فناوری اطلاعات

5 راهکار برای کاهش سردردهای میگرنی هنگام استفاده از گوشی هوشمند

اگر از سردردهای میگرنی رنج می برید، گوشی هوشمند شما ممکن است در این زمینه نقش داشته باشد. در این مقاله به ارتباط گوشی های هوشمند و سردردهای میگرنی می پردازیم و راهکارهایی برای کاهش این درد ناخوشایند هنگام استفاده از دستگاه های هوشمند در اختیار شما قرار می دهیم. پس اگر درد میگرن شما را آزار می دهد با هیلی بیلی در این مقاله همراه باشید.

میگرن چیست؟

سردردهای میگرنی می توانند باعث درد شدید ضربان دار یا احساس ضربان در یک طرف سر شوند. این سردردهای آزاردهنده اغلب با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه هستند. حملات میگرن می تواند از ساعت ها تا چند روز طول بکشد و اغلب در فعالیت های روزانه کاربران اختلال ایجاد کند. میگرن گاهی آنقدر آزاردهنده است که انسان را کاملاً ناتوان می کند. برای برخی از افراد، درد آنقدر شدید است که نمی‌توان کاری جز استراحت در اتاق تاریک انجام داد تا زمانی که اثرات آن از بین برود.

5 راهکار برای کاهش سردردهای میگرنی هنگام استفاده از گوشی هوشمند

عوامل متعددی می توانند باعث تحریک یا تشدید حملات میگرنی شوند. یکی از مواردی که به شدت دردهای میگرنی را تحریک می کند، استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند و دستگاه های دیجیتال است که اغلب منجر به حملات میگرنی می شود. به همین دلیل، ممکن است بخواهید تغییراتی در نحوه کار با گوشی هوشمند خود ایجاد کنید. اما با این تفاسیر ارتباط گوشی های هوشمند با سردردهای میگرنی چیست و برای کاهش آن ها چه می توان کرد؟ این سوالات را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چگونه استفاده از گوشی هوشمند باعث میگرن می شود؟

مطالعات زیادی در مورد رابطه بین استفاده از گوشی های هوشمند (یا به طور کلی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نمایشگرها) و میگرن مانند مطالعه Cephalalgia وجود دارد و نتایج آنها در مجموع نشان می دهد که این دستگاه ها تأثیر مستقیمی بر افزایش حملات میگرنی دارند. برخی از این روابط در زیر ذکر شده است:

1. نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش گوشی های هوشمند می تواند خواب شما را مختل کند، که یک محرک رایج برای میگرن است.

2. استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند می تواند منجر به خستگی چشم شود که یکی دیگر از محرک های شناخته شده میگرن است.

3. استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند می تواند منجر به “گردن درد” شود (سر خود را پایین بیاورید و پشت خود را قوس دهید تا به صفحه نمایش نگاه کنید)، یکی دیگر از محرک های رایج میگرن.

5 راهکار برای کاهش سردردهای میگرنی هنگام استفاده از گوشی هوشمند

علاوه بر این، نتایج مطالعات آکادمی مغز و اعصاب آمریکا نشان می دهد که بیمارانی که برای مدت طولانی از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند، احتمالاً از داروهای بیشتری برای کاهش سردرد استفاده می کنند، اما این امر تأثیر چندانی بر سردرد آنها ندارد. اگرچه نتایج این مطالعه چندان قطعی نیست، اما نشان داده شده است که بین سردردهای میگرنی و استفاده از دستگاه های هوشمند ارتباط وجود دارد. به عنوان مثال، فردی که بیش از حد تلویزیون تماشا می کند ممکن است یک وعده غذایی روزانه را حذف کند، که ممکن است باعث میگرن شود. به همین ترتیب، کاربری که تا دیروقت بیدار می ماند و بازی های ویدیویی انجام می دهد، ممکن است الگوی خواب نامنظمی را تجربه کند.

از آنجایی که تغذیه نامناسب و کم خوابی از دیگر علل شایع میگرن است، استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری که دارای صفحه نمایش است می تواند به طور غیر مستقیم منجر به حملات میگرنی بیشتر شود. مصرف کنندگان می توانند با ایجاد یک سری تغییرات ساده اما کاربردی، اثرات استفاده از گوشی هوشمند را بر سلامتی خود به حداقل برسانند. در زیر به 5 تصمیمی می پردازیم که می توانید برای جلوگیری از درد میگرن هنگام استفاده از تلفن های هوشمند بگیرید.

5 راهکار برای کاهش درد میگرن

1. روشنایی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را تنظیم کنید

5 راهکار برای کاهش سردردهای میگرنی هنگام استفاده از گوشی هوشمند

نور صفحه گوشی و محیط می تواند باعث خستگی چشم شود و این دقیقاً همان چیزی است که وقتی چشمان شما از استفاده بیش از حد خسته می شوند، به خصوص پس از انجام فعالیت هایی که نیاز به تمرکز طولانی مدت روی چیزی دارند، اتفاق می افتد. . این عامل می تواند سردرد شما را بدتر کند یا حملات میگرنی را آغاز کند.

برای جلوگیری از خستگی چشم به دلیل قرار گرفتن در معرض نمایشگرها، باید روشنایی صفحه نمایش دستگاه خود را با نور محیط اطراف خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر در یک اتاق تاریک هستید، باید روشنایی گوشی خود را کم کنید. روشنایی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را در طول روز تغییر دهید تا بهترین تجربه را داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که چشمان شما بیش از حد خسته نمی شود.

همچنین از قانون 20-20-20 استفاده کنید تا از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش خود اجتناب کنید. این قانون این است که هر بار که به مدت 20 دقیقه به صفحه نمایش نگاه می کنید، یک شی یا چیزی را انتخاب کنید که 20 فوت (حدود 6 متر) از چشمان شما دورتر از صفحه نمایش گوشی است و به مدت 20 ثانیه به آن نگاه کنید. همچنین می توانید هر 20 دقیقه چشمان خود را به مدت 20 ثانیه ببندید یا می توانید به طور مداوم حدود 20 ثانیه پلک بزنید، پلک زدن غدد اشکی را تشویق به تولید اشک می کند و فشار روی چشم ها را کاهش می دهد.

2. فیلتر نور آبی را در گوشی هوشمند خود فعال کنید

اکثر کاربران نمی دانند که نور آبی ساطع شده از صفحه گوشی می تواند خواب آنها را مختل کند، اما همچنان به این کار ادامه می دهند. این مشکل می تواند عامل مهمی در بروز سردردهای میگرنی باشد. با فرض اینکه ترجیح می دهید قبل از خواب عادت گوشی هوشمند خود را ترک نکنید (این واقعاً سخت است)، تنظیماتی در تلفن شما وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن تأثیر نور آبی بر صفحه نمایش تلفن هوشمند خود اعمال کنید.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای ویژگی فیلتر نور آبی هستند که می‌توانید آن را فعال کنید تا انتشار نور آبی از تلفن هوشمند خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر از آیفون استفاده می کنید، می توانید از Night Shift برای کاهش نور آبی استفاده کنید. برای فعال کردن حالت Night Shift در آیفون خود به آدرس زیر بروید تنظیمات > صفحه نمایش و روشنایی > شیفت شب من دارم میروم

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

می‌توانید زمان شروع و توقف حالت شیفت شب را انتخاب کنید و دمای رنگ را تنظیم کنید. سفارشی سازی زیادی در این بخش وجود دارد.

میگرن

اگر از تلفن اندرویدی استفاده می کنید، یک ویژگی فیلتر نور آبی داخلی نیز وجود دارد که می توانید آن را در تنظیمات صفحه نمایش فعال کنید، اگرچه ممکن است نام آن بسته به دستگاه شما متفاوت باشد. به عنوان مثال در گوشی های هوشمند سامسونگ به این گزینه گفته می شود سپر راحتی چشم از طرفی می توانید از عینک های فیلتر کننده نور آبی استفاده کنید که به شما کمک می کند نور آبی را از هر نمایشگری فیلتر کنید.

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

3. فونت نمایشگر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

اگر خواندن متن نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش یا حرکت دادن تلفن به جلو و عقب برای دیدن آن برایتان دشوار است، احتمالاً زمان آن رسیده است که تغییراتی در اندازه فونت متن روی گوشی هوشمند خود ایجاد کنید. طبق مطالعه ای در اپتومتری و علوم بینایی، نگاه کردن به صفحه نمایش می تواند باعث خستگی چشم شود و این فشار چشم می تواند سردردهای میگرنی را بدتر کند.

برای افزایش سایز متن در آیفون به ادامه مطلب بروید تنظیمات > صفحه نمایش و روشنایی > اندازه متن من دارم میروم

5 راهکار برای کاهش سردردهای میگرنی هنگام استفاده از گوشی هوشمند

در این قسمت می توانید نوار لغزنده را به سمت راست بکشید تا متن بزرگ شود.

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

در گوشی های اندروید به بخش تنظیمات > نمایشگر به و سپس Options بروید اندازه فونت جستجو همچنین می‌توانید از ویژگی‌های جستجوی صوتی و تبدیل متن به گفتار برای کاهش مدت زمانی که صرف تماشای متن روی صفحه می‌کنید استفاده کنید.

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

4. از برنامه های مدیریت میگرن استفاده کنید

ردیابی سردردهای میگرنی و گاهی اوقات شناسایی محرک های احتمالی می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، می‌توانید از برنامه‌های ردیابی و مدیریت میگرن برای کمک به ثبت علائم، مدت، سطح درد و هر اطلاعات مرتبط دیگری استفاده کنید. یکی از اپلیکیشن های خوب در این زمینه اپلیکیشن «میگرن بادی» است.

    میگرن

Migraine Buddy یک برنامه ردیابی میگرن و سردرد است که به شما کمک می کند وضعیت خود را بهتر مدیریت کنید. این برنامه به شما امکان می دهد علائم، شدت درد، مکان و محرک های احتمالی خود را در اختیار آن قرار دهید. این برنامه همچنین اطلاعات ارزشمندی را بر اساس داده های شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد اطلاعات خود را با پزشک خود به اشتراک بگذارید.

دانلود کافه اینستاگرام

از گوگل پلی دانلود کنید

5. مدت زمان استفاده از گوشی هوشمند خود را محدود کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کاهش درد میگرن انجام دهید این است که زمان صرف شده در گوشی هوشمند خود را کاهش دهید. این می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر از آن برای کار یا دانشگاه استفاده می کنید، اما مهم است که سالم باشید و برای سالم ماندن باید تغییرات سختی در زندگی روزانه خود ایجاد کنید.

برای کمک به محدود کردن زمان صرف شده در تلفن هوشمند خود، می توانید با پیش بینی میزان زمانی که صرف آن می کنید شروع کنید. اگر از آیفون استفاده می کنید، می توانید از ویژگی ها استفاده کنید زمان صفحه نمایش از آن برای کاهش زمان صرف شده در گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

سردردهای میگرنی

برای انجام این کار، به برگه تنظیمات > زمان صفحه نمایش برو و آمار استفاده از گوشی خود را بررسی کن. هنگامی که بدانید کدام برنامه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید محدودیت هایی برای استفاده از آنها تعیین کنید.

سردرد

کاربران اندروید نیز برای بررسی زمان استفاده از گوشی هوشمند خود به قسمتی مراجعه می کنند تنظیمات > رفاه دیجیتال و والدین کنترل ها برای رفتن همچنین ممکن است بخواهید زمانی را که در تلفن هوشمند خود بدون استفاده از صفحه نمایش می گذرانید محدود کنید. به عنوان مثال، می توانید به جای ساعت زنگ دار گوشی هوشمند خود از یک ساعت زنگ دار آنالوگ استفاده کنید تا مجبور نباشید اول صبح به صفحه نمایش گوشی هوشمند خود نگاه کنید.

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

آخرین کلمه

سردرد میگرنی گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند با وجود تمام مزیت هایی که برای مردم به ارمغان می آورند، معایبی نیز دارند که یکی از آنها سردردهای میگرنی است. اگرچه هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از حملات میگرنی و درد وجود ندارد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش دفعات یا شدت حملات و درد میگرنی انجام دهید. در این مقاله به بررسی رابطه بین استفاده از گوشی هوشمند و سردردهای میگرنی پرداختیم و روش هایی را برای کاهش این سردردها معرفی کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

منبع: بهره بردن از

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا