10 کلمه آزار دهنده ترین بازاریابی

از همه بازاریابان دعوت کنید! آماده شوید تا اختلال ایجاد کنید (بله ، این یکی از آنهاست) دستگاه گوارش شما را با کلیه بازاریابی که باعث می شود شما دچار مکث شوید. این اصطلاحات بازاریابی ذهن های خلاق را در همه جا آلوده می کند – و ممکن است شواهد علمی وجود داشته باشند که این عبارات مزاحم را با احساسات شدید نسل هزاره “من یک کار اداری نمی خواهم” پیوند دهند. مطمئناً ممکن است. با این حال ، برای هر کس دیگری ، می توانیم معامله کنیم؟

به عنوان همکاران بازاریابی و متخصصان خلاق ، بیایید این عبارات آزار دهنده را بازنشسته کنیم (یا خاموش کنیم) تا همه ما بتوانیم پس از این “سر و صدایی” که صنعت ما را مختل می کند ، تکامل پیدا کنیم. حواست به منه؟!

1. خاموشی

اول ، بگذارید واضح باشیم. “عدم تعادل” واقعاً یک اصطلاح تجاری است. وضعیت بازاری را توصیف می کند که با فروپاشی بازار فعلی رخ می دهد و یک بازار جدید ظاهر می شود. در واقع ، بسیار شبیه به “نوآوری مخرب” است که وقتی بازار جدید به طور کامل پرداخت می شود ، اتفاق می افتد. Uber بسته به نوع نگاه شما می تواند یک مثال عالی از هر دو باشد.

با این حال ، هنگامی که این عبارت “وال استریت” به ریخت و پاش در خیابان مادیسون پایان یافت ، “اختلال” و “خرابکاری” بیش از حد مورد استفاده قرار گرفت ، رقیق کردن عباراتی که در اصل به معنای هیچ چیز نبودند.

مطمئناً “خلاقیت ناكارآمد” ممكن است جایگاهی داشته باشد ، زیرا این امر به افشای نقایص مدل كسب و كار و ترویج تغییرات چشمگیر در رفتار مصرف كننده (به معنای خلاقیت) می انجامد. با این حال ، من فقط می توانم شك كنم كه آیا برخی از مدیران حساب های آژانس فقط برای به دست آوردن برخی از حساب های بزرگ شرایط “گیج کننده” را مطرح کرده اند یا خیر. منظورم این است که بی خیال. چه تصادفی؟ آیا وظیفه ما به عنوان بازاریاب برای تغییر عادات مصرف کننده و جلب توجه نیست؟

2. هک رشد

خوب ، من می دانم که “دزدی دریایی” قرار است به معنای “رمزگذاری” به این معنا باشد (نه بریدن) ، اما قطعاً این عبارت به نظر من متناقض است!

در اوایل دهه 2000 توسط شان شان الیس و سایر تکنسین شناسان مورد استفاده قرار گرفت ، این اصطلاح برای توصیف روش های غیر متعارف برای دستیابی به رشد از طریق استراتژی های بازاریابی تجربی و فن آوری های نوظهور بود. بخوانید: این نیز شیوه ای باشکوه برای توصیف “صاحبان کفش” با دستمزد کم “(اوه ، اما البته با انصاف!)” تلاش برای باز کردن کلید “فرهنگ جمعیت” (خمیازه کشیدن).

نفوذ دیسک ممکن است یک عبارت مرتبط و معنی دار از 15 سال پیش باشد ، اما امروز نیست. انتظار می رود اکثر بازاریابان از طریق نوآوری و خلاقیت تکنولوژیکی (جادویی) رشد کنند زیرا این کار ماست. فشار زیادی به نظر می رسد؟ خوب ، به بازاریابی خوش آمدید.

3. SoLoMo

یا هر دو اگر گوشهای شما هنوز با این اصطلاح آزار دهنده (ظاهراً “حرکت آهسته”) خراشیده نشده اند ، پس این به معنی “اجتماعی-محلی-موبایل” است که گویی این یک مفهوم نبوغ یا یک راز است زیرا مرتبط است. بنابراین ، لطفاً ، این عبارت رایج را استفاده نکنید. شروع کنید

4- بینش عملی

تاثیر گذار؟ بر خلاف “خوب ، ما امروز چیزی یاد گرفتیم و قرار نیست کاری انجام دهیم.”

منظورم این است که من چیزی را از دست داده ام؟ از کجا می توان “دید عملی” را جستجو کرد؟ آیا این چیزی است که مردم علاوه بر دید منظم به آن احتیاج دارند؟ به عنوان مثال ، اگر من عملکرد صفحه فرود را در مدیر بازاریابی مقایسه می کردم و دیدم که یک کمپین از دیگری بهتر است ، فکر می کنم می دانم چه کاری را انجام دهم. آیا تو؟

5. ادغام یکپارچه

اگر در بخش فناوری کار می کنید ، شرط می بندم که شما رئیس “بله” هستید. این اصطلاح رایج است و معنا ندارد زیرا فروشنده وقتی از او سؤال می شود “آیا محصول شما (xyz) انجام می دهد” می گوید “ما یک API داریم”؟

در حقیقت ، بیایید برخی از قطعات پازل را برای بیان بصری (زیرا ما احمق هستیم) پرتاب کنیم که برنامه ما یکپارچه (بی حوصلگی) را با بی حوصله و کلیشه ادغام می کند. از این گذشته ، باید “فریاد بزنیم” که هر قطعه برنامه هوآمین ما هنگام برقراری ارتباط با برخی تکنیک های تصادفی دیگر واقعاً کار می کند.

و گرچه این سبک از بازاریابی فناوری بسیار محبوب به نظر می رسد (همه جا به نظر می رسد) ، از نظر من تا حدودی بدبینانه است. از این گذشته ، من مطمئن هستم که قطعات پازل دارای لبه های خشن و قابل توجه هستند. مگه نه؟

علاوه بر این ، هیچ چیز به عنوان ادغام “صاف” وجود ندارد. برای “گفتگو” با یکدیگر ، دو ابزار کار و نگهداری لازم است – و شما (مصرف کننده) هزینه آن را پرداخت می کنید. آیا داری.

6. کلید را روشن کنید (و به طور کلی همه “کلید”)

بیا با آن روبرو شویم. اگر کسی راه حل “کلید” یا “کلید در دست” را به شما پیشنهاد دهد ، آیا این باعث می شود کیف پول خود را باز کنید؟ شخصاً ، این باعث می شود كه من به یك زامبی لعاب تبدیل شوم. چرا؟ از آنجا که حتی اگر چیزی دشوار باشد ، برند یا هرگز آن را تشخیص نمی دهد و یا راه حل “کلید” (تنظیم دقیق در داخل) را به شما می فروشد.

اکنون البته می فهمم که این اصطلاح مترادف با اصطلاح “تلاش” بود. با این حال ، از آن زمان به یک صفت بی فایده تبدیل شده است که بازاریابان کند از آن برای توصیف برخی از blah blah blah blah blah استفاده می کنند. با این حال ، من پیشنهاد می کنم این صفت بی فایده (به معنی پان) را ببندیم.

در حقیقت ، تا زمانی که در مقایسه های ورودی مبتذل گیر کرده ایم ، آیا می توانیم از گفتن نیز دست بکشیم [anything]پورتالی برای توصیف نظریه توطئه؟ ممکن است من غیر منطقی باشم ، اما اگر مردم بتوانند چیز جدیدی را بکار گیرند ، آن را دوست دارم. از این گذشته ، مهمترین نکته (بازاریابی) توضیح مفاهیم است. به همین دلیل ، “کلید در دست” دیگر توصیفی نیست. به من بگویید که چرا چنین چیزی بسیار آسان است – به روشی جذاب و مختصر. آیا این کار دشوار به نظر می رسد؟ خوب است به همین دلیل است که سازندگان شغل دارند.

7. محتوا پادشاه است

خمیازه. “محتوا پادشاه است” و “ملکه” (مانند هرچه باشد) مانند یک مهمانی بزرگ همجنسگرا به نظر می رسد – اما همه از آن حوصله می کشند.

این یک راز نیست. ورزش های زنده و طرفداران محبوب مانند The Walking Dead تلویزیون کابل را در حالت خود نگه می دارند. از این گذشته ، این قبض های کابل گران هستند! شاید به همین دلیل این عبارت کلاهبردار آزار دهنده نخواهد مرد. تصمیم گیرندگان در دنیای رسانه این واقعیت را نادیده می گیرند که مصرف کنندگان مدرن نسبت به زمان خود ناتوان هستند. در غیر این صورت ، چگونه می توان این دریای بی پایان مطالب خسته کننده را توضیح داد؟

ممکن است اشتباه کنم ، اما این درک من از مصرف کنندگان معاصر است (که همه آنها رام دارند)

AWESOME محتوا = من فقط در صورت عدم امکان مسدود کردن تبلیغات ، تحمل می کنم. و اگر من واقعاً از تبلیغات متنفرم ، می خواهم آنها را مسدود کنم – بنابراین لطفاً از اجرای این پیش تبلیغات دردناک و آنچه به نظر می رسد یک ممنوعیت تجاری 10 دقیقه ای است ، دست کشید.

محتوای خسته کننده = من از اتلاف وقتم متنفرم – همچنین با کلیک بر روی “اسپم” از سندرم صندوق پستی خارج می شود.

با فرض اینکه خدایان رسانه با من مخالفند ، فکر می کنم این عبارت دردناک همچنان وجود داشته باشد.

8- سلب مسئولیت

صحبت از “محتوا مزخرف است” ، بازاریابان اصطلاحات احمقانه ای مانند “ادعا” را ارائه می دهند که به نظر می رسد یک مشکل فرهنگی واقعا بزرگ را حل می کند – اما آنها اینگونه نیستند.

در اصل ، “تصدیق” فقط راهی آزار دهنده برای توضیح “محتوای مارک دار” یا قرار دادن محصول یا بازاریابی است که به طرز حیرت انگیزی پنهان شده است. من مفهوم را می فهمم ، اما مشکل اینجاست: اگر شغل خود را “تبلیغ” می نامید ، به نظر می رسید که به عنوان یک pomp ظاهر شوید.

اشتباه نکنید – برخی از بازاریابان تبلیغات را بسیار سرگرم کننده انجام داده اند ، از جمله Red Bull با فیلم های اسپم آدرنالین ، AMC با برنامه های Walking Dead و Mad Men (که به عنوان “gamification” نیز شناخته می شوند) – که از لحاظ تئوری می توانند این موارد را ایجاد کنند لیست ).

با این حال ، آیا “هشدار” واقعاً مشکلی را حل می کند؟ من فکر می کنم اینطور است ، اما آیا نمی توانیم آن را لطفاً بنامیم

با جدیت ، اگر شما یک بازاریاب هستید که به نوعی کشف کرده اید که چگونه محصول را بدون مزاحمت مردم حمل کنید ، تبریک می گویم. این یک دستاورد است. من جدی هستم

9. اکوسیستم (برای توصیف همه چیز)

آیا ما یک گروه از مورچه ها در یک فصل علمی در یک قطعه قطعه قطعه قطعه شده در قطعه قطعه شده ایم (که به شماره شماره 5 فوق مراجعه کنید)؟ به نظر می رسد سیلیکون ولی چنین است.

ما اغلب این کلمه را می شنویم ، خصوصاً وقتی که “رهبر فکر” (خمیازه کشیدن ، که می تواند این لیست را نیز بسازد) حاضر نیست در یک جلسه به یک سؤال دشوار پاسخ دهد.

“خواهید دید [insert CEO name here]این مدیر بازاریابی اندکی لاغر که شب گذشته در حال بهبود یافتن از خم شدن فروشنده است ، گفت: قدم بعدی ما برای تغییر الگوهای رفتاری مصرف کننده انتقال گفتگوی اجتماعی به اکوسیستم IoT است.

نگاه. همه ما آنجا بودیم اما کلمه “اکوسیستم” از کنترل خارج شد. به نوعی می توان گفت که همه چیز یک اکوسیستم است ، از جمله Chia Pet که آنها به والمارت می فروشند. می بینی منظور من چیست؟ جوانه زنی فتوسنتز هر چه. همه اینها مرا به جایی باز می کند که من شروع کردم: کلاس علوم در کلاس هفتم.

10. محتوای میان وعده

آیا این عبارت باعث نمی شود شما بخواهید از آن کنار بیایید؟ من شخصاً این بیمار شدن را پیدا می کنم ، اما در اینجا برخی از “مواد غذایی برای فکر” آورده شده است: اصطلاح “مصرف محتوای” در واقع مفهوم مادر است که این اصطلاح آهسته و زشت را تولید کرده است. همه این بدان معنی است که مصرف کنندگان گرسنه به عناوین کوتاه ، نقشه های بیت و لیست های آسان برای خواندن (غیر از عناوین) ترجیح می دهند ، که این بر خلاف یک متن سنگین نسبتاً همگن است. حس می کند

با این حال ، تعجب آور نیست که چگونه این عبارت مبتذل غیرقابل قبول به نظر می رسد؟ در واقع ، من تقریباً تعجب کرده ام (به روشی خوب) وقتی گرانت هیگینسون از مشاور شرکت Welby در توییت “کلمه وزوز بازاریابی آزار دهنده برای بدست آوردن یک هواپیمای بدون سرنشین” به ما گفت. نیازی به گفتن نیست ، او برنده شد.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا