هافلایت مو چیست؟ و چه انواعی دارد؟

هافلایت؛ روشی جذاب برای تکمیل استایل شما

هافلایت مو همچنان از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی مو به شمار می‌آید. تاثیر بالای این روش آرایشی بر جذابیت و استایل باعث شده است تا تقاضای بیشتری در این زمینه ایجاد شود. این روش نوعی لایت مو با روش خاص است و مناسب افرادی است که از مدل‌های قدیمی لایت مو خسته شده‌اند. آرایشگران نیز در فضای رقابتی موجود تلاش می‌کنند تا از جدیدترین تکنیک‌ها و بهترین مواد برای هافلایت مو استفاده کنند. در صورتی که شما هم به این تکنیک آرایش مو علاقه دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا مراحل و روش هافلایت مو را برای شما توضیح دهیم.

هافلایت مو چیست

 

هافلایت مو چیست؟

همانطور که از نام هافلایت پیدا است، در این روش نیمی از موهای شما را با استفاده از ابزارهای مخصوص رنگ می‌شود. استفاده از این تکنیک باعث می‌شود بخشی از موهایتان را برجسته‌سازی کنید. متفاوت بودن این روش نیز باعث جلب توجه‌ بیشتر می‌شود. همین متمایز شده باعث محبوبیت این روش به‌ویژه در میان دختران جوان و نوجوان شده است. البته این تکنیک، محدودیت سنی ندارد و همه بانوان می‌توان مطابق با سبک استایل و سلیقه خود از آن استفاده کنند. بین مون لایت و هافلایت تفاوت هایی است که در مطلبی از سایت دلگرم بنام مون لایت بهتر است یا نه؟ به آن اشاره شده است که میتوانید از اینجا ببینید.

 انواع هافلایت مو

محبوب‌ترین انواع هافلایت مو

ممکن است در ابتدا برای شما کمی گیج‌کننده باشد که برای هافلایت مو از چه مدل‌هایی استفاده می‌شود. انتخاب نوع هافلایت ابتدا به سلیقه افراد مربوط می‌شود اما اگر اصراری به نوع خاصی از هافلایت ندارید یا با انواع آن آشنا نیستید شما را دعوت می‌کنیم که در ادامه با انواع هافلایت‌های محبوب و به‌روز آشنا شوید.

برای مثال به لحاظ سبک هافلایت کردن، شما می‌توانید برای تقسیم موی خود از روش‌های فرق وسط یا فرق کج استفاده کنید یا حتی نیمه پایینی مو را به یک رنگ و نیمه بالایی را به رنگ دیگری تغییر دهید. همچنین می‌توانید تنها بخش جلویی موی خود را به دو نیم تقسیم کرده و هافلایت کنید. در ادامه برخی از انواع هافلایت بر اساس ترکیب‌های رنگ‌ محبوب را معرفی می‌کنیم.

در یک نگاه کلی انواع هافلایت به موارد زیر تقسیم میشود:

  1. هافلایت سفید و مشکی: ترکیبی کلاسیک و پرطرفدار
  2. هافلایت زرد و بلوند: ظاهری روشن و جذاب
  3. هافلایت یخی دو رنگ: ترکیبی مدرن و شیک
  4. هافلایت قرمز دو رنگ: ظاهری جسور و پرانرژی

هافلایت سفید و مشکی

هافلایت سفید و مشکی یکی از پرطرفدارترین انواع هافلایت مو برای کسانی است که می‌خواهند تضاد زیبایی را در موی خود ایجاد کنند. یکی از دلایل محبوبیت بالای هافلایت سفید و مشکی، استفاده مکرر آن از سوی اشخاص مشهور در فیلم و سریال‌های معروف در سراسر دنیا ‌است. برای مثال اما استون بازیگر هالیوودی در فیلم مشهور کروئلا (Cruella) از این تکنیک استفاده کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید زیبایی استایل خود را چند برابر کنید این سبک از هافلایت مو بسیار توصیه می‌شود.

هافلایت زرد و بلوند

رنگ بلوند شامل طیف وسیعی از رنگ‌های روشن است. این رنگ همیشه و همه جا در دسترس بوده است و به دلیل زیبایی خاصی که به موها می‌بخشد همواره در ترکیب‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. هافلایت هم از این قاعده جدا نیست و ترکیب رنگ بلوند مخصوصا با رنگی مثل زرد می‌تواند تاثیر چشمگیری در ظاهر و جذابیت شما داشته ‌باشد.

هافلایت یخی دو رنگ

می‌توان گفت یخی دو رنگ از ترند‌های محبوب هافلایت مو به شمار می‌آید. در این ترکیب معمولا دنباله‌های مو به رنگ یخی در می‌آیند که با به وجود آوردن طیف رنگی سرد باعث جذابیت چشمگیری مخصوصا در استایل‌های مشکی‌پوش می‌شود.

هافلایت قرمز دو رنگ

هافلایت قرمز دو رنگ از سبک‌های محبوب و فانتزی به خصوص در بین جوانان به شمار می‌آید. این هافلایت از دو رنگ با پایه قرمز استفاده می‌کند که رنگی پاییزی و یا حتی به گفته‌ بسیاری، شبیه به شعله‌های آتش را به‌وجود می‌آورد. اگر شما هم از طرفداران رنگ قرمز هستید، برای هافلایت توصیه می‌کنیم حتما از این رنگ استفاده کنید.

 

 ابزار هافلایت مو

مواد و ابزار هافلایت مو

حتما تا به حال برای رنگ موی خود به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده‌اید و نسبتا به مواد و ابزاری که در هافلایت استفاده می‌شوند آشنایی نسبی دارید. در گذشته ابزارها ساده‌تر بودند و تعداد کمتری داشتند اما با گذشت زمان و پیداش روش‌های جدید ابزارهای جدیدتری هم به‌وجود آمده‌اند که کار را برای آرایشگران سریع‌تر و راحت‌تر کرده‌اند.

برخی از مواد و ابزار مربوط به هافلایت مو عبارتند از:

  • رنگ مو
  • اکسیدان
  • پودر دکلره
  • کاسه رنگ مو
  • فرچه رنگ مو
  • کلیپس مو
  • فویل
  • برس مو
  • واریاسیون

پیدا کردن بهترین سالن یا آموزشگاه هافلایت مو از طریق سایت ایران آموزشگاه

هافلایت مو یکی از تکنیک‌های محبوب در میان بانوان و دختران جوان و نوجوان است. اگر علاقه دارید که این تکنیک را به‌طور حرفه‌ای یاد بگیرید باید در دوره‌های آموزشگاه‌های آرایشگری ثبت نام کنید. با توجه به تنوع آموزشگاه‌ها و طوفان تبلیغاتی، انتخاب بهترین آموزشگاه برای یادگیری هافلایت مو و تکنیک‌های دیگر کاری دشوار است. اما ایران آموزشگاه با ارائه فهرستی از برترین مراکز آموزش فنون آرایش کار را برای شما آسان کرده است. در سایت ایران آموزشگاه می‌توانید بهترین آموزشگاه‌ها را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کرده و اطلاعات آدرس، تماس و همچنین دوره‌های آموزشی آن‌ها را دریافت کنید.

نتیجه‌گیری جامع‌تر در مورد هافلایت مو

هافلایت مو یک تکنیک رنگ‌آمیزی مو است که در آن بخش‌هایی از مو با رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ اصلی مو ترکیب می‌شوند تا به موها عمق، بعد و ظاهری مدرن و جذاب بدهد. این روش به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و امکان ایجاد طرح‌های متنوع، به یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ‌آمیزی مو در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا