صنعت و تجارت

گذر فرهنگی؛ هفته‌ای که گذشت


به گزارش ایرنا ، هفته گذشته حوزه فرهنگ و هنر همچنان شاهد رویدادهای مختلفی از تلخ مانند مهاجرت آسمانی هنرمندان تا افتخارات دیگران و ارائه آثار ایرانی و رویدادهای جهانی بود.
اسامی کتاب هایی که به مرحله نهایی بخش “رمان” سیزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد رسیده اند ، توسط داوران این بخش معرفی شده است.
امیرعلی سردار افخمی ، یکی از بزرگترین معماران ایرانی که به خاطر کارهای مهمی مانند تئاتر شهر و ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی به یادگار مانده بود ، در فرانسه در اثر پیری درگذشت.
مدیران مراکز رسانه ای و تبلیغاتی که به ساختارهای پشتیبانی کم بهره نیاز دارند تا 20 دسامبر فرصت دارند در سیستم هدیه ثبت نام کنند.
احمد علی راغب ، آهنگساز و نوازنده موسیقی انقلابی ایران ، پس از مدتی بیماری در سن 76 سالگی درگذشت.
حاج رضا لنکرانی ، پیشکسوت و هنرمند قدیمی تعزیه ایران که حدود هشتاد سال تعزیه عاشورا را اجرا کرده بود ، در هفتم دسامبر بر اثر کهولت سن درگذشت.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی گفت: 3500 نویسنده و 4000 مجری جام باشگاه ها مطالعه رایگان در اینترنت را دریافت می کنند.
داوران چهارمین دوره جایزه دفتر شعر جوان (قیصر امین پور) هیچ اثری با درجه یک به رسمیت نمی شناسند ، کتاب شعر علی ارجمند “دهندره” مقام دوم را کسب کرد و “زاویه” رحمت الله رسولی مقدم جایزه دوم را کسب کرد. مقام سوم.
افتخارات ایران
بازی های ایرانی “تیزران” و “کیپ استپ” از بهترین های جشنواره بین المللی Gala در فرانسه بودند. این رویداد به دلیل پخش شدن تاج بصورت آنلاین و در محیط دنیای مجازی Laval برگزار می شود.
سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم “نان بالا” با حضور مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی امروز در جنوب چین فعالیت خود را آغاز کرد.
زیرنویس انیمیشن “صبح” از برنامه جوانان Canale 2 برنده جایزه بهترین انیمیشن در بخش بین المللی جشنواره کودکان و نوجوانان برزیل شد.
چهار فیلم کوتاه تولید شده توسط انجمن سینمای جوانان انزلی به بخشهای مختلف نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا بنگلادش راه یافتند.
در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم فارسی استرالیا ، فیلم “پری” به کارگردانی سیامک اعتمادی تندیس غزال طلایی بهترین فیلم را دریافت کرد.
این فیلم سینمایی 39 روزه و انیمیشن کوتاه در آخرین حضورهای بین المللی خود در مکزیک و یونان شرکت کردند.
محمدرضا هدایتی برای بازی در فیلم “سیمین” هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم Salento ایتالیا جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.
فیلم “بعد از تو” به کارگردانی فرهاد نجفی بهترین فیلم جشنواره Salento ایتالیا شد.
فیلم انیمیشن “خرچنگ” به کارگردانی شیوا صادق اسدی وارد قسمت مسابقات نوزدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن مونترال در کانادا شد.
نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا ، با حضور 35 فیلم کوتاه و فیلم از ایران ، از 17 ژانویه تا 26 ژانویه 2021 در قالب ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در داکا ، پایتخت بنگلادش برگزار می شود.
فیلم “پروا” به کارگردانی مهران مهدویان مدال ویژه شایستگی جوایز شکلات آمریکا را دریافت کرد.سه فیلم ایرانی در آخرین حضورهای بین المللی خود در جشنواره های انگلیس ، ایتالیا ، پرتغال و صربستان به نمایش در می آیند.
چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم لوبلین در لهستان با انیمیشن “مرحله یازدهم” به کارگردانی مریم کشکول‌نیا به پایان رسید که جایزه بخش هنری این رویداد هنری را دریافت کرد.
انیمیشن کوتاه “H2 Hop” ، اولین انیمیشن VR (واقعیت مجازی) استودیو هورخش در Sigraf Asia به نمایش در می آید.
همزمان با مشخص شدن توزیع کننده بین المللی فیلم “خورشید” ساخته مجید مجیدی به عنوان بهترین فیلم جشنواره “آجیال” قطر ارائه شد.
قدردانی از یک زندگی فعالیت هنری و اجرای دوباره رویا تیموریان در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی ایتالیا “Sedisorto” در بخش زنان در صحنه “ایران فست” برگزار شد.
مشهورترین شرکت فعال در توزیع فیلم های غیر انگلیسی زبان در ایالات متحده حق پخش آخرین فیلم مجید مجیدی “خورشید” را از آن خود کرده است.
آن سوی مرزها
مجموعه ای از هنرهای آفریقایی-برزیلی (ترکیبی از نژادهای آفریقایی و بومی یا ساکنان جدید برزیل) که قبلاً توسط پلیس برگزار شده بود ، پس از مدت ها مبارزه توسط نمایندگان ادیان مختلف منتشر شد و در موزه ریو به نمایش گذاشته شده است.
گوگل به مناسبت 255 سالگی تولد لودویگ ون بتهوون آهنگساز مشهور آلمانی یک کنسرت آنلاین بین قاره ای برگزار کرد.
موزه تیت انگلیس ، یکی از پربازدیدترین موزه های جهان ، که در سال جاری در مجموع 295 نفر را از کار اخراج کرد ، به دلیل پیامدهای اپیدمی کرونا ، با ادامه بحران ، دور جدیدی از تنظیمات را آغاز کرد.
موزه هنرهای آمریکای لاتین به دنبال بحران مداوم اپیدمی کرونا و عواقب مالی آن ، ناگزیر بخشی از مجموعه دائمی خود را به حراج گذاشت.
میل قفل در نزدیکی لاهه ، یکی از اولین آبرنگ های نقاشی مشهور هلندی ، وینسنت ون گوگ ، این هفته در حراج Sotheby’s به فروش می رسد.
اولین و تنها جفت کفش ورزشی دنیا که در چین ساخته می شود در یک حراج آنلاین به فروش می رسد.
کتابخانه بریتانیا از یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی شعر شاعر معروف انگلیسی جان دان رونمایی می کند.
به دنبال رشد تصاعدی بیماری عروق کرونر قلب در سراسر جهان ، اکران “پدر” با آنتونی هاپکینز به تعویق افتاد.
گروهی از بازیگران مجموعه فیلم “ارباب حلقه ها” برای تغییر شکل خانه قدیمی “جی آر آر تالکین” نویسنده این داستان فانتزی آستین های خود را در یک مرکز ادبی بالا زده است.


اتصال منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا