صنعت و تجارت

گذر فرهنگی؛ هفته‌ای که گذشت


به گزارش ایرنا صبح جمعه ، هفته گذشته و در روزهای پایانی پاییز کرونا ، 99 عرصه ملی و بین المللی فرهنگ و هنر همچنان شاهد رویدادهای مختلفی هستند که نوید پویایی این عرصه را می دهند ، از برگزاری جوایز ادبی گرفته تا هنرمندان مجازی تا درخشش هنرمندان. و آثار در عرصه. بین المللی.
لیست کوتاه جایزه هانس کریستین آندرسن 2022 با حضور دو نامزد ایرانی جمشید خانیان و پژمان رحیمی زاده اعلام شد.
دبیرخانه سیزدهمین جایزه جلال آل احمد چهره های برجسته بخش ویژه این رویداد ادبی ملی را اعلام کرد.
ششمین دوره جایزه “شعر احمد شاملو” با ارائه آثار برگزیده و آثار شایسته تقدیر به پایان رسید.
محسن تنابنده بازیگر و نویسنده سریال پایتخت اعلام کرد که سریال پایتخت 7 که پیش از این برای پخش در نوروز 1400 اعلام شده بود ، تولید نخواهد شد.
پانزدهمین جشنواره بین المللی کتاب های شعر فجر که برای اولین بار در سال 2009 با مجوز وزارت فرهنگ و راهنمای اسلامی به زبان فارسی در دسته های شعر کلاسیک ، شعر جدید (قالب ها: نیمایی و سپید) ، شعر گفتگو منتشر شد. ، شعر کودکان و ارزیابی شعر (تحقیق در زمینه شعر).
متقاضیان ساختارهای پشتیبانی قرض الحسنه برای تجارت و فعالان بخش فیلم و سمعی و بصری تا 20 دسامبر فرصت دارند تا ثبت نام کنند.
هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران از 15 دسامبر با حدود 90 اثر به مدت 2 ماه در تالار وحدت آغاز شد.
محمدعلی بخشنده ، پیشکسوت و عضو فعال انجمن نمایشنامه نویسان و مترجمان هنرهای نمایشی ، نمایشنامه نویس پیشکسوت و کارگردان تئاتر در سن 68 سالگی درگذشت.
سبحان قلی کهنبانی ، عکاس پیشکسوت ایرنا که عکس های ماندگار وی از وقایع مهم تاریخی مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حافظه تصویری ایران فراموش نمی شود ، ظهر 14 دسامبر بر اثر نارسایی کلیه درگذشت.
فراخوان دومین دوره جایزه موسیقی و رسانه به عنوان یک رویداد جانبی این رویداد هنری منتشر شد.
افتخارات جهانی
مستند «بچه های شب» ساخته بهروز نورانی پور وارد قسمت مسابقه مستند پنجاهمین جشنواره جیفونی ایتالیا شد.
مستند “معشوق” به کارگردانی یاسر طالبی پس از موفقیت بین المللی ، جایزه بهترین مستند فرهنگ و سبک زندگی را از جشنواره بین المللی مستند چین OUTDOCS 2020 دریافت کرد.
صندوق جهانی فیلم جشنواره فیلم برلین 30000 یورو برای حمایت مالی از فیلم “چیزهایی که میکشی” به تهیه کنندگی پیمان معادی اهدا کرد.
مرضیه ریاحی ، کارگردان ایرانی فیلم کوتاه “کلاس رانندگی” به عنوان عضوی از بنیاد توسعه سینمای آسیا و اقیانوسیه “نتپاک” ؛ فیلم ها بیست و یکمین جشنواره فیلم های آسیایی رم “آسیایی” را قضاوت می کنند.
مستند حکیم عمر خیام در فرهنگسرای خانه مدیترانه ای اسپانیا رونمایی شد و به همین بهانه نشست تخصصی و مجازی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و “حسن قشقاوی” برگزار شد. ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا.
جشنواره برزیل Alter do Chão جایزه بهترین فیلم را برای فیلم “داستان شبه واقعی” به فیلم کوتاه برزخ ساخته گلماکانی اعطا کرد.
یلدا ، محصول مشترک فرانسه ، آلمان ، سوئیس ، لوکزامبورگ و لبنان و تهیه کنندگی مشترک علی مصفا و م Instituteسسه مستقل بونگاه (مسعود و محمود بخشی) در ایران ، نامزد بیست و ششمین دوره جوایز لومیر در گروه بهترین تولید مشترک بین المللی شد. . .بندر بند ، به کارگردانی منیژه حکمت ، تهیه کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی و نمایش بین المللی توسط شرکت ایریماژ و پس از آن جشنواره هایی مانند تورنتو ، زوریخ ، دره میل ، بسفر و فیلم هایی از جنوب ، در قسمت آسیا ویژن از جشنواره سوم. شرکت فیلم سازی بین المللی جزیره هاینان در آن شرکت می کند.
فیلم سینمایی “اقیانوس پشت پنجره” به کارگردانی بابک نبی زاده پنجمین حضور بین المللی خود را در بخش رقابتی نوزدهمین جشنواره فیلم داکا خواهد داشت.
فیلم “خورشید” ساخته “مجید مجیدی” کارگردان مشهور ایرانی شنبه 13 دسامبر ، یازدهمین روز جشنواره بین المللی فیلم هاینان در چین به نمایش درآمد.
تهیه کننده فیلم “دشت خاموش” با کسب جایزه بهترین فیلم در بخش رقابت سیزدهمین جشنواره Subversion Croatia ، از موفقیت این فیلم خبر داد.
آن سوی مرزها
روزنامه انگلیسی “مترو” در گزارشی جذاب ترین کتابخانه ها و کتابفروشی های جهان را از نظر معماری یا تاریخ خاص ذکر کرده است. از تونل ها و قفسه های ضد آب گرفته تا کتابخانه های کلیسا یا تئاتر در این لیست وجود دارد.
کیم کی دوک ، یکی از مهمترین کارگردانان جهان که برنده جوایز جشنواره های معتبری مانند ونیز ، کن و برلین شده است ، بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستانی در لتونی درگذشت.
جی برنارد ، نویسنده ، هنرمند و فعال 32 ساله انگلیسی ، برای کتاب شعرش Surge به عنوان نویسنده جوان سال انتخاب شد و جایزه 5000 پوندی Sunday Times و University of Warwick را از آن خود کرد.
بانكسی هنرمند نقاشی دیواری بریتانیایی در اثر جدید خود درد تاج را از یك قاب هنری به تصویر كشیده است.
با ادامه بحران اپیدمی کرونا در آلمان ، احتمال به تعویق انداختن هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم برلین شدت گرفته است.
به دنبال ادامه روند افزایش بیماری کرونر قلب ، دولت فرانسه بازگشایی موزه های این کشور را از 15 دسامبر به 7 دسامبر موکول کرد.
یک موزه پزشکی در لیدز انگلیس با تبدیل شدن به یک سایت تزریق واکسن کرونا به تاریخ پیوست.
دولت اوکراین خواستار درج منطقه محدود چرنوبیل در فهرست میراث جهانی یونسکو است.
یکی از اولین نسخه های “هری پاتر و سنگ فلسفه” در حراجی بیش از هزار و 68000 فروخته شد.
زندگی نخست وزیر اسبق انگلیس تونی بلر در نمایشی قبل و بعد از ورود وی به سیاست اتفاق می افتد.
یک سازمان غیردولتی که در حال بازسازی ساختمان های قدیمی در آتن است تصمیم گرفته است یک ساختمان بزرگ از یک کارخانه فرآوری دخانیات قدیمی را به یک فضای چند منظوره برای نمایشگاه های هنری و فضاهای فرهنگی بازسازی کند.


اتصال منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا