کدام برنامه ماشین ظرفشویی بهتر است؟

یکی از مهم ترین گام ها در استفاده از ماشین ظرفشویی، انتخاب برنامه مناسب با شرایط ظروف است. چون در ماشین های ظرفشویی برنامه های مختلفی پیاده سازی شده و از نظر دمای آب و مدت شستشو با هم تفاوت دارند و برخی از آنها همزمان ضدعفونی را نیز انجام می دهد. مهم این است که برنامه انتخاب شده با میزان کثیفی ظروف و جنس آنها تناسب داشته باشد. به همین دلیل نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام برنامه ماشین ظرفشویی بهتر است. در ادامه برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی برندهای مختلف را معرفی می کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لوازم خانگی | ماشین ظرفشویی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

در ماشین ظرفشویی های ال جی برنامه های متعددی وجود دارد که در مدل های مختلف مشترک هستند. از جمله این برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه شستشوی خودکار  یا Auto

برنامه شستشوی خودکار یکی از هوشمندترین برنامه‌های ماشین ظرفشویی ال‌جی است. در این برنامه، دستگاه به کمک سنسورهای داخلی میزان کثیفی ظروف را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن، دمای آب، مدت زمان شستشو و میزان مصرف آب را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. این برنامه به‌خصوص برای مواقعی مناسب است که نمی‌دانید چه برنامه‌ای برای شستشوی ظروف مناسب است.

۲. برنامه شستشوی فشرده  یاIntensive

این برنامه شستشوی فشرده برای شستن ظروف بسیار کثیف مانند قابلمه‌، تابه و ظروفی که چربی زیادی دارند، طراحی شده است. در این برنامه، آب با دمای بالا و فشار قوی استفاده می‌شود تا حتی سخت‌ترین لکه‌ها نیز از بین بروند.

در این برنامه شستشو با دمای بالا (معمولاً بین 70 تا 75 درجه سانتی‌گراد) و مدت طولانی تر از سایر برنامه ها انجام می شود. اگر این برنامه درست عمل نمی کند می توانید با مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

۳. برنامه شستشوی اقتصادی یا Eco

برنامه شستشوی اقتصادی یکی از برنامه‌های محبوب و پرمصرف است که برای شستشوی ظروف با کثیفی کم و متوسط مناسب است. در این برنامه، مصرف آب و انرژی به حداقل می‌رسد و دستگاه با دمای پایین‌تر حدود 50 تا 55 سانتیگراد و مدت زمان بیشتری ظروف را تمیز می‌کند.

۴. برنامه شستشوی سریع یا Quick

برنامه شستشوی سریع برای شستن ظروف کم‌کثیف و سبک طراحی شده است. دمای آب در این برنامه 30 تا 60 درجه سانتی گراد بوده و مصرف انرژی متوسط دارد.

۵. برنامه شستشوی بی‌صدا یا Silent

برنامه شستشوی بی‌صدا برای کسانی طراحی شده است که نیاز به شستشوی ظروف در طول شب یا در محیط‌هایی دارند که صدا می‌تواند مزاحمت ایجاد کند. در این برنامه، ماشین ظرفشویی با کمترین سطح صدا و در زمان طولانی‌تر ظروف را می‌شوید.

۶. برنامه شستشوی نیمه‌بار یا Half Load

اگر شما تعداد کمی ظرف دارید و نمی‌خواهید تا پر شدن کامل ماشین صبر کنید، می‌توانید از برنامه شستشوی نیمه‌بار استفاده کنید. در این برنامه، دستگاه تنها نیمی از سبدها را فعال کرده و با مصرف کمتر آب و انرژی، ظروف را شستشو می‌دهد.

۷. برنامه شستشوی حساس یا Delicate

برنامه شستشوی حساس برای شستن ظروفی مانند لیوان‌های کریستالی، چینی‌های نازک و ظروف حساس به دما طراحی شده است. در این برنامه، دستگاه با دمای پایین و فشار آب ملایم ظروف را می‌شوید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

۸. برنامه شستشوی شیشه یا Glass Care

برنامه شستشوی شیشه مشابه برنامه شستشوی حساس است، اما مخصوص لیوان‌های شیشه‌ای و ظروف کریستال است. در این برنامه، دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری شستشو را انجام می‌دهد تا لیوان‌ها بدون لکه و خش تمیز شوند.

9. برنامه شستشوی پیش‌تمیزکاری یا Pre-Wash

برنامه پیش‌تمیزکاری برای مواقعی مناسب است که نمی‌خواهید ظروف را فوراً بشویید و می‌خواهید از خشک شدن لکه‌ها جلوگیری کنید. در این برنامه، ماشین ظرفشویی تنها با آب ظروف را مرطوب کرده و از سفت شدن لکه‌ها و غذاهای چسبیده جلوگیری می‌کند.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ماشین های ظرفشویی سامسونگ نیز تعداد زیادی برنامه پیاده سازی شده است که برای ظروف مختلف می توان از آنها استفاده کرد. از جمله برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه شستشوی auto: این برنامه برای شستشوی خودکار متناسب با میزان کثیفی ظروف استفاده می شود. سنسور میزان کثیفی را تشخیص داده و بر همین اساس دمای آب و مدت زمان شستشو را تعیین می کند.
  • برنامه شستشوی intensive: از این برنامه برای شستشوی ظروف بسیار کثیف مانند قابلمه و تابه و ظروف دارای تکه های به هم چسبیده از مواد غذایی می توان استفاده کرد.
  • برنامه شستشوی economy: برای صرفه جویی در مصرف انرژی می توان شستشوی اقتصادی را انتخاب کرد.
  • برنامه شستشوی pre wash: اگر ظروف خیلی کثیف هستند و ته دیگ یا مواد غذایی زیادی به آنها چسبیده و خشک شده است می توانید یک مرحله پیش شستشو را با این برنامه اضافه کنید. با این برنامه ظروف ابتدا خیسانده می شوند و سپس شستشو آغاز می شود.
  • برنامه شستشوی rinse: برای اضافه کردن آبکشی به برنامه شستشو از این برنامه می توانید استفاده کنید.
  • برنامه شستشوی rapid: اگر برای شستشوی ظروف عجله دارید می توانید برنامه quick را انتخاب کنید.

در صورت درست عمل نکردن هر یک از این برنامه ها می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی اسنوا

در ماشین های ظرفشویی اسنوا مدل های مختلف برنامه های زیر در دسترس هستند:

  • برنامه نرمال: برای شستشوی ظروف که کثیفی کمی داشته و چرب نباشند می توانید از این برنامه استفاده کنید.
  • برنامه اقتصادی یا eco: این برنامه برای شستشوی ظروف با مصرف آب و انرژی پایین استفاده می شود. شستشو در این برنامه با سرعت پایینی انجاممی شود.
  • برنامه auto در ماشین ظرفشویی اسنوا: با انتخاب این برنامه سنسور میزان کثیفی ظروف را اندازه گیری کرده و دمای آب و زمان شستشو و تعداد مراحل آبکشی را تعیین می کند.
  • برنامه delicate ظرفشویی اسنوا: برای شستشوی ظروف حساس مانند پیرکس می توان از این برنامه استفاده کرد.
  • برنامه intensive: اگر ظروف بیش از اندازه کثیف هستند از این برنامه می توانید استفاده کنید.
  • برنامه express: در شرایطی که برای شستشوی ظروف عجله دارید می توانید این برنامه را انتخاب کنید. مدت شستشو با این برنامه 30 دقیقه است.
  • برنامه pre wash در ماشین ظرفشویی اسنوا: با انتخاب این برنامه یک مرحله پیش شستشو به برنامه اصلی اضافه می شود.
  • برنامه rinse ظرفشویی اسنوا: با انتخاب این برنامه آبکشی اضافه انجام می شود.

اگر هر یک از این برنامه ها درست عمل نمی کنند می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا تماس بگیرید.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید بهترین برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید، باید به نوع ظروف و میزان کثیفی آنها توجه داشته باشید. برنامه های شستشوی ماشین های ظرفشویی اغلب برندها تا حد زیادی با هم مشترک بوده و در برخی گزینه ها با هم فرق دارند. تکنوپشتیبان در تمام مناطق تهران آماده ارائه تعمیر انواع ماشین ظرفشویی و انجام تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری برای بالا بردن کارایی دستگاه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 021-57428 تماس بگیرید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا