکت ها مجبور شده اند نام دامنه هایی را که ثبت کرده اند تحویل دهند که بعداً برای نقض علائم تجاری سایر شرکت ها کشف شد ، حتی اگر صاحبان علائم تجاری قبلاً نام دامنه را ثبت نکرده بودند.

دومین معیار برای انتخاب نام دامنه یافتن نام مرتبط با نام تجاری ، نام تجاری یا صنعت است. اگر شرکت دارای هویت تجاری تثبیت شده باشد ، در صورت وجود ، انتخاب نام دامنه باید نام تجاری باشد. برخی از بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیکی در این گروه قرار می گیرند و عبارتند از Amazon.com ، ebay.com و craigslist.org. نام دامنه آنها نام برندهایشان است که طی سالهای گذشته ایجاد شده اند. با این حال ، اگر کسب و کار جدید باشد و هنوز از هویت تجاری کاملاً تثبیت شده و شناخته شده ای برخوردار نباشد ، نام دامنه خاص می تواند از مزایای آن برخوردار باشد اگر مربوط به کانون کسب و کار باشد. نمونه هایی از این نوع نام دامنه شامل PRWeb.com ، EzineArticles.com و emarketer.com است ، اگرچه برای نویسنده مشخص نیست که آیا این علائم تجاری در حال حاضر کاملاً تثبیت شده قبل یا بعد از ثبت نام دامنه آنها ایجاد شده است. در هر صورت ، یک بازدید کننده بالقوه می تواند به این نام های دامنه نگاهی بیندازد و از تمرکز کسب و کار مالک ثبت شده ایده بگیرد. داشتن یک نام دامنه متناسب با تمرکز کسب و کار شما همچنین می تواند به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کمک کند و تعداد بازدیدکنندگانی را که از موتورهای جستجو به وب سایت تجارت شما ارجاع می شوند ، افزایش دهد.

معیارهای انتخاب نام دامنه سوم بر اساس ضرب المثل قدیمی “کمتر بیشتر است” است. به عبارت دیگر ، بهتر است با در نظر گرفتن سایر معیارهای انتخاب ، نام دامنه را در کوتاه ترین زمان ممکن انتخاب کنید. بسیاری پیشنهاد می کنند که ده حرف یا کمتر ایده آل باشد. این می تواند یک چالش باشد زیرا بسیاری از نام های دامنه که قبلاً در طول یک و نیم دهه گذشته ثبت شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. برای بدتر کردن وضعیت ، بسیاری از سرمایه گذاران نام دامنه ها را با هدف رمزگذاری و فروش مجدد آنها قبل از استفاده ثبت کرده اند. این عمل که به عنوان جبران نام دامنه شناخته می شود ، مبتنی بر حدس تقاضای زیاد و تشویق خریداران برای نام دامنه های خاص است. با این حال ، هنوز تعداد زیادی دامنه با ده کاراکتر یا تعداد کمتری برای کسانی که می خواهند خلاق باشند ، وجود دارد. داشتن یک نام دامنه کوتاه با کاهش تعداد غلط املایی ، تسهیل در به خاطر سپردن و مناسب ساختن کارت ویزیت ، لوازم التحریر و بنرها به آدرس وب سایت کمک می کند.

چهارمین معیار برای انتخاب نام دامنه پسوندهای Register.com در هر زمان ممکن است. بیشتر کاربران اینترنت تصور می کنند نهادهای تجاری نام دامنه هایی به جای .net ، .biz ، .tv ، .us ، .info و غیره به دات کام ختم می شوند. بسیاری به دنبال وب سایت یک شرکت یا مارک معروف می گردند و “www” را اضافه می کنند. در تلاش برای ورود مستقیم به وب سایت مورد علاقه ، به نام شرکت یا نام تجاری خود ، سپس “.com” را اضافه کنید. برخی از شرکت ها یک علامت تجاری یا نام تجاری محبوب را به عنوان نام دامنه “ریشه” خود تعیین می کنند اما آن را با پسوند non-.com ثبت می کنند زیرا نام دامنه .com قبلا توسط صاحب علامت تجاری ثبت شده است. اگرچه این روش ممکن است به بازدید “رایگان” منجر شود ، نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بسیار پایین خواهد بود زیرا این بازدید کنندگان معمولاً وب سایت را گمراه نمی کنند. همین اصل در انتخاب نام دامنه با استفاده از مارک تجاری یا نام شرکت با غلط املایی اعمال می شود.

معیار پنجم و آخر برای انتخاب نام دامنه همان چیزی است که من آن را “3R” می نامم – خواندن ، شناسایی و یادآوری آسان. رشته های تصادفی اعداد و حروف رمزهای عبور خوبی در سیستم ایجاد می کنند ، اما نام دامنه وحشتناکی هستند. به یاد آوردن آن دشوار است و حدس زدن آن تقریباً غیرممکن است. این مربوط به کلمات اختصاری است که نشانگر علائم تجاری ناشناخته است. این امر به ویژه هنگام ارائه آدرس وب سایت به مخاطبان رادیو یا شنوندگان سخنرانی بسیار مهم است. یک نام دامنه خوب ، تبلیغ کنندگان و مجریان را قادر می سازد تا آدرس وب سایت را برای مشتریان بالقوه و مشتریانی که آدرس وب سایت را می شنوند و تشخیص می دهند ، لیست کنند و سپس دفعه بعد که آنلاین می شوند ، آن آدرس را به خاطر می آورند. از نام دامنه هایی که دارای اجزای کلمه هستند و می توان آنها را به طرق مختلف مانند “آگهی” ، “افزودن” ، “دو” ، “به” و “همچنین” نوشت ، اجتناب کنید زیرا هنگام تلاش برای دستیابی به مشاغل از طریق اینترنت ، شنوندگان در برابر تایپ آدرس وب سایت آسیب پذیر خواهند بود .

انتخاب دقیق و ثبت نام دامنه استراتژیک گام مهمی در راه اندازی هویت تجاری آنلاین است. مشاغل از انتخاب منطقی نام دامنه ها بهره مند خواهند شد ، به محض ثبت نام ، به سرعت به مقالات بی شمار ، پیوندهای شریک و نمایه های موتور جستجو راه پیدا می کنند که در صورت لزوم تغییر ، بروزرسانی آنها بسیار پرهزینه است. اجرای این پنج معیار اول انتخاب نام دامنه باعث بهبود هویت آنلاین ، افزایش بازدید وب سایت و تسهیل ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه می شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا