برترین های کسب و کار

گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

یکی دیگر از دلایل اصلی گیر کردن کاغذ در درون پرینتر ، مشکل خرابی های قسمت فیوزر پرینتر و یا غلطک های درون آن می باشد که بایستی پرینتر ، توسط افراد متخصص تعمیر پرینتر بررسی شده تا پس از تعمیر پرینتر بتوان مجدداً از آن استفاده کرد.

نکته مهم

خرید پرینتر hp: عدم توجه به مشکلات و خرابی پرینتر به خصوص گیر کردن های متوالی کاغذ در پرینتر و استفاده های مکرر از پرینتر در صورت مشکلاتی که وجود دارد ، می‌تواند موجب گردد تا خسارت‌های مالی سنگین تر به پرینتر وارد شود ، بنابراین پیشنهاد می شود در اولین فرصت و با مشاهده تکرار مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر این مشکل و ارور را جدی بگیرید و در اولین فرصت نسبت به تعمیر پرینتر خود اقدام کنید.

آموزش | پرینتر

آموزش رفع خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر

در این مطلب آموزشی البته رفع خطای گیرکردن کاغذ در پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, M12w, P1102, P1102s, P1102w, P1106, P1108, P1109 و P1109w می‌پردازیم.

وقتی که کاغذ در پرینتر گیر می کند ،هنگام چاپ ، پرینتر عمل چاپ روی برگه‌ها را متوقف کرده، و چراغ هشدار بر روی پنل پرینتر، شروع به چشمک زدن می‎‌کند.

گام اول: به دنبال کاغذی که گیر کرده بگردید.
گیر کردن کاغذ در چند جای پرینتر ممکن است رخ دهد. اگر در یک جای پرینتر کاغذ گیر کرده پیدا نکردید، جاهای دیگر پرینتر را بگردید.
هر کاغذ که گیر کرده‌ و قابل دسترس در محدوده سینی ورودی می باشد را بیرون بکشید.

هشدار:

به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی ، از تجهیزات تیز مانند موچین یا دم باریک برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده استفاده نکنید.

1- هر کاغذی که ایراد پیدا کرده و تا شده است را از سینی ورودی بیرون بکشید.
2- از هر دو دست خود برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از سینی ورودی استفاده کنید.

3-  کاغذ را دوباره در سینی ورودی قرار داده و پرینت بگیرید. اگر بازهم ارور را مشاهده کردید، بازهم در جای دیگری از پرینتر به دنبال کاغذ گیر کرده بگردید.

خارج کردن کاغذ گیر کرده از محفظه خروجی پرینت
1- برای درآوردن کاغذ گیر کرده یا هر چیز دیگری از محفظه خروجی پرینتر ، از هر دو دست خود استفاده کنید.

2- دوباره پرینت بگیرید. اگر باز هم خطا داد، در جای دیگری از پرینتر به دنبال کاغذ گیر کرده بگردید.

کاغذ گیر کرده را از محدوده کارتریج (تونر) بردارید.
1- هر کاغذ گیر کرده‌ قابل دسترس در محدوده کاتریج (تونر) را درآورید.

2- در کارتریج (تونر) را باز کنید، و سپس کارتریج (تونر) را بیرون بکشید.
3- هر کاغذ گیر کرده‌ در محدوده تونر کاتریج را بیرون بکشید.

4- کارتریج (تونر) را طبق جایگاه قرار داده شده در داخل پرینتر قرار دهید و تا زمانیکه در جای خود محکم شود آن را فشار دهید، سپس در کارتریج (تونر) را ببندید.

5- اگر شما همه‌ی کاغذهای گیر کرده را از پرینتر بیرون کشیدید و خطا همچنان ادامه داشت، بایستی حتما پرینتر خود را Reset کنید.

گاهی اوقات کاغذ گیر کرده‌ای وجود ندارد اما همچنان پرینتر خطا می‌دهد. در این مواقع پرینتر را جهت برطرف کردن خطا Reset کنید و سپس دوباره پرینت بگیرید.

پرینتر را اگر از قبل روشن نیست، روشن کنید.
منتظر بمانید تا پرینتر شما قبل از ادامه خاموش شود.
اگر پرینتر روشن شد، سیم برق را از پشت پرینتر جدا کنید.
سیم برق را از پریز جدا کنید.
به مدت 60 ثانیه صبر کنید.
سیم برق را به پریز وصل کنید.
نکته:
شرکت HP توصیه می‌کند که سیم برق مستقیما به پریز وصل شود.

سیم برق را دوباره به پرینتر وصل کنید.

  1. اگر پرینتر به طور خودکار روشن نشد، آن را روشن کنید.
    صبر کنید تا پرینتر ساکت شود.

پس از انجام تمامی این کارها، دوباره پرینت بگیرید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده‌اید، ولی مشکل همچنان ادامه داشت، بهترین کار تعمیر پرینتر است. هرچه سریع تر با مرکز تعمیر پرینتر در محل شرکت ماشین های اداری هیواسان با دارا بودن بیش از 30 سال تجربه در زمینه تعمیر پرینتر و ماشین های اداری تماس بگیرید. در اولین فرصت کارشناسان تعمیر پرینتر ما در محل شما حاضر شده و نسبت به تعمیر پرینتر شما اقدام خواهند کرد

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی چیست؟

اگر از کاربران همیشگی پرینتر باشید حتما تا به حال با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر مواجه شده باشید. گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی در بسیاری مواقع مربوط به کاغذ و نوع آن بوده و نمی توان آن را مشکل جدی برای دستگاه قلمداد کرد. اما اگر این مشکل همیشگی باشد و مدام با گیر کردن کاغذ مواجه شوید دیگر نمی‌توان آن را به کاغذ نسبت داد بلکه ممکن است ایرادات سخت افزاری در دستگاه باعث بروز این مشکل شده باشد.

به هرحال سوألی که احتمالاً ذهن شما را در این مواقع مشغول کند این است که علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی چیست؟ در جواب به این سوأل باید گفت که عوامل متعددی در گیر کردن کاغذ مؤثر هستند که گاهی به راحتی قابل حل بوده و با درآوردن کاغذ از دستگاه، مشکل برطرف می شود اما گاهی نیز این یک مشکل جدی برای پرینتر می باشد که برای رفع آن باید به تعمیرکاران متخصص در این حوزه مراجعه کرد. امروز در این مطلب قصد داریم مهمترین دلایلی که باعث گیر کردن کاغذ در پرینتر HP می شوند را با هم بررسی کنیم. با شناخت این دلایل می توانید اقدام مناسب را برای رفع مشکل دستگاه انجام دهید.

بررسی دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

همانطور که گفتیم، دلایل مختلفی در رابطه با گیر کردن کاغذ در چاپگر وجود دارند. اولین دلیلی که باید بررسی شود کاغذ است. اگر کاغذ بی کیفیت باشد یا دارای تا خوردگی و چروک باشد، احتمال گیر کردن آن در پرینتر وجود دارد. دلیل دوم، بروز مشکل در کاغذ کش یا غلتک های پیکاپ می باشد.

مشکل در این قسمت در بسیاری از مواقع باعث نکشیدن کاغذ نیز خواهد شد. ایراد در بخش فیوزر و غلتک های پرس نیز از دیگر عواملی است که باعث گیر کردن کاغذ می شود. به طور کلی می توان دلایل عوامل زیر را در گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مؤثر دانست:

  • پایین بودن کیفیت کاغذ و یا تا خوردگی آن
  • عدم صحیح کارکرد کاغذ کش یا غلتک های پیکاپ
  • وجود خطاهای متعدد در سنسورهای تشخیص کاغذ در مسیر انتقال
  • مشکل در سیستم درایو یا چرخ دنده های درون پرینتر اچ پی
  • وجود مشکل فنی در بخش فیوزر و غلتک های پرس دستگاه
  • ایرادات الکترونیکی و بردهای درون دستگاه پرینتر hp

حل مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

برای رفع گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی می توانید آن را از قسمتی که گیر کرده است بیرون بکشید. توجه داشته باشید که کاغذ ممکن است در هر جایی از مسیر گیر کند. اگر کاغذ در ابتدای ورودی گیر کرده است آن را به آرامی با دو دست خود بیرون بکشید اما چنانچه در محدوده کارتریج تونر این اتفاق روی داده است ابتدا درب کارتریج را باز کرده و با خارج کردن آن، هر کاغذ گیر کرده‌ در محدوده تونر کاتریج را بیرون بکشید.

درصورتی که با پرینت مجدد باز هم با گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مواجه شدید در این صورت باید دستگاه را جهت بررسی قطعات مختلف از جمله کاغذکش و ، چرخ دنده ها، غلتک و برد دستگاه به واحد  تحویل دهید. در اینجا کارشناسان با بررسی دقیق پرینتر، مشکل را شناسایی کرده و با تعویض یا تعمیر قطعات مشکل آن را برطرف می کنند.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی مرکزی تخصصی و مجهز در ارائه خدمات متنوع به کاربران محصولات HP می باشد. نظر به اینکه این محصولات با استقبال قابل توجهی در کشورمان همراه هستند، این نمایندگی با فراهم کردن شرایط لازم، تلاش دارد باکیفیت ترین خدمات را به هموطنان عزیز ارائه کند. از این رو در بخش فروشگاهی خود دستگاه های اورجینال و باکیفیت اچ پی از جمله لپ تاپ ، پرینتر، ، مانیتور و کامپیوتر را برای خرید عموم در دسترس همگان قرار داده است.

همچنین برای عزیزانی که از کاربران همیشگی دستگاه های اچ پی می باشند، خدمات سرویس و تعمیرات تخصصی در بخش های جداگانه به آنان ارائه می شود. تعمیر انواع پرینتر اچ پی، لپ تاپ، کامیپوتر و دیگر دستگاه های اچ پی در این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و توسط کارشناسان باتجربه صورت می گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا